Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
quote:
EngiBenchi schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:46:
[...]

Mmm ff inloggen wil ook helpen. 8)7

maar ikvind daar niet wat ik zoek. Namelijk: De door mij gedraaide telefoonnnummers via tiscalitelefonie. Mocht ik met mijn neus hebben gekeken hoor ik het graag

Mijn fout. Niet de handigste link gecopieerd zo te zien.....
Die van bjck is makkelijker. Ik krijg wel keurig een lijstje, maar is niet helemaal bij (bijgewerkt tot de vorige dag).

Reg. datum: 16 november 2003

quote:
bjck schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:09:
[...]

http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=2657

En dan op link naar Gesprekskosten-informatie pagina klikken.

[...]

Standaard staat de firewall aan, zet die eens uit en zet alles eens op uit (vinkje bij enable uitvinken) onder Firewall - Default Policy.

Allow Asymmetrical Route aanvinken, rest op forward zetten.

Reset-to-factory defaults niet vergeten na upgrade van de firmware? Niet perongeluk een eerder opgeslagen (onder oude firmware) configuratie terug geupload naar je modem?
Ik heb het geprobeerd...werkt helaas niet. Ik krijg geen resulaten van Shareaza..

Apple iMac 20" 2,4Ghz 4GB RAM - Apple iPhone 3G - Apple AirPort Express - Mac OS X 10.5.4 - Samsung L32R82B - LG HDD160GB

Acties:

Door: bjck
Moderator I&H
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
BASENL schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:33:
[...]

Ik heb het geprobeerd...werkt helaas niet. Ik krijg geen resulaten van Shareaza..
Wat bedoel je met 'resultaten'?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 20 februari 2004

quote:
Byte_Me schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:19:
Ik ga ook een tiscali abbootje aanschaffen, maar zit nog met een paar vragen. Ik twijfel over het modem dat ik zal nemen. Ik heb een thuisnetwerkje liggen, met een sweex router. alleen bevalt die router me niet zo goed, omdat ik maar 20 poorten kan forwarden, hetgeen niet echt veel is. Dus zit ik erover te denken om een multi-pc modem erbij te nemen. Maar is de router/switch functie van dat modem wel uitgebreid genoeg om flink wat poorten te mappen? Anders kan ik net zo goed het extra geld dat ik uitgeef aan het duurdere modem (30 euro) bijleggen bij het geld om een betere switch te kopen. Mocht ik toch voor het multi PC modem gaan, dan kan ik ook meteen voor draadloos kiezen. Krijg je dan alleen het modem, of zit daar ook een wifi kaartje bij? Ik zat ook nog even op marktplaats/ebay te snuffelen, en daar kun je ook leuke (draadloze) modems vinden. Maakt het iets uit of je een modem van Tiscali gebruikt, of een eigen modem naar keuze?
Als je het uitgebreide draadloze multi-pc modem neem de ZyXEL P2602HW zit daar inderdaad een Wifi G-220 USB stick bij met een 54Mbps snelheid.
Je hebt zowiezo een modem nodig wat geschikt is voor telefonie. Let daar wel even op.

goofy_2005 wijzigde dit bericht 13-06-2005 09:23 (7%)

quote:
bjck schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:59:
[...]

Wat bedoel je met 'resultaten'?
Nou, als ik zoek op Robbie Williams dat ie niets kan vinden... met mijn oude USB ADSL-modem wel!

Apple iMac 20" 2,4Ghz 4GB RAM - Apple iPhone 3G - Apple AirPort Express - Mac OS X 10.5.4 - Samsung L32R82B - LG HDD160GB

Inmiddels Tiscali gebeld, die geven aan dat je soms wel en soms niet voor P2P een poort moet openzetten. Nou kan ik dat best allemaal uit gaan zoeken, maar het probleem blijft dat ik niet meer kan internetten als ik überhaupt Shareaza P2P opstart!

Komt bij dat mijn probleem met de trage bestandsoverdracht op MSN nog steeds niet is opgelost. Zyxel ook gebeld, kom je niet door heen ;(

quote:
BASENL schreef op maandag 13 juni 2005 @ 09:59:
Inmiddels Tiscali gebeld, die geven aan dat je soms wel en soms niet voor P2P een poort moet openzetten. Nou kan ik dat best allemaal uit gaan zoeken, maar het probleem blijft dat ik niet meer kan internetten als ik überhaupt Shareaza P2P opstart!

Komt bij dat mijn probleem met de trage bestandsoverdracht op MSN nog steeds niet is opgelost. Zyxel ook gebeld, kom je niet door heen ;(

Je USB modem geeft je externe IP direct op je PC. Dat doet een modem/router natuurlijk niet en heeft met NAT en portforwarding van doen. Niet echt te vergelijken en direct aan toevallig deze ZyXEL toe te wijzen.

Zoek eerst even in wat FAQ's en informatie over (NAT) router gebruik icm P2P en andere filetransfer dingen als MSN. Het kan best zijn dat je inderdaad nog wat poorten moet forwarden naar die PC waar je het op draait. Shareaza is ook niet geheel bugvrij en zonder juiste settings niet echt optimaal.

Reg. datum: 07 mei 2004

Zit te denken om over te stappen naar een 4096/640 abbo met telefonie.

Weet iemand of ik het zyxel modem ook achter mijn Linksys WAG54G (wireless modem/router) kan zetten? Dus WAG54G als modem en router, en de zyxel als VOIP interface?

Denk dat ik sowieso wel overstap, heb nu 2048/320 op Tiscali netwerk die na 2006 wordt gehalveerd. Ik weet dat:
- Er geen overstap kosten zijn, afgezien van het modem
- Ik opnieuw een jaarcontract aanga
- Het telefonie modem 30 euro kost

Weet iemand of er nog haken en ogen aan zijn aan overstappen?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Reg. datum: 02 april 2003

Treurig, ik zit nu al meer dan 3 maanden te wachten op en reactie van Tiscali. Elke keer als ik bel dan zijn er problemen met de uitrol van telefonie in Den Haag en moet ik nog maar even geduld hebben.

Ik zit erover te denken om heel de flikkerse zooi maar op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder van internet en telefonie, want de service van Tiscali is echt naadje.

quote:
The Cheese schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:18:
Zit te denken om over te stappen naar een 4096/640 abbo met telefonie.

Weet iemand of ik het zyxel modem ook achter mijn Linksys WAG54G (wireless modem/router) kan zetten? Dus WAG54G als modem en router, en de zyxel als VOIP interface?

Denk dat ik sowieso wel overstap, heb nu 2048/320 op Tiscali netwerk die na 2006 wordt gehalveerd. Ik weet dat:
- Er geen overstap kosten zijn, afgezien van het modem
- Ik opnieuw een jaarcontract aanga
- Het telefonie modem 30 euro kost

Weet iemand of er nog haken en ogen aan zijn aan overstappen?

Je kan niet een modem achter een modem hangen natuurlijk. Dus WAG opzij zetten en de ZyXEL nemen van ¤30, of de WiFi versie a ¤70 omdat je WAG ook WiFi heeft.

Je zou als je een WRT had ipv een WAG hem als AP kunnen configureren en achter je ZyXEL hangen. Alleen heeft je WAG geen ethernet WAN kant maar een DSL WAN kant wat niet gaat natuurlijk.

Voor ¤30 euro een nieuw modem, gratis bellen binnen nederland en twee keer meer snelheid tov wat je nu hebt lijkt mij geen slechte deal.

quote:
Sjnarruf schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:49:
Treurig, ik zit nu al meer dan 3 maanden te wachten op en reactie van Tiscali. Elke keer als ik bel dan zijn er problemen met de uitrol van telefonie in Den Haag en moet ik nog maar even geduld hebben.

Ik zit erover te denken om heel de flikkerse zooi maar op te zeggen en over te stappen naar een andere aanbieder van internet en telefonie, want de service van Tiscali is echt naadje.

Misschien toch nog maar eens bellen en doorvragen. Gezien je hier niet veel leest over mensen met problemen en die niet kunnen bellen lijkt het meer een individueel probleem.

Ook is VoIP niet regio gebonden, dus waarom zou het problemen geven in één stad.

bjck wijzigde dit bericht 13-06-2005 16:20 (25%)

Reg. datum: 30 maart 2005

quote:
bjck schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:00:
[...]

Je kan niet een modem achter een modem hangen natuurlijk. Dus WAG opzij zetten en de ZyXEL nemen van ¤30, of de WiFi versie a ¤70 omdat je WAG ook WiFi heeft.

Je zou als je een WRT had ipv een WAG hem als AP kunnen configureren en achter je ZyXEL hangen. Alleen heeft je WAG geen ethernet WAN kant maar een DSL WAN kant wat niet gaat natuurlijk.

Voor ¤30 euro een nieuw modem, gratis bellen binnen nederland en twee keer meer snelheid tov wat je nu hebt lijkt mij geen slechte deal.

Hier wil ik wel even wat op zeggen...
Zeker niet je Linksys WAG54G de deur uit doen!

Laat dan gewoon je nieuwe Zyxel als modem het hele Tiscali verhaal afhandelen. (incl. VoIP)
Knoop de Linksys gewoon aan een poort van je Zyxel.
In je linksys configuratie: Setup >> Basic Setup, onder het kopje "Encapsulation": Bridged Mode Only.

Voila, volledig gebruik blijven maken van je Wireless gedeelte + nog een paar poorten xtra ter beschikking als je die wilde gebruiken/nodig dacht te hebben :*)
In het geval van geen VoIP, geen modem nemen en lekker de linksys gebruiken. Ik heb nog nooit zo'n brakke en stroringsgevoelige router gezien als die Zyxell.. wat een rampenplan is dat ding (geweest)

Ik zal ook nog even terugkomen op mijn nieuw aangeschafte "Draytek Vigor2510V Annex-A" (na een aantal weken geleden gepost te hebben daarover)
Ik had wat problemen met het VoIP gedeelte namelijk: nr herkenning werkte niet, kon niet NAAR maar wel VAN mijn tiscali nr bellen. etc. keine vervelende dingetjes.
Heb een mailtje gestuurd naar de support desk van draytek in nederland, mijn problemen omschreven en een verzoek om hulp/volledige medewerking mijner zijds daarmee.

Gelijk de volgende ochtend keurig mailtje retour met een nieuwe firmware die men nog niet officieel vrijgegeven heeft. Of ik deze dan wilde gebruiken... beschrijving staat online daar.
Of ik na mijn test ook een paar screenshots wilde maken van mijn instellingen en wat feedback wilde geven. Supersnel geregeld daar!!
Het bleek namelijk dat het moden zo nieuw is dat er nog wel wat aan te komen zit. Maar er waren voornamelijk problemen het VoIP gedeelte van Tiscali. Open en eerlijk, geen poespas of eromheen draaien. Daarna had ik nog 1 dingetje over en ik heb inmiddels na wat uitwisseling van log's etc een nieuwere firmware waar ik 100% tevreden mee ben. Het is een super routertje, nog geen ene keer uitval of reboot gehad. (en ik draai al een paar weken) De combinatie van mijn KPN belbudget en VoIP van tiscali gaat geweldig.

Ik denk dat de heren van Draytek het daar goed voor elkaar hebben met de spulletjes. _/-\o_
Voor een ieder die op zoek gaat naar een ander ADSL VoIP router.. in combinatie met tiscali werkt deze perfect. (alleen 1x mailtje naar helpdesk, de firmware is nog niet "officieel" vrijgegeven)

Reg. datum: 07 mei 2004

Hey thanx aafke, ik ga het proberen als ik mijn zyxel binnen heb. Resultaten volgen later.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

3283-6622-6398-7110

Wat kost die Draytek? Misschien het overwegen waard al denk ik wel dat de Zyxel ook nog kinderziektes heeft.

Iemand ervaring met een niet-Tiscali firmware op de Zyxel router?

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

quote:
The Cheese schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:16:
Hey thanx aafke, ik ga het proberen als ik mijn zyxel binnen heb. Resultaten volgen later.

Heb toch niet het idee dat "Bridge mode only" iets doet aan instellingen als je internet vanaf de LAN kant laat komen. 't Zou inderdaad kunnen werken, maar hoeft niet persé.

Je wilt het apparaat dan als AccessPoint laten draaien, gewoon proberen of hij dat toevallig op die manier doet.

quote:
Deddiekoel schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:25:
Wat kost die Draytek? Misschien het overwegen waard al denk ik wel dat de Zyxel ook nog kinderziektes heeft.

Iemand ervaring met een niet-Tiscali firmware op de Zyxel router?
Probeer het eens, als ik de data zo zie van de firmware kan die van ZyXEL zelf niet veel nieuwer zijn en loopt het gewoon gelijk.

Reg. datum: 30 maart 2005

Ik ben zeer happy met die Draytek.
En heeft ook nog eens "smoel" ipv die sigarenkist.. maar dat is bijzaak.
Heb hem zo plat tegen de muur aangeschroefd, staat wel stoer, ledjes zitten er perfect voor :*)

Ik heb hem nergens goedkoper kunnen krijgen als bij mij zo ongeveer om de hoek, een autmatiseringsbedrijf(je) waar je heen kan bellen voor levertijd en vervolgens alsnog even een melding maakt via de webshop. duiverman automatisering
Leveren zeer snel en kan keurig bezorgd worden. (ik haalde natuurlijk even met de fiets op..)

Een ontzettend leuk item overigens op die Draytek 2510V is de E-mail Detection led.
Opgeven van username, password en pop3 server. Heb nou niet altijd je pc aanstaan, zie je in 1 oogopslag of er toch mail voor je staat te wachten. Wel een leuke en coole feature >:)

Mocht iemand hier hem nou willen halen, mail dan even en bezorg ik die aangepaste Firmware in je mailbox. Scheelt de weg naar de support afdeling..

@BJK (en voorgaande)
Wat die Linksys WAG54G in bridged mode only betreft, ik bevestig je dat het keurig functioneerd!
Zowel met de Zyxel als met mijn Draytek.
Inderdaad een soort van accespoint. Je wireless verbinding gaat keurig via de Zyxel router als gateway naar buiten.

O'ja, ik heet stiekum Barry... m'n vriendin heet aafke, maar mijn naam was al bezet.. ;(

aafke wijzigde dit bericht 14-06-2005 00:51 (5%)

forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

quote:
aafke schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:06:
Ik heb nog nooit zo'n brakke en stroringsgevoelige router gezien als die Zyxell.. wat een rampenplan is dat ding (geweest).
niet meer dan? ik wil de ZyXEL 2602H (multi pc modem, niet draadloos) bij mijn abbo nemen en mijn sweex router (ultra brak ding) weg doen, maar dan wil ik wel zeker weten dat de router functie goed is, omdat ik bijvoorbeeld een download bak heb, waar veel poorten naartoe moeten worden gemapt (bittorrent, ftp, emule, irc). met de sweex gaat dat mis, omdat ie maar 20 poorten aan kan.

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

forty-two

weet iemand of het mogelijk is om nu een voordeel abbo af te sluiten, en deze na een halfjaar om te zetten naar special of iets soortgelijks?

ik kan een hoop info vinden op de ticali helpdesk, zoals dat het 25 euro kost, en dat je een nieuw jaarabbo aangaat, maar niet of het specifiek voor dit abbonnement mogelijk is. dat kun je pas zien als je inlogt, maar ik kan niet inloggen want ik heb nog geen abbonnement.

quote:
Byte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:31:
weet iemand of het mogelijk is om nu een voordeel abbo af te sluiten, en deze na een halfjaar om te zetten naar special of iets soortgelijks?

ik kan een hoop info vinden op de ticali helpdesk, zoals dat het 25 euro kost, en dat je een nieuw jaarabbo aangaat, maar niet of het specifiek voor dit abbonnement mogelijk is. dat kun je pas zien als je inlogt, maar ik kan niet inloggen want ik heb nog geen abbonnement.

Ik ben nog geen enkele ISP tegen gekomen waar je niet op elk gewenst moment (dus ook binnen eerste jaar of al na paar weken) kon upgraden.

Downgraden daar in tegen is vaak niet mogelijk binnen eerste jaar.

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
Byte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:13:
[...]
niet meer dan? ik wil de ZyXEL 2602H (multi pc modem, niet draadloos) bij mijn abbo nemen en mijn sweex router (ultra brak ding) weg doen, maar dan wil ik wel zeker weten dat de router functie goed is, omdat ik bijvoorbeeld een download bak heb, waar veel poorten naartoe moeten worden gemapt (bittorrent, ftp, emule, irc). met de sweex gaat dat mis, omdat ie maar 20 poorten aan kan.

Die ZyXEL is niet echt de stabielste in zijn soort, misschien an de nieuwe firmware is hij beter. Echter kunt poort ranges opgeven, maar volgens mij is dit wel gelimiteerd. Check het manual
Waarom map je niet alle poorten door naar je donwloadbak?

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

forty-two

een tip voor mensen met een tiscali voordeel abbo:

je kunt op internet ook VOiP accounts afsluiten.
zie Gratis bellen naar vaste nummers

deze combi ga ik zelf ook aanschaffen, vanwege de lage abbonnements kosten voor het voordeel abbonnement.

nog een vraagje: hoe gaat tiscali om met dataverbruik. is er echt gaan datalimiet, of is het een FUP. als het een FUP is, wat is dan de limiet? en wat zijn de consequenties van het overtreden hiervan?

forty-two

quote:
jeanj schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:05:
[...]

Die ZyXEL is niet echt de stabielste in zijn soort, misschien an de nieuwe firmware is hij beter. Echter kunt poort ranges opgeven, maar volgens mij is dit wel gelimiteerd. Check het manual
met de sweex kan dat niet. als de zyxel dat wel kan, zal ik dat zeker doen.

nog een ms certified prutser

quote:
Byte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:20:
[...]
met de sweex kan dat niet. als de zyxel dat wel kan, zal ik dat zeker doen.

Ik heb in mijn Zyxel 2602H poort 1 t/m 65355 doorgemapt naar de ene firewall die erachter staat, en dat lijkt prima te werken.. het beestje stuurt dan UDP en TCP door zo te zien.

Alleen stuurt ie soms wel UDP pakketjes door, en soms weer niet :) UDP/5060 in mijn geval.. na een reboot doet ie het weer soms.. Dusseh.. betrouwbaar.. nah..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
Byte_Me schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:18:
...
nog een vraagje: hoe gaat tiscali om met dataverbruik. is er echt gaan datalimiet, of is het een FUP. als het een FUP is, wat is dan de limiet? en wat zijn de consequenties van het overtreden hiervan?
mei 88Gb down (geen nieuwsgropen), 64Gb up, niks van tiscali gehoord (tenzij mailtjes sturen, die ik niet lees)

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Reg. datum: 16 juni 2005

Ik probeer al bijna een week mijn telefonie te activeren, maar krijg steeds de melding dat de service niet beschikbaar is :? . Bekend probleem ???

VanTurenhout769 wijzigde dit bericht 16-06-2005 09:27 (3%)

quote:
jeanj schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:05:
[...]

Ik moet toch echt zeggen dat ik helemaal geen last of problemen heb met m'n 2602HW hier.

Nieuwe firmware maakt wel een wereld van verschil, doe die er sowieso in.

quote:
VanTurenhout schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 09:27:
Ik probeer al bijna een week mijn telefonie te activeren, maar krijg steeds de melding dat de service niet beschikbaar is :? . Bekend probleem ???
Misschien is je DSL verbinding nog niet helemaal opgeleverd administratief? Bel ze even zou ik zeggen.

bjck wijzigde dit bericht 16-06-2005 09:38 (34%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: