quote:
Jep, ik heb vanaf de Live alle soundblaster kaarten.
quote:
ruftman schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 14:15:
Ah op die manier dus.
Ik heb een vraag voor Erection Jackson. Ik heb momenteel een Soundblaster Audigy 2 ZS. Als speakers heb ik een 2.1 systeem (Ook van Creative), welke ik ook wil blijven behouden. Ik geef namelijk weinig om surround geluid. Naar MP3's luister ik vrijwel nooit. Ook DVD's worden niet op de computer bekeken. Mijn geluidskaart gebruik ik om mee te gamen en af en toe met mijn midi-keyboard te klooien.
En eigenlijk ben ik dik tevreden met het huidige geluid.
Is het in mijn geval zinvol om naar X-FI te upgraden?
Ik vraag me ook af of de Audigy voorlopig naast de X-FI blijft bestaan, of compleet door de X-FI vervangen wordt.
De nieuwe ASIO drivers zijn verbeterd en gebruiken veel minder processorkracht. Als je deze dus gebruikt en een niet zo snelle pc hebt, heeft het zeker een voordeel voor muziek maken op je pc. In een ander geval heb je weinig voordeel. Hooguit dat de drivers wat meer opties bieden.
Stereo geluid kun je met CMSS 3D omzetten naar surround geluid. Dit is behoorlijk geavanceerd bij de X-Fi en is ook niet te vergelijken met de functionaliteit bij vorige Creative kaarten. Kleine beschrijving van de site over CMSS 3D:
quote:
CMSS-3D converts any static stereo music into amazing surround sound on your headphones or multichannel speakers [...] You haven't experienced virtual surround audio until you hear X-Fi CMSS-3D. Headphone audio becomes like listening to multi-channel speakers and your MP3 music and movie-clips will sound like they were created in multi-channel rather than plain old stereo!
Zowel bij een surround setje als bij hoofdtelefoons werkt dit erg goed. Op 2.1 speakers niet. Dit heeft dus voor jou weinig voordeel.
De Audigy serie zal inderdaad uitgefaseerd worden.
ErectionJackson wijzigde dit bericht 10-08-2005 15:56 (9%)