Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 juni 2005

quote:
Ruthger schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:46:
Ik heb Tiscali VoIP al draaien via X-Lite. Instellingen zijn:

[SIP PROXY]
Display name: Bedenk maar wat....
Username: [TELEFOONUMMER]
Autorizition Username: [TELEFOONUMMER]
Password: [PASSWORD]
Domain/Realm: tel.tiscali.nl
Sip Proxy: sip.tiscali.nl

[NETWORK]
RTP port: 8004

Ik heb NET Xlite geinstalleerd en de audio-instellingen gezet.
Wat m niet duidelijk is in jouw info is
a) welke telefoonnummers moet ik invoeren bij de settings [zowel voor 'Username' als voor 'authorization username']? Is de eerste het nummer van degene die ik wil bellen en de 2e het nummer welk ik van Tiscali heb gekregen?
b) waar moet ik die RTP port instellen?
c) kan ik de gesprekken ook opnemn?

BTW Ik heb een 2602H-63 ZyXel modem en windows 2000

nog een ms certified prutser

quote:
JackRnl schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:56:
[...]
Ik heb NET Xlite geinstalleerd en de audio-instellingen gezet.
Wat m niet duidelijk is in jouw info is
a) welke telefoonnummers moet ik invoeren bij de settings [zowel voor 'Username' als voor 'authorization username']? Is de eerste het nummer van degene die ik wil bellen en de 2e het nummer welk ik van Tiscali heb gekregen?
Alleen je eigen nummer. Dit zijn namelijk de instellingen waarmee jij je aanmeldt op de SIP server. Als je eenmaal aangemeld bent, kun je gaan bellen.
quote:
b) waar moet ik die RTP port instellen?
Die instelling is als het goed is niet eens nodig. Gewoon proberen.. Als je aangemeld bent, nummer inkloppen en bellen maar..
quote:
c) kan ik de gesprekken ook opnemn?
Niet met XLite volgens mij, wel met zijn betaalde broertje als ik het goed heb. Maar misschien zijn er nog meer tools.
quote:
BTW Ik heb een 2602H-63 ZyXel modem en windows 2000
Je besturingssysteem en modem maakt in dit geval niet zo uit, je kunt op elke pc, achter elke router (en ik denk zelfs nog vanaf elke ISP) je aanmelden bij je SIP server.

axis wijzigde dit bericht 22-06-2005 17:50 (5%)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

ik heb net mn kpn nummer binnen en sta op het punt om tiscali adsl te bestellen. maar nu kom ik erachter dat de zyxel modems van tiscali aangepaste firmware hebben. bovendien geeft tiscali geen support over het gebruik van voip, als dat bij andere providers gebeurt dan tiscali. zyxel geeft geen support over de voip mogelijkheden van de modems die via tiscali zijn verkocht, aangezien die tiscali-firmware hebben. door dit alles ben ik toch weer aan het twijfelen geslagen, aangezien ik niet van dergelijke monopolitische, koppelverkoopachtige praktijken gediend ben, omdat de klant daar altijd de dupe van is. in dit geval dus doordat je niet de veel goekopere concurrent van tiscali telefonie mag gebruiken.

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar ik zit met het volgende probleem, ik wil via xlite bellen naar vaste nummers, dit werkt prima, het probleem is echter dat degene aan de telefoon mij wel kan horen maar ik degene niet. Met de telefoons die op het modem zijn aangesloten kan ik wel gewoon bellen. Heeft iemand een oplossing?

quote:
Byte_Me schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:56:
ik heb net mn kpn nummer binnen en sta op het punt om tiscali adsl te bestellen. maar nu kom ik erachter dat de zyxel modems van tiscali aangepaste firmware hebben. bovendien geeft tiscali geen support over het gebruik van voip, als dat bij andere providers gebeurt dan tiscali. zyxel geeft geen support over de voip mogelijkheden van de modems die via tiscali zijn verkocht, aangezien die tiscali-firmware hebben. door dit alles ben ik toch weer aan het twijfelen geslagen, aangezien ik niet van dergelijke monopolitische, koppelverkoopachtige praktijken gediend ben, omdat de klant daar altijd de dupe van is. in dit geval dus doordat je niet de veel goekopere concurrent van tiscali telefonie mag gebruiken.

Sja.. support is misschien een beetje lastig, maar met een beetje geluk heb je niet eens de support nodig, je hebt GoT toch? :)

Heb nu ook een paar maanden adsl+telefonie, en ik ben erg tevreden.. Alleen over het modem niet zo, daarom komt er volgende week ook een ander modem tussen te hangen. Ik laat de VoIP mijn eigen telefooncentrale inlopen, dus daar heb ik sowieso geen support op.

Ik ben 5 jaar gewend aan @home, en als je daar bij wijze van spreken schuin op je stoel zit, bieden ze je al geen support meer. Dusseh, heb het al niet meer zo op helpdesken..

Maar goed, dat gezeik met het supporten van modems en ISP, da's waarschijnlijk bij elke ISP zo. De ISP's kopen bulk modems in met hun eigen firmware preconfigured, waarop de fabrikant geen support biedt, en andersom..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Commander
Reg. datum: 14 september 2001

Ik heb bij mijn tiscali abbo een Zyxel 2602HW. Ik heb niet terug kunnen vinden of deze WDS (Wireless Distribution System) ondersteund.

Het matige bereik van de 2602HW dwingt me namelijk om het apparaat te wireless te bridgen...

3283-6622-6398-7110

quote:

Als ik het allemaal over zou kunnen doen met wat ik nu weet zou ik het volgende hebben gedaan:

Gewoon Tiscali nemen want het internet zit goed in elkaar. Alleen zou ik niet hun Zyxel modem nemen, die zit volgens mij nog vol met kinderziektes. Ik zou voor de Draytek 2150 (oid) gaan. Ik heb erg goede ervaringen met Draytek en dit modem kan je normale KPN lijn combineren met een VoIP lijn van Tiscali, het beste van beide werelden dus. Als er niet snel een nieuw firmware voor de Zyxel komt dan ga ik ook die kant op maar ik kan het me nu niet veroorloven...

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

forty-two
Reg. datum: 13 juni 2001

quote:
Deddiekoel schreef op zondag 26 juni 2005 @ 16:52:
[...]

Als ik het allemaal over zou kunnen doen met wat ik nu weet zou ik het volgende hebben gedaan:

Gewoon Tiscali nemen want het internet zit goed in elkaar. Alleen zou ik niet hun Zyxel modem nemen, die zit volgens mij nog vol met kinderziektes. Ik zou voor de Draytek 2150 (oid) gaan. Ik heb erg goede ervaringen met Draytek en dit modem kan je normale KPN lijn combineren met een VoIP lijn van Tiscali, het beste van beide werelden dus. Als er niet snel een nieuw firmware voor de Zyxel komt dan ga ik ook die kant op maar ik kan het me nu niet veroorloven...

ik was al op marktplaats aan het rondsnuffelen voor draytek routers idd.

het moet wel een router/modem met voip zijn, want ik wil bellen met voipbuster, en dat gaat niet met de zyxel modems van tiscali. ik neem aan dat je de 2510 bedoelt?

Byte_Me wijzigde dit bericht 26-06-2005 17:45 (11%)

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

woei, kom er nu pas achter dat je in de telnet mode veel meer opties heb dan in de webinterface.. Wist al wel dat je in telnet mode ook nog realtime de CPU% kon monitoren, maar je kunt dus ook een DMZ host instellen.

Die regel 1, die default zie je dus niet in de web interface, de regel 1 die je daar invult, komt hieronder als regel 2.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
            Menu 15.2 - NAT Server Setup

Rule   Start Port No.   End Port No.   IP Address
---------------------------------------------------
   1.    Default          Default        192.168.1.33
   2.      0                0            0.0.0.0
   3.      0                0            0.0.0.0
   4.      0                0            0.0.0.0
   5.      0                0            0.0.0.0
   6.      0                0            0.0.0.0
   7.      0                0            0.0.0.0
   8.      0                0            0.0.0.0
   9.      0                0            0.0.0.0
  10.      0                0            0.0.0.0
  11.      0                0            0.0.0.0
  12.      0                0            0.0.0.0

Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

Hmm.. maar protocol 41 wil ie nog steeds niet doormappen Hmm.. misschien wel, maar nu de firewall erachter nog..

axis wijzigde dit bericht 27-06-2005 16:52 (12%)

aka Sauron

quote:
lazze schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:33:
Ik weet niet of deze vraag al gesteld is maar ik zit met het volgende probleem, ik wil via xlite bellen naar vaste nummers, dit werkt prima, het probleem is echter dat degene aan de telefoon mij wel kan horen maar ik degene niet. Met de telefoons die op het modem zijn aangesloten kan ik wel gewoon bellen. Heeft iemand een oplossing?
Is al eens over gepost! poorten openzetten, ergens rond de poorten 8000-8005, dacht ik!

Moge uw kamelen talrijk zijn en uw bananen groot!

3283-6622-6398-7110

quote:
axis schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:08:
woei, kom er nu pas achter dat je in de telnet mode veel meer opties heb dan in de webinterface.. Wist al wel dat je in telnet mode ook nog realtime de CPU% kon monitoren, maar je kunt dus ook een DMZ host instellen.

Die regel 1, die default zie je dus niet in de web interface, de regel 1 die je daar invult, komt hieronder als regel 2.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
            Menu 15.2 - NAT Server Setup

Rule   Start Port No.   End Port No.   IP Address
---------------------------------------------------
   1.    Default          Default        192.168.1.33
   2.      0                0            0.0.0.0
   3.      0                0            0.0.0.0
   4.      0                0            0.0.0.0
   5.      0                0            0.0.0.0
   6.      0                0            0.0.0.0
   7.      0                0            0.0.0.0
   8.      0                0            0.0.0.0
   9.      0                0            0.0.0.0
  10.      0                0            0.0.0.0
  11.      0                0            0.0.0.0
  12.      0                0            0.0.0.0

Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

Hmm.. maar protocol 41 wil ie nog steeds niet doormappen Hmm.. misschien wel, maar nu de firewall erachter nog..

Zijn er voordelen/nadelen aan om die eerste regel op iets anders te zetten dan de standaard 0.0.0.0

Of stel je daarmee de DMZ in?

Verlanglijstje: The Conduit, PES2009, GST, WSR, MP Trilogy, Excitebots - Most wanted: Excitebots

quote:
Deddiekoel schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 23:01:
[...]
Zijn er voordelen/nadelen aan om die eerste regel op iets anders te zetten dan de standaard 0.0.0.0
Of stel je daarmee de DMZ in?

Yup, die eerste regel (die je dus niet in de web interface ziet) is de DMZ host.

Je kunt ook poort 1 t/m 65535 doormappen naar 1 host, maar dan wordt alleen TCP en UDP doorgestuurd, niet het andere IP verkeer.

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:

Er zit wezelijk geen verschil in de modems. Tiscali werkt nauw samen met ZyXEL dus firmware ondersteuning is het probleem niet.

Je kan ook alles wat je wilt instellen in je modem, geen enkele beperking verder daarin.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 07 mei 2004

quote:
bjck schreef op maandag 13 juni 2005 @ 16:00:
[...]
Je zou als je een WRT had ipv een WAG hem als AP kunnen configureren en achter je ZyXEL hangen. Alleen heeft je WAG geen ethernet WAN kant maar een DSL WAN kant wat niet gaat natuurlijk.
[...]

Zoals beloofd zou ik de resultaten van mijn configuratie posten:
Nou, ik heb mijn ZyXEL modem binnen, en hierbij post ik wireless via mijn WAG54G. Het is dus wel mogelijk om de WAG als access point te gebruiken in combinatie met het ZyXEL modem. Ik gebruik de ZyXEL nu als DHCP server en zo te zien gaat het prima.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

quote:
bjck schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 18:21:
[...]
Je kan ook alles wat je wilt instellen in je modem, geen enkele beperking verder daarin.
Sja, je kunt veel instellen, maar je moet niet meer dan een paarduizend simultane connecties willen openen (portscan, dikke filesharing, etc), want dat trok ie bij mij niet...

Reg. datum: 17 augustus 2000

Wat kan je eigenlijk extra doen ? Kan je je telfoon ook doorschakelen en heb je voice mail etc?

Is het zinnig voor een klein bedrijfje om dit te nemen? Heb bijv. ook een pinautomaat en een fax , kan dat gewoon nog over de oude lijn of kan je daar niet meer mee bellen dan ?

-]Stellarc[- wijzigde dit bericht 01-07-2005 09:04 (50%)

pomtiedomtiedom

Doorschakelen heb ik nog niet geprobeerd (ik ben thuis of ik ben er niet ;) ) maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat niet kan. Voicemail krijg je er bij en dat werkt best aardig. Je krijgt dan een mailtje met een geluidsfragment van de ingesproken voicemail als bijlage.

Ik neem aan dat je met de oude lijn je KPN lijn bedoeld. Die kun je gewoon gebruiken. Gewoon niet porteren naar Tiscali. :)

www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop

waarom ik weet het niet
Reg. datum: 13 september 2000

Moet wel zeggen als ik mijn upload vol gebruik dat dan telefoon iets of wat ruist en dat mijn upload minder snel wordt. Is hier iets vooor?

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Hebben meer mensen sinds vanmiddag last van een brakke verbinding? Zowel op kantoor met Tiscali zakelijk als hier thuis met ADSL Special, beide in Enschede, heb ik problemen met DNS. De webbrowser komt met "uable to locate" e.d., een paar keer refresh hameren en het werkt wel.

Gelukkig heb ik een VPN accountje elders, ik 'tunnel' me onder de problemen door so to say. Maar meer dan een thuisbrengertje is het niet.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

Acties:

Door: bjck
Moderator I&H

quote:
axis schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:23:
[...]

Sja, je kunt veel instellen, maar je moet niet meer dan een paarduizend simultane connecties willen openen (portscan, dikke filesharing, etc), want dat trok ie bij mij niet...
Heb er geen last meer van sinds de nieuwe firmware.

Reg. datum: 06 maart 2005

Ik ga morgen bij thephonehouse ook tiscali ADSL aanvragen.
Ik zie heel even door de bomen het bos niet meer in dit topic.

Welke modem heb ik nodig?

Mijn eisen:
- Ik wil zo goedkoop mogelijk klaar zijn
- Ik wil de telefonie optie kunnen gebruiken
- 2 telefoons los in huis vind ik niet erg
(dus 1 voor kpn om gebeld te worden via belbudget, en 1 om mee te bellen met Tiscali)
- Geen kinderziektes in de modem, gewoon stabiel

Acties:

Moderator I&H

Gewoon het Tiscali modem bestellen, als je geen sores wilt een modem nemen waarmee je de helpdesk ook nog eens kunt bellen.

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
bjck schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:37:
Gewoon het Tiscali modem bestellen, als je geen sores wilt een modem nemen waarmee je de helpdesk ook nog eens kunt bellen.

Mee eens. Ik vermoede van te voren al dat ik problemen met de standaard modem zou krijgen (omat het een nieuwe modem was) echter ze leveren daar wel support op en waren snel met een nieuwe firmware.

Natuurlijk kun je ook een ander modem nemen als een draytek en je support hier vandaan halen :). Echter die alternatieven zijn wel duurder als 30 euro....

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Reg. datum: 06 maart 2005

quote:
bjck schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:37:

de tiscali modem heeft geen telefonie ondersteuning las ik ergens hier toch?
dus welke type moet ik dan wel nemen?

en wat is het voordeel van die draytek dan?

Acties:

Moderator I&H

quote:
Dylan19 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 16:55:
[...]

de tiscali modem heeft geen telefonie ondersteuning las ik ergens hier toch?
dus welke type moet ik dan wel nemen?

en wat is het voordeel van die draytek dan?

Het standaard (gratis) modem heeft geen telefonie mogelijkheid inderdaad, wel een modem dat je voor ¤30 kan bestellen of ¤70 zelfs met wireless bij Tiscali.

't Voordeel van de Draytek oplossing is dat je je bestaande KPN telefonie lijn kan 'doorlussen'. Mocht Tiscali Telefonie niet werken bel je automatisch met KPN (maar ook als je een instelling fout hebt, of je draytek een fout(je) maakt bel je via KPN). Ook inkomende gesprekken op beide lijnen komen dan gewoon bij 't zelfde toestel uit.

bjck wijzigde dit bericht 03-07-2005 17:42 (35%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: