Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
quote:
RIRE schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:56:
Ik heb sinds gisteren ook mijn 4 mbit lijn van Tiscali. 2 dagen te vroeg aangesloten. Lijn is wel stabiel moet ik zeggen met downloaden. Alleen krijg ik met de newsgroepen geen verbinding met newz.tiscali.nl. Iemand een oplossing? Verders vind ik de service van Tiscali echt zuig. Stuur je een email, 14/21 dagen later pas antwoord. De telefonische helpdesk is meer een telefonische werkjetegen desk. Wil ik van de 30 dagen niet goed, geld terug actie gebruik maken, staat op de site, dan zeggen ze dat die actie nou toevallig net niet meer geldig is. Waarom staat het dan op de site vraag ik me af. Is het niet zo dat als het daar staat, zonder beperkende condities, ze verplicht zijn om mij gebruik te laten maken van die opzeg actie?

Probeer een Omega.tiscali.nl voor binaries, en news.tiscali.nl voor plain-text (ze werken bij mij perfect)

Wat betreft de helpdesk: communicatie via de e-mail was al een tijdje afgeschaft volgens mij. iig voor de administratieve deel. Daarom is het altijd beter om te bellen.

De op http://www.tiscali.nl/helpdesk/service.asp?id=1548 vermelde tekst is enkel van toepassing indien er bij de abonnement op moment van aansluiten die niet goed geld terug garantie is gegeven. Indien je een special abbonnement hebt genomen gelden de actievoorwaarden.

Ik denk dat je dit moet lezen:

Tiscali Actievoorwaarden
Ik haal hier 2 punten uit:

quote:
Voorwaarden kunnen tussentijds gewijzigd worden.

Algemeen
Een Tiscali ADSL-abonnement wordt aangegaan voor een periode van 12 maanden of 24 maanden. Het abonnement wordt steeds stilzwijgend voortgezet voor dezelfde contractperiode, tenzij de overeenkomst met inachtneming van de opzegtermijn is beëindigd. Je kunt het abonnement niet tussentijds beëindigen. Beëindiging van het abonnement kan door minimaal 1 maand voor afloop van de contractsduur telefonisch of schriftelijk per brief op te zeggen bij Tiscali onder vermelding van 'Beëindiging ADSL-abonnement'. Op een Tiscali ADSL-abonnement zijn de Algemene Abonnementsvoorwaarden van Tiscali van toepassing. Er vindt geen restitutie plaats van reeds betaalde bedragen.
Je hebt hier natuurlijk voorgetekend, tot nu toe zijn de alg. voorwaarden niet veranderd. Dus jij hebt voor deze getekend.

GaCoMo Gadgets binnenkort online!

Reg. datum: 24 juni 2003

quote:
TweakBoy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:25:
[...]

Probeer een Omega.tiscali.nl voor binaries, en news.tiscali.nl voor plain-text (ze werken bij mij perfect)

Je moet neem ik aan voor omega je user/pas invulen. Bij die user, heb jij daar @tiscali.nl achter staan of alleen het eerste gedeelte voor de @?

Imac 2.0 met 2 gig mem

quote:
RIRE schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:40:
[...]

Je moet neem ik aan voor omega je user/pas invulen. Bij die user, heb jij daar @tiscali.nl achter staan of alleen het eerste gedeelte voor de @?

je gehele inlognaam:

adslxxxxxx@tiscali.nl
en je wachtwoord...

dit kan enkel met je gegevens van je hoofdaccount.. dus die je per brief hebt gekregen, varieerend van de tijdstip kun je met 3 - 6 simultane verbindingen connecten.

pomtiedomtiedom

Alleen adsl****** is voldoende.

edit: hm, lijkt allebei te werken :P

DJTimo wijzigde dit bericht 19-05-2005 13:56 (40%)

www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop

quote:
DJTimo schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 13:54:
Alleen adsl****** is voldoende.

edit: hm, lijkt allebei te werken :P

Hmmmm, met beide werkt het dus niet. Dacht al dat ik achterlijk werd. 8)7
Maar hoe dan ook, werken wilt het niet. O, ja, geen typefouten gemaakt. ;)

Imac 2.0 met 2 gig mem

quote:
RIRE schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:01:
[...]

Hmmmm, met beide werkt het dus niet. Dacht al dat ik achterlijk werd. 8)7
Maar hoe dan ook, werken wilt het niet. O, ja, geen typefouten gemaakt. ;)
hoe lang ben je al lid van Tiscali? de meeste gebruikers kunnen pas 3 - 7 dagen na de activatie van hun verbinding inloggen tot de server.. in mijn geval was het per direct

quote:
TweakBoy schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:47:
[...]

hoe lang ben je al lid van Tiscali? de meeste gebruikers kunnen pas 3 - 7 dagen na de activatie van hun verbinding inloggen tot de server.. in mijn geval was het per direct
Dan zal dat het zijn denk ik. Ik wacht nog een paar daagjes.

Imac 2.0 met 2 gig mem

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

quote:
Brabo-Joossie schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:21:
Toch nog een Azureus-probleempje...
Ik ben en blijf niet-connectable. Ik heb de firewall uit en portforwarding (6991) aangezet op de 2602 (zoals bjck uitlegde in deel 1), uiteraard ook Azureus op dezelfde poort gezet, en toch geen verbinding. De pest is dat, wanneer ik kijk via bv. www.auditmypc.com, de poort ook als dicht/niet bestaand wordt gegeven. Wat doe ik verkeerd?

Ik heb ook Azureus, op een ander poort. Als ik die site specifiek op die poort laat zoeken dan vind hij bij mij ook niks. Dus daar ligt het niet aan.
Op de multipc modem, standaard firmware, moet ik 3 dingen doen om het werkend te krijgen
1. Definieer je NAT/poortforwarding
2. Zet je firewall uit (dit ivm met de onstabiele firmware voor p2p)
3. Maak onder firewall/rule summary, een rule aan voor het doorlaten van het verkeer naar je poort voor zowel tcp/udp

Die 3de is echt nodig zelfs als je de firewall uit hebt staan 8)7
Mocht het dan nog niet lukken, kies dan een andere poort, misschien blokt Tiscali het ...

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
jeanj schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:57:
[...]

Ik heb ook Azureus, op een ander poort. Als ik die site specifiek op die poort laat zoeken dan vind hij bij mij ook niks. Dus daar ligt het niet aan.
Op de multipc modem, standaard firmware, moet ik 3 dingen doen om het werkend te krijgen
3. Maak onder firewall/rule summary, een rule aan voor het doorlaten van het verkeer naar je poort voor zowel tcp/udp

Mocht het dan nog niet lukken, kies dan een andere poort, misschien blokt Tiscali het ...
En niet vergeten in Windows in te stellen dat je een vast intern IP adres hebt.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Acties: [view]

Door: bjck
Moderator I&H
Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
jeanj schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 00:57:
[...]

Ik heb als enige toevoeging ook nog:

"Allow Asymmetrical Route" aangevinkt staan
en daar onder (bij de firewall settings) alles op forward gezet ipv de onderste twee op blocked. Laatste firmware en poort gefirward (dus geen firewall rule) en alles werkt perfect.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 01 april 2005

hee weer een adaptor in de bus
echter ditmaal in een mooi doosje ,en netjes bezorgd door de koerier

echter heb ik er nu 3 in huis .

nu weet ik waarom het zolang duurt waarom die startkosten terugestort worden
ze moeten de koeriers een flinke vergoeding geven :D

uiteraard ben ik niet de flauwste en retoeneer ik de overige adaptors ;)

D'ya like dags?
Reg. datum: 01 mei 2002

Kijk, dat zijn nog eens replies! ;)
Dank allemaal. Ik zal het zo eens gaan proberen met de combi van jeanj en bjck. Een vast ip-adres had ik al ingesteld. Lekker logisch dat je je fw moet configureren wanneer je 'm niet in gebruik hebt... :?

In the quiet words of the Virgin Mary... come again?

The man with the plan
Reg. datum: 17 januari 2001

Ik heb eergisteren mijn eBay lijn-combineer-doosje binnen gekregen. Lijkt prima te werken en kostte mij maar een fractie van de AX520, met dank aan de lage dollar. 14 euro was ik kwijt, inclusief verzendkosten.

Great minds think alike!

Reg. datum: 16 november 2003

quote:
Verbal Kint schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:47:
Ik heb eergisteren mijn eBay lijn-combineer-doosje binnen gekregen. Lijkt prima te werken en kostte mij maar een fractie van de AX520, met dank aan de lage dollar. 14 euro was ik kwijt, inclusief verzendkosten.
Kun je ons wellicht deelgenoot maken van merknaam / typenummer? Dan kunnen wij zelf ook eens goochelen om te zien of er nog zo'n wonderdoos bestaat. Ik las dat de nummerweergave op de VOIP lijn niet werkt met de AX520. Werkt deze bij jouw gadget wel?

The man with the plan

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Dit was het item, de verkoper bied ze regelmatig aan. Ik heb de mijne gekocht met een "second chance offer". Of nummerweergave werkt weet ik niet, ik gebruik dat nooit (is mijn telefoon ook niet toe in staat dacht ik).

Great minds think alike!

aka Sauron

Dit is volgens mij de combine-a-line.
Deze heeft geen externe stroomvoorziening en volgens mij schakelt dit kastje bij het "uitbellen" niet automatisch naar een lijn, maar gebruikt het de laatst gebruikte lijn tenzij je handmatig schakelt. Dus moet je voor je zelf belt nog even handmatig de VOIP lijn kiezen. Niet echt automatisch dus. Er zal wel een bistabiel relais inzitten.

Moge uw kamelen talrijk zijn en uw bananen groot!

D'ya like dags?
Reg. datum: 01 mei 2002

Gadverpielekes, het werkt nog steeds niet! :(
Denk dat ik 'm morgen maar even een reset geef zodat ie terug is naar fabrieksinstellingen, en dan nog maar eens een poging wagen. Takke...

In the quiet words of the Virgin Mary... come again?

Reg. datum: 02 februari 2002

Heb je al UPnP geprobeerd?

[- Apoc -]
Reg. datum: 15 februari 2003

quote:
Verbal Kint schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 12:56:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Dit was het item, de verkoper bied ze regelmatig aan. Ik heb de mijne gekocht met een "second chance offer". Of nummerweergave werkt weet ik niet, ik gebruik dat nooit (is mijn telefoon ook niet toe in staat dacht ik).

om nummerweergave bug te verhelpen moet je effe firmware updaten dan doet hij het..

trust me i know

SRO LVL 80 FULL STR FIRE-ELEC GLAV

Reg. datum: 15 mei 2005

hallo allemaal,

Inderdaad erg vervelend dat gedoe met P2P ik heb ook de nieuwe firmware er in gezet wat alle problemen zou moeten oplossen , de rest werkt heel goed , VoIP is perfect en surfen is super zolang je maar niet Edonkey gaat gebruiken want dat is het over met de pret.

IK heb TIscali hier ook al een mail over gestuurd en de technical support van Zyxel , echter Zyxel verwijst terug naar de helpdesk van Tiscali , schiet niet op dus.

TIscali zegt dat ze met (weer) een nieuwe firmware bezig zijn en kunnen echter geen tijdspanne geven dat weten ze gewoonweg niet, we moeten maar afwachten met zijn allen.

Toch jammer dat de Speedtouch 510 V4 geen voicepoorten heeft.

greetz

Ronald.

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
ronald1368 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:12:
hallo allemaal,

Inderdaad erg vervelend dat gedoe met P2P ik heb ook de nieuwe firmware er in gezet wat alle problemen zou moeten oplossen , de rest werkt heel goed , VoIP is perfect en surfen is super zolang je maar niet Edonkey gaat gebruiken want dat is het over met de pret.

IK heb TIscali hier ook al een mail over gestuurd en de technical support van Zyxel , echter Zyxel verwijst terug naar de helpdesk van Tiscali , schiet niet op dus.

TIscali zegt dat ze met (weer) een nieuwe firmware bezig zijn en kunnen echter geen tijdspanne geven dat weten ze gewoonweg niet, we moeten maar afwachten met zijn allen.

Toch jammer dat de Speedtouch 510 V4 geen voicepoorten heeft.

greetz

Ronald.
Werkt deze tip niet: bjck in "[Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2" ?

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

quote:
RIRE schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:50:
[...]

Dan zal dat het zijn denk ik. Ik wacht nog een paar daagjes.

Nou ik gewacht en het is beloond. Hij doet het, en toch weer niet.... 8)7
Hoe bedoel je zal je zeggen. Nou ik bedoel het zo, hij werkt in Xnews, heb er gedownload. Maar nu in Newsleecher. Daar doet hij niets, zelfde server, zelfde gegevens. Rara, hoe kan dat? Is het misschien zo dat je een bepaalde poort moet aangeven? NL geeft aan: Idle(Transfers Scanned). Wat dat ook mag inhouden.

Imac 2.0 met 2 gig mem

quote:
RIRE schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:40:
[...]

Nou ik gewacht en het is beloond. Hij doet het, en toch weer niet.... 8)7
Hoe bedoel je zal je zeggen. Nou ik bedoel het zo, hij werkt in Xnews, heb er gedownload. Maar nu in Newsleecher. Daar doet hij niets, zelfde server, zelfde gegevens. Rara, hoe kan dat? Is het misschien zo dat je een bepaalde poort moet aangeven? NL geeft aan: Idle(Transfers Scanned). Wat dat ook mag inhouden.

Als newsleecher aangeeft: Idle (Transfers Scanned), dan betekend het dat hij klaar is met zijn download taken of je hebt geen groep geselecteerd dat hij moet updaten (post listenings binenhalen).. Ik zou daarvoor de faq van Newsleecher raadplegen:

Een ding wat zeker is: Je bent daarmee ingelogd...

Reg. datum: 15 mei 2005

Hallo,

Sorry dat ik niet eerder kon antwoorden , maar ik heb een tip geprobeerd.
Uitzetten van de firewall en alles op forward gezet en optie asymetrical route ingeschakeld
In NAT porten doorgezet (geforward) en edonkey gestart en hoera alles blijft het doen

Bedankt voor de tips , Als de helpdesk van TIscali nu ook eens in dit soort forums gaan kijken i.p.v. hun klanten een berg onzin te vertellen

IK had afgelopen week nog iets , ik kon niet bellen en omdat ik mijn nummer wilde onderdrukken had ik de optie "Send Caller ID" uitgevinkt en ik kreeg bij elk nummer wat ik belde informatietoon.
Dus ik servicedesk gebeld en de medewerker moest tot 3 keer toe dingen aan zijn collega vragen ondertussen dacht ik van ik probeer zelf wel iets , dus de optie "Send Caller ID" weer aangezet en ik kon weer bellen, dit was niet bekend bij de helpdesk

Ik diende via het servicecentrum de nummeronddrukking in te schakelen en dat heb ik ook gedaan.
Maar ik blijf het toch raar vinden van de instelling in het modem.

Greetz

Ronald.

PS ik moet wel zeggen dat de gesprekskwaliteit met VOice perfect is :)

The man with the plan

quote:
jogproof schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:06:
Dit is volgens mij de combine-a-line.
Deze heeft geen externe stroomvoorziening en volgens mij schakelt dit kastje bij het "uitbellen" niet automatisch naar een lijn, maar gebruikt het de laatst gebruikte lijn tenzij je handmatig schakelt. Dus moet je voor je zelf belt nog even handmatig de VOIP lijn kiezen. Niet echt automatisch dus. Er zal wel een bistabiel relais inzitten.

Het is inderdaad de combine-a-line. Geen externe stroom (voordeel imo, ook bellen als de stroom is uitgevallen), of hij automatisch schakelt weet ik niet. Mijn VoIP is nog niet geactiveerd dus dat kan ik nog niet testen.

Er zitten 4 poorten op; line 1 & line 2 in, auto out en nog eentje 2-line in, geen idee waar die voor is.

Great minds think alike!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: