Als Canonian heb ik niet al te veel last van 'vreemde objectieven'. Ik was fel tegen een splitsing, omdat het toch altijd dubbele posts zal opleveren, of omdat ik dan meerdere topics moest bijhouden (bv Canon mount en 3rd party spul, of hoe de splitsing ook wordt).
Echter ben ik de laatste tijd iets van mening verandert, maar dat met name vanwege 2 neveneffecten.
Ten 1e: Elke 50 posts de vraag of er niet gesplitst kan worden zuigt.

Ten 2e (en deze weegt zwaarder): telkens dezelfde vragen.

Bijna elke dag komt opnieuw een vraag over welke lichtsterke standaardzoom (zoals de Tamron 28-75 f/2.8) of welke budget telezoom (zoals de Sigma 70-300 APO). Na de splitsing zou ik heel graag in het Canon topic een FAQ in de startpost zien waar de lenzen die vaak met elkaar vergeleken worden (zoals in ieder geval de 2 vragen hierboven) in staan en dat bij domme 'welke lichtsterke standaarzoom' en 'welke budget telezoom' vragen snoeihard naar de startpost gewezen kan worden. Volgens mij zou ook zelfs het hele huidige centrale objectieven topic 2x zo langzaam gaan met deze 2 FAQs.
Ik sta erop dat zo'n FAQ in de startpost komt en help graag mee. Ik beloof hem objectief

op te stellen.
Voutloos wijzigde dit bericht 21-11-2005 19:25 (3%)