Gathering of Tweakers

Quicksearch

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Acties: [view]

Door: Remy Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Allereerst: Ik heb een fullsize foto-backpack, de Lowepro Minitrekker Classic, die ongeveer half vol is met het volgende:

Nikon D70
Sigma 18-125 DC
Nikkor 85mm 1.8D
Nikkor 50mm 1.8D
Nikon SB800
Canon Ixus 430
Filters
Lens hoods
accu's, CF-kaartjes, penlites en ander klein grut

Die Minitrekker sleep ik meestal wel mee, maar laat ik achter 'op locatie': ik heb hem dus niet permanent bij me tijdens het schieten door de grootte en daardoor lompheid :) Ook is het een rugtas-model, en ook al hebben die flink wat voordelen, het is niet altijd even fijn voor je rug als je er langere tijd mee rondloopt.

Ik ben dus nu op jacht naar een middenmaat fototas, waar 1 of 2 body's in kunnen, een stuk of 3 a 4 lenzen, een flitser en wat klein grut. Niet al te veeleisend, lijkt me ;) Budget is ruwweg 100 euro, en daar is best wat voor te krijgen, dat scheelt.

Een van de modellen die ik op het oog heb als middenmaatje meesleeptas is de Crumpler Long Schlong. Inhoud is 4,5liter, kunnen 2 body's, 5 lenzen en wat klein spul in. Plaatje:

http://www.parkcameras.com/pictures/crumpler/longschlong.jpg

Ook in rood, zwart, groen en blauw te krijgen. Hier staat een mini-review van dat ding, met foto's van de inhoud.

Maar er is natuurlijk niet alleen Crumpler, er zijn meerdere fototas-merken op de markt. Iemand anders nog een ideetje over een medium maat fototas die flink stevig is, goede bescherming biedt en waar mijn camspulletjes allemaal in kunnen? :)
Heeft Samsonite er niet eentje? Ik heb zelf een rugzak ervan waar ik er dan 1 body, 3 lenzen (sigma 15mm EX, 24-60 EX en 70-200EX HSM), 2 flitsers (simpele Metz en een 54MZ-3), kappen, filter en extra grut in heb.
Die tas heeft al het nodige meegemaakt en bevalt me uitstekend. Naden zitten nogsteeds aan elkaar na 5 jaar.

Canon eos300D, Sigma 15mm, 24-70 EX, 70-200 EX, 2x TC, Metz 54-MZ3, B&W polfilter

Ik ben zelf aan het kijken naar een Lowepro Stealth Reporter 400 AW. Lijkt me een zeer prettige en met name degelijke tas. Hij is een klein beetje groter dan de Crumpler Long Schlong, maar het grootste voordeel (voor mij) is dat de Lowepro bovenop een rits heeft zodat je makkelijk bij je spullen kan zonder de flap op te tillen. Nadeel is dat de Lowepro nogal prijzig is (¤ 118 bij fotovideostore.nl); toch een stukje duurder dan de Crumpler dus.

Heeft iemand toevallig ervaring met (deze) Crumpler en Lowepro tassen? Ik ben namelijk best bereid om extra te lappen voor de duurdere Lowepro, mits die degelijker is dan de Crumpler. Ik heb zelf de indruk dat dat het geval is, maar ik kan het niet goed beoordelen.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

is een orion trekker of een orion trekker II niet iets? misschien niet veel kleiner dan de tas die je nu hebt, maar het voordeel is dat je naast je camera en lenzen ook nog andere spullen mee kunt nemen; trui, eten, drinken, etc.

quote:
koraks schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:25:
Heeft iemand toevallig ervaring met (deze) Crumpler en Lowepro tassen? Ik ben namelijk best bereid om extra te lappen voor de duurdere Lowepro, mits die degelijker is dan de Crumpler. Ik heb zelf de indruk dat dat het geval is, maar ik kan het niet goed beoordelen.
Ik heb in februari 2001 een Crumpler SuperSnipe gekocht, die tas gebruik ik dagelijks voor vervoer van spullen(boeken,aantekeningen,instrumenten,laptop). Hij is nog in perfecte staat (behoudens wat viezigheid en normale gebruikssporen), dus ik heb wel goed vertrouwen in de degelijkheid van de Crumpler-Tassen. Met die specifieke tas en de kwaliteit van de huidige crumpler tassen heb ik geen ervaring.

Ik heb zelf ook een Crumpler. Geen idee welke naam hij heeft, want het is er eentje van vóór deze nieuwe serie. Kan helemaal geen info meer vinden over de oude serie :( Ook een schoudertas, ruimte voor 300D+ accesoires + niet al te grote lens. Ben er erg tevreden over: is stevig, hip (marine+oranje) en vooral erg stevig.

5D | 20D | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Ik heb een tas van Vanguard. ( http://www.vanguardfr.com/pvdo/bags/indexEN.asp )

http://www.vanguardfr.com/upload/sacs/SYDNEY-14_small.jpg

Hun assortiment is vrij groot. Ik heb 'm voor 22 eur bij de Makro gekocht (waar een hele zooi van die tasjes hingen). Bevalt me prima, goed stevig.

Ik heb dan een Fuji S5500, en behalve wat filters verder niet veel zut, maar een groter broetje zou best interessant kunnen zijn.

Reg. datum: 19 oktober 2004

voor 100 euro vind je geen _goede_ tas.

Crumpler heb ik ook gehad. Die heeft mijn neef nu. Ik vond hem ietwat te weinig bescherming bieden.

Hou er rekening mee dat je voor pakweg 4000 euro aan spullen bij je hebt,

Die stop je toch niet in een tasje van 100 euro ;) zonde

See his face, see his smile...

Ik ben toch wel te spreken over de bescherming van Crumpler tassen!
Ik zoek zelf ook een grotere nou.

En die Crumpler hier lijkt mij wel wat!

30D - BG-E2 Grip - Canon EF-S 18-55 - EF 50/1.8 II - EF 70-200 2.8 - Tamron AF 28-75/2.8 - Sigma EF-500 DG Super -
Bandfotografie: bartnotermans.com

Ikzelf heb de Lowe Pro mini mag aw. Een fiks stevige tas, bestend tegen weer en wind. Niet modieus, wel stevig en niet al té lomp. Makkelijk in te delen (vakjes zijn met klitteband te maken). Maar kost wel iets meer dan 100 euro.
Domke F2 is de tas die veel profs gebruiken. Niet goedkoop, maar wel oerdegelijk.

http://www.photoq.nl/tech.php?tech=8

zie mophor

ook deze jongen vindt crumpler erg fijn ;) maar dat wist je denk ik al :P

it ain't about the pictures, it ain't about the camera's, it's about the journey and the experience. Live it - every second of it. Smile, have fun, and dream wild! Live in the now!

Ik heb een Crumpler maar hij zit vol.
http://www.leicher.nl/got/IMG_8732-small.jpg

Ik gebruik hem als volgt:
- 300d body + 17-40mm toploaded, lens first ik kan hem aan het handvat eruit liften
- ernaast staat een 28-135
- videokabel en lensdoek
In het onderste compartiment
- Flitser en omni
- 50mm 1.4
- acculader e.a.

Ik wil deze tas gaan gebruiken als walk-around en ik wil er een tas bij met waar alles in zou kunnen. Ik heb een Lowepro op het oog:
http://www.lowepro.com/images/products/DryZone_200_2_n.jpg
:9~

Fotoblog powered by Flickr
Jonge Papa!

Ik heb nu een Lowepro Microtrekker 100, maar die is eigenlijk net iets te klein.
Er zit nu dus een camera met 3 lenzen en een flitser in, maar ik zoek eigenlijk een kleine tas waar ook mijn Bigma nog inkan.
Dat wordt zeker moeilijk?

| Nikon D70 | Nikon D1 | Nikkor 18-70 | Nikkor 70-300 | Tamron 90 | Sigma 50-500 | Nikkor 10,5 | Nikkor 50 | Nikon SB600 | Nikon SB-28DX |

Hallo allemaal,

Ben nu druk bezig om een nieuwe fotorugzak aan te gaan schaffen. Maar welke het wordt weet ik nog niet. Ik hoor iedereen altijd over Lowepro of Tamrac, maar kwam zelf deze tegen. De safrotto.
http://www.virtualvillage.com/ai/rucksackbag/rucksackbag1m.jpg
http://www.virtualvillage.com/ai/rucksackbag/rucksackbag2s.jpg
http://www.virtualvillage.com/ai/rucksackbag/rucksackbag5m.jpg

Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.

[Nikon D50] [Nikon F55] [Sandisk 1GB Ultra II] [Sigma APO 135-400mm] [Nikkor 28-80mm] [Nikkor 70-300mm] [Pd7x]

Wat zijn je eisen, wat voor apparatuur moet erin? Is het voor stadsfotografie of moet dat ding ook een survivaltocht in de Ardennen overleven?

Vertel!
See his face, see his smile...

Past de 300D met grip een 50mm ook in die Crumpler?

30D - BG-E2 Grip - Canon EF-S 18-55 - EF 50/1.8 II - EF 70-200 2.8 - Tamron AF 28-75/2.8 - Sigma EF-500 DG Super -
Bandfotografie: bartnotermans.com

waar ben je die tegengekomen als ik vragen mag? Zoeken op google geeft alleen maar vage buitenlandse pagina's op.

Ik ben zelf ook op zoek naar een rugtas waar je ook een statief aan kan hangen.
Tenba heeft ook leuk spul te koop. Een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld LowePro, maar zeker geen slecht spul. Deze:

http://www.tenbagear.com/images/dseries/2000_01_db15c_rbig.jpg

kost bijvoorbeeld 170 euro. Foto Konijnenberg heeft het hele Tenba-assortiment te koop.

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

Het is straks bedoeld om in de natuur te gebruiken, dus moet waterdicht zijn. Ook het aantal lenzen wat er in kan moet zo rond de 5 a 6 liggen ivm uitbreiding. Ook moet er plaats zijn voor een tweede body. Ik heb nu een lens die rond de 20 cm lang is en die moet er in passen. Voor de rest moet er nog plaats zijn voor opslagkaartjes en strap voor een statief.

De safrotto die ik boven leit zien is 78 euro... Mijn budget ligt rond de 100 euro..

Doodshoofdaap wijzigde dit bericht 24-05-2005 10:57 (11%)

[Nikon D50] [Nikon F55] [Sandisk 1GB Ultra II] [Sigma APO 135-400mm] [Nikkor 28-80mm] [Nikkor 70-300mm] [Pd7x]

quote:
MuddyMagical schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:39:
Wat zijn je eisen, wat voor apparatuur moet erin? Is het voor stadsfotografie of moet dat ding ook een survivaltocht in de Ardennen overleven?

Vertel!

da's een aardige tip.

De tas die jij laat zien kun je imho enkel en alleen voor je fotoapparatuur gebruiken.
Ik vind het vaak handig om, naast je fotospullen, ook de mogelijkheid te hebben om bijv een trui, boek, etc (dingen die bijv handig zijn voor een stedentrip) mee te kunnen nemen. Vandaar dat ik ook een tas heb met 2 compartimenten: 1 voor m'n fotospullenn en een ander voor overige spullen.

als het aan m'n vriendin zou liggen was het een tas met 3 compartimenten...bovengenoemde en een ingebouwde toilettas voor meuk m.b.t vrouwenzaken zoals lippenbalsem (4 soorten), zonnebrand (3 soorten), sokken (voor het geval dat), make up, make up spiegeltje, handencreme, schoonmaakdoekjes, sjaal etc... :/

Wonko the Sane.

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
LoneGunman schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:54:
Tenba heeft ook leuk spul te koop. Een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld LowePro, maar zeker geen slecht spul. Deze:

[afbeelding]

kost bijvoorbeeld 170 euro. Foto Konijnenberg heeft het hele Tenba-assortiment te koop.

Goedkoper? Zo te zien komt deze qua formaat overeen met een Lowepro Mini Trekker classic van ¤99,- bij konijnenberg.
Of zit ik er nu helemaal naast?

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

quote:
Doodshoofdaap schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:23:
Hallo allemaal,

Ben nu druk bezig om een nieuwe fotorugzak aan te gaan schaffen. Maar welke het wordt weet ik nog niet. Ik hoor iedereen altijd over Lowepro of Tamrac, maar kwam zelf deze tegen. De safrotto.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Het onderste fotootje vind ik er een beetje vreemd uitzien. Het lijkt wel alsof daar helemaal geen stootbescherming zit, omdat je de contouren van de lenzen kan zien zitten...

Heb je al gegoogled naar referenties? Misschien staat er op www.photographyreview.com wel wat gebruikerservaringen.

Canon eos300D, Sigma 15mm, 24-70 EX, 70-200 EX, 2x TC, Metz 54-MZ3, B&W polfilter

quote:
Doodshoofdaap schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 10:55:
Het is straks bedoeld om in de natuur te gebruiken, dus moet waterdicht zijn. Ook het aantal lenzen wat er in kan moet zo rond de 5 a 6 liggen ivm uitbreiding. ... Mijn budget ligt rond de 100 euro..
Dat lijkt me een heel lastige combi. Waterdicht, redelijk groot én <= ¤ 100,-.

Fotoblog powered by Flickr
Jonge Papa!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws