[advies] Hercules DJ Console of Mixman DM2?
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Reageer Nieuw Topicquote:AngularMomentum schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:41:
[...]
Traktor neemt alleen op wat je in de decks laad en welke schuiven en knoppen je gebruikt. Dit kan worden weg geschreven in het NMX formaat. Daarna kun je het renderen naar wav. Het handige hiervan bijvoorbeeld is, is dat je je fouten makkelijk kunt herstellen.
Bedankt voor de info, maar klopt dat wel wat je zegt ?
Volgens mij zit er (ook) een gewone record functie in Traktor die direct opneemt (WAV als ik het goed heb).
Wat ik dus wil weten is of de kwaliteit van deze opname beinvloed wordt door de geluidskaart in je PC of dat de geluidskaart daar helemaal niks mee te maken heeft.
quote:Poky schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:14:
ok, maar er moet toch een oplossing zijn voor dit probleem?
1 van de belangerijkste redenen dat ik dit ding kocht was om te kunnen voorbeluistern
Ik heb mn TRAKTOR gewoon zo ingesteld dat tie monitort op de centre out van mn 5.1 geluidskaart
werkt heel gemakkelijk.
Reg. datum: 18 september 2006
Reg. datum: 18 september 2006
niet iedereen heeft 5.1
mijn laptop heeft alleen 2.1
@ Angular momentum dank u voor de hulp tot nu toe MAAR in het menu Output routing daar kan jij 4 dingen instellen (kanaal 1,2,3,4)
Ik kan hier echter maar kiezen tussen 2 kanalen, ik kom er dus 2 tekort.
Aan wat zou dit kunnen liggen want ik heb alles gedaan zoals het moest
@ Angular momentum dank u voor de hulp tot nu toe MAAR in het menu Output routing daar kan jij 4 dingen instellen (kanaal 1,2,3,4)
Reg. datum: 23 september 2006
Reg. datum: 23 september 2006
quote:AngularMomentum schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:02:
[...]
Ook kun je beter gewoon aanleren om met de pitch te werken ipv sync, beat detectie werkt wel, maar werkt niet accuraat genoeg. Sommige
Ik gebruik die hele beatmatch helemaal niet, dat vind ik echt nep, en het werkt bovendien ook nog eens voor geen meter zoals jullie bij deze beamen
Ik heb het gewoon over normaal zelf mixen, dat je de bcd dus als decks en een mixer gebruikt!
Maargoed; ik heb al weer wat meer geoefend en die wheels wat anders afgesteld en ik moet zeggen het gaat al veeeeeeeel beter! Ik moet toch af en toe nog wel wat bijtikken maar dit zou ook mischien (heeeeeeeeeeeeeeeeel misschien
Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben, het werkt perfect en heel fijn ook
Ik heb een setje opgenomen door de master out naar microfoon ingang van mijn laptop te laten lopen en dat op te nemen; geluid klinkt echter vrij gaar, dit komt vast door de geluidskaart ofniet?
quote:Fexz schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:56:
[...]
Ik heb een setje opgenomen door de master out naar microfoon ingang van mijn laptop te laten lopen en dat op te nemen; geluid klinkt echter vrij gaar, dit komt vast door de geluidskaart ofniet?
line -in is bedoelt voor zulk soort dingen.. niet mic-in.. maar waarom neem je niet gewoon met traktor zelf een wave file op?
EDIT: ff een groffe nl workaround voor traktor 3 met bcd 2000 + Cycokrauts mapping.. Misschien hebben sommige er wat aan..
traktor 3:
Requirements
java (als je die nog niet had dan)
Midi Yoke
url=http://www.behringerdownload.de/B-Control_download/BCD2000-driver-setup-1-1-1-0.exe]de laatste bcd2000 driver[/url]
dan...
MIDI-Rules-Protoype_20060826
Uit pakken in een map die je bijvoorbeeld BCD noemt ( bij voorkeur map in program files)
dan de laatste, door Cycokrauts, mapping:
in dit zipje dus
Nou zo ver zijn we..
verder:
If MIDI_RULES_INSTALL_FOLDER is your MIDI Rules folder, all files should be placed in:
MIDI_RULES_INSTALL_FOLDER\rules\BCD2000-Traktor2 - Cycokrauts Extended Flavor A\
If you like to launch the mapping from somewhere else, you can create a link to 'Start-BCD2000-Traktor2-MIDI-Rules.bat' (do not copy 'Start-BCD2000-Traktor2-MIDI-Rules.bat')
Dus bijvoorbeeld bij mij : C:\Program Files\BCD\MIDI-Rules-Protoype_20060826\rules
Ik pak dus de bestanden uit het 2e zipje uit zodat ik dit krijg:

ok done.. voor zover dan.
Start Traktor
*Traktor Setup | MIDI | Interfaces: Choose MIDI Yoke NT: 1 as the only MIDI interface

*Traktor Setup| MIDI | Preference: Load 'BCD2000-Traktor2 - Cycokrauts Extended Flavor A.tks' file

*Set BCD-2000 to B-DJ mode.
dus rechtsonder dubbelklikken op icon..

Start het bat bestand in die map waar we het net over hadden...

vervolgens:
Choose midi in: BCD-2000 (Type the number before "BCD-2000")
Choose midi out 1: e.g. MIDI Yoke NT: 1
Choose midi out 2: BCD-2000
Choose midi out 3: <none> for no more midi outputs
Wait until MIDI Rules is started. All BCD2000 LEDs flash for 2 seconds and Traktor gets synchronized (this is the reason why you should allow start Traktor at first)
Start DJing and have fun!
ben ff hier mee bezig geweest:
voor traktor 3 dus..

maak ik morgen verder af..
edit : ik ben net ff met djdecks bezig geweest.. ok het is niet mn favo programma.. maar dikke applaus voor de makers hoor.. jesus wat is bcd2000 support goed geregeld.
http://www.djdecks.be/
http://djdecks.be/index.p...help=behringerbcd2000.php
Wordt het niet eens tijd voor een apart topic btw.. ik hoor weinig MK2 input
Roppenzo wijzigde dit bericht 29-09-2006 09:47 (80%)
Yes dat klopt wat ik zeg zolang je intern opneemt....alleen hoef je niet persé je mix weg te schrijven als NMX formaat, je kunt natuurlijk ook meteen renderen naar wav nadat je de mix hebt opgenomen. Dan treed er geen kwaliteits verlies op mits je het in WAV formaat houd...als je dan weer gaat renderen naar MP3, ja dan verlies je natuurlijk wel wat kwaliteit. Als je extern gaat opnemen zal het geluid iets anders zijn dan de "source" mp3's, dan hangt het er maar net van af hoe goed je opname apparatuur is.quote:hvangent schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:37:
[...]
Bedankt voor de info, maar klopt dat wel wat je zegt ?
Volgens mij zit er (ook) een gewone record functie in Traktor die direct opneemt (WAV als ik het goed heb).
Wat ik dus wil weten is of de kwaliteit van deze opname beinvloed wordt door de geluidskaart in je PC of dat de geluidskaart daar helemaal niks mee te maken heeft.
Je hebt de goeie driver gekozen? Dus de BCD ASIO driver?quote:Poky schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:36:
niet iedereen heeft 5.1mijn laptop heeft alleen 2.1
jesus
100 eurootjes op marktplaats.. iedereen die daar in de buurt woont.. proberen waard..
100 eurootjes op marktplaats.. iedereen die daar in de buurt woont.. proberen waard..
Reg. datum: 19 mei 2006
Reg. datum: 19 mei 2006
Is hier al iemand die zijn BCD in gang heeft gekregen met VDJ 4.1.
Ik heb hier de demo geinstalleerd ( wil eerst zeker weten dat het werkt voor ik het programma koop) maar kan nog steeds niets voorbeluisteren ....
Iemand die daar de oplossing voor heeft ?
Ik heb hier de demo geinstalleerd ( wil eerst zeker weten dat het werkt voor ik het programma koop) maar kan nog steeds niets voorbeluisteren ....
quote:IceBearBitch schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:04:
http://bcd2000dj.blogspot.com/
You can download XML file and setup instructions here vdj4_bcd.zip.
Reg. datum: 14 juli 2004
Reg. datum: 14 juli 2004
Dat komt omdat de demo nog 4.0 is. Er staat idd wel dat het 4.1 is, maar check het install bestandje maar eens bij eigenschappen. Daar staat helaas bestands versie 4.0....quote:IceBearBitch schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:04:
quote:Roppenzo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:12:
jesus
Hij doet niet aan opsturen, meerdere malen geprobeert zelfs voor een meerpijs.
[Edit]
Woonde ik maar in leeuwarden, dan was ie nu van mij
JamesHondje wijzigde dit bericht 11-10-2006 21:49 (5%)
Opzich is er helemaal niets mis met roze, behalve dan die kleur.
Reg. datum: 12 oktober 2003
Traktor mapper updates, meer controls en features dan je kan wensen. FX controls per deck komt er ook aan!
http://www.nativeinstrume...d.php?t=34513&page=53
Zelfs als je zegt dat je het vooraf overschrijft denken mensen dat je een Nigeriaan bent ernstigquote:JamesHondje schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:46:
[...]
Hij doet niet aan opsturen, meerdere malen geprobeert zelfs voor een meerpijs.
[Edit]
Woonde ik maar in leeuwarden, dan was ie nu van mij
die nigerianen bieden ook op alles en op niets, vreselijk is dat!quote:Ballebek schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:38:
[...]
Zelfs als je zegt dat je het vooraf overschrijft denken mensen dat je een Nigeriaan bent ernstig
On-Topic:
Nu maar afwachten totdat nog iemand een BCD2000 voor een lekker prijse weg doet, want ik wil dr toch ook nog wel eentje hoor
Opzich is er helemaal niets mis met roze, behalve dan die kleur.
quote:mb4guns schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:42:
Traktor mapper updates, meer controls en features dan je kan wensen. FX controls per deck komt er ook aan!
begrijp me goed.. ik vind het echt vet wat jij en Cycokraut doen in dat topic omtrend Traktor.. maar ik vind het weleens tijd worden dat de mensen van NI zelf eens komen met een update om controllers in traktor te integreren. Er staat een topic met bijna 800 post nu op het forum.. raar dat daar totaal niet op gereageerd wordt door de makers zelf..
Cicusprogramma vdj heeft zelfst een update nu.. en djdecks loopt al helemaal voor op iedereen.. beetje jammer van NI imho
Roppenzo wijzigde dit bericht 12-10-2006 22:34 (10%)
quote:Roppenzo schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:31:
[...]
begrijp me goed.. ik vind het echt vet wat jij en Cycokraut doen in dat topic omtrend Traktor.. maar ik vind het weleens tijd worden dat de mensen van NI zelf eens komen met een update om controllers in traktor te integreren. Er staat een topic met bijna 800 post nu op het forum.. raar dat daar totaal niet op gereageerd wordt door de makers zelf..
Cicusprogramma vdj heeft zelfst een update nu.. en djdecks loopt al helemaal voor op iedereen.. beetje jammer van NI imho
Snap wat je bedoelt maar gelijk heb je niet. Natuurlijk ziet iedere traktor/bcd gebruiker liever native ondersteuning in traktor voor de bcd. Maar we vergeten hierbij dat Traktor "helemaal geen" midi device native ondersteunt. traktor ondersteunt enkel "midi input". Wat voldoende "moet" zijn als je er een degelijk midi controller aan hangt. Het geval met de bcd is gewoon dat deze als midi controller "bagger" is. Midi messages die hij door geeft is een grote bende.
Traktor zal in de toekomst niet snel een midi controller native ondersteunen. Dus de fout ligt bij behringer, zij moeten ons voorzien van fatsoenlijke drivers.
Zouden de drivers van bcd perfect zijn kan eidereen zelf traktor instellen voor de bcd inclusief meerlaagse controls via de midi paging. Wat je dan enkel nog zal missen is een goeie en mooie led control/feedback.
Dus de oplossing die nu staat zal altijd nodig blijven, evenals we goeie drivers hebben. Native zal traktor de bcd nooit opnemen. Ze hebben het voorlopig zoiezo te druk met hun eigen implementatie van final scratch.
EDIT:
Deck FX controls zijn klaar voor traktor mapper: http://www.native-instrum...d.php?p=252978#post252978
mb4guns wijzigde dit bericht 13-10-2006 15:21 (4%)
Bij inkoopacties punt. nl kun je hem nu bestellen voor 155 euro 
http://www.inkoopacties.nl/ia/3kmqj5c9
http://www.inkoopacties.nl/ia/3kmqj5c9
quote:mb4guns schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:21:
[...]
Snap wat je bedoelt maar gelijk heb je niet. Natuurlijk ziet iedere traktor/bcd gebruiker liever native ondersteuning in traktor voor de bcd.
Zouden de drivers van bcd perfect zijn kan iedereen zelf traktor instellen voor de bcd inclusief meerlaagse controls via de midi paging. Wat je dan enkel nog zal missen is een goeie en mooie led control/feedback.
Aha stuk duidelijker
vraag mezelf alleen af hoe die kerel van djdecks (Adion) dat allemaal zo mooi heeft geflikt..
Reg. datum: 05 april 2006
een hoop tijd insteken denk ik 
maargoed,
er zijn een hoop mensen die gezijk hebben met hun laptop icm bcd2000 (geluid stopt/stottert etc) (waaronder ik ook) en lopen aardig te pushen bij behringer om de drivers te herzien?? (mijn probleem is nu doorgespeeld naar Research and Development, waar ik dus ook contact mee heb).
ik vroeg mij af: hebben jullie er ook last van?? heb je een laptop maar nog niet geprobeerd?? dan sleep m ff uit de kast en test plz
en laat ff weten ofie het bij jou wel doet of niet doet op de laptop (liefst met een klein stukje system specs erbij zoals usb host controller en wat voor laptop
)
verders is het een geweldig ding
want op m'n desktop werkt ie voor goud 
maargoed,
er zijn een hoop mensen die gezijk hebben met hun laptop icm bcd2000 (geluid stopt/stottert etc) (waaronder ik ook) en lopen aardig te pushen bij behringer om de drivers te herzien?? (mijn probleem is nu doorgespeeld naar Research and Development, waar ik dus ook contact mee heb).
ik vroeg mij af: hebben jullie er ook last van?? heb je een laptop maar nog niet geprobeerd?? dan sleep m ff uit de kast en test plz
verders is het een geweldig ding
Dj Kevin, Pioneer Djm800, 2x cdj800 =D
djDecks gebruikt gewoon de bcd2000 via de midi messages die hij stuurt.
Ik heb uiteraard wel het voordeel dat doordat ik gekozen heb voor native bcd support dat ik heel specifiek van alle functies gebruik kan maken.
Op zich is er volgens mij niets mis met de midi support van de bcd.
Qua tijd viel het wel mee. Een paar dagen nadat ik 'm thuis had had ik geloof ik de basic support al klaar, en in een paar weken daarna was de ondersteuning zo goed als volledig.
Ik heb uiteraard wel het voordeel dat doordat ik gekozen heb voor native bcd support dat ik heel specifiek van alle functies gebruik kan maken.
Op zich is er volgens mij niets mis met de midi support van de bcd.
Qua tijd viel het wel mee. Een paar dagen nadat ik 'm thuis had had ik geloof ik de basic support al klaar, en in een paar weken daarna was de ondersteuning zo goed als volledig.
Specs - djDecks - Fast Image Resizer - Mind Games
Reg. datum: 14 oktober 2006
Reg. datum: 14 oktober 2006
quote:schoutenkevin85 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:24:
maargoed,
ik vroeg mij af: hebben jullie er ook last van?? heb je een laptop maar nog niet geprobeerd?? dan sleep m ff uit de kast en test plzen laat ff weten ofie het bij jou wel doet of niet doet op de laptop (liefst met een klein stukje system specs erbij zoals usb host controller en wat voor laptop
)
verders is het een geweldig dingwant op m'n desktop werkt ie voor goud
Beste mensen....
Hier zat ik dus op te wachten.....
Heb zowat dit topic helemaal doorgelezen en kwam maar geen mede mensen tegen.
Ik ben ook sinds zaterdag 07-10-06 in het bezit van de bcd2000 ( totaal geen problemen met aanschaf gewoon de stad in en gekocht in Alkmaar)
Maargoed na de drivers en software op mijn laptop gezet te hebben en alles aangesloten te hebben kreeg ik hellaas dus ook stotterend geluid eruit en zelfs de nodige vastlopers tot aan blauw scherm aan toe.....Toch maar even google opstarten en toen kwam ik al snel achter een paar feiten updaten andere software en ga zo maar door uiteindelijk draai ik nu weer op mijn desktop want die trekt het wel en dan met dj decks, virtual dj 4.1 wel aan de praat maar niet happy met sommige dingen en b-dj na update nog steeds haperen op mijn laptop ben ik maar gestopt met proberen al heb ik nog wel een optie en dat is niet die asio driver te gebruiken maar van de laptop zelf maar dat is niet waar je dat console voor koopt a 179 euro toch??? ben het volledig met jullie eens dat er wat moet veranderen en als ik daarbij kan helpen zeg maar hoe....
Verder ben ik wel degelijk te vreden met het console heb ook met de mk2 gewerkt/gespeeld en toch vind ik dan de bcd2000 wat mooier qua uiterlijk en ik denk als alles normaak zou werken dat het een wereld ding is voor de thuis dj's want natuurlijk gaat er niks boven vinyl maar met zoveel mp3 aanbod op het net ben je wel gek als je zoveel geld uit geeft aan platen en apparatuur dat was voor mij ook een reden dat ik zo plaatjes draai....
Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.
Laptop: HP ze4336ea /Amd 2200+ /512mb ram /usb 2.0pc-card
Desktop: asus k8n / amd 3800+ / 1gigh geil geheugen / ati 9550 video.
quote:schoutenkevin85 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:24:
maargoed,
ik vroeg mij af: hebben jullie er ook last van?? heb je een laptop maar nog niet geprobeerd?? dan sleep m ff uit de kast en test plzen laat ff weten ofie het bij jou wel doet of niet doet op de laptop (liefst met een klein stukje system specs erbij zoals usb host controller en wat voor laptop
)
verders is het een geweldig dingwant op m'n desktop werkt ie voor goud
Wat bedoel je precies met stotteren?
Dat het gedurende een nummer of bij een bepaalde handeling kraakt of dat er af en toe hick ups in zitten waarin t geluid gewoon gedurende een aantal seconden stilvalt (soort freeze)?
Van dat laatste had ik namelijk (op mn desktop) in het begin last, maar enkel bij de ASIO drivers, na wat instellen bleek dat mn firewall (kerio) de boosdoener was. Was al van plan om die firewall overboord te gooien maar dit was de spreekwoordelijke druppel
Maar als t 1ste het geval is denk ik eerder aan een te laag ingestelde latency, zet de slider anders wat hoger. En heb je last van het 2de probeer dan zoveel mogelijk processen te killen (vooral virusscanners, firewalls, p2p progs).
"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."
@ devoline
naar www.behringer.com gaan en naar de online support (ff registreren) en een probleem ticket aanmaken dat ie het vertikt op je laptop (in engels offcourse) en dan vragen naar Mario van Helden en even aangeven dat je via Reference No 060810-000118 bij de support ben gekomen... ik zal ook ff een mailtje sturen dat iedereen die ik vind met dezelfde problemen ik naar hem stuur dan komt het vast wel goed
iig heb ik het idee dat ze nu wel willend zijn om het te fixen maar of ze er in staat zijn is me niet duidelijk....
linkje naar online support: http://behringer-en.custh...hp/enduser/acct_login.php
@ Pendaco
meuh het is het eerste. gezeik met de asio drivers... donderd niet op wat de latency staat, welke windows versie en offie dedicated is voor muziek of dat ie volgestauwd zit met normale werk programma's
die drivers van de bcd gaan gewoon over hun nek op lappie's (vreemd genoeg) en waarom is me nog niet duidelijk.. heb wel met de irq's zitten spelen maar er helpt niet veel... (oftewel geen ene donder)
naar www.behringer.com gaan en naar de online support (ff registreren) en een probleem ticket aanmaken dat ie het vertikt op je laptop (in engels offcourse) en dan vragen naar Mario van Helden en even aangeven dat je via Reference No 060810-000118 bij de support ben gekomen... ik zal ook ff een mailtje sturen dat iedereen die ik vind met dezelfde problemen ik naar hem stuur dan komt het vast wel goed
iig heb ik het idee dat ze nu wel willend zijn om het te fixen maar of ze er in staat zijn is me niet duidelijk....
linkje naar online support: http://behringer-en.custh...hp/enduser/acct_login.php
@ Pendaco
meuh het is het eerste. gezeik met de asio drivers... donderd niet op wat de latency staat, welke windows versie en offie dedicated is voor muziek of dat ie volgestauwd zit met normale werk programma's
die drivers van de bcd gaan gewoon over hun nek op lappie's (vreemd genoeg) en waarom is me nog niet duidelijk.. heb wel met de irq's zitten spelen maar er helpt niet veel... (oftewel geen ene donder)
Dj Kevin, Pioneer Djm800, 2x cdj800 =D
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last