quote:
Het hoeven niet altijd grote sites te zijn, maar soms zijn er bepaalde eisen zoals bv een gedistribueerde transactie (met JTA is dat eenvoudig te realiseren).
quote:
. Ze zeggen mij namelijk niet veel, en ik vraag me af wat je argumenten zijn waarom dat niet in Ruby kan. Gaat het om performance, standaardlibraries, wat is het?
Ik wil niet zeggen dat het niet in ruby kan, maar en java heb je (te) veel boeken over deze onderwerpen met net zo`n groot scala aan implementaties. Ik heb de garantie dat het in Java kan.
quote:
Ik bedoel die niet lullig, maar ik hoor wel vaker van mensen die het over "grote sites" hebben waarvoor alleen Java geschikt zou zijn, maar ik heb het nog nooit duidelijk beargumenteerd gezien.
Ik dacht dat ik hierboven een aantal zaken genoemd heb.
quote:
Ik vind het ook jammer dat topics over nieuwe dingen zoals nu vaak uitlopen op een discussie tussen de gevestigde orde en de mensen die de nieuwe dingen promoten, zodat er haast niet meer op het onderwerp zelf wordt ingegaan.
Het gaat niet zozeer om de gevestigde orde. Ik heb al 10.000 dingen gezien en de een is nog mooier, nog fantastischer en nog eenvoudiger dan de ander. Uiteindelijk ben ik nog niet veel dingen tegen gekomen die dat echt waar hebben kunnen maken. Als je de tutorials volgt dan denk je van. wauw... dit is het einde.. niet meer moeilijk doen. Maar dan kom je uiteindelijk aan in de vieze en harde realiteit en dan zit je zo van.. ok.. en nu.
Ik wil trouwens Java ook de hemel niet in prijzen. Java heeft ook genoeg troep: JBoss, XML, Webservices/Axis, Hibernate, EJB, JSF en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan (problemen zitten hem vaak in de afwerking en de praktische bruikbaarheid). Ik ben door de loop van de jaren alleen wat voorzichtiger geworden met mijn enthousiasme.
Verder hou ik ook van lichte oplossing. Ik ben bv erg blij met Spring.. Wicket.. mijn eigen tools.. ik ben niet iemand die meteen de zwaarste kanonnen erbij wil pakken. Ik heb trouwens ook de indruk dat veel mensen zich verschuilen achter grote kreten van een/hun leverancier zonder zich goed te realiseren of ze dit uberhaubt wel nodig zijn. Beetje onder het mom van: als het zwaar en gecompliceerd is, dan moet het wel goed zijn.
Alarmnummer wijzigde dit bericht 30-08-2005 16:36 (16%)