Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 20 mei 2003

Ik was weer te vroeg met vragen. Ik heb het zelf al opgelost moest nog wat toewijzen bij de instellingen

PS2 & PC Gamer

Heb eindelijk een keertje een nieuw audiomeubel gekocht, oude meubel raakte veel te vol en was aan vervanging toe. Wilde eigenlijk zelf iets ontwerpen en laten bouwen maar dat kwam er eigenlijk nooit van. Eindelijk ook eens wat anders dan alle doorsnee hifi meubeltjes, werd ook niet als zodanig verkocht maar dat boeit niet, ik vind het wel een geslaagd meubel :)

http://www.schaaps.nl/images/theater/kast1.jpg
http://www.schaaps.nl/images/theater/kast2.jpg

Reg. datum: 20 mei 2003

quote:
Da_man schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:56:
[...]

Ligt vast aan een instelling binnen je receiver. Je kunt digitale ingangen toewijzen aan een bron.
Bijv. Optical in 1 - DVD, Optical in 2 - CD. Ik noem maar wat.

IK zag bedankt man.

Ik wil nog keer foto's maken. Komt volgende week nieuw meubel. Wil als salaris binnen is yamaha dvdspeler (weet nog niet precies welke) halen. En moet nog stands hebben om de jongens op oorhoogte te krijgen.

PS2 & PC Gamer

quote:
tipex schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:01:
Heb eindelijk een keertje een nieuw audiomeubel gekocht, oude meubel raakte veel te vol en was aan vervanging toe. Wilde eigenlijk zelf iets ontwerpen en laten bouwen maar dat kwam er eigenlijk nooit van. Eindelijk ook eens wat anders dan alle doorsnee hifi meubeltjes, werd ook niet als zodanig verkocht maar dat boeit niet, ik vind het wel een geslaagd meubel :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Netjes...wel een beetje groot, daardoor misschien iets minder elegant dan de usual spiderracks of glasplaatjes, maar je hebt inderdaad ook wel een heleboel weg te stoppen :)

Is dat trouwens een gramma onder je subwoofer? B)

jorg

Reg. datum: 11 december 2000

quote:
tipex schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:01:

[afbeelding]
[afbeelding]

mooie set , veel vergelijk paar spul wat ik heb staan
Wat is Rotel toch mooi ;)

heb je een foto van het totaal overzicht ?

PC Specs - HT Specs :B&W 600 S3, Rotel 1066+1075

Centrino²
Reg. datum: 01 februari 2002

Even een update bij mij :) ik heb een aantal dagen terug een Pinnacle Showcenter 200 aangeschaft, om films in HDTV af te kunnen spelen, wat een prachtbeeld krijg je nu zeg :) Ik heb dit gedaan icm. een Pinnacle PCTV USB2 kastje te zien onder mn LCD tv.
Ik vind het apparaat zeker wel een aanrader, hieronder wat foto's:

http://www.hetjuisteforum.nl/ht/IMG_1395a.jpg

http://www.hetjuisteforum.nl/ht/IMG_1396a.jpg

http://www.hetjuisteforum.nl/ht/IMG_1397a.jpg

Om de foto's van de rest te zien moet je even terug bladeren naar SCSI beest in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."
@kippekop: Idd niet het kleinste meubel, maar zoals je zegt er moet een boel in en dan is dit erg practisch. Onder m'n sub ligt een betonnen tuintegel en een rubberen tuin tegel van de gamma :)

@xdc: zoiets?
http://www.schaaps.nl/images/theater/htnieuw4.jpg

Reg. datum: 17 november 2003

Dat beeld komt wel zeer strak uit, ondanks dat de gordijnen open zijn. Of is er gefotoshoped?

quote:
Nonkel pleuris schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:00:
Dat beeld komt wel zeer strak uit, ondanks dat de gordijnen open zijn. Of is er gefotoshoped?
Sjopped.

Reg. datum: 02 juni 2005

@ tipex:

Wat voor projector heb je daar hangen? Merk, specs, ...?

Reg. datum: 10 mei 2005

quote:
thomasho schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:19:
@ tipex:

Wat voor projector heb je daar hangen? Merk, specs, ...?

ietsje moeite doen om zn pagina te bekijken hé!... :)

Equipment

Barco 808 Graphics CRT Projector

8" digital projector
screen wide 140-600cm
1250 lumen peak white 210 lumen normal
Hor freq 15-75Khz autolock (15-110Khz)
Ver freq 37-200Hz autolock
75Mhz RGB bandwidth (120Mhz)
Input's 1 RGBHV (neg sync),Composite,Y/C
Size 362x590x1076
Weight 67Kg

Edit: ik zal vanavond ook nieuwe foto's posten, ik heb gister mijn nieuwe MS speakers binnen gekregen :)

HostingHotel wijzigde dit bericht 05-06-2005 14:36 (29%)

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

Ik heb m'n setup al eens in z'n geheel gepost maar een nieuwe aanvulling zijn de nieuwe front speakers :Y)

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3154_2.jpg

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3157_2.jpg

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3166_2.jpg

Een geweldig balans in het hele geluid, super strak laag (geen bass-reflex systeem) dat zo diep gaat (<25Hz) dat een subwoofer compleet overbodig is.

Volgende stappen:
- De "oude" matchende speakers krijgen hetzelfde kleurtje en nieuwe filters en verhuizen naar de rear kanalen
- Huidige versterker gaat in een nieuwe kast en verhuist mee naar achteren
- Nieuwe 4-kanaals versterker te bouwen voor fronts.Voor bi-amping, of eentje wordt voor center speaker gebruikt en de laatste blijft idle.
- Bi-wiring doen in het geval er geen bi-amping wordt gedaan.

Over een paar maanden post ik de hele nieuwe setup wel weer eens :)

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

ja dat ziet er echt bijzonder goed uit exirion!

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Das best een leuk design om te zien !

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

* DeeD2k2 heeft een droge mond. Wat een water is daar uitgelopen zeg!
Ik kon het niet meer laten niet te posten...

Rotel en NAD blijven heerlijk om te zien. :9~

Ik krijg morgen mijn, Marantz, receiver, dan laatste onderdelen voor m'n DIY interlinks bestellen en, zodra ik tijd heb, speakerstands maken... Het kan dus nog wel even duren voordat ik mijn setje laat zien.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Reg. datum: 18 juli 2003

quote:
Da_man schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:47:
[...]

Het gaat om de PB10 ISD, PB12 ISD, 20-39PCi en 20-39PC Plus.
Ik kan je e-mailadres niet zien, dus voor een prijs moet je mij even een mailtje sturen.
Net ff de richtprijzen op hun site gekeken maar ik denk dat ik beter kan wachten met nog een vakantie in het vooruitzicht. :&#039;(
Reg. datum: 13 juli 2002

Godnondeju, dat is een schitterend stel Exirion.

Exirion, erg mooie speakers, wie zegt dat speakers niet mooi kunnen zijn moeten deze zeker eens overwegen. Welk merk type, zijn het eigenlijk? Ik betwijfel of ze tot 25hz gaan, wellicht dat ze het wel halen maar met hoeveel db verlies?

Debian abuser

Het is zelfbouw van zijn pa.

"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal

Mooie plannen exirion! :)

Ze lijken heel erg op een merk dat ik ken in ieder geval....en qua uiterlijk, het is een kwestie van smaak, ik houd persoonlijk van houttinten op je speakers (net als dat ik zwarte speakers erg lelijk vind), zit er nou foam onderin? Ga je er nog iets anders dan de stenen plaat onderleggen? Ik zou anders eens kijken naar soundcare spikes, van die zelfkleef dingen, 3 eronder en je ziet er niks van.

jorg

Times like these...
Reg. datum: 28 september 2000

quote:
Trasos schreef op maandag 06 juni 2005 @ 01:34:
[...]

Net ff de richtprijzen op hun site gekeken maar ik denk dat ik beter kan wachten met nog een vakantie in het vooruitzicht. :&#039;(

De PB10 ISD kost bijna ¤660,- om hem in NL te halen op dit moment.
Via mij nu dus ¤589. Vakantie afzeggen dan maar :P

...call for a Big Lebowski

Reg. datum: 10 mei 2005

zoals belooft zal ik weer een kleine update showen van mn theatertje:

http://members.lycos.nl/chieletje/theater/theater3.JPG

grote versie

Voorzien van 2 nieuwe Mordaunt - Short 904 speakers, klinkt gewelig.

HostingHotel wijzigde dit bericht 06-06-2005 16:17 (20%)
Reden: beetje groot plaatje ;)

Reg. datum: 07 februari 2004

@ tipex

wrrm 2 xbox's?
je kan toch maar met een per keer spelen? ;)

anders, een extreem zotte home cinema :D :9~

echt prachtig

Got root?
Reg. datum: 14 maart 2004

quote:
DeanJ schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:57:
@ tipex

wrrm 2 xbox's?
je kan toch maar met een per keer spelen? ;)

anders, een extreem zotte home cinema :D :9~

echt prachtig
een mod, een normale voor Live? =)

I so not did do that!

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
tipex schreef op maandag 06 juni 2005 @ 07:39:
Welk merk type, zijn het eigenlijk?

Zoals gezegd: het is zelfbouw. Credits aan m'n vader ;)

quote:
Ik betwijfel of ze tot 25hz gaan, wellicht dat ze het wel halen maar met hoeveel db verlies?

Het -3dB punt ligt rond die 25Hz dus dat is meteen je antwoord. Het is een DA-line (Daline mag ook) systeem dat eigenlijk maar weinig gebruikt wordt. Het doet denken aan de transmission line en heeft boven bass-reflex belangrijke voordelen. Het heeft geen bult in het laag zitten zoals een bass-reflex systeem en loopt ook niet zo steil af als bass-reflex. Daarnaast is het impulsgedrag veel beter. Een DA-line zou je kunnen zien als een transmission line met een voorkamer die zich tot een bepaalde frequentie als closed box gedraagt. Daaronder begint de pijp te werken (in de speakers zitten MDF schotten tussen de wanden die een opgevouwen pijp vormen. Die mondt uit in de opening aan de onderkant.

quote:

Ja, vooral uit praktische overwegingen. Het ligt wel los, dus ik kan het er zo uithalen. Het heeft theoretisch echter wel zin om het te laten zitten ;)

quote:
Ga je er nog iets anders dan de stenen plaat onderleggen?

Ik wil bij een speciaalzaak marmeren platen laten maken. Onder de tegels ligt nog een laagje kurk en zoals je voorstelde komen er inderdaad nog spikes onder de speakers te zitten.

Het is een genot om naar te luisteren. Het is echter wel oppassen met het volume. Het is net als met een sportwagen 80 km/h rijden: zonder een spoor van vervorming of resonanties kun je de zaak zo ver opendraaien dat het moeite kost om met lekkere muziek op een voor buren acceptabel niveau te draaien :+

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: