Hoofdcategorieën
Topicacties

Fotografie feedback topic v2.0

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

Reageer Nieuw Topic
S intended
Reg. datum: 19 januari 2005

quote:
T.T. schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:45:
[...]
Objectieven-topic [Canon]
Objectieven-topic [Sigma]
Objectieven-topic [Nikon]
Objectieven-topic [Minolta]
Objectieven-topic [Tamron]
Objectieven-topic [Tokina]
enz

Vind ik een heel goed idee. Aangezien het zeer grote aantal posts en het feit dat er nu al een V6 van dit topic is, lijkt het mij ook handiger om hem op te splitsen, maar dan bijvoorbeeld 1 voor canon 1 voor nikon, 1 voor sigma en 1 voor tamron, tokina en minolta. En dat is niet omdat ik canon lenzen bijvoorbeeld voorang geef op tamrons, maar als je kijkt naar de vragen over lenzen, dan zie je toch dat canon/sigma/nikon veel meer vragen met zich meebrengt. (ook logisch want die maken veel meer lenzen dan tamron/tokina en zeker minolta)

Ook zou het handig zijn om eens een "centraal flits topic" aan te maken, met alle info over flitsers en flitsfotografie.

So give 'em the peace - capice? - let 'em rest in peace.

Reg. datum: 03 november 2002

Is niet de meest ideale methode om te splitsen op mount? Zoals al eerder gezegd heeft bijvoorbeeld een Tamron voor Canon wel degelijk andere issues dan één voor nikon.

Of optie 2. Maak een verzameltopic op merk en gooi er alles onder Flitsers e.d.
Dus het grote nikoon topic of het grote Canon topic. Heb je nog veel zoekwerk maar wel alles ineen.

Maar goed dat is voor de modjes om uit te zoeken. (poll?)

Meerkats

Splitsing per merk objectief werkt niet, want objectieven worden vaak met elkaar vergeleken en bij zo'n vergelijking gaat het maar al te vaak over het 'huismerk' en het Tamron/Sigma/Tokina alternatief.

Alles van 1 merk op elkaar gooien is al helemaal chaotisch. Je hebt het of over een flitser, of over een objectief, of over een body en dat hoeft echt niet allemaal in 1 groot topic neergeplempt te worden.

Talkin.nl daily photoblog
Day 1022: Meerkats
Foto specs: Canon 300D, Sigma 70-200 f/2.8 HSM, 1/500s, f/5.0, ISO 400

Per merk objectief wordt al helemaal een chaos. Ik vraag me alleen af of er uberhaupt genoeg voedingsbodem gaat zijn ervoor. Zelfs Nikon objectieven worden amper behandeld, laat staan KM of een Olympusmount. De verschillen tussen een thirdparty-objectief op verschillende mounts zijn amper aanwezig (op een enkele issue na, de optische prestaties zijn nagenoeg altijd gelijk), waarover gaat het dan straks nog in die topics? Daarnaast wordt het zoeken van een thirdparty-lens alleen maar lastiger door het te splitsen :)

neographikal wijzigde dit bericht 22-11-2005 18:52 (11%)

Reg. datum: 13 februari 2002

quote:
neographikal schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:44:
Per merk objectief wordt al helemaal een chaos. Ik vraag me alleen af of er uberhaupt genoeg voedingsbodem gaat zijn ervoor. Zelfs Nikon objectieven worden amper behandeld, laat staan KM of een Olympusmount. De verschillen tussen een thirdparty-objectief op verschillende mounts zijn amper aanwezig (op een enkele issue na, de optische prestaties zijn nagenoeg altijd gelijk), waarover gaat het dan straks nog in die topics? Daarnaast wordt het zoeken van een thirdparty-lens alleen maar lastiger door het te splitsen :)
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik ben wel benieuwd wat je van het idee vindt om lens vragen in de DSLR topics te plaatsen. Dus voor Canon en evt Nikon een lens topic. Voor de andere merken kunnen lens vragen in de centrale topics (voor Olympus moet die wel nog worden gemaakt maar daar wil ik evt. wel een voorzet voor maken, en die van Pentax moet wat afgestoft worden).

Drome: 1996-2006

Aangezien er nog steeds niets gedaan is qua uitsplitsing heb ik vandaag het Centraal Objectieven topic uit m'n bookmarks gekeild, vanwege de bekende redenen. Ik hou dit topic wel in de gaten, mocht er nog iets gedaan worden.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

Hmm, ik begin nu toch langzamerhand tegen iets op te lopen wat toch wel begint te irriteren: de luiheid van sommige users die deze week wel heel erg de kop op lijkt te steken:

Melkbus in "Canon EOS 350D - Deel 4"
wdw in "Canon EOS 350D - Deel 4"
Nielsracing in "Centraal objectieven-topic V6.0"
headhunternl in "Centraal objectieven-topic V6.0"
joh14vers6 in "Centraal objectieven-topic V6.0"

Om er eens wat te noemen, wat hebben jullie het liefste dat hiermee gebeurt? Ik kan wel TR's blijven zetten, ik vind dat het eigenlijk niet de taak aan een user is om een andere user te corrigeren op dit gebied, maar aan de andere kant levert het anders een bult TR's op :)

Of hebben jullie liever zoiets:

quote:
neographikal schreef op maandag 28 november 2005 @ 23:58:
[...]

Waarom loop je niet even de winkel in en probeer je het? :) Om nou iedereen op te laten sommen waarom hij een <insert kleur> mooier vind is ook weer zo wat :P
Dit geval vróeg er gewoon om wat mij betreft, het eindeloos opsommen van iedereen zijn lievelingskleur is niet al te nuttig zeg maar :) In zo'n geval kan wat zelfregulering jullie een stuk werk besparen, aan de andere kant loop je het risico dat mensen zich op jou gaan richten en de draad alsnog offtopic gaat.

neographikal wijzigde dit bericht 29-11-2005 00:27 (25%)

Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

quote:
Arfman schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:08:
Aangezien er nog steeds niets gedaan is qua uitsplitsing heb ik vandaag het Centraal Objectieven topic uit m'n bookmarks gekeild, vanwege de bekende redenen. Ik hou dit topic wel in de gaten, mocht er nog iets gedaan worden.
Het objectieven-topic gaan we opsplitsen per mount, wat drie nieuwe topics op gaat leveren:
  • Canon
  • Nikon
  • Overig

We zullen dit zo snel mogelijk proberen te doen, maar iedereen heeft natuurlijk ook een eigen leven. Ik kom net terug van een lang weekend Engeland, dus heb daarom nog weinig kunnen doen ;)

Het is de bedoeling om wel wat duidelijke topicstarts te maken. Mocht je informatie hebben waarvan je denk dat het nuttig in een TS is, dan kan je die naar ons mailen / icq-en / irc-en, of in een topicreport op het huidige objectieven-topic zetten, directe link.

Ah ok, ik wacht in spanning af :)
Mocht me iets te binnen schieten qua TS dan meld ik me wel ;)

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Ik wil wel de TS van 't Nikon-mount topic doen, heb ik vanavond wel tijd voor :) Zal een mooi overzicht maken van (de bekende) lenzen in allerlei klassen, scheelt een hoop standaard-vragen in zo'n topic.
Vandaag @ kraagjes.nl:

O+ @ You \o/
quote:
Remy schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 11:16:
Ik wil wel de TS van 't Nikon-mount topic doen, heb ik vanavond wel tijd voor :) Zal een mooi overzicht maken van (de bekende) lenzen in allerlei klassen, scheelt een hoop standaard-vragen in zo'n topic.
* neographikal wil hetzelfde doen voor de Canon-mount.

Misschien is het handig om de topicstarts qua opbouw gelijk te trekken en ze eventueel door de faq-generator te halen?
Vandaag @ kraagjes.nl:

O+ @ You too! :P

O+ @ you three ! :+

Reg. datum: 18 juli 2005

Tja mijn foto is ook al verdwenen.

@ MBV: kritiek vind ik prima, maar wie ben jij om zo rechtlijnig te stellen dat mijn foto niet showcase waardig is, dat is natuurlijk afhankelijk van de kijker (beauty is in the eye of the beholder). Zo vind ik de foto van de wasbeer dan weer niet erg spannend, weinig contrast, geen spanning in de compositie, flets van kleur. Is een persoonlijke mening, maar waarom deze dan wel showcase waardig zou zijn (wat een onzinnige term eigenlijk) en een andere niet vind ik nogal dubieus. Dus een beetje nuance zou je geen kwaad doen denk ik!

Maar goed dat is natuurlijk maar 1 mening.

Ir. Sprakeloos

quote:
jsprakel schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:04:

@ MBV: kritiek vind ik prima, maar wie ben jij om zo rechtlijnig te stellen dat mijn foto niet showcase waardig is, dat is natuurlijk afhankelijk van de kijker (beauty is in the eye of the beholder). Zo vind ik de foto van de wasbeer dan weer niet erg spannend, weinig contrast, geen spanning in de compositie, flets van kleur. Is een persoonlijke mening, maar waarom deze dan wel showcase waardig zou zijn (wat een onzinnige term eigenlijk) en een andere niet vind ik nogal dubieus. Dus een beetje nuance zou je geen kwaad doen denk ik!

Misschien is het handig die foto in het testcase topic te zetten? Dan hoor je daar meerdere kritieken, en krijg je misschien ook wel te horen of hij wel of niet showcase waardig is

http://www.f1manager.nu / p4 3,2 Ghz, 1Gb DDR, 2*160 GB wd, Asus v9999, Akai AA-A1L, Mission 771e

Reg. datum: 18 juli 2005

OK......

dat is dus juist mijn punt dat het nogal idioot is dat bepaalde fotos die in mijn ogen niet zo bijzonder zijn (zoals de wasbeer) hier wel mogen staan en andere die misschien dan ook niet zo bijzonder zijn, zoals de mijne, niet. Dat is toch niet een of twee moderators om te bepalen...

Het gaat dus niet zozeer om mijn foto, want ik ben het er mee eens dat ie niet zo heel geweldig is, maar meer om het feit dat er blijkbaar door iemand of een paar mensen wordt geselecteerd terwijl het bij fotos juist een subjectieve gebeuren is of je het mooi vind of niet.

Bovendien klinkt 'showcase waardig' wel helemaal alsof we zijn overgeleverd aan de genade van hoger hand die bepaald of onze fotos waardig zijn of niet om het titeltje showcase mogen dragen.

Ir. Sprakeloos

Vandaag @ kraagjes.nl:

Maar gelukkig hebben we nog de moderators om een uiteindelijk oordeel te vellen. En die hebben dit maal besloten om de wasbeer te laten staan, maar om jouw foto weg te halen. Natuurlijk is het voor ons ook onmogelijk om dit altijd helemaal eerlijk te doen (immers, ieders mening over een foto kan verschillen), maar we proberen dit wel zo goed mogelijk te doen.

Dit topic is in ieder geval _niet_ de plek om hierover een discussie aan te gaan, met wie dan ook. Je kan dit doen via de mail, icq, irc, msn of in het feedbacktopic.

Maar houd wel in je achterhoofd, eigenlijk zou het niet eens nodig hoeven zijn dat wij foto's verwijderen, als iedereen gewoon een beetje kritisch zijn eigen foto's beoordeelt...
getfirefox.com
Reg. datum: 02 februari 2002

quote:

Volgens mij vond jij dat ook al, aangezien je hem ook in het testcase topic postte? Je hebt gelijk dat de foto van de wasbeer erg standaard is, kleur kan ik niet echt beoordelen met dit K*t-NEC laptopscherm (dankje, TU/e :(). Toch denk ik dat de foto genoeg kleur heeft, en niet zo overly saturated als sommige andere foto's. Dat zou bij dit onderwerp totaal niet staan denk ik.
Je hebt gelijk dat ik het misschien wat anders had kunnen zeggen, mijn excuses voor de botheid van die opmerking.

En Showcase waardig is een term die (als ik me niet vergis) in de startpost genoemd word, en al een flink aantal keer is genoemd. Zoals: "deze mag best in showcase!" "Deze testcase had eigenlijk showcase moeten heten" enz. Foto's die gewoon goed zijn mogen showcase-foto's heten, foto's die wel bijzonder maar niet zozeer mooi zijn (omdat je hebt zitten spelen met je nieuwe camera of een nieuw genre ofzo) mogen in een testcase.

terrible gibberish
Reg. datum: 22 juli 2003

quote:

Hij stelt niet dat die foto niet showcasewaardig was, maar het was zijn mening. Misschien ietwat bot. En tja, als je geen eerlijke mening van anderen wilt, maar alleen maar complimentjes wilt krijgen, kan je je foto beter niet in een forum als dit zetten, maar moet je het gewoon aan je ouders laten zien oid. In de startpost en in de topicwarning onderaan elke pagina staat al dat de mensen hier enorm kritisch zullen zijn over je foto.
En tja, misschien is dat wat onvriendelijk, maar dit topic is bedoeld met een bepaald niveau, en dan moet er toch echt ergens een lijn worden getrokken. En blijbaar viel jouw foto hier net onder.
Nou ben ik het wel eens met jouw wat betreft de wasbeer, maar ik ben het vaker niet helemaal eens met de mening van de FG modjes wat nou wel en niet showcasewaardig materiaal is.
Maargoed, dit is allemaal redelijk offtopic...

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Drie maal is scheepsramp

Het lijkt mij wel een goed idee om dit topic 'sticky' te maken.

Goed punt......je wil natuurlijk nog wel kunnen reageren hehe.

Mashadar wijzigde dit bericht 09-12-2005 21:11 (40%)

Canon 20D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22, Sigma EF 500DG Super

Hij staat al bij de FG-favorites, en die is al wel sticky gemaakt :)
Vandaag @ kraagjes.nl:

Bovendien kunnen jullie niet meer reageren op het moment dat het topic sticky is ;)

Ik zou er eventueel een alias van kunnen maken, maar vind het eigenlijk een beetje overdreven. Het topic staat ook al genoemd in Fotografie Policy en verschillende andere topics :)
we hebben het tweejarige bestaan van de FG helemaal niet gevierd :&#039;(

feescht enzo, 12-12-2003 is het omgezet naar een echt subforum :)
trying to find the balance

Nog twee puntjes die mij net zijn opgevallen in de FAQ.

Bij het kopje RAW staat er een [p] element in beeld. Volgens mij moet daar even naar de HTML code gekeken worden ;).

Dan nog bij het kopje Spiegellenzen, daar zou op den duur een plaatje moeten komen. Geen idee hoelang dat er al staat, maar het is wel zo netjes als daar eens iets mee gaat gebeuren ;).

Dat wast :P.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 27 28 29 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: