Reg. datum: 15 augustus 2003
In dit geval denk ik dat ik nog wel een tijdje met mijn Audigy 2 ZS blijf doen.
GoT Index » Audio en HiFi » [X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
[Nieuw Topic]quote:G_M_C schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:29:
@ErectionJackson
Nu eens een vraagje die je wel mag beantwoorden: Wanneer komt je review uit ? En waar mogen we die dan verwachten ?
quote:deepspace schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:49:
[...]
Opvijzelen is heel wat anders dan kwaliteit verbeteren! Het is alsof de kleuren TV de zwart-wit uitzending zelf in gaat inkleuren. Dan krijgt alles de verkeerde kleur. Ziet er natuurlijk wel leuk en spectaculair uit, maar het wordt er geen haar beter op.
Dus ik hoeft niet te wachten. Kwaliteit van een opname (die anyway al in 99% van de gevallen in de studio totaal verneukt is,) verbeteren is technisch onmogelijk. Je kunt het hoogstens leuker maken, zodat het lijkt alsof het beter klinkt. Niets meer, en niets minder. Voor al die gasten die hun muziek door 5.1 micro speakertjes moeten persen omdat er anders geluid geugdelijk geluid uit komt, is het misschien leuk, maar met kwaliteit heeft dat totaal niks te maken.
Prijzen vallen reuze meequote:ruftman schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:45:
Mag ik de prijzen van de X-FI direct omrekenen met de huidige koers naar Euro's?
Dus als de instapkaart 129,99 dollar kost, gaat hij in Nederland dan 104,62 euro kosten? Of moeten er nog toeslagen, btw, invoerrechten ed. bij worden opgeteld?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia | Helia Buikdansen |
Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos
Sja, lijken me niet echt verrassende prijzen, adviesprijzen liggen altijd iets hoger dan de uiteindelijke verkoopprijsquote:Zoetermeer schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 22:58:
!!! Prijzen in duitsland !!!
Creative X-Fi Extreme Musik (Retail) ¤ 114,-
http://www.alternate.de/h...s.html?artno=KK%23C62&
Creative X-Fi Platinum (Retail) ¤ 179,-
http://www.alternate.de/h...s.html?artno=KK%23C63&
Creative X-Fi Fatal1ty Edition (Retail) ¤ 219,-
http://www.alternate.de/h...s.html?artno=KK%23C64&
Creative X-Fi Elite Pro (Retail) ¤ 314,-
http://www.alternate.de/h...s.html?artno=KK%23C65&
tsja, ramp... Ik koop hem gewoon niet als 'ie dat niet heeft. Ik vind een enkel glasvezeltje veel makkelijker dan analoog en bovendien omzijl ik een eventuele groundloop. 't Is gewoon een feature die ik graag zou zien.quote:mad-dog schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:00:
Nope, is denk ik ook niet zo'n ramp.
Brent wijzigde dit bericht 13-08-2005 00:29 (13%)
Plus dat electronica in Duitsland vrijwel altijd goedkoper is dan in NL. Waarmee is NL eigenlijk wel goedkoop.....?quote:mad-dog schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:01:
Sja, lijken me niet echt verrassende prijzen, adviesprijzen liggen altijd iets hoger dan de uiteindelijke verkoopprijs
Wietquote:Exirion schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:23:
[...]
Plus dat electronica in Duitsland vrijwel altijd goedkoper is dan in NL. Waarmee is NL eigenlijk wel goedkoop.....?
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia | Helia Buikdansen |
quote:STIMPPYYY schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 18:50:
Voor Muziek mensjes komt er een nieuwe techniek genaamd 3D-MIDI om 3D multi-channel sound in MIDI als zowel in audio te maken. Hoge kwaliteit sampling. Soundfonts die zullen profiteren van 24 bit kwaliteit. Dankzij de chip gaat dit niet ten koste van de CPU die berekeningen moet uitvoeren, maar wordt allemaal gedaan door de chip zelf.....

Mauce wijzigde dit bericht 13-08-2005 15:02 (75%)
-= G P P =-
Het is informatie, gebasseerd op een half jaar geleden. Als je een echte geluidskaart nodig hebt voor muziek maken dan heb je inderaad geen kaart van 114 Euro, maar van 3000.quote:Mauce schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:46:
[...]
Sorry hoor maar dat mensen nu gaan roepen dat je heel goed mee muziek kan samplen/downmixen/stringconnecten etc... bollocks. Het blijft creative en dat is voor games peeps... Als je goeie stereo pci/800mbfirewire breakoutbox wilt dan moet je eens bij yamaha/terratec/Onkyo/mackie/enz kijken.
Ok voor de huis en keuken mix met een is een creative box in the platium serie..wel leuk. Maar ga niet staan raar op kijken van de brakke driver kwaliteit, rare vastlopers enz...
enige wat ik wat ik aan jullie hersen wil peuteren is dat al dat gehypte shit van Creative teveel "slachtoffers" kent die denken het goed tedoen door zo kaart tekomen om de "Goeie stereo en DAC kwaliteiten" ... is gewoon niet zo en al vele test bladeren in het semi-prof muziek circuit zeggen het zelfde... Leuk voor thuis om te pielen maar niet voor serieus in de muziek/opname studio
Verder is het wel naar mijn zinnen een top kaart worden op het gebied van 5.1 in films en games. Dus echte multimedia geluidskaart!
PS: DIT zijn geluids/mix/effect kaartjes die in de goeie richting zitten,
PowerCore pci mkII for digitale effecten die realtime comportable zijn met protools![]()
[afbeelding]
Focusrite Saffire, firewire 800 geluidskaart voor de laptop/powerbook of pc![]()
[afbeelding]
en dan kan je lekker bezig gaan met protools en mixxen![]()
EN als mensen alleen een goeie stereokaart willen om dus mooi mp3 teluisteren (en evt 5.1 -> dvix's)
zijn deze kaartjes behoorlijk goed voor hun geld![]()
![]()
ESI Juli@ ... top kaart die echt verdomt goeie sterea heeft en behoorlijk 5.1 support in digitaal!
[afbeelding]
En natuurlijk de Onkyo SE-150PCI PC Digital Audio Board (de se-340 komt ook uit met full 7.1 digitaal mix in en output tegelijker tijd
[afbeelding]
Aan de plaatjes van Alternate te zien vermoed ik dat het niet kan.quote:Wildfire schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:23:
[...]
Zolang je maar achteraf nog X-RAM kunt toevoegen is het geen probleem als je in eerste instantie een kaart koopt zonder X-RAM.
Als je me post hebt gelezen zijn de geluidskaarten die ik aan heb gegeven "om te beginnen" ... het is maar een stukje van de zalm niet het neusje hoor... kaarten van 3000euro zijn idd geen uitzondering als je echt muziek maakt in grote studio's. Ik wil alleen aan gegeven dat naast deze creative veel meer isquote:STIMPPYYY schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:18:
[...]
Het is informatie, gebasseerd op een half jaar geleden. Als je een echte geluidskaart nodig hebt voor muziek maken dan heb je inderaad geen kaart van 114 Euro, maar van 3000.
-= G P P =-
WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3
quote:duncanvdlinden schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:35:
Kan dit geluidskaartje (chip) ook alle gewenste multichanelbronnen (in games), of met die omzetting naar dat dvd-audio achtige geluid ook digitaal kunnen doorsturen naar een receiver over de SPDIF? als een dolby digitaal signaal of nog fijner een DTS signaal,
dat vind ik toch wel een gemis omdat ik nu een kaart heb die daar weinig aandacht aan schenkt...
Ik moet zelfs om in powerdvd dolby-d. of dts door te sturen met mijn fortissimo de pc herstarten om dat te activeren, dan ben ik me geluiden in windows kwijt, en dan kan ik nog een keer rebooten om dat weer te in te stellen, erg irritant.
Ook wordt de hoofdvolumeregeling domweg overgeslagen van de drivers, kan alleen aan het wave volume draaien.
Het zou echt heerlijk zijn als je bij die nieuwe creative echt wat dingen kan instellen om geluid digitaal naar een receiver te sturenin allerlij formaten, dolby proloic achtige omzettingen...
Fotoalbum | Systeemspecs | Milieu, de nieuwste religie!
quote:Exirion schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 00:23:
[...]
Plus dat electronica in Duitsland vrijwel altijd goedkoper is dan in NL. Waarmee is NL eigenlijk wel goedkoop.....?
Dodgey wijzigde dit bericht 14-08-2005 11:48 (20%)
Nope, eind september.quote:Help!!!! schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 13:25:
@ErectionJackson
Je schrijft dat de review op ongeveer 22 aug verschijnt wanneer de NDA verloopt.
Zullen de kaarten dan ook op 22 augustus meteen verkrijgbaar zijn in NL?
Er is inderdaad veel meer, geluidskaarten van dat kaliber vereisen geen hele studio, zulke kaarten zijn gewoon een hele geluidstudio alleen dan digitaal. Mijn broer werkt hiermee, maar dat terzijde.quote:Mauce schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:05:
[...]
Als je me post hebt gelezen zijn de geluidskaarten die ik aan heb gegeven "om te beginnen" ... het is maar een stukje van de zalm niet het neusje hoor... kaarten van 3000euro zijn idd geen uitzondering als je echt muziek maakt in grote studio's. Ik wil alleen aan gegeven dat naast deze creative veel meer is
quote:STIMPPYYY schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:30:
[...]
Er is inderdaad veel meer, geluidskaarten van dat kaliber vereisen geen hele studio, zulke kaarten zijn gewoon een hele geluidstudio alleen dan digitaal. Mijn broer werkt hiermee, maar dat terzijde.
Mauce wijzigde dit bericht 15-08-2005 22:13 (14%)
-= G P P =-
Zoetermeer wijzigde dit bericht 16-08-2005 14:17 (34%)
Goh, zat ik toch in de buurt met m'n 149 euro schatting voor NL-prijsquote:Zoetermeer schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:03:
Creative X-Fi Extreme Music (Retail) ¤ 139,- ( Duitsland ¤ 114,- )
http://www.alternate.nl/h...s.html?artno=KK%23C62&
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » [X-Fi] Nieuwe geluidschip van creative
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius