Reg. datum: 08 juni 2005
quote:
Stel: Je hebt een mp3'tje met de volgende code 1234...678.
Wat zou jij daar dan invullen? Zo werkt de Crystalizer ook.
EAX?quote:
Soldaatje wijzigde dit bericht 22-08-2005 23:30 (33%)
GoT Index » Audio en HiFi » [X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
[Nieuw Topic]quote:Als het eenmaal gecompressed is, kun je het never nooit meer terughalen naar hoe het is geweest.
EAX?quote:Misschien komt er wel eindelijk een echte goede software api voor positional audio die, met als OpenGL en Direct3D voor video, waar men ook shader like filers voor audio kan proggen.
Soldaatje wijzigde dit bericht 22-08-2005 23:30 (33%)
zucht.. zo werkt de crystallizer dus niet.. zo zegt de marketingafdeling dat ie werkt.. als je dat artikel nou eens zou lezen zou je best een redelijk idee kunnen krijgen van wat het wel doet, maar dit is gewoon verkoopprietpraatquote:Soldaatje schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:27:
@ Deepspace:
[...]
quote:Foppe-Jan schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:30:
[...]
zucht.. zo werkt de crystallizer dus niet.. zo zegt de marketingafdeling dat ie werkt.. als je dat artikel nou eens zou lezen zou je best een redelijk idee kunnen krijgen van wat het wel doet, maar dit is gewoon verkoopprietpraat
quote:Soldaatje schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 23:27:
@ Deepspace:
EAX? EAX is van Creative. Daar zit dan ook meteen het heele probleem: alleen creative gebruikt het. Maak nu gewoon een open standaard als openGL, die op alle platformen loopt, en die alle fabrikanten kunnen implementeren. Heb je veel meer aan.quote:EAX?
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
quote:justice_strike schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:17:
openal (opengl tegenhanger voor audio) die is gewoon lang en breed uit en door iedereen te gebruiken. Toch wordt eax of a3d veel vaker gebruikt.
Ook kun je kijken naar direct3d en opengl. Direct3d wordt over het algemeen veel vaker gebruikt. Dus waarschijnlijk is er geen behoefte aan een open standaard hiervoor.
voodooless wijzigde dit bericht 23-08-2005 00:32 (16%)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Als jij je onboard kaartje digitaal aan je logitech hebt hangen dan zul je met muziek geen verschil horen. Maar die X-Fi heeft natuurlijk voor gaming enzo wel nieuwe dingen die je nu "mist".quote:Chuckiej schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:50:
ik heb nu een onboard-geluidskaartje (asus a8v deluxe) en een logitech z-680... kan je veel verschil horen als ik deze (of een audigy 2 zs) erin stop?
Chuckiej wijzigde dit bericht 23-08-2005 17:25 (149%)
Als ik mij niet vergis koste de Audigy 2 in het begin dat ie uit was ook meer dan 100 euro?quote:Een Audigy 2 ZS voor zo'n 50 euro vind ik al duur genoeg
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
F for Fragging wijzigde dit bericht 23-08-2005 17:45 (25%)
quote:salamander schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:41:
Oh, als jij het zegt. Maar of het nou 50 Euro is of 100 Euro, ik vind het te duur.
Sowieso zie ik tegenwoordig het nut niet meer zo in van losse geluidskaarten. Ik bedoel, onboard geluidschips zijn toch wel ok tegenwoordig? Bijvoorbeeld een recent moederbord, een Asus A8N-E - http://www.asus.com/produ...p;l1=3&l2=15&l3=0 - heeft een realtek audio chip met 8 channel audio en een S/PDIF uitgang. Daar zou je toch ook prima mee kunnen gamen? Je zal dan EAX missen, maar dat lijkt mij niet zo heel erg. Het belangrijkste in games lijkt mij dat je 5.1 audio hebt in games, en die zou je met de realtek toch ook hebben? En die fps die je verliest door een onboard geluidskaart te gebruiken, die win je toch makkelijk terug door het budget van een soundcard aan een betere videokaart te besteden. Of zie ik het nou verkeerd?
quote:Soldaatje schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:32:
Ik ben altijd wel tevreden geweest over de technieken van EAX, het enige nadeel was altijd dat de kaarten mijn fps halveerde met EAX, nu is dat dus hopelijk verleden tijd, als ik kijk naar de Xram versie van X-FI.
quote:Soldaatje schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:54:Vooral in games heb je met EAX een veel betere geluidskwaliteit
Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos
Dan zou ik gewoon een Audigy nemen en eens even aanzien wat je vind. Ben je tevreden > ben je klaar. Wil je toch iets beters, kun je naar iets anders uitkijken.quote:Pimz3001 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:30:
Voor de duidelijkheid: Ik heb geen professionele ambities, maar gewoon voor de FUN!
quote:Breepee schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:46:
[...]
Wat leuter je nu?
'Altijd wel tevreden geweest over technieken van EAX' ? Wat bedoel je daar nou mee? EAX is 1 realtime effectenengine voor games, en het is tegelijk ook de enige.
quote:En je FPS halveerde met EAX? Doe je geloof ik wel iets fout.
quote:En dat is verleden tijd met de Xram X-FI's? X-FI's zonder ram halveren je framerate nog steeds? Overschat je het nut van het ram nu niet schromelijk?
quote:Wat bedoel je met 'vooral' in die zin? Het enige voordeel van een Live 5.1 over een onboard 5.1/7.1 chippie is de uberhaupt aanwezige EAX ondersteuning. Geluidskwaliteit heeft daar natuurlijk niets mee te maken.
Daar ben ik het dus niet mees eens en dan komen we weer bij het punt over geluidskwaliteit waar iedereen zijn eigen mening over heeft maar in dit geval vind ik de geluidskwaliteit van een Creative kaart beter dan de onboard AC'97 chip die echt hoorbaar minder zuiver is. En inderdaad in games hoef je niet EAX aan proberen te zetten omdat de onboard chip hier geen hardwarematige ondersteuning voor biedt en je spel dus praktisch vastloopt door de CPU overload die dus veel langzamer en minder effectief dan de EMU10K chip van Creative de EAX signalen moet omzetten naar geluid dat uit je speakers komt.quote:Met EAX heb je uberhaupt positionele multichannel audio in games. Anders niet. Die enkele onboard chip die ook aan (maximaal versie 2 trouwens) EAX doet, doet dat ten koste van de cpu (en dus de framerate).
Games buiten beschouwing gelaten is er _nul_ verschil.
Met EAX aan kan de framerate idd wat zaken, maar zeker niet halveren.quote:Nou dat denk ik niet want het enige wat ik verander is in het spel de geluidsinstellingen van hardware (+ EAX) naar software en hierdoor verhoogde mijn Frames per second aanzienlijk, hoewel de kwaliteit achteruit gaat natuurlijk.
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
quote:Maverick schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:15:
Ja het tast het "originele" geluid aan, maar als je het daarna uitzet merk je meteen hoe "plat" de muziek daarna klinkt
Nee, je merkt hoe slecht de muziek tegenwoordig gemasterd wordt. Ik doe een moord voor een multitrack uitgave van muziek. Zodat ik het beter kan produceren. En geen rekening hoef te houden met half dove, pimpin' liefhebbende 100 +db bassdreun jongeren. Blijf eens af van een multiband compressor!quote:Maverick schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:15:
...
Als ik kijk hoeveel het geluid "verbeterd" (dus niet zuiverder, of meer naar het origineel klinken, maar gewoon mooier, voller en ruimtelijker.) als ik cms3d2 op m'n audigy 2 aanzet. Ja het tast het "originele" geluid aan, maar als je het daarna uitzet merk je meteen hoe "plat" de muziek daarna klinkt....
Krusher wijzigde dit bericht 24-08-2005 01:57 (4%)
We should figure out what kinda deal this is. I mean, is it a-a gathering, a shindig or a hootenanny?
Mensen die dit soort termen gebruiken zijn vrijwel altijd mensen die niet weten hoe audio echt hoort te klinken, uitzonderingen daargelaten. Ze zijn gek op effectjes die na een half uur luisteren je oren gaan kwellen met luistermoeheid.quote:Breepee schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:11:
'Plat' is natuurlijk precies even subjectief als 'mooier' en 'voller' en 'ruimtelijker'. Over smaak valt niet te twisten.
Oh sorry, ik ben natuurlijk een onwetende consument, heel fijn dat jij precies weet hoe muziek "hoort" te klinken, maar zal ik jou eens wat vertellen, 99% van de consumenten geeft er geen zak om hoe muziek hoort te klinken, maar wil er naar luisteren zoals hij dat zelf graag heeft.quote:Exirion schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:20:
[...]
Mensen die dit soort termen gebruiken zijn vrijwel altijd mensen die niet weten hoe audio echt hoort te klinken, uitzonderingen daargelaten. Ze zijn gek op effectjes die na een half uur luisteren je oren gaan kwellen met luistermoeheid.
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » [X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus