Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 11

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 mei 2005

quote:
Ja, zo is dat. Ik ben zelf namelijk niet zo super handig met elektronica, maar een maat van mij is elektriciën, dus dat komt wel goed.

Reg. datum: 25 november 2004

@ Soul__assasin
je kunt ook een nieuwe voeding gebruiken.Je mobo heeft 24 pins en jij hebt nog een 20 pins voeding.

quote:
saikoboarder schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:12:
@ Soul__assasin
je kunt ook een nieuwe voeding gebruiken.Je mobo heeft 24 pins en jij hebt nog een 20 pins voeding.
Hij zegt toch een Ultra X connect voeding te gaan halen.

http://www.tweakers.net/gallery/121346/sys

Kijk je niet naast...
Reg. datum: 22 februari 2003

quote:
AazimAmin schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:35:
[...]

Hij zegt toch een Ultra X connect voeding te gaan halen.
Moet hij der wel ff op letten dat hij de 24-pin kabel bijkoopt want standard heeft die ook een 20-pin kabel.

Wie laatst lacht heeft de mop niet begrepen.

Heb ik allemaal dit week-end pomp ik er ook nog eens 2 300gig Sata hdd's in (mssn 4 en een raidkaartje) dat hangt af van de balans van mijn rek....

ik heb de 24pins atx stekker dus geen probleem ik post wel foto's als het af is
Reg. datum: 09 mei 2005

BTW: is dit nix? 8)7

Wat is dat in zijn avatar?
Reg. datum: 21 november 2003

quote:
Pedro de la N schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 11:02:
[...]

Ja, zo is dat. Ik ben zelf namelijk niet zo super handig met elektronica, maar een maat van mij is elektriciën, dus dat komt wel goed.
Op zo goed als elke adapter staat hoeveel ampere die levert. Als een apparaat een aparte adapter heeft zal deze bijna nooit meer leveren dan 1A, zeker op 12V. Dat zal voor je (non sweex :P ) voeding geen probleem zijn.

We hebben alle deelnemers van de BEP Modding Trophy een voeding opgestuurd, kom even kijken wie er naar de finale zijn doorgegaan!

Join the Arena!
Reg. datum: 16 september 2004

quote:

Pedro, die is al oud man :P
die is al 2 jaar gaande hier op GoT door een nederlander :X

ps.
wat vinden jullie van mijn 3Pin mod.
http://img9.echo.cx/img9/8086/12V3pinmod.th.jpg

dit moet er nog uitkomen :+
ik kan het ook doen met fan splitters.
misschien doe ik het.
dan krijg ik mijn fans tot 24V, maar dan sluit ik mijn led fans wel buiten.
iemand enig idee hoeveel een Zalman CNPS 7000Cu kan hebben?
en de VF700AlCu?

heb geen zin in uit elkaar knappende fans :P
ik haat het mislukkelingen topic 8)7
Desertshooter had namelijk ook een fan op 24V laten vliegen :+

un1ty wijzigde dit bericht 12-05-2005 18:13 (48%)
Reden: toevoeging

DFI Lanparty nF4 Ultra-D || AMD A64 3700+ || 2 * Corsair 512TWINX3200LL (v1.1 - BH5) || GeForce 7800GT </br> Cooled by Zalman Reserator V2 -||- The Inglorious Bastards clan page

Waa? Meukeee!

@un1ty:

Krijg je zo niet 6volt?

Voorzover ik kan zien, gebruik je de min van een connector, als de plus van een andere.. zo sluit je 2 fans op 12 volt aan. Correct me if i am wrong

Fighting For Peace Is The Same As Fucking For Virginity !

Phyxion.net | ><((((º>

Volgens mij krijg je gewoon 12V, zelfde verhaal als molexen met verloopstukje, dat blijft ook 12V, je krijgt volgens mij echt geen 24V...

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Waa? Meukeee!

quote:
FnF schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:02:
Volgens mij krijg je gewoon 12V, zelfde verhaal als molexen met verloopstukje, dat blijft ook 12V, je krijgt volgens mij echt geen 24V...

Denk t niet, want het ziet er naar uit dat hij de 12 volts parallel op een connector aansluit en de ground in serie zet met de andere connector.

Of hij moet echt de paarse (-12v) kabel gebruiken als ground die op de moederbord hoort..

Halil Yüksel wijzigde dit bericht 12-05-2005 19:08 (19%)

quote:
un1ty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:10:
[...]

Pedro, die is al oud man :P
die is al 2 jaar gaande hier op GoT door een nederlander :X

ps.
wat vinden jullie van mijn 3Pin mod.
[afbeelding]

dit moet er nog uitkomen :+
ik kan het ook doen met fan splitters.
misschien doe ik het.
dan krijg ik mijn fans tot 24V, maar dan sluit ik mijn led fans wel buiten.
iemand enig idee hoeveel een Zalman CNPS 7000Cu kan hebben?
en de VF700AlCu?

heb geen zin in uit elkaar knappende fans :P
ik haat het mislukkelingen topic 8)7
Desertshooter had namelijk ook een fan op 24V laten vliegen :+

Srry dit te zeggen maar zo krijg je geen 24V. Ik heb zelf ook een paar fans @ 24 volt draaien, en dit moet je doen door de -12v te nemen, hier je de ground van je fan op aan te sluiten, en de gewoon +12v op je +12v van je fan te nemen.

edit:

Ik moet eerder refreshen en dan pas posten :)

R3CoN wijzigde dit bericht 12-05-2005 19:13 (3%)

Join the Arena!

Maar zo neem ik toch eigenlijk de + van de 3 pin. (2x12V)
die loopt in het begin parralel, (2x12V)
neem ik samen, (2x12V » (1x24V)
zet serie, (1x24V)
dan loopt het door de fan, serie geschakeld door nog een fan, (1x24V)
word weer uit elkaar gesplitst (1x24V » 2x12V)
en weer uit via de - van de 3 pin.
in theorie zou dit toch moeten kunnen?

un1ty wijzigde dit bericht 12-05-2005 20:53 (3%)

DFI Lanparty nF4 Ultra-D || AMD A64 3700+ || 2 * Corsair 512TWINX3200LL (v1.1 - BH5) || GeForce 7800GT </br> Cooled by Zalman Reserator V2 -||- The Inglorious Bastards clan page

Waa? Meukeee!

quote:
un1ty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:52:
Naar mijn idee een foute stelling

2 X 12volt maakt nog geen 24 volt, om het in serie te plaatsen, moet je batterijen voorstellen,

http://members.chello.nl/s.yuksel/batterij.JPG
http://members.chello.nl/s.yuksel/parallel.JPG

Zo zou je dus ook je 3pin connectors moeten aansluiten, de ene + aan de - van een ander, echter, omdat je dan gebruikt maakt van grounds die op de zelfde voeding zijn aangesloten, krijg je kortsluiting 8)7

Mocht ik het fout, verbeter me dan, dan kan ik het ook toepassen voor de lol, heb hier toch een 230w voeding die nergens voor nodig is.

Halil Yüksel wijzigde dit bericht 12-05-2005 21:09 (23%)

Join the Arena!

quote:
halilyuksel schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:07:
[...]

2 X 12volt maakt nog geen 24 volt, om het in serie te plaatsen, moet je batterijen voorstellen,

[afbeelding]
[afbeelding]

Zo zou je dus ook je 3pin connectors moeten aansluiten, de ene + aan de - van een ander, echter, omdat je dan gebruikt maakt van grounds die op de zelfde voeding zijn aangesloten, krijg je kortsluiting 8)7

Mocht ik het fout, verbeter me dan, dan kan ik het ook toepassen voor de lol, heb hier toch een 230w voeding die nergens voor nodig is.

ohh, das mooi voor het mislukkelingen topic.... doen doen doen 8)7
ikke niet, heb hier een voeding van 80 euri aanhangen :+ ben niet zo rijk

Waa? Meukeee!

quote:
un1ty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:11:
[...]
ohh, das mooi voor het mislukkelingen topic.... doen doen doen 8)7
ikke niet, heb hier een voeding van 80 euri aanhangen :+ ben niet zo rijk
offtopic:
Ach, met mij weet je maar nooit, misschien groei ik wel uit tot een power-user met 4 HDD´s en cd-writer + dvd-writer, diskettestation, veel fan´s en ga zo maar door, waardoor ik die ene voeding nou net weer nodig zou kunnen hebben.
* halilyuksel droomt nog even rustig verder :z

PS: iemand nog een idee of ik met mijn vorige theorie goed zit, of geef ik un1ty nu verkeerde/foute informatie?

Halil Yüksel wijzigde dit bericht 12-05-2005 21:46 (14%)

Join the Arena!

FF pic update van wat ik in gedachte had.
zit namelijk op een fan controller
http://img250.echo.cx/img250/6126/12Vmod2.th.jpg

un1ty wijzigde dit bericht 12-05-2005 21:23 (44%)

Reg. datum: 11 augustus 2004

@ un1ty
Als je een transformator hebt die 12V max geeft ga je het nooit zo krijgen dat je door kabeltrukjes 24V krijgt (tenzij er op de transfo op 2 plaatsen 12V afgetakt wordt). Met je eerste ontwerp krijg je inderdaad kortsluiting. Ik weet niet wat je met je tweede ontwerp bedoelt maar er zal geen 24V uitkomen.
Wat je wel kan doen is 2 voedingen gebruiken en dan van elke voeding één 12V aansluiting nemen. Wel opletten: de stroom die je dan mag trekken is de het maximale wat de "slechtste" voeding kan geven. Dus niet optellen of iets dergelijks (of gemiddelde). De kleinste van de 2 maximale stromen is jou maximale stroom. Als je daar over gaat wordt je "kleinste" (of zwakste, hoe moet ik me uitdrukken?) voeding te veel belast. (kan je nog volgen :? )
Ik weet dan wel niet hoe het juist zit met het aarden. Maar ik weet wl dat als je zo 2 voedingen gaat koppelen je moet ervoor zorgen dat aan de laagspanningszijde van 1 van je transfo's GEEN aarding zit (dus gewoon niet alle 2 gelijk aarden aan de LSZ) anders heb je weer kortsluiting. En volgens mij als je de voeding op je moederbord plugt dan is je voeding geaard aan LSZ.

Of je kan gewoon een universeel voeding gebruiken die 24V geeft.

EDIT missch bekijk ik je foto's verkeerd, missch als je wat meer uitleg zou geven? Heb je gebruik gemaakt van 2 voedingen in je tweede ontwerp?

kluyze wijzigde dit bericht 12-05-2005 21:58 (8%)

'The only thing 2 engineers will agree upon, is that the 3rd one is an idiot.' - shakespear was a mathematic : root(4*b^2) = 2b or -2b

Join the Arena!

Nee ik maak gebruik van een fancontroller.

volgens mijn pa zou er wel 24V uit moeten komen.
hij heeft opleiding gehad als electriciën.. maarja hijs ook een paar jaartjes ouder :P
hij doet het nu als bij baantje.
alleen met kabels leggen door het huis.
maar klein electronica weet ie niet veel van

Waa? Meukeee!

quote:
un1ty schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:07:
Nee ik maak gebruik van een fancontroller.

volgens mijn pa zou er wel 24V uit moeten komen.
hij heeft opleiding gehad als electriciën.. maarja hijs ook een paar jaartjes ouder :P
hij doet het nu als bij baantje.
alleen met kabels leggen door het huis.
maar klein electronica weet ie niet veel van

Des te meer reden om er van uit te gaan dat hij er naast zit. Met deze opstelling ben ik bang dat je wel eens meer dingen kan beschadigen dan alleen je fans of fancontroller. Alhoewel, als er kortsluiting wordt gemaakt, dan start je voeding niet op. (eigen ervaring)..

In plaats van om te modden, raad ik je aan om zo een 24v trafo te gebruiken.. Je pa zal wel ergens nog een adaptertje hebben die niet meer gebruikt wordt..

Reg. datum: 18 juni 2004

Wtf doe je moeilijk gebruik gewoon de -12v connector voor de aarde van de 24v dingen
de -12v zit op de hele grote stekker naar je mobo

Join the Arena!

quote:
curare_nl schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:05:
Wtf doe je moeilijk gebruik gewoon de -12v connector voor de aarde van de 24v dingen
de -12v zit op de hele grote stekker naar je mobo

wil graag fan-controllable,
waarom vraag je?
omdat ik overdag overclock, en s'avonds zo still mogelijk heb.
dan kan ik seeden terwijl ik slaap.
want hij staat op me kamer, en dan moet ik niet zon fan op 24V
en dan ga ik niet fftjes molex verwisselen, maar wil ik knopje omdraaien ;)

Zie Signature
Reg. datum: 22 maart 2004

quote:
Lone_Falcon schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:59:
Over die fan die stil lijkt te staan, als je de frequentie van de stroboscoop goed afstelt dan kun je ws zelfs het effect krijgen dat je fan langzaam achteruit draait :9, da's wel echt pimpy, soort spinner op je case :)

dat heb ik ook :+

ik heb gewoon een 150 watter uit mekaar gesloopt en die in de 3.5" racks getrapt enzo.

komt nog wat moois voor hoop ik..

en je hebt wel een fancontroller nodig want of je fans draaien weer te hard en je strobo kan het niet bij houden. mijne haalt als het goed is 10Hz.

ik weet niet wat jouwe haalt, maar je moet wel oppassen met die meuk !!

ik kreeg opeens ook een schok dus word de handschoenen aantrekken *(Geen ziekenhuis dingen, maar wat dikkere)* of niet de contactpuntjes van het lampje aanraken.

had toen een heeeeeel dikke vinger en een 2 dagen lang een brandblaar die zo dik was dat je erop kon trampoline springen.

16.000 Volt.. niet leuk ...

succes !

Zie Ondertitel

Reg. datum: 08 mei 2005

Klink wel logisch maar waarom ander voeding het moet was te schakellen zijn dat het ook op 230 kan

quote:
noksiejus schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:32:
[...]

dat heb ik ook :+

ik heb gewoon een 150 watter uit mekaar gesloopt en die in de 3.5" racks getrapt enzo.

komt nog wat moois voor hoop ik..

en je hebt wel een fancontroller nodig want of je fans draaien weer te hard en je strobo kan het niet bij houden. mijne haalt als het goed is 10Hz.

ik weet niet wat jouwe haalt, maar je moet wel oppassen met die meuk !!

ik kreeg opeens ook een schok dus word de handschoenen aantrekken *(Geen ziekenhuis dingen, maar wat dikkere)* of niet de contactpuntjes van het lampje aanraken.

had toen een heeeeeel dikke vinger en een 2 dagen lang een brandblaar die zo dik was dat je erop kon trampoline springen.

16.000 Volt.. niet leuk ...

succes !
16kV, feine interferency zou dat geven in je pc.....

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: