Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
ronald1368 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:05:
Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden , maar ik heb een tip geprobeerd.
Uitzetten van de firewall en alles op forward gezet en optie asymetrical route ingeschakeld
In NAT porten doorgezet (geforward) en edonkey gestart en hoera alles blijft het doen

Bedankt voor de tips , Als de helpdesk van TIscali nu ook eens in dit soort forums gaan kijken i.p.v. hun klanten een berg onzin te vertellen

IK had afgelopen week nog iets , ik kon niet bellen en omdat ik mijn nummer wilde onderdrukken had ik de optie "Send Caller ID" uitgevinkt en ik kreeg bij elk nummer wat ik belde informatietoon.
Dus ik servicedesk gebeld en de medewerker moest tot 3 keer toe dingen aan zijn collega vragen ondertussen dacht ik van ik probeer zelf wel iets , dus de optie "Send Caller ID" weer aangezet en ik kon weer bellen, dit was niet bekend bij de helpdesk

Ik diende via het servicecentrum de nummeronddrukking in te schakelen en dat heb ik ook gedaan.
Maar ik blijf het toch raar vinden van de instelling in het modem.

PS ik moet wel zeggen dat de gesprekskwaliteit met VOice perfect is :)

Was het ook nodig om die threshold te verhogen? Of was alles op forward zetten, firewall uitzetten en poort forwarden voldoende?

Dat Send Caller ID uitzetten niet werkt klopt in de modem. Dan kan je niet meer bellen, optie in service centre werkt wel perfect ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 24 juni 2003

Ik vraag het hier even aangezien hier de Tiscali klanten zitten. Ik heb grote problemen om via mijn GSM(Treo 650) mobiel mijn email op te halen/verzenden. Is er hier iemand die dat voor elkaar heeft gekregen? Zo ja, welke pop3/smtp instellingen heb je gebruikt?

Imac 2.0 met 2 gig mem

Verzenden altijd met de SMTP server van de provider waar je een internet verbinding van hebt.

POP kan je voor ophalen gebruiken waar je mail wilt ophalen natuurlijk.

Nou, ik heb alles geprobeerd wat hier staat...

Voor eMule...
Laatste firmware upgrade
4662 en 4672 naar m'n client gestuurd waar eMule dag en nacht aan staat.
Firewall uit, "Allow Asymmetrical Route" staat aan. Verder álles daar op forward, niets wordt gelogged.
In firewall rules voor wan2wan, lan2wan, wan2lan en lan2lan aanstaan dat ie al het tcp en udp verkeer moet forwarden.

eMule werkt altijd, maar ik krijg altijd een LowID.

BloggingAbout.NET, a .NET Developer community

Wachten op hardware duurt lang
Reg. datum: 11 juni 2001

quote:
corpost schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:00:
[...]

om nummerweergave bug te verhelpen moet je effe firmware updaten dan doet hij het..

trust me i know
Wat is de naam van dit apparaatje? Ik neem liever zo'n een als hij veel goedkoper is.

Aangeboden: Complete opleiding MCSE door opleidingsinstituut en daarna vaste baan bij een grote financiële dienstverlener. Interesse, mailen!

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

Ik heb net de video van combine-a-line gezien.

Kun je bij deze switch ook via het telefoon toestel kiezen tussen de twee uitgaande lijnen? Ik zag wel knopjes zitten, maar dat lijkt me erg onhandig. Heeft iemand ergens een online manual/specs voor dit ding?

jeanj wijzigde dit bericht 21-05-2005 15:01 (13%)

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Ik heb gewoon een tweede DECT toestel gehaald, andere was batterij toch slecht van ;)

Langzaam gaan steeds meer mensen op nieuwe nummer bellen.

Reg. datum: 14 september 2003

Ook een 2e dect toestel gekocht.
Mensen bellen op mn oude vertrouwde KPN nummer en ik bel uit via VOIP.
Wie weet dat ik volgend jaar beslis KPN eruti te doen, nu nog even niet dus is dit een voor mij prima werkende oplossing.

Prima geluidskwaliteit overigens.
Zyxel 2602HW doet t inmiddels ook perfect (had wat wireless aanloop problemen met instellen WPA key)
Ik wacht nu nog op mn upgrade van de snelheid van SMART naar SPECIAL.
Ik schijn te bheoren tot een groep mensen waarbij eoa switch niet goed is gezet in de Database waardoor ik voorlopig even moet wachten. Ach, ik heb iig een 2,5Mb lijn dus het gaat wel :)

Reg. datum: 02 februari 2002

Ik zit ook al 2 maanden te wachten op die omschakeling naar SPECIAL snelheid. Behalve dat krijg ik ook extra kosten in rekening omdat ik over de datalimiet heenga, die dus al maanden niet meer bestaat... Maar zien dat ik dat weer terugkrijg... Die hele klantendatabase en email ondersteuning van Tiscali is dus echt vodden.

Tipje voor de 2602 is dat je bij voice - sip settings - advanced settings G711>G729 kiest, dan wordt de minder zware compressie eerst gekozen en dat levert een betere geluidskwaliteit op.

Reg. datum: 27 juni 2001

quote:
Verbal Kint schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 09:58:
[...]

Het is inderdaad de combine-a-line. Geen externe stroom (voordeel imo, ook bellen als de stroom is uitgevallen), of hij automatisch schakelt weet ik niet. Mijn VoIP is nog niet geactiveerd dus dat kan ik nog niet testen.

Er zitten 4 poorten op; line 1 & line 2 in, auto out en nog eentje 2-line in, geen idee waar die voor is.
Dat ook kunnen bellen als er geen stroom is kan de AX520 ook. Die schakeld dat zelf terug naar lijn 1 dacht ik. Moet je natuurlijk wel een telefoon hebben die geen stroom vereist of die een lege accu heeft :X :X

Canon 450D + Tamron 17-50 F2.8 + Canon 18-55 F3.5-5.6

Reg. datum: 18 september 2000

quote:
trapm schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 16:54:
Ook een 2e dect toestel gekocht.
Mensen bellen op mn oude vertrouwde KPN nummer en ik bel uit via VOIP.
Wie weet dat ik volgend jaar beslis KPN eruti te doen, nu nog even niet dus is dit een voor mij prima werkende oplossing.
Gewoon je KPN abo omzetten naar belbudget.

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
rjw schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:31:
[...]

Gewoon je KPN abo omzetten naar belbudget.
Dat ga ik ook doen. Het heeft namelijk geen zin je KPN abo om te zetten naar Tiscali, het blijft evenveel kosten. Het enige wat het je scheelt is 6 facturen per jaar (1x per 2 maand). Daar heb ik liever een backup lijn voor. Tevens ben je flexibeler. Investeer in een AX520 of een comb-a-line, ca 15-40 euro om je twee lijnen naar 1 telefoon installatie/centrale te bundelen.

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Reg. datum: 25 maart 2005

Heb hier ook alles naar wens draaien:

Special met Telefonie, KPN met BelBudget gecombineerd met een AX520.
Werkt echt goed. Grote voordeel van de AX520 is dat ie alles automatisch regelt:
Alle inkomende gesprekken (KPN en Tiscali) naar 1 toestel.
Uitbellen standaard via Tiscali (lijn1). Wil ik via KPN bellen toets ik #0 voor het nummer. De AX520 schakelt dan om naar lijn 2.
Valt de spanning van de AX520 een keertje uit, belt ie uitgaand via KPN (Lijn 2).

Klaas > Clause
Reg. datum: 01 mei 2002

quote:

_/-\o_
De gouden tip! Hij doet het!
Ik ben wel niet zo heel blij met UPnP, dus misschien dat ik nog wel ga zoeken naar een andere oplossing, maar ik ben voorlopig van het Ratio-Gevaar af! Thanks!!

Eerst komt Sinterklaas, dan pas Kerst!

Reg. datum: 13 mei 2005

Voor allen die een goede eMule-configuratie zoeken voor in combinatie met de ZyXel, ik heb er een geschreven en die vind je op het Tiscali forum. [High ID proof]

Funkyfy your lives!

Idolon

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
Funkyfy schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:47:
Voor allen die een goede eMule-configuratie zoeken voor in combinatie met de ZyXel, ik heb er een geschreven en die vind je op het Tiscali forum. [High ID proof]

Funkyfy your lives!

Idolon
Linkje?

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Ja RAMMEN, en niet BEUKEN !!!
Reg. datum: 12 september 2000

Ik heb Tiscali VoIP al draaien via X-Lite. Instellingen zijn:

[SIP PROXY]
Display name: Bedenk maar wat....
Username: [TELEFOONUMMER]
Autorizition Username: [TELEFOONUMMER]
Password: [PASSWORD]
Domain/Realm: tel.tiscali.nl
Sip Proxy: sip.tiscali.nl

[NETWORK]
RTP port: 8004

Is het internet ook op zondag open?????

Reg. datum: 08 april 2005

quote:
dvdstelt schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:47:
Nou, ik heb alles geprobeerd wat hier staat...

Voor eMule...
Laatste firmware upgrade
4662 en 4672 naar m'n client gestuurd waar eMule dag en nacht aan staat.
Firewall uit, "Allow Asymmetrical Route" staat aan. Verder álles daar op forward, niets wordt gelogged.
In firewall rules voor wan2wan, lan2wan, wan2lan en lan2lan aanstaan dat ie al het tcp en udp verkeer moet forwarden.

eMule werkt altijd, maar ik krijg altijd een LowID.

Misschien moet je de modem nog opnieuw opstarten, dit kan je doen door even de stroom eraf te halen en er weer op of via telnet: start --> uitvoeren --> cmd --> telnet 192.168.1.254 --> wachtwoord --> menu 24 --> menu 4 --> optie 21

Dit omdat je dan zeker weet dat de instellingen opnieuw geladen worden en niet perongeluk nog de vorige configuratie blijft hangen in de modem.

<< Trubo >>

Reg. datum: 08 april 2005

quote:
EricJH schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:50:
[instellingen zyxel + emule]

Linkje?

hierzo: http://forum.tiscali.nl/viewtopic.php?t=173

quote:
Ruthger schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:46:
Ik heb Tiscali VoIP al draaien via X-Lite. Instellingen zijn:

[SIP PROXY]
Display name: Bedenk maar wat....
Username: [TELEFOONUMMER]
Autorizition Username: [TELEFOONUMMER]
Password: [PASSWORD]
Domain/Realm: tel.tiscali.nl
Sip Proxy: sip.tiscali.nl

[NETWORK]
RTP port: 8004

Zou het moegelijk zijn dat als je een proxie server thuis maakt en dan met je laptop bij iemand anders via deze proxie kan bellen met X-lite? ( dit dus over een andere adsl verbinding!? )
Zou wel gaaf zijn!

Trubo wijzigde dit bericht 23-05-2005 22:01 (66%)

<< Trubo >>

Ja RAMMEN, en niet BEUKEN !!!
Reg. datum: 12 september 2000

Ik heb nu meerdere Windows SIP Proxy en Redirect programma's geprobeerd maar dat wil nog niet echt lukken. Zal toch bezig moeten met Asterisk. Dus coLinux maar weer eens uit de kast halen.

Is het internet ook op zondag open?????

Reg. datum: 30 maart 2005

Wat me opvalt is dat er maar weinig mensen zijn die voor een andere router hebben gekozen dan de zyxel die Tiscali zelf leverd..

Ik heb zelf nl een vraagje over de DRAYTEK vigor 2510V annex-A :)
(via tiscali special)

Zijn er hier mensen die hem gebruiken om o.a de PSTN lijn te koppelen aan hun VOIP??
Het werkt bij prima om te bellen en te ontavangen als iemand op m'n kpn nummer belt.
De instellingen heb ik van deze post uit deel 1: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/23182879

Maar waarom kan ik nu niet meer ontvangen op mijn VOIP nr? Krijg dan direct Tiscali voicemail..
En heeft iemand ervaring met de nummerweergave? Die doet het dan ook niet als men belt op mijn kpn nummer, de tel gaat wel over op de VOIP lijn, dus de koppeling werkt vlekkeloos!

Via de Zyxel ging het prima alleen zonder koppeling naar mijn kpn nr.

Moet verder even vermelden dat het een Prima routertje is, en er ook nog eens goed uitziet ipv. die "doos" zoals de zyxel. 8)

Wie o wie weet het antwoord, ik me echt al overal een rotje gezocht naar info!!

Reg. datum: 22 oktober 2004

Heeft een van jullie ook al gemerkt dat je nog niet kan overstappen van basis naar totaal? Wel een beetje kl@te want ik wil wel van KPN af. Ze raadden aan om basis op te zeggen en totaal aan te vragen maar dan zit ik een tijd zonder...

MSI Neo2 Platinum 939, AMD 64 3500+ @2,4, Club 3d 9800 Pro, Twinmos 512mb PC3200, Maxtor Diamondline 10 200 Gb S-ATA

Lick here to continue

Iemand een idee wat er net mis was? Ik kon vanaf een Special-lijntje niets buiten het tiscali netwerk bereiken, en hier vanaf een andere verbinding niets op het tiscali-netwerk...

(nu werkt het weer overigens)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
HAR 2009 | Get Firefox! | Xbox live gamertag

Reg. datum: 01 april 2005

weet niet wat er op doet

maar de helpdesk is al vanaf 8:30 overbelast
en dat internet is erg brak vandaag

mischien iemand een idee wat er aan het handje is ?

kan niks vinden op de mededelingen page van tiscali

tiscali wijzigde dit bericht 24-05-2005 22:42 (15%)

Acties:

Door: bjck
Moderator I&H

Netwerk storing in A'dam (Tiscali/BaByXL netwerk). Wordt aan gewerkt.

bjck wijzigde dit bericht 24-05-2005 22:42 (23%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: