Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
3283-6622-6398-7110

quote:
TweakBoy schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:44:
[...]
Ik zou als ik jou was de adsl splitter niet er tussenuit halen, dat is namelijk nadelig voor jouw internetverbinding qua stabiliteit en snelheid... met directe invloed op jouw VoIP verbinding

Serieus? Leek mij juist goed, omdat er dan weer een schakeling minder tussen zat. Waarom is het effect nadelig dan?

Heb nu wel voor de zekerheid de splitter die ik bij mijn nieuwe modem heb gekregen ertussen gezet. De oude splitter zat er al weer anderhalf jaar tussen. Het zal wel niets uitmaken maar je weet nooit.

Deddiekoel wijzigde dit bericht 29-05-2005 22:52 (20%)

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

Reg. datum: 03 maart 2005

ILS1002=ax520?

Hoi

Ik kwam op ebay dit kastje tegen.ILS1002.
http://cgi.ebay.com/ws/eB...I_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores

Zo op het oog is het hetzelfde kastje als die ax520 en heeft het dezelfde functionaliteit. Weet iemand of er verschillen zijn?

Acties:

Door: bjck
Moderator I&H
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Deddiekoel schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:03:
[...]

Serieus? Leek mij juist goed, omdat er dan weer een schakeling minder tussen zat. Waarom is het effect nadelig dan?

Heb nu wel voor de zekerheid de splitter die ik bij mijn nieuwe modem heb gekregen ertussen gezet. De oude splitter zat er al weer anderhalf jaar tussen. Het zal wel niets uitmaken maar je weet nooit.

Elke koppeling is een stootpunt in een lijn waar signaal verlies (kaatsing) in optreedt. Als je geen linesharing (dus kpn-telefonie op dezelfde lijn) meer hebt kan je zonder splitter prima af. Maar kwaad kan het zeker niet om hem ertussen te laten.

Aansluit dozen en overbodige verloopjes met koppelstukjes, waar mogelijk natuurlijk minimaliseren altijd. Net als kabellengte tussen ISRA --> modem ook minimaliseren liefst.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 13 oktober 1999

quote:
Ruthger schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:46:
Ik heb Tiscali VoIP al draaien via X-Lite. Instellingen zijn:

[SIP PROXY]
Display name: Bedenk maar wat....
Username: [TELEFOONUMMER]
Autorizition Username: [TELEFOONUMMER]
Password: [PASSWORD]
Domain/Realm: tel.tiscali.nl
Sip Proxy: sip.tiscali.nl

[NETWORK]
RTP port: 8004
Met deze instellingen lukt het mij wel om naar buiten toe te bellen via de computer, maar ik wil ook graag binnenkomende telefoongesprekken op zowel mijn computer als telefoon(s) kunnen beantwoorden. Heeft iemand een idee of en hoe dit kan?

Acties:

Moderator I&H

quote:
jswinkels schreef op maandag 30 mei 2005 @ 08:23:
[...]

Met deze instellingen lukt het mij wel om naar buiten toe te bellen via de computer, maar ik wil ook graag binnenkomende telefoongesprekken op zowel mijn computer als telefoon(s) kunnen beantwoorden. Heeft iemand een idee of en hoe dit kan?
Niet vergeten om de inkomende poort te forwarden? En ook in je firewall open te zetten in je modem (of firewall uit)?

echo("What Now ? !")

quote:
bigredbag schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:12:
ILS1002=ax520?

Hoi

Ik kwam op ebay dit kastje tegen.ILS1002.
http://cgi.ebay.com/ws/eB...I_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores

Zo op het oog is het hetzelfde kastje als die ax520 en heeft het dezelfde functionaliteit. Weet iemand of er verschillen zijn?

Ziet er identiek uit, ik weet alleen niet of die ax520 ook een voeding nodig had.
Er wordt hier wel ook melding gemaakt van een power-outage 'feature' waarbij het kastje terugvalt op puur pstn. Heeft vaak niet erg veel nut met al die dect apperatuur die toch ook niet werkt zonder stroom, maar kan nooit kwaad.

Alleen de kosten zijn een stuk hoger, 30$ voor internationaal verzenden.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.

Reg. datum: 03 maart 2005

quote:
ReLight schreef op maandag 30 mei 2005 @ 08:44:
[...]

Alleen de kosten zijn een stuk hoger, 30$ voor internationaal verzenden.

volgens mij niet, je kunt ook kiezen voor $10,- verzendkosten. Die 30,- is voor express via UPS.

Dan zit je dus totaal ook rond de ¤40,- en dat was die ax520 dacht ik ook, incl verzenden

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
ReLight schreef op maandag 30 mei 2005 @ 08:44:
[...]

Ziet er identiek uit, ik weet alleen niet of die ax520 ook een voeding nodig had.
Er wordt hier wel ook melding gemaakt van een power-outage 'feature' waarbij het kastje terugvalt op puur pstn. Heeft vaak niet erg veel nut met al die dect apperatuur die toch ook niet werkt zonder stroom, maar kan nooit kwaad.

Lijkt idd erg op de ax520, ik zou zelfs zeggen dat ie het zelfde is

Ja de ax520/521 heeft een externe voeding en ja hij valt terug, maar op de tweede lijn. Als je daar je kpn lijn aan hangt gaat het goed (tenzij bij de KPN de stroom ook uitvalt :).

Maar een echte tweaker heeft natuurlijk ook een UPS voor zijn modem en dect basisstation?

Ikke, ehm, niet ,... ik moet misschien nog maar een gaan regelen....

jeanj wijzigde dit bericht 30-05-2005 13:31 (10%)

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

3283-6622-6398-7110

quote:
bjck schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:18:
[...]

Elke koppeling is een stootpunt in een lijn waar signaal verlies (kaatsing) in optreedt. Als je geen linesharing (dus kpn-telefonie op dezelfde lijn) meer hebt kan je zonder splitter prima af. Maar kwaad kan het zeker niet om hem ertussen te laten.

Aansluit dozen en overbodige verloopjes met koppelstukjes, waar mogelijk natuurlijk minimaliseren altijd. Net als kabellengte tussen ISRA --> modem ook minimaliseren liefst.

Dat was mijn originele gedachte. Mede ook omdat ik hier wel eens heb gelezen dat helpdesk medewerkers vroegen om de splitter er tussenuit te halen (zoiets bedenken ze niet zelf).
It's worth a shot!

Edit: Zo splitter is er tussenuit. Eerst was het even benauwd maar de eerste indruk is uiterst positief!

Deddiekoel wijzigde dit bericht 30-05-2005 12:12 (8%)

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

Acties:

Moderator I&H

quote:
Deddiekoel schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:07:
[...]

Dat was mijn originele gedachte. Mede ook omdat ik hier wel eens heb gelezen dat helpdesk medewerkers vroegen om de splitter er tussenuit te halen (zoiets bedenken ze niet zelf).
It's worth a shot!

Edit: Zo splitter is er tussenuit. Eerst was het even benauwd maar de eerste indruk is uiterst positief!

Benauwd? Warom dat?

Kan geen enkel kwaad. Een splitter is ook alleen maar een soort "telefonie filter" eigenlijk.

Reg. datum: 04 april 2005

quote:
Deddiekoel schreef op zondag 29 mei @ 21:03:
......de eerste indruk is uiterst positief!
Waarom uiterst positief? Werkt het beter? Hogere downloadsnelheid?

Lintpete wijzigde dit bericht 31-05-2005 12:46 (17%)

nog een ms certified prutser

Is er trouwens ook een nieuwsgroep ofzo met storingen? Want er is nu bijvoorbeeld ook een storing in Tilburg, maar op de site is nog niets te vinden. Als je dan gaat bellen raden ze je aan om te resetten of zelfs een factory reset te doen, waarna de medewerker pas ziet dat er vanochtend werkzaamheden waren, waar dit waarschijnlijk een gevolg is.. (ATM lijn komt wel tot stand, maar krijg geen IP van DHCP).

Bij cistron zat ik bij problemen in #helpdesk, en daar was altijd wel iemand die je meer kon vertellen ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

pomtiedomtiedom

www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop

quote:
quote:
axis schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:40:
Want er is nu bijvoorbeeld ook een storing in Tilburg, maar op de site is nog niets te vinden.
Welk gedeelte van mijn post snap je niet? ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

* TweakBoy examen's zijn afgelopen, ik neem de komende dagen de tijd om de startpost up to date te zetten..

GaCoMo Gadgets binnenkort online!

pomtiedomtiedom

quote:
axis schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:18:
[...]

[...]

Welk gedeelte van mijn post snap je niet? ;)
Je stelde dat er _niets_ te vinden was, maar er staan al tijden diverse onderhoudsplannen, zelfs voor 2 juni. Hiermee gaat jouw "er staat niets" dus ff niet op he. Ik ging er dus eigenlijk van uit dat je met "niets" bedoelde dat je helemaal geen info hebt kunnen vinden, dus ik dacht, kom, ik geef gewoon ff deze link door. :>

www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop

quote:
DJTimo schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:22:
[...]
Je stelde dat er _niets_ te vinden was, maar er staan al tijden diverse onderhoudsplannen, zelfs voor 2 juni. Hiermee gaat jouw "er staat niets" dus ff niet op he. Ik ging er dus eigenlijk van uit dat je met "niets" bedoelde dat je helemaal geen info hebt kunnen vinden, dus ik dacht, kom, ik geef gewoon ff deze link door. :>

Klopt, ik loop je ook maar een beetje te geinen, maar ik stel het wel op prijs dat je meedenkt. :> Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat het een beetje schort aan de communicatie.. Nadat ik een kwartier loop te rebooten en te testen vertelt men doodleuk dat er nog onderhoud is, zal wel uitgelopen zijn van die ochtend.

Bij Cistron had ik bij storingen een alternatief communicatiekanaal, namelijk IRC. Bij @home had ik een alternatief communicatiekanaal, namelijk troublesathome. Die alternatieve communicatiekanalen stel ik op prijs, omdat mijn ervaring is dat de mensen daar meer technisch inzicht hebben, of meer inside information hebben dan de eerstelijns helpdesk-medewerkers. Ik vroeg me af of er zoiets ook was voor Tiscali..

:)

Reg. datum: 02 juni 2005

geacht tweakers

ik heb ook een abnm bij tiscali.
maar mijn pinautomaat werkt niet via deze tel lijn
weet iemand een oplossing

gr piet

kerni

Reg. datum: 02 juli 1999

Hmm, verdomme, dinsdag Tiscali Smart met telefonie aangevraagd voor 29,95 per maand, hebben ze vanaf vandaag een actie met Tiscali Special, ook voor 29,95. Hierbij is de up en down alleen wel 2x zo snel !!

Zouden ze hier iets aan doen als je ze belt? Of moet ik het hele annuleringstraject doorlopen als ik dit aanbod wil...? Ik zit nog binnen de 7 dagen... ;)

quote:
kerni schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:14:
ik heb ook een abnm bij tiscali.
maar mijn pinautomaat werkt niet via deze tel lijn
weet iemand een oplossing

Tiscali Telefonie is VoIP, voor spraak geen probleem. Data verbindingen (zoals PIN verbindingen) is lastiger met VoIP, net als faxen.

Of werkt de pinautomaat niet meer sinds je een ADSL splitter tussen je KPN lijn, modem en pinautomaat hebt gezet? (splitter misschien verkeerd om? LINE moet naar de binnenkomende kpn-lijn).

quote:
Martijn schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:17:
Hmm, verdomme, dinsdag Tiscali Smart met telefonie aangevraagd voor 29,95 per maand, hebben ze vanaf vandaag een actie met Tiscali Special, ook voor 29,95. Hierbij is de up en down alleen wel 2x zo snel !!

Zouden ze hier iets aan doen als je ze belt? Of moet ik het hele annuleringstraject doorlopen als ik dit aanbod wil...? Ik zit nog binnen de 7 dagen... ;)

Annuleren en opnieuw aanvragen lijkt mij vrij zijnloos, duurt alleen maar lang en omzetten is veel sneller na oplevering. Misschien zien ze het wel als een upgrade gewoon. Je kan immers altijd upgraden, ook binnen eerste jaar ;)

Mijn idee, gewoon even voorleggen.

bjck wijzigde dit bericht 02-06-2005 22:39 (42%)

Reg. datum: 14 september 2003

quote:
Martijn schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:17:

Ik denk "Annuleren en opnieuw aanvragen."
Ik heb gebruik gemaakt van de upgrade mogelijkheid (op 4 april jl) en wacht nog steeds op de verhoogde snelheid.
Een heel groot nadeel van Tiscali is dat men ALLES bewaard. Dus als je dan gaat bellen met de helpdesk gebeurt het regelmatig dat men denkt dat je smart hebt (die je nu gaat annuleren) terwijl je in het traject van de special (die je nu gaat bestellen) zit. Zo word ik nog steeds geconfronteerd met een annulering die ik in 2000 eens heb gedaan. Wat dat betreft dus wel op blijven letten.

^^^^
Reg. datum: 10 maart 2001

opmerkelijk bericht

KPN wil een deel van het klantenbestand van internetprovider Tiscali Nederland overnemen. Het telecomconcern heeft daar 12 miljoen euro voor over.

Tiscali kan het geld goed gebruiken. De Italiaanse internetaanbieder zit in zwaar weer en moet in juli een lening van 250 miljoen euro afbetalen.

http://www.planet.nl/plan...ontentid=584002/sc=79788b

"als je fouten hebt gemaakt.....,is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen"

Reg. datum: 14 september 2003

betreft de abonees die nu ook al via KPN aangesloten zijn ophet Tiscali netwerk.

Diegenen die via de eigen Tiscali lijnen hun abo hebben lopen worden niet (iig vooralsnog niet :)) overgenomen.
KPN wil zn markpositie verstevigen en Tiscali heeft geld nodig ...1 + 1 = 3

Reg. datum: 04 april 2005

quote:
CheS schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:46:

[....]
Tiscali [....] zit in zwaar weer en moet in juli een lening van 250 miljoen euro afbetalen.
Ja, en mij moeten ze ook nog betalen! :(

Reg. datum: 12 april 2005

quote:
Lintpete schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:04:
[...]

Ja, en mij moeten ze ook nog betalen! :(
Je bent niet de enige :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: