Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 juli 2005

Zijn er al medelotgenoten die ook hun hele zondag (uiteindelijk vruchteloos) hebben besteed aan het 'inbouwen' van een Linksys WRT54G draadloos breedband router achter hun Zyxel 6202H-61C (geleverd via Tiscali)?

Het lukt immers niet op internet te komen met de Linksys ertussen.

Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen van het modem en de router zodat internet wel te benaderen is? We begrepen dat de routerfunctie van beide apparaten conflicteren!
We hebben al erg veel geprobeerd met andere DHCP-instellingen, IP-adressen etc., maar niets mocht baten.

Dank bij voorbaat!

Bas

Reg. datum: 06 maart 2005

quote:
bjck schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:40:
[...]

Mocht Tiscali Telefonie niet werken bel je automatisch met KPN (maar ook als je een instelling fout hebt, of je draytek een fout(je) maakt bel je via KPN)

Dit is toch eigenlijk ook een nadeel?
Je weet dan dus niet of hij dan via kpn of via tiscali belt.. hij kan dus ineens voor kpn kiezen net voor je een lang gesprek wilt gaan houden.. en deze kosten gaan dus via kpn.

Geeft hij dit aan dan ergens dat hij via kpn belt als de tiscali down is?
of kan je een button instellen van altijd met tiscali bellen? hoe moet ik het zien

Acties: [view]

Door: bjck
Moderator I&H
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
Dylan19 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:43:
[...]

Dit is toch eigenlijk ook een nadeel?
Je weet dan dus niet of hij dan via kpn of via tiscali belt.. hij kan dus ineens voor kpn kiezen net voor je een lang gesprek wilt gaan houden.. en deze kosten gaan dus via kpn.

Geeft hij dit aan dan ergens dat hij via kpn belt als de tiscali down is?
of kan je een button instellen van altijd met tiscali bellen? hoe moet ik het zien

Geen idee hoe fabrikanten dit oplossen (bijv draytek). Wanadoo heeft zo'n opzet en ga maar eens klagen bij de helpdesk dat je zonder je het 'wist' via je dure-tikken-belbudget hebt gebeld met je moeder de hele week....

Heb hier een ZyXEL van Tiscali en gewoon twee toestellen voor het geval iemand nog op m'n KPN-belbudget lijntje/nummertje belt. Dan heb je nul-komma-nul risico dat het gebeurt. Zo'n life-line heeft voordelen maar ook nadelen. Iedereen heeft z'n voorkeur, mijne is een apart toestel dat stof hapt in een hoekje op de KPN lijn.

bjck wijzigde dit bericht 03-07-2005 22:50 (9%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

nog een ms certified prutser

quote:
BBas schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:52:
Zijn er al medelotgenoten die ook hun hele zondag (uiteindelijk vruchteloos) hebben besteed aan het 'inbouwen' van een Linksys WRT54G draadloos breedband router achter hun Zyxel 6202H-61C (geleverd via Tiscali)?

Kan iemand mij helpen met de juiste instellingen van het modem en de router zodat internet wel te benaderen is? We begrepen dat de routerfunctie van beide apparaten conflicteren!
We hebben al erg veel geprobeerd met andere DHCP-instellingen, IP-adressen etc., maar niets mocht baten.

Dank bij voorbaat!
Routerfunctie van je linksys niet gebruiken.. DHCP server van de linksys uitzetten, en alleen de LAN poorten gebruiken, niet je WAN poort van je linksys.. Je gebruikt dat je linksys alleen als access point..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Reg. datum: 30 maart 2005

quote:

Knoop de Linksys gewoon aan een poort van je Zyxel.
In je linksys configuratie: Setup >> Basic Setup, onder het kopje "Encapsulation": Bridged Mode Only.

Voila, volledig gebruik blijven maken van je Wireless gedeelte + nog een paar poorten xtra ter beschikking als je die wilde gebruiken/nodig dacht te hebben

Dit had ik ergens eerder rond pagina 9 van dit topic al een keer uitgelegd, maar bij deze nogmaals heel kort ivm tijdgebrek aan mijn zijde!

(ik ben nog steeds heel happy met mijn Draytek vigor2510, sinds mijn laatste post in dit topic geen problemen /reboot of whatever gehad!)

aafke wijzigde dit bericht 04-07-2005 15:23 (17%)

Reg. datum: 07 mei 2004

quote:
aafke schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:22:
[...]
Dit had ik ergens eerder rond pagina 9 van dit topic al een keer uitgelegd, maar bij deze nogmaals heel kort ivm tijdgebrek aan mijn zijde!

(ik ben nog steeds heel happy met mijn Draytek vigor2510, sinds mijn laatste post in dit topic geen problemen /reboot of whatever gehad!)
Op welke pagina iets staat is afhankelijk van hoe groot je pagina's zijn ingesteld ;) , maar inderdaad, zoals je uitlegt werkt het.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

echo("What Now ? !")

Na netjes (vrij kort) gewacht te hebben totdat ik alles in huis had, inlusief tel-access codes heb ik gisteren alles eens opgezet, Postcode gebied 3225. (voorne-putten)

Icm een Zyxel draadloos Multimodem. (veel opties in de software trouwens)
Geen enkel probleem. Alles werkt EXACT volgends de handleiding boekjes. Dat ben ik als Tweaker (eerst doen , dan lezen) niet gewend, en viel dan ook van de stoel...
NAT interface voor servertjes is beetje wennen in eerste instantie.

Telefoon kwaliteit is beter dan ik dacht, en ik kan geen onderscheid maken tussen de kpn en tiscali. Enkel de verbinding opbouw zelf na nummer draaien is 3 seconde langer. (lekker boeiend).

Heb nu nog de orginele KPN abbo en lijn, dat gaat over naar budget snel (online te regelen). Nu nog 2 toestellen, maar als dit een maandje goed gaat dan zo'n lijn-bundel doosje uit taiwan kopen.

Het is natuurlijk op dit moment nog maar een moment opname, maar op het eerste gezicht een goede voldoende voor Tiscali.

En als het gaat tegenvallen,.. dan heb ik in ieder geval 2 tientjes goedkoper Internet tov Chello..

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.

Reg. datum: 07 mei 2004

quote:
ReLight schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:26:
Heb nu nog de orginele KPN abbo en lijn, dat gaat over naar budget snel (online te regelen). Nu nog 2 toestellen, maar als dit een maandje goed gaat dan zo'n lijn-bundel doosje uit taiwan kopen.
Waar kun je die lijn-bundel doosjes kopen? Ik neem aan dat je de Artech AX520 bedoelt.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

echo("What Now ? !")

quote:
The Cheese schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:35:
[...]

Waar kun je die lijn-bundel doosjes kopen? Ik neem aan dat je de Artech AX520 bedoelt.

Helaas niet in NL, tenzij er weer een inkoop actie is.
Je kan ze los bestellen op de fabrikant website.

, dan worden ze als 'sample' verstuurd waardoor je geen import ook hoeft te betalen. (als het er 1 is natuurlijk...) http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm

ReLight wijzigde dit bericht 04-07-2005 15:38 (8%)

Reg. datum: 25 maart 2005

quote:
BBas schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:52:

Dank bij voorbaat!

WRT54G LAN poort op Zyxel LAN poort.
DHCP van de Linksys uit.
Linksys instellen op Router
WRT54G een IP adres uit de DHCP range van de Zyxel. Die begint standaard bij 192.168.1.33
Stuur even een mailtje dan stuur ik je een paar screenshots.

Reg. datum: 04 juli 2005

Dag allemaal,

Ik heb sind een maad of twee tiscali telefonie live. Ik heb van hun een zyxel 2602h-61 ontvangen.
De boel aangesloten en alles draait incl. SIP. Ik heb ook de laatste firmware update erop gezet

Probleem is dat ik battlefield 2 heb gekocht (leel me wel leuk). Het spel hangt alleen de hele verbinding op als ik online wil gamen.
Contact gehad met Tiscali, maar die weten het niet. Zij sturen mij door naar zyxel (geen probleem, want ik ben dealer). Maar ook zijn komen er blijkbaar niet uit.
Daarna ook nog contact gehad met ea games, maar zij kunnen alleen de poorten mailen die open moet. Op mijn wedervraag of die poorten inbound of outbound zijn, mailen zijn mij weer terug welke poorten open moetn(schiet lekker op dus).
Ik heb kiwi syslogd draaien, en log alles. Heel schattig maar als je battlefield start, en de verbinding wordt opgehangen, logt er ook niet veel meer.
De uptime geeft aan dat de router gewoon up blijft. Als ik BF afsluit (via taakbeheer), dan duurt het een paar seconden en heb ik weer verbingding, zowel intern als extern.
Nu meest stomme, als ik vanaf 1 machine een telnet sessie open naar de zyxel en vanaf mijn andere machine battlefield start(wordt dus de verbinding weer opgehangen), de telnet sessie echter blijft wel functioneren. Als ik een ping verstuur vanaf de machine die telnet draait naar de zyxel krijg ik geen reply.
Het leek erop dat de firewall het aantal connecties niet aan zou kunnen. Onine games hebben nogal eens de neiging een hoop connecties te openen. Maar als ik de firewall uitschakel blijft het probleem bestaan.

Wie heeft een soortgelijk probleem, en beter nog een oplossing gevonden (behalve de aanschaf van een draytek2600v?

Reg. datum: 06 maart 2005

vandaag langs de winkel om adsl te bestellen..
ken ik niet eens een ingangsdatum ergens invullen :?

lekker dan.. zit ik dalijk met 2 abbos.. mijn chello loopt namelijk 21 juli af
dus ik wil nu tiscali aanmelden dan met als ingangsdatum 21 juli... ik dacht dat dit eerst kon?
nu moet ik maar de gok nemen wanneer ze langskomen..

quote:
Aschen Sukar schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:19:
Dag allemaal,

Ik heb sind een maad of twee tiscali telefonie live. Ik heb van hun een zyxel 2602h-61 ontvangen.
De boel aangesloten en alles draait incl. SIP. Ik heb ook de laatste firmware update erop gezet

Probleem is dat ik battlefield 2 heb gekocht (leel me wel leuk). Het spel hangt alleen de hele verbinding op als ik online wil gamen.
Contact gehad met Tiscali, maar die weten het niet. Zij sturen mij door naar zyxel (geen probleem, want ik ben dealer). Maar ook zijn komen er blijkbaar niet uit.
Daarna ook nog contact gehad met ea games, maar zij kunnen alleen de poorten mailen die open moet. Op mijn wedervraag of die poorten inbound of outbound zijn, mailen zijn mij weer terug welke poorten open moetn(schiet lekker op dus).
Ik heb kiwi syslogd draaien, en log alles. Heel schattig maar als je battlefield start, en de verbinding wordt opgehangen, logt er ook niet veel meer.
De uptime geeft aan dat de router gewoon up blijft. Als ik BF afsluit (via taakbeheer), dan duurt het een paar seconden en heb ik weer verbingding, zowel intern als extern.
Nu meest stomme, als ik vanaf 1 machine een telnet sessie open naar de zyxel en vanaf mijn andere machine battlefield start(wordt dus de verbinding weer opgehangen), de telnet sessie echter blijft wel functioneren. Als ik een ping verstuur vanaf de machine die telnet draait naar de zyxel krijg ik geen reply.
Het leek erop dat de firewall het aantal connecties niet aan zou kunnen. Onine games hebben nogal eens de neiging een hoop connecties te openen. Maar als ik de firewall uitschakel blijft het probleem bestaan.

Wie heeft een soortgelijk probleem, en beter nog een oplossing gevonden (behalve de aanschaf van een draytek2600v?

Heb hier de firewall uit staan en alles aangevinkt op die pagina verder. De demo was geen enkel probleem hier online, bij jou ook de demo foutloos?

quote:
Dylan19 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:30:

dus ik wil nu tiscali aanmelden dan met als ingangsdatum 21 juli... ik dacht dat dit eerst kon?

Langskomen? Kan je prima zelf die installatie toch?

Levertijd van een DSL verbinding is tussen een week en gemiddeld rond de 2 weken, mooie periode om juist nu aan te vragen gelijk zonder opgeven van een wens/ingangsdatum. Dat kan alleen als je een overstap vanaf een andere DSL aansluiting aanvraagt dacht ik.

quote:
bjck schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:38:[...]

Heb hier de firewall uit staan en alles aangevinkt op die pagina verder. De demo was geen enkel probleem hier online, bij jou ook de demo foutloos?

[...]

Ik heb de demo niet gespeeld. Maar ik heb alle vinkjes (en combinaties) al geprobeerd. Ding blijft disconnecten.
Moet nog ff oefenen met de quotes.
Gezien het feit dat de poorten van battlefield deel uit maken van de range die in gebruik is voor RTP, wat op zijn beurt weer deel uitmaakt van het hele SIP gebeuren, zou dat natuurlijk ook een conflict kunnen zijn. Ik heb het dus getest en sip uitgeschakelt, maar het probleem blijft. Ik weet overigens niet hoe ik de gehele rtp functie uitschakel.

bjck wijzigde dit bericht 04-07-2005 22:58 (37%)

quote:
Aschen Sukar schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:19:
Dag allemaal,

Voor zover ik heb kunnen troubleshooten is het niet het online gamen, maar het opbouwen van de serverlijst. BF2 gaat namelijk iedere server uit z'n lijstje tegelijk benaderen, en dat vindt de zyxel net iets teveel connecties, en trekt het niet. Dusseh, als je je lijstje hebt, ff je router resetten, en spelen maar..

Heb ik ook een week gedaan :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

quote:
axis schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:31:
[...]

Voor zover ik heb kunnen troubleshooten is het niet het online gamen, maar het opbouwen van de serverlijst. BF2 gaat namelijk iedere server uit z'n lijstje tegelijk benaderen, en dat vindt de zyxel net iets teveel connecties, en trekt het niet. Dusseh, als je je lijstje hebt, ff je router resetten, en spelen maar..

Heb ik ook een week gedaan :)
Probleem is alleen dat ik 9 van de tien keer het lijstje niet eens krijg. En het is ook niet echt een oplossing, maar iig. bedankt voor je reactie:)

Hmmm, is vast niet dat de ZyXEL "het niet trekt", maar om een vast wel zinnige reden bedacht blokkeerd.

Dan moet het ook aan te passen/corrigeren zijn of ZyXEL zal iets in de firmware moeten aanpassen.

quote:
bjck schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:00:
Hmmm, is vast niet dat de ZyXEL "het niet trekt", maar om een vast wel zinnige reden bedacht blokkeerd.

Dan moet het ook aan te passen/corrigeren zijn of ZyXEL zal iets in de firmware moeten aanpassen.

Had het ook als ik een portscannetje deed, was het modem een minuut of tien volledig onbereikbaar.. daarna komt ie weer up.. Of ie het nou niet trekt of blokkeert, heeft hetzelfde resultaat :+ Alleen is het een misschien op te lossen ja..

Heb nog wel gekloot met de thresholds in zyxel, maar zonder succes. Nieuwe firmware van Tiscali hielp ook niet.. Zyxel aan de kant en een Cisco er voor in de plaats, en het probleem is opgelost.:)

axis wijzigde dit bericht 04-07-2005 23:31 (10%)

echo("What Now ? !")

Heb net BF-2 voor het eerst hier gespeeld via de Zyxel, naar aanleiding van dit topic ook dacht ik even dat er dan toch iets fout zou gaan.
Hier geen problemen met de gameplay, dacht heel even dat het idd bij de serverlijst fout ging maar dit was ook weer zo over. Nu komt er onderandere voor de game browser en meer een patch 1.01 voor BF2 uit.

Mijn router is op wat nat poorten na standaard, heb wel VOIP in BF-2 uit staan.
Telefonie tijdens de game ging ook gewoon.
Heb adsl-Special 4066/640. (erg schrale upload btw)

quote:
ReLight schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:20:

[...]

Heb adsl-Special 4066/640. (erg schrale upload btw)
Schraal of niet schraal, scheeld uiteindelijk weer heel veel 'boze' mensen overal die zeuren dat ze de "beloofde 1024Kbps" niet halen op hun lijn. Uiteindelijk kan dat dermate veel 'gezeur' schelen dat je dat in de abonnementsprijs terug ziet wat we allemaal graag hebben.

Feedback gehad van derde lijn zyxel. Het probleem schijnt voor te komen als:

als de inkomende poorten wel goed gaat, maar als de uitgaande poort(en) boven de 10000 (terugbabbeld) naar buiten gaat, dat de Prestige modem dit probleem veroorzaakt.

Het probleem is overigens bij de fabrikant bekend. Houdt in ieder geval de Tiscali webpagina in de gaten voor een nieuwe firmware. We hopen hierbij dat het probleem zich met de komende versie oplost.

Dus wel degelijk een firmware probleem. Afwachten maar dus.

Groeten.

echo("What Now ? !")

quote:
bjck schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:04:
[...]

Schraal of niet schraal, scheeld uiteindelijk weer heel veel 'boze' mensen overal die zeuren dat ze de "beloofde 1024Kbps" niet halen op hun lijn. Uiteindelijk kan dat dermate veel 'gezeur' schelen dat je dat in de abonnementsprijs terug ziet wat we allemaal graag hebben.
Leg eens uit? Ik snap niet wat je bedoeld. Iets meer mogelijke upload zou gewoon fijn zij tegenover 4096-Down.Ik doe veel met remote beheer en dan ook wel eens met virtual media, dan is een lekkere upload wel fijn.

forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

quote:
Dylan19 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:30:

gewoon bestellen. wat maakt het uit als je een weekje dubbel hebt. ik zit al twee dagen zonder, dat is veel erger. Maar ik moet tiscali complimenteren met de snelle service. enkele dagen na het bestellen werd mijn modem bezorgd. ook zeer snel reaktie over het ADSL-geschikt naken van de tel. lijn. nu alleen nog hopen dat ik vandaag mijn inloggegevens heb gekregen, dan kan ik straks weer thuis internetten.

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

3283-6622-6398-7110

quote:
Aschen Sukar schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:08:
Feedback gehad van derde lijn zyxel. Het probleem schijnt voor te komen als:

als de inkomende poorten wel goed gaat, maar als de uitgaande poort(en) boven de 10000 (terugbabbeld) naar buiten gaat, dat de Prestige modem dit probleem veroorzaakt.

Het probleem is overigens bij de fabrikant bekend. Houdt in ieder geval de Tiscali webpagina in de gaten voor een nieuwe firmware. We hopen hierbij dat het probleem zich met de komende versie oplost.

Dus wel degelijk een firmware probleem. Afwachten maar dus.

Groeten.
De Zyxel lijkt wel veel problemen te hebben met veel connecties. Ik hoop dan ook dat een nieuw F/W uitkomst biedt.

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

quote:
ReLight schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:30:
[...]

Leg eens uit? Ik snap niet wat je bedoeld. Iets meer mogelijke upload zou gewoon fijn zij tegenover 4096-Down.Ik doe veel met remote beheer en dan ook wel eens met virtual media, dan is een lekkere upload wel fijn.

Huidige ADSL standaard kan officieel 832Kbps upstream aan (of zelfs 640Kbps voor ISDN linesharing). Door wat 'fratsen' van de fabrakanten van apparatuur door ietsje af te wijken van de standaard is het mogelijk om in sommige gevallen (en apparatuur combinaties op een lijn die het toelaat) tot maximaal 1024Kbps te gaan.

Vaak als dat verkocht wordt (1024Kbps) staat er ook bij: "Tot maximaal 1024Kbps upstream snelheid" etc omdat veelal het op een lijn niet verder dan 640Kbps of misschien rond de 800Kbps uit komt maximaal.

Gaat iedereen van bellen/klagen/zeuren etc omdat ze niet goed lezen ;) Je hebt het vast niet gemist hier @ GOT in diverse threads. Zelfs toen KPN de downstream van FAST naar 8Mbps zette was het nodig om een sticky thread te plaatsten dat het niet nodig is om te melden dat jij wel of jij niet de snelheid haalt en waarom het is.

En dan heb je het alleen over de kleinste groep KPN-DSL abonnees die FAST hebben.

ADSL2 & ADSL2+ komen gemakkelijker aan de 1024Kbps upstream straks.

bjck wijzigde dit bericht 05-07-2005 17:19 (20%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: