Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 april 2005

bjck
sry voor het offtopic gezwans van moi ;)

maar mag ik vragen waar je die info kan vinden ?

Acties:

Door: bjck
Moderator I&H
Reg. datum: 05 mei 2000

Andere ISP's zijn eerder met melden zo te zien, zien, zien

Betreft een storing op het Tiscali DSL netwerk, niet alleen Tiscali abonnees zijn onderbroken.

edit:
Nu ook op Tiscali.nl te vinden

edit:
Nu alles weer inorde

bjck wijzigde dit bericht 25-05-2005 00:04 (84%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dreambox = fun!
Reg. datum: 08 oktober 2003

weet iemand hoe het nu psies zit met die gratis smsjes.

ze hebben een nieuwe online tool..

nu zie ik dat ieder mail account 10 gratis sms had. voorheen was dit alleen bij het adsl6xxx@tiscali.nl emailadres.

weet iemand hoe dit nu gekoppeld is ?

cheers!

Reg. datum: 09 februari 2005

Hier vind je meer info wat betreft het sms'en. Het ziet er naar uit dat we 25 sms'jes per maand krijgen, i.p.v. de momentele 10 sms'jes per dag. Valt me tegen, Tiscali ! Trouwens, je kan nu wel per e-mail-account een FTP webruimte aanmaken _/-\o_ Maar dit is allemaal wat offtopic..

Ik ga binnenkort over op de Tiscali 4 mbit met telefonie. Ben te laat om die AX520 lineswitch te halen via inkoopacties.net (registratie-mail kwam maar niet, is er nog steeds niet btw..), dus ga die maar direct bij het bedrijf bestellen. Ik heb Topic 1 ook gelezen, maar wat zijn ongeveer de levertijden direct van dat bedrijf? Ze claimen voor Europa 4-7 dagen.. Ons Tiscali abo komt uiterlijk 26 juni. Op dit moment heb ik een 3 jaars oud Light abo, 1600/512, voor 35 euri per 2 maanden, geloof ik.

I live the way I type; fast, with a lot of mistakes.

Reg. datum: 01 mei 2005

Ik heb zelf ook zo'n AX520 kastje besteld bij Artech in Taiwan.
Binnen 7 werkdagen kreeg ik het keurig per post aangeleverd.
In een zware envelop met daarop: Sample, zodat je geen invoerrechten
hoeft te betalen.

PS die registratie van die Inkoop Aktie deugt niet. Ook ik heb me ingeschreven, maar nooit een bevestigings mailtje terug gekregen. En met mij reeds vele anderen.
Reageren op e-mails doen ze ook niet. Kortom waardeloos

rvanelsd wijzigde dit bericht 25-05-2005 14:34 (35%)

rve

Reg. datum: 27 juni 2001

quote:
Lassie dutch schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:52:
Hier vind je meer info wat betreft het sms'en. Het ziet er naar uit dat we 25 sms'jes per maand krijgen, i.p.v. de momentele 10 sms'jes per dag. Valt me tegen, Tiscali ! Trouwens, je kan nu wel per e-mail-account een FTP webruimte aanmaken _/-\o_ Maar dit is allemaal wat offtopic..

Ik ga binnenkort over op de Tiscali 4 mbit met telefonie. Ben te laat om die AX520 lineswitch te halen via inkoopacties.net (registratie-mail kwam maar niet, is er nog steeds niet btw..), dus ga die maar direct bij het bedrijf bestellen. Ik heb Topic 1 ook gelezen, maar wat zijn ongeveer de levertijden direct van dat bedrijf? Ze claimen voor Europa 4-7 dagen.. Ons Tiscali abo komt uiterlijk 26 juni. Op dit moment heb ik een 3 jaars oud Light abo, 1600/512, voor 35 euri per 2 maanden, geloof ik.
Je weet dat er een nieuwe actie bezig is?http://www.inkoopactie.net/ia/dff2zg4c

Canon 450D + Tamron 17-50 F2.8 + Canon 18-55 F3.5-5.6

Reg. datum: 09 februari 2005

Had ik gezien maar vanwege de planning,
quote:

** Planning **
14/5 t/m 18/5: Animo check
19/5 t/m 24/5: Inschrijven
25/5 t/m 1/6: Inkoopaktie wordt in afrondigsfase gezet, mogelijkheid tot betalen (info volgt t.z.t.)
1/6: DEAD-LINE BETALING: Geld niet binnen = Uitsluiting van deelname
2/6: Bestelling
22/6: Verzending van bestelling

dacht ik dat ik na de 24e niet meer kon meedoen, en een registratie mail voor mijn account bij inkoopacties.net is ook nog niet gearriveerd, en die verzending zou pas de 22e verstuurd worden....
3 redenen om toch maar niet te doen of te kunnen doen.

Daarom heb ik nu gewoon direct via het bedrijf besteld met de CC van mn pappie 8)

I live the way I type; fast, with a lot of mistakes.

Ik ben aan het spelen met SIP software. Persoonlijk vind ik de mogelijkheden daarvan veel interessanter dan het gedoe met verschillende telefoons en modem/routers :+

Waar ik uiteindelijk naartoe wil
Een publiek SIP adres zoals belme@<mijndomein>, plus de mogelijkheid van een "call me"-knop op mijn website op <mijndomein>, welke dan een Java-applet start die zonder verder gedoe voor de bezoeker automatisch mij belt op belme@<mijndomein>.

Op <mijndomein> draait dan een SIP proxy-/server/redirector/whatever, welke dan mijn echte, @tel.tiscali.nl nummer belt zodat gewoon de telefoon hier overgaat.

Wat ik heb
  • Tiscali (duh) Special + telefonie
  • Zyxel2206 modem/router + een telefoon aangesloten op de modem/router. Deze werkt nu gewoon prima als vaste telefoon; bellen en gebeld worden gaat vlekkeloos.
  • Windows servertje, achter de NAT van de Zyxel modem/router.
  • Een stukje software. Momenteel ben ik met OSS aan de slag, hetgeen gratis en multi-platform is, maar een ander stuk (gratis!) software dat werkt onder Windows vind ik ook best.
  • Domeinnaam, wijzend naar mijn IP nummer.
Wat nog niet gelukt is
  • VoIP telefoon van Zyxel modem/router laten registreren op eigen SIP server.
  • Automatisch "doorregistreren" van telefoon naar sip.tiscali.nl; uiteraard wil ik wel gewoon bereikbaar blijven op het vaste nummer en er ook mee kunnen bellen.
  • Tijd vinden om het allemaal uit te zoeken :(
Zijn meer mensen hiermee bezig? En zo nee, dan hoop ik dat dit verhaal weer wat mensen heeft geprikkeld om zelf ook te gaan klussen :) VoIP is natuurlijk veel flexibeler dan het standaard telefoongebeuren, het het zou leuk zijn om daar zelf ook meer mee te kunnen doen.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

Ja RAMMEN, en niet BEUKEN !!!
Reg. datum: 12 september 2000

Ik denk dat we niet dat een SIP proxy/redirect server gaat werken voor datgene wat wij zoeken... De Sip servers die ik geprobeert heb kunnen niet een call van ikke@mijndomein.com doorsturen naar adslxxxxxx@tel.tiscali.nl.

PBX systeem zoals Asterisk zou het wel kunnen. Deze werkt als een schakel centrale tussen zelf te definieren in- en uitgaande lijnen. Misschien dat het PBX systeem van OnDO ook werkt.

Is het internet ook op zondag open?????

Reg. datum: 14 mei 2005

quote:
aafke schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:58:
Maar waarom kan ik nu niet meer ontvangen op mijn VOIP nr? Krijg dan direct Tiscali voicemail..
En heeft iemand ervaring met de nummerweergave? Die doet het dan ook niet als men belt op mijn kpn nummer, de tel gaat wel over op de VOIP lijn, dus de koppeling werkt vlekkeloos!

Via de Zyxel ging het prima alleen zonder koppeling naar mijn kpn nr.

Moet verder even vermelden dat het een Prima routertje is, en er ook nog eens goed uitziet ipv. die "doos" zoals de zyxel. 8)

Wie o wie weet het antwoord, ik me echt al overal een rotje gezocht naar info!!
Had 13 mei 2005 Draytek om support gevraagd. Kreeg zojuist mailtje met nieuwe firmware en aanvullende info. Heb alleen apparaat niet hier om te proberen. Mail me eventueel maar op w.eerland@NOSPAMraketnet.nl

Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
rvanelsd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:32:
hoeft te betalen.

PS die registratie van die Inkoop Aktie deugt niet. Ook ik heb me ingeschreven, maar nooit een bevestigings mailtje terug gekregen. En met mij reeds vele anderen.
Ik wil ook Tiscali telefonie aanschaffen, en vind het eigenlijk ook wel handig om de KPN lijn als backup te laten fungeren (dus niet over te doen aan Tiscali)... Wat ik niet begrijp is dat ik daar een AX520 kastje voor nodig heb... Is het niet zoals bij Wanadoo, dat alle inkomende gesprekken automatisch doorgestuurd worden, en alle uitgaande gesprekken automatisch via Tiscali gaan?

Klaas > Clause
Reg. datum: 01 mei 2002

Wordt inderdaad niet automatisch doorgestuurd. Het Tiscalimodem heeft nl. geen PSTN-input (voor de telefoonlijn dan, uiteraard wel een RJ11 voor de ADSL-verbinding op zich). De KPN-lijn en de Tiscali-lijn zijn echt helemaal afzonderlijk. Je moet niet per se een AX520 hebben, maar als je niet met twee telefoons wil werken (een voor KPN en een voor Tiscali) dan heb je weinig keus...

Eerst komt Sinterklaas, dan pas Kerst!

Reg. datum: 30 maart 2005

quote:
MOV_HOL schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:05:
[...]

Had 13 mei 2005 Draytek om support gevraagd. Kreeg zojuist mailtje met nieuwe firmware en aanvullende info. Heb alleen apparaat niet hier om te proberen. Mail me eventueel maar op w.eerland@NOSPAMraketnet.nl

Ik weet dat thnx hier niet aan bod mag komen ;) (doe het stiekum toch)

Maar ik had hetzelfde mailtje ook vandaag gehad.
V2.5.8 RC10 is de nog niet officieel vrijgegeven firmware voor de Draytek Vigor2510V annex-A.

Ik heb hem er nu in zitten en het is K*T.
Kan nu niet meer bellen, alleen onvangen op mijn KPN nummer via de loopthrough.
Als ik nu een # gebruik om dan via kpn naar mijn eigen 06 te bellen, zie ik het lampje oranje en gaat dan dus schakelen naar kpn lijn. Krijg ik een vreemde aan de lijn... 8)7

Very strange allemaal, ga maar gauw proberen oude versie te herstellen (als dat nog lukt)
En uiteraard ook even terug rapporteren zoals men verzocht heeft!
Hopelijk ZEER snel een andere versie!

Wordt vervolgd.

Reg. datum: 18 september 2000

Iemand al zijn aansluitkosten teruggestort gekregen?
Ik heb geloof ik eind april een brief gehad dat het teruggestort zijn worden binnen enkele dagen maar tot op heden niets :(

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

The man with the plan
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
rjw schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 00:37:
Iemand al zijn aansluitkosten teruggestort gekregen?
Ik heb geloof ik eind april een brief gehad dat het teruggestort zijn worden binnen enkele dagen maar tot op heden niets :(
Ik heb mijn abbo inmiddels ruim een jaar. Ik heb destijds mijn geld netjes gekregen, maar heel snel was het niet. Geven ze zelf geen termijn aan?

Great minds think alike!

Reg. datum: 10 februari 2004

quote:
rvanelsd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 14:32:
hoeft te betalen.

Wat heeft die AX520 je uiteindelijk gekost? En hoeveel scheelt dat met of zonder invoerrechten?
En zetten ze dat "Sample" er zelf op of heb je dat aan moeten geven?

Reg. datum: 18 september 2000

Net maar ff gebeld met Tiscali en m'n geld word volgende week teruggestort.

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

Reg. datum: 02 juli 1999

quote:
Brabo-Joossie schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:46:
Wordt inderdaad niet automatisch doorgestuurd. Het Tiscalimodem heeft nl. geen PSTN-input (voor de telefoonlijn dan, uiteraard wel een RJ11 voor de ADSL-verbinding op zich). De KPN-lijn en de Tiscali-lijn zijn echt helemaal afzonderlijk. Je moet niet per se een AX520 hebben, maar als je niet met twee telefoons wil werken (een voor KPN en een voor Tiscali) dan heb je weinig keus...

Het is toch maar 1 lijntje neem ik aan? :?

Iets anders, ik heb zelf VODSL van Tweak. Nu kreeg ik daar een ACS blokje bij die er, zolang de lijn nog niet geporteerd was naar Tweak, de inkomende telefoongesprekken van KPN, doorsluisde naar de telefoon. UItgaande gesprekken gingen dan automatisch via VoDSL... Zou ik dat ACS blokje niet kunnen gebruiken in plaats van zo;n AX520??

Martijn wijzigde dit bericht 27-05-2005 15:20 (24%)

Klaas > Clause
Reg. datum: 01 mei 2002

Hoe bedoel je 1 lijntje? Je krijgt, als je KPN houdt, sowieso twee lijnen: 1 van KPN, wordt na het ISRA-punt (waar ie je huis binnen komt) gesplitst door de splitter in een "normale" telefoonlijn (waar je je telefoon aan hangt) en een "datalijn" die naar het ADSL-modem gaat. Er gaat dan vanaf het modem weer een lijn naar buiten welke je dan gebruikt voor ip-telefonie (je Tiscali-telefoonabonnement, zeg maar). Je hebt dus echt twee lijnen, en de AX520 is dus om die twee lijnen met 1 telefoontoestel te kunnen bedienen.

Op zich is het blokje van ACS dat je beschrijft qua functionaliteit precies hetzelfde als de AX520. Ikzelf kan je niet zeggen of het ook zal werken bij Tiscali, maar eerlijk gezegd lijkt me het niet zo'n probleem. Ik zou zeggen, probeer het wanneer je Tiscali-telefonie is opgeleverd; werkt het niet, bestel je alsnog een AX520...

Eerst komt Sinterklaas, dan pas Kerst!

aka Sauron

quote:
Martijn schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 15:08:
[...]

Het is toch maar 1 lijntje neem ik aan? :?

Iets anders, ik heb zelf VODSL van Tweak. Nu kreeg ik daar een ACS blokje bij die er, zolang de lijn nog niet geporteerd was naar Tweak, de inkomende telefoongesprekken van KPN, doorsluisde naar de telefoon. UItgaande gesprekken gingen dan automatisch via VoDSL... Zou ik dat ACS blokje niet kunnen gebruiken in plaats van zo;n AX520??

ACS blokje? wat is dat? Googelen op ACS levert niks zinnings op!
merk? type?
Wellicht is dit blokje een zinnige vervanging voor een ax520!

Moge uw kamelen talrijk zijn en uw bananen groot!

Shall we play a game

Heeft iemand ook zo'n last van die DNS van Tiscali. Sinds dat zei next generation DNS draaien als test. Je moet nu zelf eerst je eigen DNS server instellen en forwarders naar Tiscali. Want doe je het direct en je pingt een host gaat het meestal naar het IP van de Next Generation Internet van de INAIC

Apple MacBook Pro 2,4Ghz, 2008 , iPhone 3G 8GB Limited Edition, Apple iMAC 24" 3.06GHz, 4GB, LG Full HD 42" LF65,

Zijn er mensen die XLink Kai aan de praat hebben gekregen met dit modem (2602H-61)?

Voor diegenen die het nog niet kennen, dit is een online gaming programma
(www.teamxlink.co.uk voor meer info).
Reg. datum: 01 mei 2005

quote:
F-X schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 10:19:
[...]

Wat heeft die AX520 je uiteindelijk gekost? En hoeveel scheelt dat met of zonder invoerrechten?
En zetten ze dat "Sample" er zelf op of heb je dat aan moeten geven?

Ik heb uiteindelijk betaald EURO 45,08 (afhankelijk van de koers).
Invoerrechten: geen idee.
Sample wordt er door Artech opgezet.

rve

3283-6622-6398-7110

Morgen gaat mijn KPN nummer helemaal over op Tiscali. Op zich geen probleem maar ik heb de laatste tijd steeds meer gebeld met Tiscali en ik heb ook last van het feit dat de verbinding spontaan wegvalt.
Draai de nieuwe firmware want ik wil wel P2P'en. Als ik morgen over ga dan haal ik wel de ADSL splitter er tussen uit.

Daarnaast heb ik nu ook last van wat ik vermoed de DNS problemen. Wat is daar nu de beste oplossing voor? Handmatig DNS instellen in Windows?

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

quote:
Deddiekoel schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:33:
Morgen gaat mijn KPN nummer helemaal over op Tiscali. Op zich geen probleem maar ik heb de laatste tijd steeds meer gebeld met Tiscali en ik heb ook last van het feit dat de verbinding spontaan wegvalt.
Draai de nieuwe firmware want ik wil wel P2P'en. Als ik morgen over ga dan haal ik wel de ADSL splitter er tussen uit.

Daarnaast heb ik nu ook last van wat ik vermoed de DNS problemen. Wat is daar nu de beste oplossing voor? Handmatig DNS instellen in Windows?
Ik zou als ik jou was de adsl splitter niet er tussenuit halen, dat is namelijk nadelig voor jouw internetverbinding qua stabiliteit en snelheid... met directe invloed op jouw VoIP verbinding

GaCoMo Gadgets binnenkort online!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: