Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 13 januari 2005

quote:
Martijn schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:05:
[...]

Hoe kom je bij een FUP, er staat gewoon dat er GEEN datalimiet is hoor...
Er geldt alleen een FUP voor de telefonie, en dat is 1000 minuten per maand (zegt de klantenservice)...

Waar FUP voorstaat is vaag en blijft vaag, men is niet bereidt een limiet aan te geven.
Ik heb afgelopen vrijdag nog met de helpdesk gebeld 2e lijn i.v.m. een mogelijk abbo.
Met het gemiddelde van 1 uur bellen per dag zat ik nog lang niet aan de limiet, dat is toch minimaal 1800 min/mnd.

Heeft Tiscali dan al een limiet vastgesteld waar FUP ophoudt, en waar staan dan de tarieven die daarna gelden?

echo("What Now ? !")

Voor mensen die nu een SMART adsl aanvraag hebben lopen, en dus de SPECIAL aanbieding mislopen, even een faxje sturen naar. de Tiscali Customer service (die bovenaan je bevestigings brief staan). Dit heb ik van de administratie van Tiscalli als antwoord gekregen.

Als je Smart abbo nog niet opgeleverd is gaan ze (vrijwel zeker) er wel mee accoord ermee je het Speciaal abbo te geven van de aanbieding. (zou anders zwaar naatje zijn...)
..hopelijk wel ,lekker 4096 ipv 2048

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
ReLight schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:22:
Voor mensen die nu een SMART adsl aanvraag hebben lopen, en dus de SPECIAL aanbieding mislopen, even een faxje sturen naar. de Tiscali Customer service (die bovenaan je bevestigings brief staan). Dit heb ik van de administratie van Tiscalli als antwoord gekregen.

Als je Smart abbo nog niet opgeleverd is gaan ze (vrijwel zeker) er wel mee accoord ermee je het Speciaal abbo te geven van de aanbieding. (zou anders zwaar naatje zijn...)
..hopelijk wel ,lekker 4096 ipv 2048
En anders? Dan upgrade je er naartoe via het service-menu.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

echo("What Now ? !")

quote:
bjck schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:43:
[...]

En anders? Dan upgrade je er naartoe via het service-menu.

Voor dezelfde prijs ? 29,95
Ik ga nu voor het eerst met T, wat doen, dus dat is me ook onbekend. Enige wat ik hier las, en zag online is dat voor het zelfde geld ik bijna nu 2048 misloop, en dat kan toch hopelijk niet..
Dus een net faxje gestuurd dus :), dank u, groeten, alstubliefs etc.

ReLight wijzigde dit bericht 06-06-2005 22:09 (9%)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.

quote:
ReLight schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:50:
[...]

Voor dezelfde prijs ? 29,95
Ik ga nu voor het eerst met T, wat doen, dus dat is me ook onbekend. Enige wat ik hier las, en zag online is dat voor het zelfde geld ik bijna nu 2048 misloop, en dat kan toch hopelijk niet..
Vast niet. Achter een ISP zitten ook mensen. Mensen en mensen kunnen vaak veel bereiken samen als er normaal gecommuniceerd wordt.

nog een ms certified prutser

Woei, mijn telefonie is opgeleverd.. (er staat niet meer 'user unknown' op de pagina), nieuwe codes erin gezet, en getest met de zyxel.. werkt prima, nu de asterisk erachter gehangen. Zal wel even duren voor ik die werkend heb, snap SIP i.c.m. NAT nog niet helemaal, maar ben aan het lezen..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Wachten op hardware duurt lang
Reg. datum: 11 juni 2001

Je hoeft ook helemaal niets met NAT te doen om te bellen.

Aangeboden: Complete opleiding MCSE door opleidingsinstituut en daarna vaste baan bij een grote financiële dienstverlener. Interesse, mailen!

quote:
axis schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:54:
werkt prima, nu de asterisk erachter gehangen. Zal wel even duren voor ik die werkend heb, snap SIP i.c.m. NAT nog niet helemaal, maar ben aan het lezen..
Aha, nou laat je vorderingen weten! Ik kwam net tot de ontdekking dat er ook een Win32 "port" voor Asterisk is, (http://www.asteriskwin32.com/), die ga ik eens tjekken zodra ik tijd (en zin) heb. Op SF kwam ik nog een GUI tegen, maar ik weet niet of die ook werkt voor de Windows-versie.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

The cowardly dog
Reg. datum: 03 februari 2001

Afgelopen weekend heeft Tiscali het netwerkgebied in mijn regio geupgrade, waardoor ik met mijn 3 jaar oude E-tech modempje met oudste firmware ineens niet meer kan werken. (nog bedankt trouwens Tiscali) Nieuwe firmware slikt het ding op de een of andere manier niet, ben nog met e-tech support aan het mailen maar heb weinig vertrouwen erin.

Vandaar dat ik naar een ander modem aan het kijken ben, en wellicht dan ook maar tegelijk met Voip mogelijkheden. Moet ik echt aan de Zyxel of zijn er ook nog andere opties ?

Courage wijzigde dit bericht 08-06-2005 09:39 (4%)

quote:
Courage schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:39:
Afgelopen weekend heeft Tiscali het netwerkgebied in mijn regio geupgrade, waardoor ik met mijn 3 jaar oude E-tech modempje met oudste firmware ineens niet meer kan werken. (nog bedankt trouwens Tiscali) Nieuwe firmware slikt het ding op de een of andere manier niet, ben nog met e-tech support aan het mailen maar heb weinig vertrouwen erin.

Vandaar dat ik naar een ander modem aan het kijken ben, en wellicht dan ook maar tegelijk met Voip mogelijkheden. Moet ik echt aan de Zyxel of zijn er ook nog andere opties ?

Andere opties zijn er opzich genoeg. Meest trefzeker en vanaf de support kan gezien van je ISP is een ZyXEL de beste optie toch echt. Mooie prijs ook voor een bijna ¤300 modem van ZyXEL via Tiscali.

Alleen de E-tech V1 wil niet hoger dan 3.27 en die firmware werkt inderdaad niet op nieuwe apparatuur/netwerk. Zit een foutje in bij E-tech die ze blijkbaar niet kunnen of willen herstellen voor dit oude beestje.

Modem type kan je zien aan:

Model:Router with built-in ADSL modem and 4-ports switch (v1) --> deze kan het niet meer.

Router with built-in ADSL modem (See sticker at the bottom of the Router, this should say: 4-port ADSL Router V2 or Multi PC Modem) --> deze is te upgraden.

E-tech firmware is hier te vinden.

- Something clever -
Reg. datum: 25 oktober 2001

Ik heb nu sinds bijna een week mijn tiscali abbo omgezet naar Tiscali met telefonie. Alleen nu heb ik het probleem dat het modem steeds wegvalt ofzo. Als ik het modem ping met -t blijkt dat ongeveer in de helft van de gevallen ik een time-out krijg.
Dit is met nieuwste modem firmware, en het maakt weinig verschil of ik azureus aan of uit heb staan. Het gaat om de 2602 H Zyxel.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better. - Specs - Phenon II 940 X4 @ 3,6Ghz / Radeon 4870 X2 / 8Gb mem / 2x500gb Raid-0

Wachten op hardware duurt lang
Reg. datum: 11 juni 2001

Speelt iemand van jullie weleens online-games? Ik speel regelmatig Enemy Territory waarin een server-browser zit. Deze haalt een lijst op met servers waar je op kunt spelen. Van elke server worden een aantal gegevens op gehaald en er wordt naar geping-ed. Nu blijkt het modem (2602HW) gestressed raakt door het ophalen van deze lijst.

Vervolgens kan ik een aantal minuten geen verbinding maken naar het modem. Tiscali kende het probleem niet en ik moest m'n modem maar resetten met het kleine knopje aan de achterkant. Dit heeft dus niet geholpen.

Hebben jullie dit ook?

Ik heb met de WebConfigurator wel wat gevonden over afgebroken TCP verbindingen en het uitsluiten van clients voor een aantal minuten. Het blijft echter een vreemde situatie.

Aangeboden: Complete opleiding MCSE door opleidingsinstituut en daarna vaste baan bij een grote financiële dienstverlener. Interesse, mailen!

The man with the plan
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Courage schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:39:
(..)
Draytek heeft een goed, alternatief de Vigor nog iets (2200xx of 2600xx dacht ik). Heeft pots-loopthrough waardoor je geen apart kastje nodig hebt om KPN en Tiscali lijn te combineren op één lijn.

Great minds think alike!

The cowardly dog
Reg. datum: 03 februari 2001

quote:
bjck schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 09:50:
[...]

Andere opties zijn er opzich genoeg. Meest trefzeker en vanaf de support kan gezien van je ISP is een ZyXEL de beste optie toch echt. Mooie prijs ook voor een bijna ¤300 modem van ZyXEL via Tiscali.

Alleen de E-tech V1 wil niet hoger dan 3.27 en die firmware werkt inderdaad niet op nieuwe apparatuur/netwerk. Zit een foutje in bij E-tech die ze blijkbaar niet kunnen of willen herstellen voor dit oude beestje.

Modem type kan je zien aan:

Model:Router with built-in ADSL modem and 4-ports switch (v1) --> deze kan het niet meer.

Router with built-in ADSL modem (See sticker at the bottom of the Router, this should say: 4-port ADSL Router V2 or Multi PC Modem) --> deze is te upgraden.

E-tech firmware is hier te vinden.

Bedankt... die firmware heb ik dus idd geprobeerd. Tevergeefs inderdaad op een v1 |:(
Vervelende actie hoor van Tiscali. Sturen ze je een brief met de mededeling, 1 werkdag van te voren gewoon ! Veel te laat om nog enige actie te kunnen ondernemen. Bovendien weet je niet zomaar even van te voren of je modem het nieuwe signaal wel of niet aan kan... bah.

Nou ja... ik denk dat ik deze maar even bij MyCom ga halen. Dat zal toch wel goed gaan ? :)

quote:
Mickman schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:42:
Je hoeft ook helemaal niets met NAT te doen om te bellen.
Weet je uberhaupt wel wat Asterisk is?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

quote:
Nexxennium schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:07:
[...]

Aha, nou laat je vorderingen weten! Ik kwam net tot de ontdekking dat er ook een Win32 "port" voor Asterisk is, (http://www.asteriskwin32.com/), die ga ik eens tjekken zodra ik tijd (en zin) heb. Op SF kwam ik nog een GUI tegen, maar ik weet niet of die ook werkt voor de Windows-versie.

Heb het werkend :) Mijn Asterisk registreert zich bij Tiscali, en mijn Xlite softphones en de Zyxel VOIP module registreren zich weer bij mijn Asterisk :) :)

Gisteren had ik het na 8 uur eindelijk aan de praat, maar soms komen binnenkomende gesprekken opeens niet meer binnen, reset ik de zyxel opeens weer wel.. vaag ding.. Denk dat ik er toch uiteindelijk een ander modem tussen hang, want ik heb het een beetje gehad met die zyxel.

Zie hier en daar wat tweedehands Cisco 827's, weet iemand of die werken met tiscali? Vast wel, maar ik wacht wel even tot iemand het werkend heeft, kan ik ook bij hem/haar de config afkijken ;)

Reg. datum: 24 april 2002

Hoi luitjes,

Ik heb nu ook ADSL+telefonie aangevraagd van Tiscali (anders post ik niet in dit draadje he) en ik heb inmiddels ook al mijn ordergegevens binnen.
Nu heb ik 1 klein vraagje :

Ik was lid van Planet Internet en heb bij hun mijn ADSL opgezegd. KPN heeft mij een brief gestuurd dat de lijn opgeheven gaat worden.
In de orderbrief van Tiscali lees ik, dat ik straks ADSL over het Tiscali-netwerk en dus blijkbaar niet over het KPN netwerk.

Kan het dus geen kwaad dat mijn KPN ADSL aansluiting wordt opgeheven ?

quote:
speedme schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:39:
Hoi luitjes,

Ik heb nu ook ADSL+telefonie aangevraagd van Tiscali (anders post ik niet in dit draadje he) en ik heb inmiddels ook al mijn ordergegevens binnen.
Nu heb ik 1 klein vraagje :

Ik was lid van Planet Internet en heb bij hun mijn ADSL opgezegd. KPN heeft mij een brief gestuurd dat de lijn opgeheven gaat worden.
In de orderbrief van Tiscali lees ik, dat ik straks ADSL over het Tiscali-netwerk en dus blijkbaar niet over het KPN netwerk.

Kan het dus geen kwaad dat mijn KPN ADSL aansluiting wordt opgeheven ?
Wat heb je bij Tiscali aangevraagd, dat is de vraag. Als je wenst over te stappen moet de overstap eerst bevestigd zijn (dan heb je ook aansluitdatum, kan de helpdesk je vast bevestigen) voordat je opzegd.

Vuistregel is: Een verbinding die is opgezegd en gesloopt gaat worden kan niet gemigreerd worden naar een andere ISP of DSL-netwerk

Als eerst Tiscali de tijd heeft gehad om jou verbinding voor een overstap te reserveren gaat het prima en heeft de opzegging geen invloed. Andersom wordt het wel degelijk een vervelendere situatie. Dan wordt je overstap afgekeurd (kan immers niet) en zal je waarschijnlijk opnieuw moeten aanvragen als je lijn DSL-vrij is zonder overstap.

Vergeet niet dat aanvraag doen niet gelijk een bevestiging is van overstappen. Wettelijk heb je nog 7 dagen bedenktijd, kan zijn dat er dus niets gebeurt in het begin.

Die brief van KPN kan ook komen door de overstap, KPN krijgt daar bericht van als latende partij van DSL en heft daardoor je abonnement ook adminstratief op, niet direct iets om zorgen over te maken. De vraag is wel waar die brief nu door komt, of de overstap of de opzegging die eerder was.

Bel het even na een aantal dagen na je aanvraag om te controleren of het nog wel of niet goed loopt.

bjck wijzigde dit bericht 08-06-2005 20:47 (13%)

De brief van KPN is naar aanleiding van de stopzetting van mijn Planet ADSL verbinding per 1 juli.
In de brief van KPN staat duidelijk aangegeven dat ik nog 24 juni de tijd heb om mijn huidige ADSL abonnement (van KPN dus) voort te zetten via een andere ISP.

Bij Tiscali heb ik gekozen voor ASDL Special met telefonie (ingangsdatum 1 juli), wat volgens mij niet via KPN netwerk loopt (als ik het goed lees dan), maar via eigen Tiscali netwerk

In dat geval is het dus niet erg als KPN fisiek de ADSL verbinding verbreekt, of zie ik het verkeerd ?
(moet de lijn dus wel beschikbaar blijven?)
Of zal Tiscali aan KPN aangeven dat zij de nieuwe provider zijn en de lijn in stand gehouden moet worden ?

Ik heb gebeld met KPN en volgens hun moet ik dat met mijn huidige (Planet) provider regelen.

Ik ben dus nu even het spoor bijster moet ik eerlijk toegven 8)7

quote:
speedme schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:33:
De brief van KPN is naar aanleiding van de stopzetting van mijn Planet ADSL verbinding per 1 juli.
In de brief van KPN staat duidelijk aangegeven dat ik nog 24 juni de tijd heb om mijn huidige ADSL abonnement (van KPN dus) voort te zetten via een andere ISP.

Bij Tiscali heb ik gekozen voor ASDL Special met telefonie (ingangsdatum 1 juli), wat volgens mij niet via KPN netwerk loopt (als ik het goed lees dan), maar via eigen Tiscali netwerk

In dat geval is het dus niet erg als KPN fisiek de ADSL verbinding verbreekt, of zie ik het verkeerd ?
(moet de lijn dus wel beschikbaar blijven?)
Of zal Tiscali aan KPN aangeven dat zij de nieuwe provider zijn en de lijn in stand gehouden moet worden ?

Ik heb gebeld met KPN en volgens hun moet ik dat met mijn huidige (Planet) provider regelen.

Ik ben dus nu even het spoor bijster moet ik eerlijk toegven 8)7

Wat heb je aangevraagd, een overstap of een nieuwe aansluiting?

Dat is de hamvraag. Als je het te-kort op elkaar hebt gepland is je overstap nog niet ingezet voordat de lijn zal worden gesloopt door je huidige ISP/DSL netwerk. Navraag doen bij Tiscali of je overstap is goedgekeurd en bevestigd is kan geen kwaad wellicht. Goede bevestiging is ook als je je modem ontvangt, dan gaat het goed.

Vermoedelijk gaat het wel goed omdat Planet jou opzegging pas blijkbaar de 24ste doorstuurt naar KPN-DSL voor het opheffen van je lijn. Voor die tijd moet je overname dan gedaan zijn (bevestigd) van je lijn, anders wordt het alsnog opgeheven.

Heb je een nieuwe aansluiting aangevraagd (dus zonder aan te geven dat je al DSL hebt) zal die worden afgekeurd. Je kan immers niet twee keer DSL op één telefoonlijn hebben. Zo'n aanvraag kan pas worden verwerkt als je lijn DSL-vrij is. Wensdatum van 1 Juli zal dan eerder opnieuw indienen op 1 Juli worden.

Gezien de data zal het wel loslopen en goedkomen. Waarom plant iedereen altijd exact op de data, een weekje dubbel betalen is minder erg dan twee weken zonder DSL toch :?

Tiscali heeft inderdaad een eigen DSL netwerk los van KPN-DSL verder (voormalige BaByXL netwerk)

bjck wijzigde dit bericht 08-06-2005 23:28 (13%)

Reg. datum: 09 juni 2005

Heeft er iemand ervaring met het vegroten van het bereik (afstand in meters) of het versterken van het signaal van de zyxel 2602hw-61? De mijne heeft zelfs moeite met een houte muurtje? 8)7

hjf

Ik heb bij Tiscali aangegeven dat ik al een bestaande ADSL verbinding heb

quote:
speedme schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:00:
Ik heb bij Tiscali aangegeven dat ik al een bestaande ADSL verbinding heb
Beste is voor jezelf (en je gemoedsrust) even nabellen na een dag of 10 na je aanvraag.

quote:
bjck schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:18:
[...]

Beste is voor jezelf (en je gemoedsrust) even nabellen na een dag of 10 na je aanvraag.

Thanks bjck, ik zal over een aantal dagen wel eens bellen met Tiscali inderdaad en ik hou natuurlijk de status in de gaten.

Nog 1 korte vraag : hoe is het gesteld met de newsserver van Tiscali ?
Of is het verstandig om een Eweka abbo erbij te nemen ?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: