Hoofdcategorieën
Topicacties

Fotografie feedback topic v2.0

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

We zijn alweer een tijdje verder met FG op GoT: het subforum bestaat alweer ruim 1,5 jaar. In die tijd is het behoorlijk gegroeid met fanatiek postende foto-enthousiastelingen: zowel op tech talk-gebied als op fotografisch gebied :). Ook is er een heuse Foto Contest geweest met prijzen, waarbij niet alles even vloeiend ging maar de resultaten er best mochten zijn 8)

Hier kan je al je feedback kwijt over de inhoud van Fotografie, de sticky's waaronder de policy, de must see, de FAQ en de koopadviezen :) Maar ook over eventuele dingen die missen, anders kunnen gaan, of juist complimenten dat het wel best gaat mag je hier plaatsen ;)

Mis je nog een bepaald type topics? Hoe bevallen de [showcase] en [testcase]-regels en topics? Lenzen-info? Hoe doen de moderators het? Een sticky met links naar reviews over allerhande cams voor de handigheid? Zeg het maar, dit topic is ervoor :)
Positief:
- showcases en de nieuwe testcases
- Solo showcasefoto's - om te bewonderen en om van te leren
- Lenzen topic (alhoewel een scheiding canon-mount/nikon-mount prettig lijkt)
- Nivo van de deelnemers

In 'Must see in Fotografie' mis ik nog:
- Ervaring met bedrijven die foto's op canvas doek drukken door JvS.

Volgens mij gaan de moderators goed te werk, onderwerpen welke al een onderkomen hebben worden vlot afgeschoten. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor de nieuwkommer afschrikwekkend werkt.

Fotoblog powered by Flickr
Jonge Papa!

Reg. datum: 14 oktober 2002

quote:
twixx schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:11:
DIt zou ik iets breder opzetten: afdrukken op grootformaat en op diverse materialen (canvas, aluminium, foam, etc...).

Admin Fotografie
Styled light

quote:
LocalLost schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:53:
[...]

DIt zou ik iets breder opzetten: afdrukken op grootformaat en op diverse materialen (canvas, aluminium, foam, etc...).
LocalLost: twixx bedoelt een topic, niet een algemeen iets, hij post alleen niet de link: Ervaring met bedrijven die foto's op canvas doek drukken ;) Ik zal hem erbij zetten twixx :)
quote:
Positief:
Die scheiding hebben Grrrrrene en ik besproken, maar gaan we niet doen. Oa Sigma, Tamron en Tokina maken lenzen voor meerdere mounts, en dan zou er behoorlijke overlap zijn qua discussies over die lenzenmerken als er 2 verschillende topics zouden zijn. Zoals het nu loopt is het objectieven-topic best ok :)
quote:
- Nivo van de deelnemers
Yup, dat wordt ook steeds beter idd :)
quote:
Zie begin van mijn post ;)
quote:
Volgens mij gaan de moderators goed te werk, onderwerpen welke al een onderkomen hebben worden vlot afgeschoten. Ik kan me wel voorstellen dat dit voor de nieuwkommer afschrikwekkend werkt.
We proberen hier in FG een zo 'vrij' mogelijk modbeleid aan te houden ja: alleen de ultra obvious dingen en zaken die in de policy staan (handleidingen, welke digicam etc) gaan dicht. Een nieuwkomer zal met het lezen van de policy en faq dus vrij goed terecht komen hier in FG :) Als hij dat niet doet, dan helpen we die persoon er gewoon even mee ;)

Admin Fotografie
Styled light

Verder gaat het wel goed blijkbaar in FG? ;) Des te beter :)
Vandaag @ kraagjes.nl:
Reg. datum: 18 september 2001

Ja, naar mijn idee eigenlijk wel! Natuurlijk is een feedbacktopic ook bedoeld om positieve feedback te geven, maar dat doen mensen natuurlijk minder snel dan klagen over het 1 en ander. Dat alleen al geeft dus aan dat het best goed loopt in /71 :P

Ik heb het idee dat de kwaliteit flink omhoog is gegaan, en deze stijgende lijn eigenlijk alleen maar doorzet. Dit komt natuurlijk omdat er steeds meer mensen hier hun foto's komen laten zien in show- of testcases en dat er lekker veel tech-talk over nieuwe en oude camera's is, maar ook omdat het modbeleid wat mij betreft hardstikke goed is. Er zijn duidelijke regels waar eventuele "overtreders" vriendelijk op worden gewezen, en er zijn eigenlijk nooit echt onzinnige topics.

Het enige minpuntje sinds het laatste feedback-punt is het solo-showcase-topic geweest. Ik heb me behoorlijk geirriteerd aan mensen die daar foto's kwamen laten zien die je nog niet eens in je familie-album zou durven plakken, maar ook aan de mensen die daar dan weer massaal op sprongen met opmerkingen. Gelukkig is er nu een apart testcase topic voor deze foto's gekomen, wat een goede oplossing is geweest.

Hoe zit het met het "lenzen info/review/ervaringen database" idee wat je vorig jaar had Remy? Heb je daar al wat concrete ideeën over, of is het eigenlijk een beetje weggedommeld? Het lijkt mij namelijk nog steeds een leuk project, als je iemand nodig hebt voor discussie of technische hulp weet je dat ik daartoe bereid ben :)
Astrofotograaf

Wat betreft de lenzendatabase met testrapporten en gebruikerservaringen, lijkt me dat een hele goede zet om op te zetten. Nu lopen er topics over lenzen waarin er veel aan bod komt, maar nooit echt iets concreets uit te halen is voor de lens die je op het oog hebt.

Als er assistentie gewenst is, wil ik me er graag voor inzetten!

Canon eos300D, Sigma 15mm, 24-70 EX, 70-200 EX, 2x TC, Metz 54-MZ3, B&W polfilter

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
Positief:
- Nivo van de deelnemers

Amen :+ .

Verbeterbaar:
De stickie "Koopadviezen" gaat helemaal niet over koopadviezen. Vanaf het stukje tekst "Ja!!! Ik heb een digicam! Ik wil m'n kunsten tonen!" is het opeens de Forum-handleiding geworden, wat met koopadviezen weinig te maken heeft. Als ik op zoek ben naar websites over fotografie, is het niet logisch om in een post genaamd "koopadviezen" te kijken, hoewel daar wel waardevolle informatie staat. Deze info hoort m.i. dan ook in een waardiger stickie te komen.

Wat ik graag zou willen zien is een mogelijkheid om objectieven te kunnen vergelijken.
Op het internet zijn allerlei reviewes die beoordelingen van gebruikers geven, maar dat is natuurlijk een enigzins subjectief oordeel. Testen onder dezelfde omstandigheden zou beter zijn. Misschien dat er hier, door gebruikers van verschillende objectieven samen te brengen, een mogelijkheid is om dit op een wat objectieve wijze te organiseren.

Admin Fotografie
Styled light

quote:
Zoefff schreef op maandag 30 mei 2005 @ 13:48:
Ja, naar mijn idee eigenlijk wel! Natuurlijk is een feedbacktopic ook bedoeld om positieve feedback te geven, maar dat doen mensen natuurlijk minder snel dan klagen over het 1 en ander. Dat alleen al geeft dus aan dat het best goed loopt in /71 :P
Tnx Zoefff, mooi om te lezen :)
quote:
Ik heb het idee dat de kwaliteit flink omhoog is gegaan, en deze stijgende lijn eigenlijk alleen maar doorzet. Dit komt natuurlijk omdat er steeds meer mensen hier hun foto's komen laten zien in show- of testcases en dat er lekker veel tech-talk over nieuwe en oude camera's is, maar ook omdat het modbeleid wat mij betreft hardstikke goed is. Er zijn duidelijke regels waar eventuele "overtreders" vriendelijk op worden gewezen, en er zijn eigenlijk nooit echt onzinnige topics.
:>
quote:
Het enige minpuntje sinds het laatste feedback-punt is het solo-showcase-topic geweest. Ik heb me behoorlijk geirriteerd aan mensen die daar foto's kwamen laten zien die je nog niet eens in je familie-album zou durven plakken, maar ook aan de mensen die daar dan weer massaal op sprongen met opmerkingen. Gelukkig is er nu een apart testcase topic voor deze foto's gekomen, wat een goede oplossing is geweest.
Ja, na vlot overleg heb ik dat testcase-topic aangemaakt en voor de meesten is het wel duidelijk: ik heb beide topcis ook aan de FG Policy toegevoegd.
quote:
Hoe zit het met het "lenzen info/review/ervaringen database" idee wat je vorig jaar had Remy? Heb je daar al wat concrete ideeën over, of is het eigenlijk een beetje weggedommeld? Het lijkt mij namelijk nog steeds een leuk project, als je iemand nodig hebt voor discussie of technische hulp weet je dat ik daartoe bereid ben :)
Het is zeker niet weggedommeld, het idee ligt wel in de koelkast maar ik houd het wel 'warm' zogezegd ;) Aan de ene kant zijn er al behoorlijk wat lensDB's online internationaal, aan de andere kant nog weinig NL-based DB's. Ik moet nog even zien hoe en wat :)
quote:
Ursamajor schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:17:
Wat betreft de lenzendatabase met testrapporten en gebruikerservaringen, lijkt me dat een hele goede zet om op te zetten. Nu lopen er topics over lenzen waarin er veel aan bod komt, maar nooit echt iets concreets uit te halen is voor de lens die je op het oog hebt.

Als er assistentie gewenst is, wil ik me er graag voor inzetten!
Tnx, zie mijn tekst hierboven over die lensDB :)
quote:
Garyu schreef op maandag 30 mei 2005 @ 14:32:
[...]

Amen :+ .

Verbeterbaar:
De stickie "Koopadviezen" gaat helemaal niet over koopadviezen. Vanaf het stukje tekst "Ja!!! Ik heb een digicam! Ik wil m'n kunsten tonen!" is het opeens de Forum-handleiding geworden, wat met koopadviezen weinig te maken heeft. Als ik op zoek ben naar websites over fotografie, is het niet logisch om in een post genaamd "koopadviezen" te kijken, hoewel daar wel waardevolle informatie staat. Deze info hoort m.i. dan ook in een waardiger stickie te komen.
Die sticky zal ik samen met Grrrrrene nog even doorlopen :)
quote:
Kokomo schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:05:
Wat ik graag zou willen zien is een mogelijkheid om objectieven te kunnen vergelijken.
Op het internet zijn allerlei reviewes die beoordelingen van gebruikers geven, maar dat is natuurlijk een enigzins subjectief oordeel. Testen onder dezelfde omstandigheden zou beter zijn. Misschien dat er hier, door gebruikers van verschillende objectieven samen te brengen, een mogelijkheid is om dit op een wat objectieve wijze te organiseren.
Zie mijn antwoord over de lensDB op Zoefff's post :)

Verder zal ik op aangeven van deze post van DeFeCt een zut afkortingen die in de (digitale) fotowereld de ronde doen, opnemen in de faq :)
Vandaag @ kraagjes.nl:

Wat ik me later trouwens nog bedacht (even vergeten te posten), ik heb FG altijd een beetje als jouw kindje (Remy) gezien :P

In die zelfde bewoording kan je wel zeggen dat het behoorlijk goed kan lopen, praten, en al 100% zindelijk is :P
Reg. datum: 04 juli 2004

Zelf had ik een voorstel voor de FAQ:
- Het veranderen van de URL voor de feedbacktopic ;)
- 'Vignetting' staat er niet bij (Alhoewel dit met google natuurlijk zo terug te vinden is)

Verder sluit ik me aan bij bij de rest aan.

Bloody NO! wijzigde dit bericht 04-06-2005 18:40 (5%)

Et peut-être un siècle nouveau commence-t-il, un siècle où les intellectuels et la classe cultivée rêveront aux moyens d'éviter les utopies et de retourner à une société non utopique, moins 'parfaite' et plus libre. - N. Berdiaeff

Admin Fotografie
Styled light

Bloody NO!: die url is gefixt :) Vignetting staat op mijn to do lijst.
quote:
Zoefff schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 16:25:
Wat ik me later trouwens nog bedacht (even vergeten te posten), ik heb FG altijd een beetje als jouw kindje (Remy) gezien :P
Hehe Zoefff, klopt wel aardig ;)
quote:
In die zelfde bewoording kan je wel zeggen dat het behoorlijk goed kan lopen, praten, en al 100% zindelijk is :P
Yup, dit is allemaal behoorlijk 'af' zo, en dat het subforum behoorlijk volwassen is geworden is ook te zien aan de slechts 8 slotjes in 7 dagen :)
44 stenen leeuwen

Misschien ook iets kort over het lezen/interpreteren/veranderen van histogrammen in de FAQ?

Trust The Computer. The Computer is Your Friend.

peace man.

Volgens mij loopt FG best goed op GoT al zeg ik 't zelf, maar Remy, reageer nou uns eens op mailtjes :P Ik heb wels naar remy (at) tweakers.net gemaild en nooit antwoord gehad :P
Weer in het zwart...
Reg. datum: 19 mei 2000

Remy, gaat dat kind van je ook nog in de puberteit? En moet ik dan maken dat ik weg kom? :+

Nee, serieus: het draait lekker, ik ben alleen de laatste maand en de komende 3 weken veel te druk om actief deel te nemen aan discussies en al helemaal om wat met m'n hobby te doen. Maar dan heb ik ook eindelijk wat gepresteerd en begint de eindstreep in zicht te komen \o/

Imitation is the sincerest form of flattery

Admin Fotografie
Styled light

EryciusPuteanus: staat genoteerd op de todo :)

Simon: je hebt geluk, ik ga vanavond mijn mailbox weer eens uitmesten.

Grrrrrene: puberteit is overgeslagen, was ineens patsboem volwassen :P En dat je zo druk bent: komt goed hoor, succes alvast :)
Reg. datum: 16 maart 2004

Remy, misschien is het een idee om aan de faq ook een kopje 'lens' toe te voegen, waar aan de hand van een voorbeeld gewoon even een verklaring wordt gegeven voor alle eigenschappen die je als nietsvermoedende consument voor je neus krijgt. Dit omdat meer en meer mensen serieus de aanschaf van een slr overwegen, maar nog nooit met verwisselbare lenzen hebben gewerkt. Onder hetzelfde kopje zou je ook een verklaring voor alle mogelijke afkortingen van verschillende fabrikanten op kunnen nemen. Idee?

Toch?

Reg. datum: 04 juli 2004

Voor de tutorials: Gizz in "[Verzamel] Red Bull AirRace"

Of... Gizz misschien een schopje geven om 'm in een nieuw tutorial-topic te zetten.

Bij deze twee staat er nog de oude URL voor het feedbacktopic:
Koopadviezen
Fotografie Policy

Et peut-être un siècle nouveau commence-t-il, un siècle où les intellectuels et la classe cultivée rêveront aux moyens d'éviter les utopies et de retourner à une société non utopique, moins 'parfaite' et plus libre. - N. Berdiaeff

eitje..?
Reg. datum: 03 september 2003

Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar anders krijg ik wel een schop van een mod ;)

de link Canon Focal Length Comparison in het FAQ gedeelte doet het niet meer...
Of beter gezegd, de link doet het nog wel, alleen heeft Canon de pagina verwijderd

-edit
Er staan twee linkjes.
Eentje in het 'links' gedeelte en eentje in de changelog.
De eerste doet het niet, de 2e wel....

Y1K wijzigde dit bericht 01-07-2005 09:21 (21%)

blaat!

Supercalifragilistic

Ik geef nogmaals mijn complimenten voor de gebruiker, als beginnend dSLR-eigenaar voel ik me hier van harte welkom. Als je veel leest en zo domme vragen weet te vermijden, ben je hier erg welkom naar mijn gevoel.

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Vandaag @ kraagjes.nl:

Ola :)

Ik zat net een beetje te spieken in Meld hier je agendapunten, en bedacht me ineens, hoe zit het met de kalender-functionaliteit van React? Op mijn MyReact boardje zit namelijk wel een kalender, en ik neem aan dat die op GoT ook aanwezig is maar uitgeschakeld. Tot nu toe heb ik eigenlijk nooit een reden gezien om die functionaliteit op GoT in te schakelen, maar dit topic vind ik nou wel een mooie aanleiding om die discussie weer wat aan te wakkeren.

Aanvankelijk dus even alleen voor de agendapunten van FG, is dit gewenst, heeft het zin, en gaat men er gebruik van maken? Of is het eigenlijk nutteloze functionaliteit?

Mij lijkt het (mits er perken worden gesteld aan de mensen die items toe kunnen voegen, alleen mods bijvoorbeeld) een best leuke, handige en bruikbare functie. Naast de foto-agendapunten kunnen er natuurlijk ook meetings op aangegeven worden e.d :)
^^ met stom.
Reg. datum: 30 november 2002

Omdat in veel topic's naar de FAQ wordt verwezen, heb ik deze dan ook eventjes op mijn gemak doorgelezen. Ik zou echter graag willen wijzen op een heel klein foutje bij het stuk "Sluitertijd". In de zin "Sluitertijden kun je gebruiken om bijvoorbeeld het gevoel van beweging in je foto te creëren, zoals je hieronder in een voorbeeld kunt zien", moet het niet hieronder zijn, maar hierboven, want de foto staat in het stukje erboven.

Ik hoop dat ik nu niet teveel als een grote zeikerd overkom, maar er stond bovenaan een vraag om fout(jes/en) aub te melden, dus dan doe ik dat wel graag. 't Is dat het een enorm interessante FAQ is, en dat ik graag toch een steentje bijdraag (of bijzeik, whatever). Die FAQ staat overigens al in men favorieten, altijd interessant als ik een paar termen wil opzoeken die ik her en der in het forum tegenkom :).

Ibex wijzigde dit bericht 12-08-2005 12:04 (12%)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker

Weer in het zwart...
Reg. datum: 19 mei 2000

Ik zal het bij de volgende update aanpassen, thanx :)

En Zoefff: Hier hebben we het over gehad, maar die agenda wordt dan voor heel GoT geactiveerd en wat Remy en ik zoeken is meer iets voor FG exclusief. Hiervoor is al iets in ontwikkeling, maar dat is nog even afwachten :)

Imitation is the sincerest form of flattery

Vandaag @ kraagjes.nl:

Een mogelijkheid in React om de agenda alleen in een bepaald subforum te gebruiken, of een losstaand iets?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 28 29 30 31 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: