Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel III

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
quote:
scorpion303 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:31:
[...]

Ik weet niet wanneer je je xbox hebt laten ombouwen, maar over het algemeen wordt xbmc er tijdens de ontwikkeling alleen maar beter op.... zo heeft een upgrade na enkele maanden tot een half jaartje vaak al grote performaceverbeteringen tot gevolg... incidenteel zijn er wel eens wat fouten te vinden in de nieuwe releases, maar over het geheel genomen zijn ze vrij stabiel..

Als je trouwens eerst een kopietje van je huidige xbmc-map naar je pc overzet, alvorens de nieuwe erop te zetten, kan je altijd nog terugvallen op de oude situatie..

Ik heb mn xbox afgelopen weekend om laten bouwen, maar ik heb zo'n idee dat er een oude versie van xbmc opstaat. ik denk dat ik vanavond thuis (ben nu op school) de nieuwste versie van xbmc er op probeer te zetten. Dank je voor de tip om de oude versie te backuppen, k ga zowiezo ff de hele beschrijving hier doorlezen :)

Over dat ftp verhaal kan ik vanaf hier heel weinig zeggen. Maar dat bestandsnaamverhaal zou nog wel eens kunnen kloppen, ik heb 1 video bestand die het wel deed, en een stuk of 6 die het niet deden. Mogen bepaalde karakters niet in een bestandsnaam op de xbox voorkomen?

-edit: Ik heb ff verder gekeken dan mn neus lang is, en ben er achter gekomen dat het filesystem van de xbox geen bestandsnamen langer dan 42 karakters aankan. Dit zou het probleem wel eens kunnen zijn.

sebasgrif wijzigde dit bericht 14-06-2005 15:08 (9%)

Reg. datum: 07 juni 2003

quote:
sebasgrif schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:46:
[...]

-edit: Ik heb ff verder gekeken dan mn neus lang is, en ben er achter gekomen dat het filesystem van de xbox geen bestandsnamen langer dan 42 karakters aankan. Dit zou het probleem wel eens kunnen zijn.

Er bestaat een progje dat het hernoemen voor je doet: fatxrenamer
Ik heb nu wel zodadelijk geen link bij de hand, maar ik weet zeker dat google je verder zal kunnen helpen.-Edit- Fast fatx renamer
Denk er wel aan dat alle karakters over de 42 gewoon afgeknipt worden. De nog herkende karakters worden vervangen.

Wanneer je via SMB(in het xbmc bestandsbeheer menu) bestanden van de PC gaat ophalen, zal xbmc de bestanden zelf bijsnijden/hernoemen.

quote:

ppleeuw

wij hebben hier een netwerk maar als ik een lan kabel in de xbox plug ziet hij hem niet op het netwerk, bij een pc is dit wel het geval... missch beetje nooberig, maar ik heb die tuturials gelezen en het zou moeten werken (flashxp connect bijv. niet)?

Hoe heb je de computer verbonden met de xbox?
Rechtstreeks met de pc?
Waarschijnlijk geeft de PC geen IP aan je xbox, de pc zal als een router moeten werken om een ip te kunnen toekennen. Mij is het gelukt door de PC te laten denken dat er een te delen internet verbinding is (er zit een instelling in winXP, bij de netwerkinfo om je internet verbinding te delen) --> dit doe je voor een andere verbinding dan je Pc-Xbox verbinding (firewire, bluetooth,...).
Hierdoor zal je PC je xbox een geldig ip adres toekennen, indien de instelling staan op DCHP. Waarschijnlijk een ip van de vorm 192.168.x.x.

vanThijs wijzigde dit bericht 14-06-2005 16:28 (42%)

Reg. datum: 08 januari 2002

De nieuwe versie van FlashFXP kapt ook automatisch de namen af 8)

Reg. datum: 24 april 2002

quote:
EbOoZ schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:21:
De nieuwe versie van FlashFXP kapt ook automatisch de namen af 8)

De nieuwste versie van XBMC zal je bedoelen....

quote:
- 22-05-2005 changed: ftpserver now shortens names and replaces illegal chars (fat-x limitations)

Schweino wijzigde dit bericht 14-06-2005 17:00 (21%)

is er in xbmc ook een mogelijkheid om een on-line speedtest te doen?
of iets on-line te pingen?

Ik zit nog steeds met mijn netwerk probleem.

Als ik ook via smb een map met mp3's wil openen, gaat hij ze eerst scannen. Dat duurt bij een album van 15 nummers al wel +/- 40 seconden. Lijkt me niet goed.

quote:
Schweino schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:59:
[...]

[...]

Hahaha dus pure toeval dat ik beide ging updaten :D
Naja XBMC dan :+

Reg. datum: 05 maart 2005

Ok, ik heb het volgende probleem:

Ik heb het xbmcmail script op mijn xbmc gezet, het script is via de onderstaande link te downloaden.
[url=http://www.xbmcscripts.com/modules/mod_docman/includes_frontend/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=26&Itemid=36]

Bij de settings van mijn gmailaccount staat pop3 enabled. De gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed ingevuld;) het pop3 adres ook (pop.gmail.com). Maar alsnog geeft hij na de melding "problem connecting the server..."
Weet iemand waar dit aan ligt? of is het iemand gelukt om dit script te laten functioneren met een gmail mailaccount?

Alvast bedankt,

quote:
Schweino schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 16:59:
[...]

[...]
Dan weet ik nu zeker dat ik een oude(re) versie heb gekregen :) ik ben druk bezig met downloaden van de nieuwste versie, maar het is slecht te vinden. Is de build van Schweino via dezelfde kanalen te vinden?

Arwen / Kayne

Schweino's build is te vinden op xbmc.****.com (zijn domeinnaam dus ;) )

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
Fire69 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:28:
Schweino's build is te vinden op xbmc.****.com (zijn domeinnaam dus ;) )

_/-\o_ Danku

Ga t vanavond gelijk proberen te installeren! In welke taal zijn de verschillende scripts eigenlijk geschreven? Lijkt me best leuk om hier een beetje mee aan de slag te gaan.

Python -> http://www.python.org/

Schweino wijzigde dit bericht 15-06-2005 12:56 (69%)

quote:
sebasgrif schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 11:36:
[...]

_/-\o_ Danku

Ga t vanavond gelijk proberen te installeren! In welke taal zijn de verschillende scripts eigenlijk geschreven? Lijkt me best leuk om hier een beetje mee aan de slag te gaan.
Ik was laatst ook bezig met de begin tutorial bezig van Python. Na 4 voorbeeldscripts na te hebben gemaakt keek ik de tv gids van bakman na en toen zakte de moed me in de schoenen :+

Ja, ik begin nu ook wel te twijfelen, om me nu weer in een nieuwe taal te verdiepen wordt miss beetje te veel van het goede, ik heb nog nooit wat met python gedaan.

Ja Ja...

quote:
Ik was laatst ook bezig met de begin tutorial bezig van Python. Na 4 voorbeeldscripts na te hebben gemaakt keek ik de tv gids van bakman na en toen zakte de moed me in de schoenen :+
nou nou ik heb ook een hoop af moeten kijken, maar wat het meeste heeft geholpen is de XBMC scripting tutorial van AlexPoet. Om het makkelijker te maken om de scripts te testen, ontkom je niet aan de xbmc emulator voor Python, anders word je gek van het heen en weer lopen en uploaden naar je xbox.
Je hebt hier wel Python en PIL voor nodig. Advies: download Python 2.3 en de PIL library voor python 2.3 (kreeg het met de nieuwste versies niet aan de praat)

bakman wijzigde dit bericht 15-06-2005 16:02 (17%)

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Wow... tnx voor de info _/-\o_
Daar ga ik me eens in verdiepen als ik wat tijd over heb!

Reg. datum: 19 juni 2003

Weet iemand misschien hoe je het script menuutje (dat blauwe knopje naast de knop om xbmc af te sluiten) aan kunt passen? Zodat je vanaf daar direct een scriptje kunt opstarten.

Ik gebruikt schweino build van 14-6-05.

Ja Ja...

quote:
vanOekelen schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:48:
Weet iemand misschien hoe je het script menuutje (dat blauwe knopje naast de knop om xbmc af te sluiten) aan kunt passen? Zodat je vanaf daar direct een scriptje kunt opstarten.

Ik gebruikt schweino build van 14-6-05.

in de skins folder staan de PAL en PAL16x9 folders (ik weet niet waar je in draait, dat weet jij het best) (bijv skins/PMIII/PAL) . Hierin vind je een file die heet dialogsubmenu.xml hierin vind je terug wat je nu ook op je xbox ziet. Je zal er al een hele reeks in zien staan, de meeste zijn dummy entries (om de posities vast te leggen) je kunt ze ook verbergen door de <visible> op no te zetten.

Voor de mensen die zich ergeren aan de background skin bij de music visualisation (ik bijvoorbeeld ;-) ) zouden in de MusicVisualisation.xml het volgende kunnen zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<window>
  <id>2006</id>
  <defaultcontrol>2</defaultcontrol>
  <allowoverlay>no</allowoverlay>
  <controls>
    <control>
      <description>background image</description>
      <type>image</type>
      <id>1</id>
      <posX>-100</posX>
      <posY>375</posY>
      <width>800</width>
      <height>120</height>
      <texture>gradient.png</texture>
    </control>

<control>
      <description>image</description>
      <type>image</type>
      <id>1</id>
      <posX>105</posX>
      <posY>385</posY>
      <width>90</width>
      <height>99</height>
      <info>MusicPlayer.Cover</info>
    </control>

<control>
      <description>Artist label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <posX>210</posX>
      <posY>385</posY>
      <info>MusicPlayer.Artist</info>
      <align>left</align>
      <font>special12</font>
    </control>

<control>
      <description>Title label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <posX>210</posX>
      <posY>405</posY>
      <info>MusicPlayer.Title</info>
      <align>left</align>
      <font>special13</font>
    </control>

<control>
      <description>Time label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <width>100</width>
      <posX>210</posX>
      <posY>460</posY>
      <info>MusicPlayer.Time</info>
      <align>left</align>
      <font>font10</font>
    </control>

<control>
      <description>Album label</description>
      <type>label</type>
      <id>1</id>
      <posX>210</posX>
      <posY>430</posY>
      <info>MusicPlayer.Album</info>
      <align>left</align>
      <font>font10</font>
    </control>
  </controls>
</window>

Dit zet een gradient overlay onderaan neer, met de cover, titel tijd etc. (beetje MTV achtig :) )

bakman wijzigde dit bericht 15-06-2005 21:34 (20%)

Ja Ja...

de Schweino build is niet geheel correct vanwege veranderingen in Weather, deze heeft een rar file nodig die niet in de build zit.

Reg. datum: 19 juni 2003

quote:
bakman schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:48:
de Schweino build is niet geheel correct vanwege veranderingen in Weather, deze heeft een rar file nodig die niet in de build zit.

Dat is makkelijk op te lossen, rar alle bestanden die in de map xbmc/weather staan en noem de rar weather.rar, plaats deze vervolgens in xbmc/media en alles werkt weer.

Bedankt trouwes voor voor die tip van net, nu kan ik tenminste snel bij jouw scripts komen ;)

quote:
bakman schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:32:
Voor de mensen die zich ergeren aan de background skin bij de music visualisation (ik bijvoorbeeld ;-) ) zouden in de MusicVisualisation.xml het volgende kunnen zetten:

Dit zet een gradient overlay onderaan neer, met de cover, titel tijd etc. (beetje MTV achtig :) )
Duidelijk beter! Ik zette het altijd maar uit, maar dit is wel mooi :)

Een hele zooooi

Ik heb de nieuwste schweino build geïnstalleerd en het werkt perfect!!
Goed werk! _/-\o_

Alleen bij het overzetten van de bestanden via FTP liep het kopieren 2x vast bij een txt file van 0 kb. zonder deze files werkt het perfect :)

Ja Ja...

quote:
Alleen bij het overzetten van de bestanden via FTP liep het kopieren 2x vast bij een txt file van 0 kb. zonder deze files werkt het perfect :)

Ik zie die _DStore file ook altijd failen, maar nu niet meer:

Een aanrader voor modchip gebruikers:
Als wat wilt ftp-en, draai dan avalaunch, deze heeft een boost-mode, mist je het juiste ftp pakket gebruikt (flash fxp, Qwix)

Ik boot avalaunch vanuit xbmc. Ik maak van de Schweino-build een ISO file (dmv cXBoxtool) en ftp deze dmv Qwix. Dit houd in dat ik nu een nieuwe XBMC release in minder dan 30 seconden installeer. Hetzelfde geld voor het ftp-en van games, een game staat er binnen 3 minuten op.

bakman wijzigde dit bericht 16-06-2005 09:19 (5%)

'09 Street Triple
Reg. datum: 30 juli 2001

quote:
bakman schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:18:
[...]

Ik zie die _DStore file ook altijd failen, maar nu niet meer:

Een aanrader voor modchip gebruikers:
Als wat wilt ftp-en, draai dan avalaunch, deze heeft een boost-mode, mist je het juiste ftp pakket gebruikt (flash fxp, Qwix)

Ik boot avalaunch vanuit xbmc. Ik maak van de Schweino-build een ISO file (dmv cXBoxtool) en ftp deze dmv Qwix. Dit houd in dat ik nu een nieuwe XBMC release in minder dan 30 seconden installeer. Hetzelfde geld voor het ftp-en van games, een game staat er binnen 3 minuten op.
Cxboxtool heeft volgens mij ook een boostmode voor het ftp-en van iso's en dergelijke. Had het in ieder geval een keer zien staan in de connectie opties.

XBL GamerTag: PhuSioN360

Ja Ja...

quote:
Cxboxtool heeft volgens mij ook een boostmode voor het ftp-en van iso's en dergelijke. Had het in ieder geval een keer zien staan in de connectie opties.
ik zit net effe op die website te kijken, ik denk djeezz wat een n00b ben ik toch dat ik met 2 van die pakketjes loop te klooien terwijl ie dat gewoon ondersteunt. :/ }:O
maar goed, om er gebruik van te maken heb je alsnog avalaunch nodig ;)

bakman wijzigde dit bericht 16-06-2005 09:35 (12%)

quote:
bakman schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:48:
Inmiddels opgelost, dank je voor je feedback!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: