Disclaimer: het gezwets van hierboven kan als schokkend worden ervaren, lezen op eigen risico ~ Speculæs
Mooooi!quote:
Alleen het linkerblaadje stoort iets (beetje vaag), maar dat kon waarschijnlijk niet anders met de gekozen scherptediepte.
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw
Vooral die druppel, hoe heb je dat zo mooi blauw gekregen?
Wij hebben een grote plastice blauwe bak. Daar had ik dat water in gedaan. Dus dat geeft dat blauwe effect aan het water en achtergrond.quote:Mud starrr schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:41:
Mooie foto's nu al in dit deel.
Vooral die druppel, hoe heb je dat zo mooi blauw gekregen?

Deze foto heb ik gemaakt met m'n hp photosmart R707 beetje met de instellingen gerommeld, beetje photoshop en dit was het resultaat.
Voor de geinteresseerden: het plantje heet mountain Grass en is verkrijgbaar bij de intratuin.
Ik weet dat het niet je van het is, maar wat vinden jullie ervan?
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Goh, waarom zeg je dat er toch bij? Ik vind het een prima foto! Het is natuurlijk helemaal goed als dit ook het beeld is wat je in gedachte had vóórdat je de foto maakte, maar hoe dan ook is dit een prima plaat hoor!quote:Mr._Superior schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:32:
Ik weet dat het niet je van het is, maar wat vinden jullie ervan?
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Reg. datum: 06 november 2004

Comments graag, dit is mijn proefstuk
Konica Minolta Dynax 5D - Konica Minolta 18-70 F3.5-5.6 DT - Minolta 50mm 1.7 - Minolta 70-210 F4 - Konica Minolta 28-75 F2.8
quote:koraks schreef op zondag 22 mei 2005 @ 17:51:
[...]
Goh, waarom zeg je dat er toch bij? Ik vind het een prima foto! Het is natuurlijk helemaal goed als dit ook het beeld is wat je in gedachte had vóórdat je de foto maakte, maar hoe dan ook is dit een prima plaat hoor!
Bedankt voor je reactie,
zal ik er nog maar een posten dan

eigen commentaar: net buiten genomen en door te weinig licht een beetje korrelig. Als het beter weer is en wat meer zon zat ik er nog 1 nemen.
Tevens genomen met de hp photosmart r707
Opzich wel een leuke foto, maar in mijn ogen eigenlijk geen macro. Edit: Misschien ook net wel als je hem op high res heb.quote:Mr._Superior schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:48:
[...]
Bedankt voor je reactie,
zal ik er nog maar een posten dan![]()
[afbeelding]
eigen commentaar: net buiten genomen en door te weinig licht een beetje korrelig. Als het beter weer is en wat meer zon zat ik er nog 1 nemen.
Tevens genomen met de hp photosmart r707
Justawitte wijzigde dit bericht 22-05-2005 18:53 (6%)
Dat zeg ik als je hem fullscreen in beeld hebt zal hij best macro zijn. Maar nu zoals je hem in beeld hebt volgens mij niet. Trouwnes tulpen zijn niet zo klein.quote:Mr._Superior schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:53:
en als ik zeg dat de bloempjes in het echt een stuk kleiner zijn?
Reg. datum: 07 oktober 2004
maar ben benieuwd wat julie er van vinden
Model : NIKON D100
ExposureTime : 1/60Sec
FNumber : F32,0
Flash : Strobe return light detected
FocalLength : 105,00(mm)
Lens : Sigma 105mm/2,8 EX DG
Flitser : Sigma 140 Sigma EM-140 DG
Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.
Reg. datum: 24 februari 2005
Aparte foto. Op zich best aardig. Alleen de kleuren vind ik wat flets.quote:Blackpanter schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:59:
dit is 1 van mijn eerste foto's met mijn nieuwe lens + flitser ik vind hem zelf erg netjes.
[afbeelding]
Model : NIKON D100
ExposureTime : 1/60Sec
FNumber : F32,0
Flash : Strobe return light detected
FocalLength : 105,00(mm)
Lens : Sigma 105mm/2,8 EX DG
Flitser : Sigma 140 Sigma EM-140 DG
Website
lordpalf of the flapdrols
System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: Barton 2500+@3200+ 1GB PC3700 Corsair Hercules Radeon 9800 PRo nForce2 A7N8X-Deluxe 120GB SATA Maxtor Lian-Li|PC65* Sony P200 * Nokia 6230i * Macbook 2Ghz, 2GB ram 160GB Storage
quote:guRuh schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Comments graag, dit is mijn proefstuk
Leuke close-ups, niet echt macro en ook niet echt boeiend...
Volgende keer graag even resizen, want nu duurt het zo lang eer de foto's geladen zijn.
Canon eos300D, Sigma 15mm, 24-70 EX, 70-200 EX, 2x TC, Metz 54-MZ3, B&W polfilter
Reg. datum: 15 mei 2003
quote:Blackpanter schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:59:
dit is 1 van mijn eerste foto's met mijn nieuwe lens + flitser ik vind hem zelf erg netjes.
[afbeelding]
Inderdaad iets te flets, maar wel mooi. Druppeltjes zijn altijd mooi
Je hebt trouwens 2 dooie pixels ergens linksboven en rechtsboven (voor het geval je het nog niet wist)
Reg. datum: 24 mei 2005
Bij-tje:

Wesp in een glas:

Ant-war:

Grab-it:

Vlindertje (niet zo scherp maar wel mooie kleuren):

Bromvlieg:

Rupsje:

Dolfijnengezicht:

Oogbus:

Een vlieg op een tft scherm:

Josh wijzigde dit bericht 25-05-2005 00:52 (27%)
oog (1100x651):
http://members.home.nl/jhodes/internetooggroot.jpg
Rups (2048x1536):
http://members.home.nl/jhodes/rups%2029-4-2005%20020.jpg
Reg. datum: 14 januari 2004
Gave foto van wesp die Doodskopzweefvlieg oppeuzelt! Bromvlieg is een Dambordvlieg. En je vlinder is een Kleine vos.
Foto van oog vind ik ook errug mooi...
quote:Daaaaf schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:20:
@ Neoflopper: je bij-tje is een vlieg (dat zie je o.a. aan de korte antennen en de vleugels).
Gave foto van wesp die Doodskopzweefvlieg oppeuzelt! Bromvlieg is een Dambordvlieg. En je vlinder is een Kleine vos.
Foto van oog vind ik ook errug mooi...
Tnx... enneh ben niet zo'n insectenkenner. Dus had er maar wat neergezet
Trouwens... binnenkort komt de powershot s2 met de super-macrofunctie vanaf 0 cm (0 cm zie je sowieso niks lijkt me maargoed). Ben erggggg benieuwd wat voor een (macro)pics uit deze cam rollen!
Neoflopper wijzigde dit bericht 25-05-2005 12:47 (7%)
Reg. datum: 24 februari 2005
quote:Neoflopper schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:39:
Leuk om te zien wat voor macro's mensen maken. Hier wat macrootjes van mij... ik weet niet of het uitmaakt hoeveel er in een post mogen? Als er teveel instaan zal ik er wat verwijderen. Macro's zijn gemaakt met een Canon Powershot S1 IS, meesten zijn wat gecropped en resized.
Bij-tje:
[afbeelding]
Wesp in een glas:
[afbeelding]
Ant-war:
[afbeelding]
verschrikkelijk mooi dat oog, en wat een mooie compositie zo met die bus.![]()
Grab-it:
[afbeelding]
Vlindertje (niet zo scherp maar wel mooie kleuren):
[afbeelding]
Bromvlieg:
[afbeelding]
Rupsje:
[afbeelding]
Dolfijnengezicht:
[afbeelding]
Oogbus:
[afbeelding]