Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
trapm schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:52:
[...]

Ik denk "Annuleren en opnieuw aanvragen."
Ik heb gebruik gemaakt van de upgrade mogelijkheid (op 4 april jl) en wacht nog steeds op de verhoogde snelheid.
Een heel groot nadeel van Tiscali is dat men ALLES bewaard. Dus als je dan gaat bellen met de helpdesk gebeurt het regelmatig dat men denkt dat je smart hebt (die je nu gaat annuleren) terwijl je in het traject van de special (die je nu gaat bestellen) zit. Zo word ik nog steeds geconfronteerd met een annulering die ik in 2000 eens heb gedaan. Wat dat betreft dus wel op blijven letten.
Ik heb ze net gebeld, en hij raadde me aan om een brief te sturen, en dan kunnen ze het gewoon aanpassen... Het is niet superbelangrijk (surf pctje van de schoonmoeder ;)), dus als ze daar ff over doen boeit me niet... ;)

quote:
CheS schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:46:
opmerkelijk bericht

KPN wil een deel van het klantenbestand van internetprovider Tiscali Nederland overnemen. Het telecomconcern heeft daar 12 miljoen euro voor over.

Tiscali kan het geld goed gebruiken. De Italiaanse internetaanbieder zit in zwaar weer en moet in juli een lening van 250 miljoen euro afbetalen.

http://www.planet.nl/plan...ontentid=584002/sc=79788b
Tiscali heeft al een heel groot deel van NL vol liggen met een eigen netwerk, dus ik vind het niet zo vreemd dat ze de KPN klanten van de hand doen op het moment dat ze geld nodig hebben... Ze kunnen voor veel minder geld hetzelfde aan gaan bieden op hun eigen netwerk... Daarbij denk ik niet dat Tiscali snel op de fles zal gaan... ;)

nog een ms certified prutser

Weet iemand trouwens of je zo een ander modem eraan kunt hangen? Heb het een beetje gehad met die zyxel meuk..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

pomtiedomtiedom

quote:
Lintpete schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:04:
[...]

Ja, en mij moeten ze ook nog betalen! :(
Ik heb mijn geld afgelopen week terug gekregen. Een kleine 5 weken na de bevestiging te hebben gehad dat ze het zouden gaan overmaken.

www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop

^^^^
Reg. datum: 10 maart 2001

quote:
Martijn schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:40:
[...]

Tiscali heeft al een heel groot deel van NL vol liggen met een eigen netwerk, dus ik vind het niet zo vreemd dat ze de KPN klanten van de hand doen op het moment dat ze geld nodig hebben... Ze kunnen voor veel minder geld hetzelfde aan gaan bieden op hun eigen netwerk... Daarbij denk ik niet dat Tiscali snel op de fles zal gaan... ;)

Ze verdienen te weinig aan de connected bij KPN klanten en ze hebben het geld hard nodig. De berichten dat tiscali het moeilijk heeft zijn niet van de laatste weken, dat speelt al enige tijd enkel moeten ze nu binnen korte tijd enkelen leningen aflossen.

Tiscali is een te kleine speler en ik denk dat ze of helemaal overgenomen gaan worden of op de fles gaan en dan overgenomen worden. Het eerste ligt meer voor de hand aangezien ze er dan nog wat aan overhouden.....

"als je fouten hebt gemaakt.....,is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen"

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
CheS schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:23:
[...]

Ze verdienen te weinig aan de connected bij KPN klanten en ze hebben het geld hard nodig. De berichten dat tiscali het moeilijk heeft zijn niet van de laatste weken, dat speelt al enige tijd enkel moeten ze nu binnen korte tijd enkelen leningen aflossen.

Tiscali is een te kleine speler en ik denk dat ze of helemaal overgenomen gaan worden of op de fles gaan en dan overgenomen worden. Het eerste ligt meer voor de hand aangezien ze er dan nog wat aan overhouden.....

Bijna elke internationale onderneming in telecom of internet heeft schulden her en der. Dat is vaak niet echt iets om je zorgen over te maken. KPN heeft ook een miljarden schuld uit staan, tijd terug werden de aandeelhouders een beetje 'schrikkerig' en werden er een aantal onderdelen weer afgestoten om zo het weer in balans te trekken. (kort door de bocht uitgelegd)

Hoeveel grote bedrijven hebben dit niet, korte lijst vermoed ik.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 29 oktober 2003

Ok mensen, ff een vraagje. Ik heb dus vandaag mn internet opgeleverd gekregen, werkt perfect en zo, geen enkel probleem. Alleen, op mijn modem (2602H) knipperen de dsl en internet lampjes continu. Volgens de handleiding knippert het internet lampje bij overdracht, dat klopt wel. Maar het dsl lampje hoort alleen te knipperen bij het zoeken naar verbinding volgens de handleiding? En ook knippert het lampje nummer 1 (van de aangesloten computer). Maar het is niet echt een probleem ofzo...want alles werkt, maar ik kon het gewoon nergens terug vinden

Q6600@3.0Ghz | OCZ 4Gb DDR800 | 1TB Samsung | HD4870 1Gb | SB Audigy 2 | Logitech Z-5400 | Corsair 650W | HP LP2475w Gear: Sony A300 | Tamron 17-50 F2.8 | Sony 70-300G | Sony HVL 42AM

Fozzie de reageerbeer
Reg. datum: 31 juli 2004

Tja, ik wacht nou al iets van 2 maanden op voip. Ik had m'n KPN al op budget gezet en kan nu dus niemand bellen. :X :(

telkens als ik Tis bel (bij iemand anders) dan zeggen ze: "ja hoor meneer, ligt op de stapel". Ik word er niet goed van!

@Shailesh:

quote:
Alleen, op mijn modem (2602H) knipperen de dsl en internet lampjes continu.

Bij mij knipperen die 2 rechter lampjes ook regelmatig tegelijk, en die ene waar op dat moment een pc aan hangt ook. Bij downen gaat alles als een gek knipperen natuurlijk. Ik zou eens kijken of je niet iets van spyware/virusscanner/active desktop ofzo hebt dat telkens contact maakt met internet.

Leuk modem, vooral technisch gezien met al die instellingen enzo. Wel een beetje groot (sigarendoos formaat) En ja, net als het vorige tis-modem loopt hij met Bittorrent af en toe van de rails.

As an angel hits the ground
Reg. datum: 22 augustus 2003

Aangezien ik gek word van Casema en ik van vele mensen gehoord heb dat Tiscali nu ook een abbo heeft met Telefonie dacht ik, tijd om over te stappen!

Maar helaas, op mijn postcode is ADSL via het Tiscali netwerk nog niet verkrijgbaar, alleen dure en minder snelle abbo's via het KPN netwerk.

Op de site van Tiscali kan ik niets vinden, en Tiscali reageert niet op m'n mail, maar weet misschien iemand hier wanneer het Tiscali netwerk hier mogelijk beschikbaar is? (Omg. Utrecht, Odijk om precies te zijn...).

Zou fijn zijn als ik Casema helemaal de deur uit kan doen en KPN ook...

quote:
Fozzybear schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:08:
Tja, ik wacht nou al iets van 2 maanden op voip. Ik had m'n KPN al op budget gezet en kan nu dus niemand bellen. :X :(

telkens als ik Tis bel (bij iemand anders) dan zeggen ze: "ja hoor meneer, ligt op de stapel". Ik word er niet goed van!

@Shailesh:

[...]

Bij mij knipperen die 2 rechter lampjes ook regelmatig tegelijk, en die ene waar op dat moment een pc aan hangt ook. Bij downen gaat alles als een gek knipperen natuurlijk. Ik zou eens kijken of je niet iets van spyware/virusscanner/active desktop ofzo hebt dat telkens contact maakt met internet.

Leuk modem, vooral technisch gezien met al die instellingen enzo. Wel een beetje groot (sigarendoos formaat) En ja, net als het vorige tis-modem loopt hij met Bittorrent af en toe van de rails.

Nayh, geen spyware, lekkere nieuwsserver die met 450 down gaat >:)
Maar bittorrent ging gisteravond ook wel lekker. Alleen ff port 6881 geforwarded en hij ging als een speer. Zonder te forwarden ging hij bijna niet... kijk eens op deze site voor instellingen (het modem is nagenoeg gelijk aan deze variant) http://www.portforward.co.../Prestige660HW61index.htm

Q6600@3.0Ghz | OCZ 4Gb DDR800 | 1TB Samsung | HD4870 1Gb | SB Audigy 2 | Logitech Z-5400 | Corsair 650W | HP LP2475w Gear: Sony A300 | Tamron 17-50 F2.8 | Sony 70-300G | Sony HVL 42AM

^^^^
Reg. datum: 10 maart 2001

quote:
bjck schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:34:
[...]

Bijna elke internationale onderneming in telecom of internet heeft schulden her en der. Dat is vaak niet echt iets om je zorgen over te maken. KPN heeft ook een miljarden schuld uit staan, tijd terug werden de aandeelhouders een beetje 'schrikkerig' en werden er een aantal onderdelen weer afgestoten om zo het weer in balans te trekken. (kort door de bocht uitgelegd)

Hoeveel grote bedrijven hebben dit niet, korte lijst vermoed ik.
De schulden zijn het probleem niet, wel het niet op tijd kunnen aflossen van de leningen.

"als je fouten hebt gemaakt.....,is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen"

quote:
Fozzybear schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 14:08:

probeer eens op deze site in te loggen: http://www.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/default.asp

Als je ingelogd bent, zie je op het einde van de pagina 2 LEGE vakken (indien ingevuld, mag het ook)
Verzin hier zelf een wachtwoord, en bevestig het.. (let op: onthoud wat je hebt ingevuld)

Ga daarna naar http://192.168.1.254/ log vervolgens in op de modem met je wachtwoord

Op de pagina daarna kies je onder Wizard Setup > Voice Wizard

SIP 1 Settings
Active [ x ]
SIP Number je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
User-ID je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
Password je zojuist op de site ingevulde wachtwoord
Incoming Call apply to [ x ] Phone1 [ x ] Phone2

deze handeling heb ik zelf bedacht en uitgevoerd op de dag na mijn activatie van de verbinding, het werkte gelijk en ik heb tot nu toe nog geen brief ontvangen! (5 weken na activatie, en 9 weken na aanvraag telefonie)

*edit*:

daarna ga je eventueel naar Maintenance > System Status en klik je vervolgens op Register bij het eerste veld van telefonie, mocht de setup dat niet voor je hebben gedaan..

TweakBoy wijzigde dit bericht 04-06-2005 20:27 (8%)

GaCoMo Gadgets binnenkort online!

nog een ms certified prutser

hmm.. ik zit ook met het probleem, wacht al tijden op de codes.. Had bovenstaande zelf al uitgevonden, maar bovenaan de pagina staat al meteen in het rood: "user <telefoonnummer> does not exist".. Dus hij kent m'n nummer wel..

Ach, m'n asterisk is toch nog niet klaar..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Dreambox = fun!
Reg. datum: 08 oktober 2003

quote:
TweakBoy schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:24:
[...]

probeer eens op deze site in te loggen: http://www.tiscali.nl/helpdesk/telefonie/default.asp

Als je ingelogd bent, zie je op het einde van de pagina 2 LEGE vakken (indien ingevuld, mag het ook)
Verzin hier zelf een wachtwoord, en bevestig het.. (let op: onthoud wat je hebt ingevuld)

Ga daarna naar http://192.168.1.254/ log vervolgens in op de modem met je wachtwoord

Op de pagina daarna kies je onder Wizard Setup > Voice Wizard

SIP 1 Settings
Active [ x ]
SIP Number je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
User-ID je aangevraagde telefoonnr: netnummer + telnummer bijv. 0707800900
Password je zojuist op de site ingevulde wachtwoord
Incoming Call apply to [ x ] Phone1 [ x ] Phone2

deze handeling heb ik zelf bedacht en uitgevoerd op de dag na mijn activatie van de verbinding, het werkte gelijk en ik heb tot nu toe nog geen brief ontvangen! (5 weken na activatie, en 9 weken na aanvraag telefonie)

*edit*:

daarna ga je eventueel naar Maintenance > System Status en klik je vervolgens op Register bij het eerste veld van telefonie, mocht de setup dat niet voor je hebben gedaan..
moeten die codes (wachtwoord) nog aan een bepaalde voorwaarden (syntax) voldoen?

nicknec wijzigde dit bericht 05-06-2005 18:53 (96%)

cheers!

quote:
nicknec schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:40:
[...]

moeten die codes (wachtwoord) nog aan een bepaalde voorwaarden (syntax) voldoen?

nee, ik heb gewoon een zwak wachtwoord gedaan. 8)7 ( ik weet, dat hoort niet :P )
maar als je gewoon wordt herkend, dus niet zoals axis:

quote:
maar bovenaan de pagina staat al meteen in het rood: "user <telefoonnummer> does not exist"..
kun je bovenstaande procedure volgen, ik heb tot nu toe helemaal geen brief met inlogcodes gehad o.i.d.

Reg. datum: 07 april 2005

quote:
TweakBoy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:39:
[...]

nee, ik heb gewoon een zwak wachtwoord gedaan. 8)7 ( ik weet, dat hoort niet :P )
maar als je gewoon wordt herkend, dus niet zoals axis:

[...]

kun je bovenstaande procedure volgen, ik heb tot nu toe helemaal geen brief met inlogcodes gehad o.i.d.

Er zijn problemen ontstaan bij Tiscali telefonie,die schijnen weer opgelost te zijn
vanaf nu gaat de stapel weer behandeld worden

Ik heb zelf wel een aansluiting
Ik moet zeggen ,prima geluid en werkt altijd

Dreambox = fun!
Reg. datum: 08 oktober 2003

quote:
ptrr schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:58:
[...]

Er zijn problemen ontstaan bij Tiscali telefonie,die schijnen weer opgelost te zijn
vanaf nu gaat de stapel weer behandeld worden

Ik heb zelf wel een aansluiting
Ik moet zeggen ,prima geluid en werkt altijd
ik heb nu net de toegangscode zelf geactiveerd .. werkt prima! helemaal TOP deze TIP! :)

cheers!

na ruim 400 uur dienst is mijn router weer gereset :S .. firewall en zo waren optimaal ingesteld, dus super-relaxed. Gewoon spontaan tijdens het surfen zonder enig andere programma's aan.

* TweakBoy gaat deze week dus even de Helpdesk van Tiscali bellen....
offtopic:
ik heb al zo'n drukke week, 3 dagen werken+ 1 dag drukkerij/apple, 1 dag training TomTom Utrecht

Momento Mori
Reg. datum: 07 september 2001

Vraagje aan de tiscali special gebruikers.
Hoe zit het met de FUP? Zie wat tegenstrijdige berichten.
Op de site van tiscalie staat dat je gebruik gemiddeld moet zijn aan het gemiddelde van 10 gebruikers. Op speedsuite.nl staat dat er een FUP is van 4 gig.
En aan het begin van dit topic zag ik al mensen bij wie de hoeveelheid data niet werd bijgehouden.

Abbo is goedkoop te noemen dus dat het 4 gig zou zijn zou voor mij geen verassing zijn maar zou het graag horen van wat gebruikers, en het liefst in regio Amsterdam.
Thanks

AMD XP2500@3200 - asus A7N8X Deluxe - 1024 PC3200 - 320Gig - Radeon 9700 - Audigy platinum - 19" IIyama

quote:
Asprine schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:01:
Op de site van tiscalie staat dat je gebruik gemiddeld moet zijn aan het gemiddelde van 10 gebruikers. Op speedsuite.nl staat dat er een FUP is van 4 gig.
En aan het begin van dit topic zag ik al mensen bij wie de hoeveelheid data niet werd bijgehouden.

Abbo is goedkoop te noemen dus dat het 4 gig zou zijn zou voor mij geen verassing zijn maar zou het graag horen van wat gebruikers, en het liefst in regio Amsterdam.
Thanks

Hoe kom je bij een FUP, er staat gewoon dat er GEEN datalimiet is hoor...
Er geldt alleen een FUP voor de telefonie, en dat is 1000 minuten per maand (zegt de klantenservice)...

quote:
Asprine schreef op maandag 06 juni 2005 @ 15:01:

Thanks
Ik heb net in mn eerste 3 dagen 81 gb erdoorheen gejaagd. Als ik er niks van te horen krijg, zal jij dat vast ook niet krijgen. En bovendien staat er geen datalimiet...

Momento Mori
Reg. datum: 07 september 2001

Op de tiscalie website bij abonnementen onderaan actie voorwaarden. In pop up scherm iets naar beneden scrollen naar abonnnementen staat het volgende.
(Zie dat ik me vergist heb in het aantal gebruikers maar er staat wel dat er gebruik wordt gemaakt van een FUP, zie dik gedrukte tekst hieronder)

Datalimiet
De Tiscali ADSL-abonnementen via het Tiscali-netwerk hebben geen datalimiet. Tiscali hanteert hier een Fair Use Policy. Dit betekent dat de hoeveelheid data die je in een bepaalde periode mag gebruiken niet gelimiteerd is tot een op voorhand vastgestelde waarde, maar dat voor jouw gebruik als norm de hoeveelheid data geldt die houders van het destreffende Tiscali ADSL-abonnement in diezelfde periode gemiddeld hebben gebruikt.

Het voordeel van een dergelijk beleid is dat je af en toe met een gerust hart veel data kunt downloaden, zolang de door jouw gebruikte hoeveelheid data over langere periodes gemeten maar niet hoger is dan het gemiddelde gebruik van data door houders van het destreffende Tiscali ADSL-abonnement.
De beoordeling of je overeenkomstig deze norm hebt gehandeld ligt geheel bij Tiscali. Bij een meer dan gemiddeld gebruik word je daarover door Tiscali geïnformeerd. Je zult daarbij in de gelegenheid worden gesteld je abonnement aan te passen, bijvoorbeeld door overschakeling naar een abonnementstype waar het gemiddelde gebruik hoger ligt of waar je voor elke overschrijding van de norm separaat wordt gefactureerd.

Voor het geval je tot een dergelijke aanpassing niet bereid bent en/of het door jouw gegenereerde dataverkeer bovengemiddeld blijft, behoudt Tiscali zich het recht voor om (I) alle daarmee verbandhoudende kosten aan je in rekening te brengen en/of (II) je toegang tot de diensten van Tiscali, al dan niet tijdelijk, te blokkeren en/of (III) je Tiscali ADSL-abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen.

AMD XP2500@3200 - asus A7N8X Deluxe - 1024 PC3200 - 320Gig - Radeon 9700 - Audigy platinum - 19" IIyama

quote:
TweakBoy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:16:
na ruim 400 uur dienst is mijn router weer gereset :S .. firewall en zo waren optimaal ingesteld, dus super-relaxed. Gewoon spontaan tijdens het surfen zonder enig andere programma's aan.

* TweakBoy gaat deze week dus even de Helpdesk van Tiscali bellen....
offtopic:
ik heb al zo'n drukke week, 3 dagen werken+ 1 dag drukkerij/apple, 1 dag training TomTom Utrecht
En als dat nu gewoon een spanningsdipje is geweest of iets in die richting. 400 Uur is bijna 17 dagen, kan bijna niet iets anders zijn anders zou het meer/vaker gebeuren.

The Dude Abides
Reg. datum: 18 september 2001

ik heb een tiscali abonnement met telefonie totaal. over 1,5 maand wordt mn ISDN lijn van kpn afgesloten. nu ga ik waarschijnlijk binnenkort verhuizen en is de vraag of ik dan een werkende kpn lijn moet hebben op het nieuwe adres. dit zou namelijk erg ongunstig zijn, omdat ik de ISDN versie van het zyxel modem heb en geen zin heb om weer een isdn lijn aan te vragen. volgensmij is het technisch gewoon mogelijk een adsl lijn zonder telefonie aan te sluiten, maar doet KPN/Tiscali dit ook?? En zo ja, ook een ISDN lijn zonder telefonie, wat noodzakelijk is om mn apparatuur te laten werken.
Ik heb contact gehad met de helpdesk van Tiscali en die zeide in eerste instantie dat het geen probleem moet zijn. later heb ik van hun begrepen dat die dus wel een probleem is en er altijd een werkende kpn lijn moet liggen, wat tiscali betreft.
Stel nou dat ik dus een nieuwe lijn moet aanvragen op mn nieuwe adres, is het dan mogelijk om met wijziging van de firmware de zyxel voor pstn te laten werken, of is dit echt hardware-matig bepaald in het modem?

It takes guys as simple as the Dude and Walter to make a story this complicated... and they'd really rather be bowling.

Technisch is het mogelijk om een DSL lijn aan te leggen zonder dat je eerst een kpn-telefonie abonnement nodig hebt. Wordt alleen nog niet aangeboden door veel ISP's. Zal vast ook wel meer beschikbaar komen overal in de toekomst.

Vaak wordt je dan wel op een PSTN (annexA) poort gezet met zo'n aansluiting inderdaad.

bjck wijzigde dit bericht 06-06-2005 22:02 (11%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: