Op een morgen stond hij op met het ochtendgloren, trad de zon tegemoet en sprak haar aldus toe:
'Gij groot gesternte! Wat zou uw geluk waard zijn, wanneer ge niet hen hadt, die gij verlicht!'
Fotografie feedback topic v2.0
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last
Reageer Nieuw Topic- Canon (L)-glas/EOS mount
- Andere mounts/3rd party lenzen (KM, Nikon, Pentax etc)
Dit zorgt ervoor dat men beter z'n weg kan vinden naar de info die men zoekt danwel z'n eigen gebruikerservaringen posten: wat verspreiding van die ervaringen moet dan maar voor lief worden genomen, we krijgen er veel overzichtelijkheid voor terug
quote:justmental schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:35:
Eens, het topic is nu te groot om fatsoenlijk bij te houden.
Splitsing per mount is niet in alle gevallen 100% ideaal, maar wel de beste oplossing denk ik.
Als je dan perse een splitsing wilt, dan kun je beter splitsen naar merk. Splitsen naar mount is echt onzinnig, aangezien een Sigma 10-20 op een Nikon of Canon echt indentiek zal presteren.
Objectieven-topic [Canon]
Objectieven-topic [Sigma]
Objectieven-topic [Nikon]
Objectieven-topic [Minolta]
Objectieven-topic [Tamron]
Objectieven-topic [Tokina]
enz
En dan in iedere openingspost verwijzen naar de andere topics, anders raak je een topic als de Tokina snel kwijt.
Erlang en QQ vanuit Shenzhen. (startinchina.com)
Reg. datum: 04 februari 2001
Nee, daar zou ik niet vanuit gaan. De mount is niet alleen iets fysieks, maar ook een stukje electronica enzo.quote:T.T. schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:45:
[...]
Als je dan perse een splitsing wilt, dan kun je beter splitsen naar merk. Splitsen naar mount is echt onzinnig, aangezien een Sigma 10-20 op een Nikon of Canon echt indentiek zal presteren.
Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.
Tenminste, áls je al wilt splitsen. Ik ben zelf niet echt overtuigd van het nut van splitsen überhaupt, maar een eventuele splitsing in zoveel splintertopics lijkt me helemaal onzinnig
Reg. datum: 04 februari 2001
Het nut zit er vooral dat de Nikonians zich helemaal suf scrollen...quote:Garyu schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:54:
Kan je dan niet een topic voor Canon, Nikon en Minolta maken en 3d-party lenzen in een vierde topic gooien? Wantom nou voor die drie ook nog aparte topics te maken.. zoveel interessante lenzen komen er ook weer niet uit hun fabrieken.
Tenminste, áls je al wilt splitsen. Ik ben zelf niet echt overtuigd van het nut van splitsen überhaupt, maar een eventuele splitsing in zoveel splintertopics lijkt me helemaal onzinnig.
Is advocaat maar reageert hier op persoonlijke titel.
quote:Arfman schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:07:
[...]
Zoals gezegd kunnen sommige lenzen met een Canon mount (bv.) anders presteren dan dezlefde lens met Nikon mount, dus die kunnen mooi in de aparte topics.
Maar volgens mij is het ook weer zo dat eenzelfde lens anders kan presteren op een 350D dan op een 1D. De vraag is vervolgens waar je de grens trekt.
Ik zou denken dat het glaswerk van een lens met Canon of Nikon mount precies hetzelfde is, alleen het AF gedeelte (wat electronisch gestuurd wordt en dus cameraafhankelijk is) verschilt. Dus ik neem aan dat scherpte en CA e.d. mount-onafhankelijk is.
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"
Het lijkt mij de beste oplossing om het topic per mount op te splitsen. Desnoods alleen de grote merken, en de wat minder verkochte merken bij elkaar:
- Canon
- Nikon
- Minolta
- Overig
Het blijft dus een afweging of je nu per mount (voordeel: canonians en nikonians ieder hun eigen gebiedje) of per merk (voordeel: alle discussies over één lens in één topic) wilt splitsen.
quote:T.T. schreef op maandag 21 november 2005 @ 11:45:
Objectieven-topic [Canon]
Objectieven-topic [Sigma]
Objectieven-topic [Nikon]
Objectieven-topic [Minolta]
Objectieven-topic [Tamron]
Objectieven-topic [Tokina]
enz
En dan in iedere openingspost verwijzen naar de andere topics, anders raak je een topic als de Tokina snel kwijt.
Het gros van de vraagstellingen is in de trant van: ik zoek een objectief om voor mijn <merk> camera van <bereik>.
De insteek is dus vanuit de mount.
Wellicht is er een canon, een sigma en een tamron als goed alternatief denkbaar.
In de situatie per merk weet je niet waar je de vraag moet plaatsen en zouden de antwoorden gespreid moeten worden.
Als je dan suggesties gehad hebt voor een sigma bijvoorbeeld dan kun je nog in de andere mount topics kijken voor ervaringen op andere camera merken.
Op een morgen stond hij op met het ochtendgloren, trad de zon tegemoet en sprak haar aldus toe:
'Gij groot gesternte! Wat zou uw geluk waard zijn, wanneer ge niet hen hadt, die gij verlicht!'
quote:justmental schreef op maandag 21 november 2005 @ 12:31:
Het gros van de vraagstellingen is in de trant van: ik zoek een objectief om voor mijn <merk> camera van <bereik>.
De insteek is dus vanuit de mount.
Goed punt, had ik niet aan gedacht
Dan zou ik ervoor kiezen om helemaal geen splitsing aan te brengen
T.T. wijzigde dit bericht 21-11-2005 12:46 (17%)
Erlang en QQ vanuit Shenzhen. (startinchina.com)
Imitation is the sincerest form of flattery
neographikal wijzigde dit bericht 21-11-2005 15:42 (30%)
G5r vergeet te melden dat het om de mounts gaat: dus niet alleen Nikkorsquote:over Nikkor-lenzen
neographikal wijzigde dit bericht 21-11-2005 15:54 (3%)
Echter ben ik de laatste tijd iets van mening verandert, maar dat met name vanwege 2 neveneffecten.
Ten 1e: Elke 50 posts de vraag of er niet gesplitst kan worden zuigt.
Ten 2e (en deze weegt zwaarder): telkens dezelfde vragen.
Bijna elke dag komt opnieuw een vraag over welke lichtsterke standaardzoom (zoals de Tamron 28-75 f/2.8) of welke budget telezoom (zoals de Sigma 70-300 APO). Na de splitsing zou ik heel graag in het Canon topic een FAQ in de startpost zien waar de lenzen die vaak met elkaar vergeleken worden (zoals in ieder geval de 2 vragen hierboven) in staan en dat bij domme 'welke lichtsterke standaarzoom' en 'welke budget telezoom' vragen snoeihard naar de startpost gewezen kan worden. Volgens mij zou ook zelfs het hele huidige centrale objectieven topic 2x zo langzaam gaan met deze 2 FAQs.
Ik sta erop dat zo'n FAQ in de startpost komt en help graag mee. Ik beloof hem objectief
Voutloos wijzigde dit bericht 21-11-2005 19:25 (3%)
Talkin.nl daily photoblog
Day 1377: 3 Benches
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/30s, f/4.0, ISO 100
Persoonlijk stel ik voor om een Canon, Nikon en Overige mount topic te maken. Duidelijke startposts waarin inderdaad al die sh*tvragen worden beantwoord over de standaard telezooms, etc. Ook een duidelijke uitleg dat Sigma, Tokina en Tamron lenzen ook in deze topics horen, en dat het dus afhankelijk is van het merk camera waar je hem op wilt gebruiken. Canon camera --> EOS-mount topic, etc.
Kijk, leuk dat zo'n topic hard loopt, maar volgens mij is het de bedoeling dat dit soort topics een soort kennisdatabank is waar je ook vragen kunt stellen, als die nog niet beantwoordt worden in de startpost. Ik heb liever dat er 1 x per week iets nuttigs/leuks/interessants wordt gepost dan 10 x per dag vragen over dezelfde Canon lenzen.
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas
Dat blijft ook in een Canon-mount topic hoor. Zolang mensen dezelfde vraag 10x beantwoorden in plaats van 9x iemand wijzen op de uitstekende zoekfunctie van dit forum blijf je dat houden. Er is altijd wel iemand zo stom om toch weer te antwoordenquote:Arfman schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:05:
Kijk, leuk dat zo'n topic hard loopt, maar volgens mij is het de bedoeling dat dit soort topics een soort kennisdatabank is waar je ook vragen kunt stellen, als die nog niet beantwoordt worden in de startpost. Ik heb liever dat er 1 x per week iets nuttigs/leuks/interessants wordt gepost dan 10 x per dag vragen over dezelfde Canon lenzen.
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Wat mij betreft mag het obj.topic/de obj.topics dus wel wat strenger, ik ben het maken van die toch wel makkeljike posts ook beu.
Voutloos wijzigde dit bericht 21-11-2005 23:24 (12%)
Reg. datum: 13 februari 2002
Ik heb niet een lijstje hier liggen ofzoquote:Voutloos schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:23:
Ik antwoord eigenlijk ook wel vaak genoeg (maar zeg wel consequent dat het 12414x gevraagd is). FAQs hadden er misschien eerder kunnen komen, maar zullen bij een splitsing toch duidelijker zijn als het om 1 mount gaat.
Wat mij betreft mag het obj.topic/de obj.topics dus wel wat strenger, ik ben het maken van die toch wel makkeljike posts ook beu.Geen idee of ik door brein ook als stomme antwoordgever gezien wordt
![]()
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
Als je niet steeds dezelfde vraag kreeg was het geen Frequently Asked Question hè?
Een startpost lees je veel sneller door, dus als die inderdaad standaard lenzen-info bevat, dan ben je al een heel eind:
- de kwaliteit van kitlenzen van Canon / Nikon
- standaard ranges met hun budget- en toplenzen, met wat links naar tests & pricewatch
- cropfactor dingetjes
- iets over filters
- ruimte voor echte discussie
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last