Hoofdcategorieën
Topicacties

[JS-OS] Ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic
Ondanks dat JavaScript in /13 hoort, en /14 geen Operating Systems forum is wil ik dit topic hier graag hebben. Graag zou ik hier discusiëren met anderen over de geruchten omtrend het revolutionaire OS wat draait op JavaScript en dus platform onafhankelijk is.

Zijn er mensen die deze ultieme vorm van programmeren kunnen doorgronden?

Acties: [view][quote]

Door: whoami
Moderator PRG/SEA/DTE
Wat dacht je dan ?
Geloof niet helemaal dat mijn vraag is begrepen.
Kruimeltjes zijn weer op :9
Reg. datum: 30 mei 2002

Ik heb er helaas nog niet zo veel mee kunnen werken, maar was het niet zo dat er een redelijk uitgebreid framework meegeleverd werd?
goeie startpost iig... ;) heb je anders wat meer informatie? of een linkje?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Moderator PRG/SEA/DTE
Maak dan een duidelijkere topicstart.

Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die deze vorm van programmeren kunnen doorgronden. Volgens mij is er slechts een select groepje van mensen die alle ins en outs kennen van JS OS.
Ik denk dat er hooguit 5 mensen de source al onder ogen hebben gezien

Moderator PRG/SEA/DTE
quote:
gorgi_19 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:43:
Ik heb er helaas nog niet zo veel mee kunnen werken, maar was het niet zo dat er een redelijk uitgebreid framework meegeleverd werd?

Idd.
We hebben er dan ook hard aan gewerkt.
De Parasitaire Capaciteit!
Reg. datum: 26 september 2000

Een OS in javascript? 8)7 Daar is javascript toch allerminst geschikt voor.. Je bedoelt een of andere SDK waarmee je makkelijk RIA's kunt maken ofzo (backbase, qooxdoo, etc)?

geef eens een link naar die geruchten?

Sappie wijzigde dit bericht 02-06-2005 14:47 (15%)

Redelijk uitgebreid? Er zit een framework in wat ontwikkeld is door mensen met meer dan 10 jaar ervaring in het ontwikkelen van top-software. Ingebouwd versiebeheer, en uiteraard ook de laatste versie van de PHP plugin.

Zeker vanwege dat laatste feit komt dit topic in /14 beter tot zijn recht.
Echte chocomel eerst!

Ik heb wat moeite om me er ook maar iets bij voor te stellen. Als het een OS is dan is het toch juist een platform en dan is het niet zinvol om over platformonafhankelijkheid te spreken. Als je er alsnog een OS onder moet draaien dan is het dus eigenlijk geen OS maar eerder een soort shell ofzo. Wat daar het voordeel van is, geen idee. Voor X-platformprogramma's is er ook Java, wat volgens mij een stuk uitgebreider is qua mogelijkheden dan Javascript.
In elk geval ben ik wel benieuwd naar een link oid met iets meer informatie over het hoe en wat van dit "OS".

Why is everything here completely pointless?

Kruimeltjes zijn weer op :9
Reg. datum: 30 mei 2002

quote:
willem169 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:45:
Redelijk uitgebreid? Er zit een framework in wat ontwikkeld is door mensen met meer dan 10 jaar ervaring in het ontwikkelen van top-software. Ingebouwd versiebeheer, en uiteraard ook de laatste versie van de PHP plugin.

Zeker vanwege dat laatste feit komt dit topic in /14 beter tot zijn recht.
Ik heb er al veel over gehoord ja :) Wanneer komen er publieke beta's beschikbaar voor mensen? :)
JayGTeam (213177)
Reg. datum: 07 februari 2001

Voorlopig zijn er geen processors die javascript instructies kunnen verwerken ;) Dus ga ik er vanuit dat een JS-OS in die vorm niet mogelijk is.

* AaroN mompelt iets van het is allang 1 april geweest :P

Moderator PRG/SEA/DTE
quote:
Sappie schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:45:

geef eens een link naar die geruchten?

Tja, de linkjes verwijzen naar niet-publieke fora.
Als je ze zou lezen, dan zou dat willen zeggen dat je per direct zou moeten geliquideerd worden.

Door: -NMe-
Admin DevschuurŽ
Watching you I am.
Reg. datum: 25 februari 2004

Modbreak:
Pfff, als wij deze zooi moeten tolereren in P&W, dan mag je het zelf ook in je forum listing hebben staan hoor. :/

*Alias made* :P

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

De Parasitaire Capaciteit!
Reg. datum: 26 september 2000

quote:
whoami schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:48:
[...]

Tja, de linkjes verwijzen naar niet-publieke fora.
Als je ze zou lezen, dan zou dat willen zeggen dat je per direct zou moeten geliquideerd worden.
hmmz ok.. dan maar geen linkjes :o

Moderator PRG/SEA/DTE
NMe, JS OS is geen zooi. :(
Hey, JS is duidelijk meer iets voor W&G.

N00bs.

~ check ook mijn (foto) weblog \o/ ~ Meer weten over God? 28 september 2008 Free Entrance Rotterdam ~

Reg. datum: 13 september 2000

Waar gaat dit in godsnaam over :?
Onder IE draaien :?
Geloof dat je het nog niet helemaal begrijpt Simon. In JS OS zit een standaard browser geintegreerd die door middel van het framework in het OS wordt geimplementeerd. Juist vanwege het framework dat door de opbouw in JS inmens stabiel is kun je spreken van een uitmuntend stukje integratie.

Moderator PRG/SEA/DTE
Is het niet beter om dit topic in NOS te plaatsen ?
Het gaat toch tenslotte om een OS.

Door: -NMe-
Admin DevschuurŽ
Watching you I am.
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:

Dit topic wel. 8)

Overigens, wanneer mag ik eens gaan betatesten? :P

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Moderator PRG/SEA/DTE
quote:
willem169 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:53:
Onder IE draaien :?
Geloof dat je het nog niet helemaal begrijpt Simon. In JS OS zit een standaard browser geintegreerd die door middel van het framework in het OS wordt geimplementeerd. Juist vanwege het framework dat door de opbouw in JS inmens stabiel is kun je spreken van een uitmuntend stukje integratie.
We hebben het boek 'integration patterns' dan ook wel meer dan ééns verslonden.
www.navalart.net

JS-OS hoort hier net thuis tbh :P

en ik zie hem ook al niet snel in een OS form staan :D

Archetype wijzigde dit bericht 02-06-2005 14:54 (51%)

The artist formerly known as Devega -> \o/ | www.navalart.net | Pain is temporary, Glory is forever

quote:
Pelle:
Hey, JS is duidelijk meer iets voor W&G.N00bs.

Pelle leest niet.
N00b.

quote:
NMe, JS OS is geen zooi. :(
Exact.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: