Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic

Reg. datum: 28 februari 2001

Wat verstaat Tiscali onder Fair Use met bellen? Scarlet zegt ook dat het onbeperkt is maar daar krijg je maar 500 minuten ik wil eigenlijk wel eens weten wat Tiscali hierover te melden heeft.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Reg. datum: 16 juni 2005

quote:
Misschien is je DSL verbinding nog niet helemaal opgeleverd administratief? Bel ze even zou ik zeggen.

Heb ik gedaan. Alles zou moeten werken, de medewerker bij Tiscali krijgt de melding zelf ook bij mijn account. "Probeer het een paar dagen en bel dan eens terug....".

Ik heb al post gekregen met alle gegevens, dus die administratieve oplevering zou ook goed moeten zijn.

Ik maak me nog geen zorgen, lijn is pas een week oud, maar ben wel benieuwd of er meer zijn met dit probleem.

Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
cool0 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:46:
Wat verstaat Tiscali onder Fair Use met bellen? Scarlet zegt ook dat het onbeperkt is maar daar krijg je maar 500 minuten ik wil eigenlijk wel eens weten wat Tiscali hierover te melden heeft.
Je kunt ook gewoon Tiscali bellen, hebben ze het antwoord direct voor je klaarliggen... Of je zoekt op het forum, is het ook al tig keer voorbij gekomen. Ik zal het dan nog maar een keer zeggen, Tiscali geldt 1000 minuten per maand als FUP. En dat is voor de gemiddelde beller echt meeeeeeeeer dan voldoende...

Reg. datum: 24 juni 2003

quote:
VanTurenhout schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:27:
Ik probeer al bijna een week mijn telefonie te activeren, maar krijg steeds de melding dat de service niet beschikbaar is :? . Bekend probleem ???

Als je op de site bij het activeren een foutmelding krijgt moet je de administratie bellen, die kunnen het telefonisch doen. Flink pushen wel, want happig zijn ze er niet op. Na de brief
duurd het nog een week of 2/3 voordat het rode gedeelte weg is op de site.( Bij mij dan.)
Dan even het trucje gebruiken van loginnaam veranderen wat ergens hier in het topic vermeld wordt en bellen maar. Ik moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd klnkt.

RIRE wijzigde dit bericht 16-06-2005 13:02 (18%)

Imac 2.0 met 2 gig mem

neee
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Martijn schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:03:
[...]

Je kunt ook gewoon Tiscali bellen, hebben ze het antwoord direct voor je klaarliggen... Of je zoekt op het forum, is het ook al tig keer voorbij gekomen. Ik zal het dan nog maar een keer zeggen, Tiscali geldt 1000 minuten per maand als FUP. En dat is voor de gemiddelde beller echt meeeeeeeeer dan voldoende...

Klopt, je mag er zelfs overheen. Eenmalig 1100 doet Tiscali niet moeilijk over, zolang er maar niet structureel meer dan 1000 minuten per maand gebeld wordt.

quote:
Dan even het trucje gebruiken van loginnaam veranderen wat ergens hier in het topic vermeld wordt en bellen maar. Ik moet zeggen dat het helemaal niet verkeerd klnkt.
Die activatiecodes (wachtwoord van internettelefonie) kunnen idd handmatig veranderd worden in servicecentre, handig als de brief er nog niet is :D

Zit jij al in de boom te hangen?

- Something clever -
Reg. datum: 25 oktober 2001

Sinds ik mijn nieuwe modem met adsl heb valt mijn internet onwillekeurig uit, momentopname:
http://home.tiscali.nl/bps/Ping%20test.JPG

Het lijkt te maken te hebben met e-mule en bittorrent, maar als die aanstaan gebeurt het niet de hele tijd. Ik heb de firmware al geupdate volgens de aanwijzigingen op de tiscali site vorige week maar dit heeft niet geholpen, en het is bijna onmogelijk normaal te internetten als het steeds uitvalt.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better. - Specs - Phenon II 940 X4 @ 3,6Ghz / Radeon 4870 X2 / 8Gb mem / 2x500gb Raid-0

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
GoUdViS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:35:
Sinds ik mijn nieuwe modem met adsl heb valt mijn internet onwillekeurig uit, momentopname:
[afbeelding]

Het lijkt te maken te hebben met e-mule en bittorrent, maar als die aanstaan gebeurt het niet de hele tijd. Ik heb de firmware al geupdate volgens de aanwijzigingen op de tiscali site vorige week maar dit heeft niet geholpen, en het is bijna onmogelijk normaal te internetten als het steeds uitvalt.
Wat voor modem? Hoe hoog staan in E Mule en Bittorrent de maximaal aantal gelijktijdige verbindingen?

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

- Something clever -

quote:
EricJH schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 03:50:
[...]

Wat voor modem? Hoe hoog staan in E Mule en Bittorrent de maximaal aantal gelijktijdige verbindingen?

Zyxel 2602H
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005

Emule Hard Limit: 500
Emule Max Connections: 800

Azureus: 120 Connections per torrent
Azureus: 500 Maximum connections globally

GoUdViS wijzigde dit bericht 18-06-2005 11:54 (7%)

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better. - Specs - Phenon II 940 X4 @ 3,6Ghz / Radeon 4870 X2 / 8Gb mem / 2x500gb Raid-0

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
GoUdViS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:47:
[...]

Zyxel 2602H
ZyNOS F/W Version: V3.40(MS.4)D0 | 04/26/2005

Emule Hard Limit: 500
Emule Max Connections: 800

Azureus: 120 Connections per torrent
Azureus: 500 Maximum connections globally

Wat wordt bedoeld met 500 maximum connections globally?

E Mule staat standaard op 800 max gelijktijdige verbindingen ingesteld zoals ook bij jouw het geval is. Afhankelijk van het modem moet je die aanpassen. Vraag bij de support van Zyxel na wat het maximaal aantal gelijktijdige verbindingen van je modem is. Bij de Speedtouch die ik gebruik werkt het nog goed als je 150 van de 250 gebruikt voor p2p programma's (60% van de capaciteit). Houdt die 60% of lager maar als richtsnoer.

Begrens de uplaod ook tot max 60% van de totale uplaodcapaciteit.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

pomtiedomtiedom

Globally is totaal aantal connecties, dus van alle torrents bij elkaar.

www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop

3283-6622-6398-7110

quote:
GoUdViS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 02:35:
[afbeelding]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al over gebeld met Tiscali maar nog niets van gehoord. Ik dacht dat het de DNS servers zouden moeten zijn want mijn MSN blijft op zich wel draaien. Maar ik ga dit weekend eens mijn oude modem eraan hangen. Kijken wat er dan gebeurt...
Ik denk dat er een nieuwe F/W mag komen...

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

echo("What Now ? !")

Ik heb hier net de Zyxel multipc draadloos opgezet, ging best van een leien dakje. En ook dsl etc in 1 keer up.

Heb m;n Smart abbo zonder moeite naar de Special gekregen aangezien die nog niet eens geleverd was.. Erg netjes, per email een bevestiging etc..

Maar ik krijg mijn Cisco VPN client op m'n pc niet door die Zyxcel heen (met standaard instellingen en nieuwe filmware erop) Alls gaat goed tot de echte tunnel opbouw op het laatste en dan gebeurd er niets meer. Op m'n brakke Zweex-Routertje geen last van.
Mis ik wat ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.

3283-6622-6398-7110

Port forwarden? UPnP?

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

- Something clever -

quote:
Deddiekoel schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:24:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Al over gebeld met Tiscali maar nog niets van gehoord. Ik dacht dat het de DNS servers zouden moeten zijn want mijn MSN blijft op zich wel draaien. Maar ik ga dit weekend eens mijn oude modem eraan hangen. Kijken wat er dan gebeurt...
Ik denk dat er een nieuwe F/W mag komen...
MSN blijft inderdaad draaien, downloads van azureus en emule lopen gewoon door en bijv. met Fluff online heb ik geen lag en dergelijke dat je zou verwachten. Alleen internet explorer lijkt er problemen mee te hebben.

GoUdViS wijzigde dit bericht 19-06-2005 13:25 (5%)

Reg. datum: 29 oktober 2003

Iemand toevallig ergens een lijst gevonden met telefoons waarbij nummerweergave wordt ondersteund door het modem? Want bij onze huidige Ericson doet ie niks, is ook al een oudje dus verbaaste me niks. Maar we gaan nu dus een nieuwe kopen en die moet het wel doen. Of wellicht iemand een merk dat het over het algemeen wel doet?

Shailesh wijzigde dit bericht 19-06-2005 17:38 (4%)

Q6600@3.0Ghz | OCZ 4Gb DDR800 | 1TB Samsung | HD4870 1Gb | SB Audigy 2 | Logitech Z-5400 | Corsair 650W | HP LP2475w Gear: Sony A300 | Tamron 17-50 F2.8 | Sony 70-300G | Sony HVL 42AM

3283-6622-6398-7110

Wat bedoel je dan met telefoon? Ik dacht nl. dat alle telefoons zouden werken. Maar volgens mij moet hij wel op tone stand staan (niet pulse).

Ow, sorry, ik bedoel natuurlijk telefoons die nummerweergave ondersteunen in combinatie met het modem 8)7 . Alle telefoons werken uiteraard :7

offtopic:
heb ff mn eerdere reactie aangepast

Shailesh wijzigde dit bericht 19-06-2005 17:38 (18%)

Q6600@3.0Ghz | OCZ 4Gb DDR800 | 1TB Samsung | HD4870 1Gb | SB Audigy 2 | Logitech Z-5400 | Corsair 650W | HP LP2475w Gear: Sony A300 | Tamron 17-50 F2.8 | Sony 70-300G | Sony HVL 42AM

Reg. datum: 04 mei 2005

Is Wisselgesprek en Three-way calling trouwens mogelijk? De ZyXEL P2602 kan het wel, maar biedt Tiscali het ook aan? Ik kan het nergens vinden bij Tiscali, maar je krijgt twee telefoonnummers, dus hij zou op zich het tweede lijntje kunnen combineren met de normale (als ie dat normaal gesproken al niet doet)... toch?

Wachten op hardware duurt lang
Reg. datum: 11 juni 2001

Ik heb nu sinds 22 april Tiscali ADSL.
Maar ik kan geen verbinding krijgen met omega.tiscali.nl

ik gebruik newsleecher. ik heb e-mail en postname ook ingesteld.

logon credentials die ik gebruik
username: adsl######@tiscali.nl / adsl######
pwd: <passwd>

Ik krijg steeds de melding

code:
1
 Unable to logon. 502 dreader1.news.tiscali.nl: access denied to your node.

Wat doe ik verkeerd?

Aangeboden: Complete opleiding MCSE door opleidingsinstituut en daarna vaste baan bij een grote financiële dienstverlener. Interesse, mailen!

Ik wou nog zeggen...: Alleen adslxxxxxx invullen. Dus zonder "@tiscali.nl"
Maar toen zag ik dat je dat had geprobeerd. Dus ik zou gewoon ff bellen. Kost je toch niks :P

Hoe lossen jullie btw het probleem van de bandbreedte op? Als ik volop zit te leechen van de newsserver, en vervolgens ga bellen, gaat het geluid een beetje hakkelen. En ik heb de kwaliteit al op G.711 ingesteld bij het modem. Deze verbruikt zo'n 64kbit, ipv de 8 kbit van het standaardprotocol. Maar dat maakt het niet erger, maar ook niet beter. Is er enige manier om je telefoon meer prioriteit te geven? Want om mn download nou te gaan cappen met netlimiter vind ik een beetje omslachtig, als je bedenkt dat die router dat hoort te doen. En dat is de oplossing volgens de helpdesk...

3283-6622-6398-7110

Bij mij gaat de telefonie van kwaad to erger. Momenteel kan ik eigenlijk alleen maar luisteren naar de mensen aan de andere kant. Alles wat ik zeg komt niet door, zowel wanneer ik bel als wanneer ik gebeld word. Iemand vergelijkbare problemen?

Reg. datum: 21 juni 2005

Ik heb sinds kort tiscali telefonie. Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik VOIP informatie kan zien. Bijvoorveeld gemiste oproepen, in- en uitgaande oproepen etc.

Weet iemand of er tools beschikbaar zijn icm het Zyxel 2602HW modem?

Met vriendelijke groet

Bas

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
firstbas21 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 16:04:
Ik heb sinds kort tiscali telefonie. Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik VOIP informatie kan zien. Bijvoorveeld gemiste oproepen, in- en uitgaande oproepen etc.

Weet iemand of er tools beschikbaar zijn icm het Zyxel 2602HW modem?
Asterisk, er is zelfs een windows versie werkt met diverse voip protocollen, waaronder Tiscali, maar ik moet het nog proberen

jeanj wijzigde dit bericht 21-06-2005 19:10 (10%)

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Uhhh ok..
Reg. datum: 19 maart 2004

Ik geniet (ahum) nu al een maand van tiscali Family met telefonie. In het begin zeer veel problemen gehad met hoge ping tijden en trage upload. Het probleem van de hoge ping tijden hebben ze, na uren bellen met de helpdesk, eindelijk kunnen oplossen. Ze hadden dagen lang vol gehouden dat het aan onze configuratie lag, nou mooi niet dus.. was dus een server-side probleempje.

Maar dan de upload. Hiermee is het nog steeds bijzonder triest gesteld. Ik kan gerust stellen dat iemand met een 56K modem een beter upload heeft. Constant blijft deze variëren tussen 5kb/s en met een beetje geluk 35kb/s. De helft van de tijd staat hij zelfs een seconde of 2 stil. En dat is dan bij een willekeurige ftp server. Bij @home (ahh, ik verlang weer naar die tijd :P) had ik een constante upload van minimaal 50kb/s.

De lijn is mooi in orde, ik heb een ping response van 12ms en een download snelheid van 490kb/s. Ik heb de laatste firmware gebruikt, de splitter al een keer verwijderd, het modem op 20cm van de hoofdaansluiting geplaatst.. Wat wil mijn adsl lijntje nog meer? Waarom kan die upload dan niet normaal werken? Het begint me langzaam een beetje gek te maken 8)7

Case Shuttle SB83G5M || CPU Intel P4 524 3.06GHz @ 3.77GHz || Memory Kingston 1GB DDR PC3200 CL3.0 || Storage 2x Maxtor 250GB SATA300 || Optical Pioneer DVR111D || TV WinTV-PVR-500MCE || Video Asus GeForce 7300GT Silent 256MB || Input Trust KB-2950

nog een ms certified prutser

quote:
jeanj schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:09:
[...]

Asterisk, er is zelfs een windows versie werkt met diverse voip protocollen, waaronder Tiscali, maar ik moet het nog proberen
Nou ja, Asterisk is niet zomaar een tooltje, maar full-blown telefooncentrale (zoekt maar even in dit topic). Waarschijnlijk zoekt firstbas21 een tooltje om zijn Zyxel uit te lezen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: