[X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Nieuw TopicHoop dat deze nog zakt na de introductie van die X-Fi kaarten.
Zal het kwaliteitsverschil hoogstwaarschijnelijk toch niet horen met een budget set (Logitech X-530 5.1). Ofja..mss een klein beetje, maar imho niet zoveel dat het die prijsverschil van ~ 80 euro goedmaakt
Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?
WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.4
Ik snap niet dat concurrenten zoals Via en Cmedia een EAX-concurrent maken. Volgens mij is de geluidskaarten divisie van Creative binnen de kortste keren buiten dienst.
Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos
KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !
Het is een gamekaart... Het zal wel leuk klinken e.d, maar kwaliteit moet je niet verwachten. Veel gehannes met sound != kwaliteit imho.quote:KeeZ schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:50:
mag ik zeggen dat we 1 ding vergeten en dat is geluidskwaliteit... vergeleken met onboard geluid zijn we mijlenver in verschil wat dat betreft en niemand heeft de kaart nog zelf mogen testne behalve onze secret tester die ons na de 22e gaat verlossen
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Laat ze eens een kaart uitbrengen die clean is, zonder driver meuk, effecten & 100% Asio support, met losse kanalen voor in en uit. De processorkracht die ze bieden is erg lekker, maar zorg dan dat het een DirectX/Asio DSP farm kan zijn. Offloading van je CPU. Maar nee.
Ze brullen al sinds de AWE32 over betere qualiteit enzo, maar het is in mijn oren gewoon marketing.
Sinds ik mijn Edirol UA 1000 rack heb weet ik wel beter. Wat een rust, wat een dynamiek, wat een schone opnames.
We should figure out what kinda deal this is. I mean, is it a-a gathering, a shindig or a hootenanny?
en wat kost die Edriol UA 1000 rack dan?quote:Krusher schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:59:
Ik kan alleen maar zeggen dat Creative brilliant is in het verzinnen van marketing verhalen.
Laat ze eens een kaart uitbrengen die clean is, zonder driver meuk, effecten & 100% Asio support, met losse kanalen voor in en uit. De processorkracht die ze bieden is erg lekker, maar zorg dan dat het een DirectX/Asio DSP farm kan zijn. Offloading van je CPU. Maar nee.
Ze brullen al sinds de AWE32 over betere qualiteit enzo, maar het is in mijn oren gewoon marketing.
Sinds ik mijn Edirol UA 1000 rack heb weet ik wel beter. Wat een rust, wat een dynamiek, wat een schone opnames.
Van Tweakers... als tie nog niet voorbij is gekomen..
jimbojansen wijzigde dit bericht 19-08-2005 12:38 (39%)
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Jammer
Lekker onzinnige vraag he. Alsof iemand hier daar meer over zou kunnen vertellen dan Tom's reviewquote:jimbojansen90 schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:25:
zou dit een beetje goed zijn voor Gamen en muziek luisteren!?.. staat wel op Toms site...
jimbojansen wijzigde dit bericht 19-08-2005 12:57 (26%)
Das een Live 24....quote:Henk007 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 16:16:
[...]
offtopic:
Het ligt eraan wat de precies HD audio noemt, maar een aantal MSI Nforce4 hebben een onboard Creative audio chipset, die o.a. 96kHz/24bit en 7.1 kanalen doet.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
quote:Exirion schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:43:
Lekker onzinnige vraag he. Alsof iemand hier daar meer over zou kunnen vertellen dan Tom's review
Alsof Tom alles zou weten. Never nooit. De reviews is trouwens niet echt goed, nog subjectief. Vergelijking met andere kaarten is ronduit slecht. Of helemaal niks (daar waar de plaatjes bij staan), of ze scheren alle andere kaarten over een kam, printen de slechte specs neer, en zetten er "others" boven. Metingen zien er op het eerste gezicht btw best goed uit. Echter ontbreekt er een echte vergelijking.
Nog belangrijker: doet ie het onder linux
voodooless wijzigde dit bericht 19-08-2005 13:41 (9%)
quote:deepspace schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:40:
Alsof Tom alles zou weten. Never nooit. De reviews is trouwens niet echt goed, nog subjectief. Vergelijking met andere kaarten is ronduit slecht. Of helemaal niks (daar waar de plaatjes bij staan), of ze scheren alle andere kaarten over een kam, printen de slechte specs neer, en zetten er "others" boven. Metingen zien er op het eerste gezicht btw best goed uit. Echter ontbreekt er een echte vergelijking.
Laat ik je dan 2 andere vragen stellen:
1. Wie heeft er hier al zo'n kaartje en kan bevestigen of ontkennen wat Tom zegt? Niemand.
2. Denk je dat Creative een kaart op de markt brengt die niet geschikt is voor een beetje gamen en muziek draaien? Gimme a break... Dat is een 7 jaar oude SB Live Value zelfs.
Ik denk niet dat je je vraag zo serieus bedoelde, maar het sloeg ook echt nergens op
Exirion wijzigde dit bericht 19-08-2005 13:44 (4%)
quote:Exirion schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:43:
Laat ik je dan 2 andere vragen stellen:
1. Wie heeft er hier al zo'n kaartje en kan bevestigen of ontkennen wat Tom zegt? Niemand.
Hoeft ook niet. Het gaat zich er alleen maar om dat Tom niet heilig is.
re hci
quote:2. Denk je dat Creative een kaart op de markt brengt die niet geschikt is voor een beetje gamen en muziek draaien? Gimme a break... Dat is een 7 jaar oude SB Live Value zelfs.
Tuurlijk is die oude meuk geschikt voor een beetje ranzig games en mp3'tjes luisteren.
Maar als we het echt over geluidskwaliteit gaan hebben, denk ik niet dat je de beoordeling daarvan aan Tom moet overlaten. Dan is het al heel snel: hoe meer features, hoe beter de kwaliteit. Jij gaat je fiets ook niet laten reviewen door automonteur?
d
De linux vraag is absoluut serieus! Aan windows heb ik namelijk niks );quote:Ik denk niet dat je je vraag zo serieus bedoelde, maar het sloeg ook echt nergens op
Reg. datum: 19 mei 2004
Zou je aub (als je het antwoord hierop weet
EDIT:
Weet jij ook wanneer de release date van de PCI-E versie is?
brada wijzigde dit bericht 20-08-2005 12:57 (31%)
Waarom heeft een computer geen versnellingen?
Zal ik doen. En nee ik weet niet wanneer een PCI-E uitkomt, ik kan het maandag wel ff navragen.quote:brada schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:12:
@erectionjackson:
Zou je aub (als je het antwoord hierop weet) in je review in het kort (of heel uitgebreid
) kunnen uitleggen wat die X-ram chip nou eigenlijk doet? Ik kan er niks over vinden op internet en of het nou zijn geld waard is
EDIT:
Weet jij ook wanneer de release date van de PCI-E versie is?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia | Helia Buikdansen |
Lijkt me gewoon geheugen waarin sound files ofzo terecht komen om sneller te verwerken, beetje zoals videogeheugen.quote:kunnen uitleggen wat die X-ram chip nou eigenlijk doet?
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
Mss dat je ons hier op GoT wat primeurs kunt geven ? En mss kan je dan nu ook de vragen beantwoorden, die je eerst niet mocht beantwoorden ?
Kortom: Fill us in
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
Dit topic is gesloten.