Gathering of Tweakers

Quicksearch
Welkom bij het nVidia GeForce 7800 GTX Topic!

http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/nvidia/g70gtx/logo.png

Aangezien mijn orginele post inmiddels tegen de 500 posts aanhikt, leek het me handig een echt 7800 GTX topic aan te maken.

De mooiste kaart van het moment en ook nog eens de snelste! Voorlopig komt er niks beters uit, ook niet van Ati. Dus voor liefhebbers van de optimale prestaties het moment om eens te gaan kijken wat de nieuwe generatie nu allemaal in huis heeft.

De specs

CoreG70
Transistors302M
Pipelines24
Vertex shaders8
Memory typeGDDR3
Memory quantity256MB
Core speed430MHz
Memory speed1200MHz
BUSPCI-Express

Voor meer detail in de specs kun je de reviews bekijken of the Technical Specs pagina op de site van nVidia.

Reviews

Tweakers.net
T-break
Anandtech
Toms hardware
HardOCP
Hardware.info
Hexus.net
Firing Squad
Guru3D

Mooi plaatje

http://www.hardware.info/images/reviews/000582-50.jpg

Beeldkwaliteit

Naast de verhoging in prestaties die we kunnen verwachten van een nieuwe generatie, voegt de GeForce 7800 GTX veel toe aan de beeldkwaliteit middels HDR, Transparant AA Supersampling, CineFX 4, etc, etc.

Hierbij even een klein plaatje uit Half Life die het zonder al teveel uitleg duidelijk maakt:

http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_7800_gtx/images/ati4xaazoom.jpg
Ati Radeon X850 XT PE met 4x AA

http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_7800_gtx/images/4xaasuperzoom.jpg
nVidia GeForce 7800 GTX met 4x AA (Supersampling)

Overklokken

De GeForce 7800 GTX is een overklokmonster... zoals al bleek tijdens de eerste thread zijn al core snelheden van boven de 700MHz gehaald. Maar dit blijkt niet alleen uit de lucky few, verschillende fabrikanten leveren om deze reden dan ook de kaart standaard overgeklokt

FabrikantCoreMemory
Standaard430MHz1200MHz
XFX450MHz1250MHz
Asus470MHz1200MHz
MSI430-470 (Dynamic)1200MHz

Slotwoord

De kaart is momenteel in pricewatch al te vinden vanaf 536 euro's en levert daarvoor absolute topprestaties met een duidelijke vooruitgang in beeldkwaliteit. Binnenkort kan er zelfs misschien nog wel meer uit deze kaart gehaald worden door unlocken en de 80 series van Forceware waarin de multithreading abilities van deze kaart worden ingeschakeld. Al met al nog veel discussie waard!

PS. Mocht iemand ideeën hebben voor aanpassingen aan de startpost... ze zijn van harte welkom!

jprommen wijzigde dit bericht 27-06-2005 21:02 (5%)

APPLE iMAC 3.06GHz | 24" TFT | 4GB RAM | GeForce 8800GS 512MB | 1TB HDD | MAC OS X

Mmmmh ik ben best benieuwd naar de prestaties van die multi-threaded drivers van nVidia, het zou tijdelijk nVidia een behoorlijke voorsprong kunnen geven. Aan de andere kant zal het ook weer niet al te lang duren voordat games gewoon zelf meerdere threads ondersteunen (zeker omdat zowel de Xbox 360 als de PS3 meerdere cores hebben).
[EXC]NaNthor

Die XFX doet goed zijn best. Goeie standaard overklok dus al net zoals bij de 6800Ultra. Asus ook met een goeie overclock.....
Ik ben benieuwd wat Gainward gaat doen.....misschien dat ze dit keer ook een fabrieksoverclock doen bij de 7800GTX. Waarschijnlijk gaat het een GoldenSample worden met snelheden van 430/1200 stock gewoon en dan 450/1250 GoldenSample speeds.......wel vreemd dat ze nog onder de naam gainward gaan, ik dacht dat ze fuseerden met onder andere Palit etc.

Daarbij moet ik zeggen dat er qua layout en koeler niet veel loos is. Elk merk ziet hetzelfde uit. Is wel jammer vind ik. Misschien dat die merken nog met hun eigen cooling solution komen, zoals vorige keer.

EDIT:

Gainward PowerPack!
Ultra/3500PCX
XP TV-DVI-DVI

Gainward PowerPack!
Ultra/3500PCX
XP TV-DVI-DVI
Golden Sample

http://www.gainward.de/new/products/pcx/ultra_3000/browser/3500_2_l.jpg

Er stond bij dat ze met een High performace cooler komen. Geen koper helaas.
Bij Engine Clock staat TBA.....even uitzoeken wat dat betekent....

Deathchant wijzigde dit bericht 27-06-2005 15:42 (41%)

Het kan ook simpel
Reg. datum: 05 december 2000

To Be Announced ;-)

[EXC]NaNthor

Er komt dus ook een CoolFX Ultra/3500 GoldenSample met watercooling.......zwaar overbodig en veel te duur zoals we bij de 6800Ultra zagen
Zijn er eigenlijk mensen op GoT die rondlopen met een 7800GTX?
ik ben wel benieuwd naar de personen met ... "menselijke" pc´s en een GTX. Alle 7800 benchers die ik tot nu toe heb gezien hebben echt allemaal AMD 64 FX5* of Pentium D´s. ik ben benieuwd naar de wat beschaafdere systemen :)

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Duke draait Swedish Beatballs

Ik zety hier m'n oude ervaring post ook maar neer ;)

Ik heb nog niet veel getest, maar de eerste indruk is erg goed.

Alleerst valt de performance verbetering in sommige UT2004 levels op van wel 3-4 keer in sommige levels zoals IceTomb die soms zelfs van een 6800 en X800 aardig wat vroegen, die knalt nu met 200+ door in 1280x1024 16xAF

Battlefield2 gaat er ook flink op vooruit, je speelt nu gewoon met continu 90 fps (met dips naar 70 en tops naar 100) in 1280x960 16xAF was 40-60 met de 6800U.

Fear perf test haalt 69 fps met 1280x960 zelfde instellingen, was 42 met de 6800U

De soucre VST haal 200 fps in 1280x1024 16xAF en is in deze instelling nog steeds CPU limited (en dat is met een Athlon64 Fx53@55), was 135 met de 6800U.
1T command gaf 30 fps meer! zonder was het 170.

Veel spellen zijn dus in deze setting CPU beperkt en je moet idd de eyecandy omhoog gooien.

Verder valt nog op dat de kaart erg stil is en behoorlijk koel, slechts 62-65 graden onder full load en dat met een heel warme kamer.

Ik ga nu eens de AA modes testen en meer spellen installeren.

Btw met de nieuwe rev1.02 A8N Sli mobo's werkt 1T command eindelijk en dit scheelde ruim 1000 punten in de Science memtest !

*Intel Q6600@ 3,3 gHz*Asus P5E* Club3d HD4870X2 quad CF*4 GB OCZ 6400C4*adaptec 19160U160*Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig*Eizo T966*X-Fi Fatal1ty*Logitech Z5500*Coolmaster RP 1000W*Vista64 Ultimate*

[EXC]NaNthor

edward, heb je een standaard overgeklokte of de stock versie?

Kun je wat vertellen over overklok results? Het zal em waarschijnlijk weer in de core liggen he?
Duke draait Swedish Beatballs

quote:
Deathchant schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:02:
edward, heb je een standaard overgeklokte of de stock versie?

Kun je wat vertellen over overklok results? Het zal em waarschijnlijk weer in de core liggen he?
Standaard specs, Oc'en komt nog Ik moet eerst wat problemen met m'n mobo oplossen. Heb last van een onstabiele i-net verbinding...

*Intel Q6600@ 3,3 gHz*Asus P5E* Club3d HD4870X2 quad CF*4 GB OCZ 6400C4*adaptec 19160U160*Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig*Eizo T966*X-Fi Fatal1ty*Logitech Z5500*Coolmaster RP 1000W*Vista64 Ultimate*

quote:
DesertShooter schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:52:
De prijs zakt wel lekker snel :), nu al 520 euro:
zercom.nl

Flex :) ! Dankzij de goede beschikbaarheid en distributie, en ook dankzij er zo veel producenten zoals XFX Gainward MSI e.d. voor concurrentie zorgen, neem ik aan dat de prijs snel zal zakken 8)
nVidia is goed bezig!

Maar euh, wie wilt er nú nog een 6800Ultra 512mb kopen voor ± 800¤ (zie pricewatch) ? die zijn er ook nog :?

XanderDrake wijzigde dit bericht 27-06-2005 19:19 (3%)

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Tuurlijk !

Morgen mag ik mezelf ook even verwennen met een 7800 van XFX .
Hier heb ik in de TI 4200 (@4600 + ) en 6800 ultra ( met zeer nette standaard OC ) veel plezier en goede ervaringen mee gehad dat ik wederom voor een XFX ga .
Het zijn hem vooral de verbeterde HDR effecten , en het lekker doorknallen van FPS op de hoogste image kwaliteit waardes dat deze kaart nou een keuze is , immers het gaat tegenwoordig wat mij betreft meer om de image quility dan de frame rate .

Edward 2 , top ervarings post ! Ben erg benieuwt .
Vooral met een zeer veel eisende ( maar niet zo populaire game in Nederland ) game zoals Everquest 2 .
Die maakte van mijn onderstaande ( nog huidige ) PC aardig framerate bagger op ultra high !
Het zag er ongelooooflijk uit , maar haha 5 +- fps , no thanks :D
Die game ga ik zeker weer instaleren voor mijn persoonelijke ultieme stress test ( Speel het allang niet meer )

Nog een aanradertje voor de startpost ; de 28 pagina tellende review van Guru3D over deze fantastishe kaart !

| CS Stacker | DVI NF4 SLI_DR+X2 3800+ @ 2.6Ghz | Corsair 3500XLL Pro 3GB | 1x 7800GTX + 1x 8800GT on Samsung 193Tx2+Samsung LCD-TV 26Inch | WD Raptor 150GB, Maxtor 500GB | Audigy4Pro | Dinovo Edge |

Ahum ik wil de pret niet bederven maar heb onzettend de balen van het feit dat de 7800 standaard door Nvidia geproduceerde kaart }) }) waarschijnliojk op mijn MSI siamond niet in duo SLI opstelling gaat en vraag me af of dat bij anderen ook zo is?

zie linkje:http://ccwarlock.mine.nu/dator/msisuger.JPG

quote:
l.v.vliet schreef op maandag 27 juni 2005 @ 20:43:
Ahum ik wil de pret niet bederven maar heb onzettend de balen van het feit dat de 7800 standaard door Nvidia geproduceerde kaart }) }) waarschijnliojk op mijn MSI siamond niet in duo SLI opstelling gaat en vraag me af of dat bij anderen ook zo is?

Wow, nasty.... :'(

APPLE iMAC 3.06GHz | 24" TFT | 4GB RAM | GeForce 8800GS 512MB | 1TB HDD | MAC OS X

Reg. datum: 16 februari 2004

mischien een handig linkje voor de startpost B)

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/583

eerst kijken en dan posten |:(

Pouwper wijzigde dit bericht 27-06-2005 21:06 (19%)

quote:

kan je niet een passief koelblokje erop gooien?

HIER zijn mijn specjes te zien

quote:

als je de stekker eraf haalt, kan hij er dan wel op? als dat zo is, dan zou ik er gewoon een VF700-cu op zetten

joehoe het is dus de ventilator aansluiting begrijp ik. Hoi want ik ga hem toch waterkoelen dan kan ik hem toch in SLI gebruiken pffffffffffff :) :)

Reg. datum: 27 november 2002

als je dat durft bij zo'n dure kaart;P

Monet... Dat ben ik, Manet? stakker unit

quote:
l.v.vliet schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:21:
joehoe het is dus de ventilator aansluiting begrijp ik. Hoi want ik ga hem toch waterkoelen dan kan ik hem toch in SLI gebruiken pffffffffffff :) :)
Relaxt! Maar ja niet iedereen heeft 1050 euro over voor zijn videokaartjes...

Nee ik ook nie, maar nu een kopen en dan later de tweede niet in SLI kunnen zetten op de MSI Diamond is ook zonde. Das nu dus wel mogelijk voor mij, maar nog steeds een stom compatabiliteits probleem voor de meesten met MSI Diamond en geen waterkoeling dus.

quote:
l.v.vliet schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:13:
Nee ik ook nie, maar nu een kopen en dan later de tweede niet in SLI kunnen zetten op de MSI Diamond is ook zonde. Das nu dus wel mogelijk voor mij, maar nog steeds een stom compatabiliteits probleem voor de meesten met MSI Diamond en geen waterkoeling dus.
Inderdaad, over anderhalf jaar kan je een 7800 GTX voor de helft van de huidige prijs op de kop tikken in plaats van een nieuwe high-end GeForce 8 te kopen, en dan heb je in veel nieuwe games waarschijnlijk een prestatieverdubbeling, op die manier kan SLI echt voordelig zijn (al zal je dan van geen DX10 effecten kunnen genieten).

PC: ASUS P5W-DH DL | C2D E6600 @ 3 GHz | 2GB DDR2 800 | ASUS 8800GTX | X-FI X-Music | Dell 3007 WFP-HC 30"

It ain't over till you di

De prijzen dalen nu al erg snel(niet veel maar wel best snel) dus mis al over 3 kwart jaar :7 ik ga er ook 1 halen (1,5 maand) maarja ik heb een intel pentium 530J 3,0ghz, die zal het zeker nooit kennen trekken, in ieder geval kan die kaart nie volop zijn werk doen, denk dat ik eerst die kaart haal en dan een half jaartje later overstap op amd athlon 64 X2 4400+ ofzo met een DFI lanparty sli-d, dan zal ie het toch wel trekken?? (hope so) 8)7 8)7
quote:
l.v.vliet schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:13:
Is er al een koelblok voor?

Triumph Speed Triple 08 - Fusion White

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws