quote:
Mmm, nee dat weet ik zo niet. Ik weet wel dat er een editor, SciTE, geinstalleerd word tijdens de installatie van Ruby, en deze voldoet verder wel. Echter zou ik wel graag die ene editor hebben willen die ze in het filmpje gebruiken, zo'n mapstructuur ernaast en automatische code completion is wel handig.
IIG, ik ben er wat mee aan het spelen, ik volg een tutorial waar de RoR site naar verwijst... Maar op een punt, vanaf waar je zelf een zogenaamde "list-definitie" maakt gaat het mis... Ik gebruik
deze tutorial, en ik kom er zelf niet helemaal achter waar het probleem het aan ligt. Maarja, ik zit ook vast aan de tutorials die er allemaal zijn, ik ben niet zo'n ster in het uitvinden van hoe een taal werkt zonder eerst een handvol tutorials uit te voeren.
In ieder geval, na nog wat studie enzo, vind ik dat projecten zoals deze inderdaad zeer goed zijn. En niet alleen voor Ruby, maar bijvoorbeeld ook voor PHP. Je hoort nogal vaak dat mensen zeuren dat PHP veel te gemakkelijk is en dat mensen daardoor slordig gaan werken, met vaak terugkerende veiligheidsfouten van dien. Maar als je vaak gebruikte dingen (zoals bijvoorbeeld database queries enzo) standaardiseert, zoals het geval is in RoR, kun je die fouten voorkomen - simpelweg door ervoor te zorgen dat de gebruiker zich nooit druk hoeft te maken over dit soort dingen.