Gathering of Tweakers

Quicksearch
Vaderland
Reg. datum: 15 februari 2003

Welkom in Het ‘Post hier je kleine mods’ Topic (Deel 11)
http://www.tweakers.net/ext/f/48880/full.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/48882/full.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/48881/full.jpg
De bedoeling van dit topic

In dit topic mag je je kleine mods laten zien, die geen eigen topic waard zijn. Hierbij moet je denken aan een nieuwe blowhole, een fan die je voorzien hebt van LED's of bijvoorbeeld een simpele window-mod.
Als je een complete mod wil posten, mag je daar een apart topic voor maken, maar dan ook alleen als het een uitgebreide en voltooide mod is.
Overigens leent dit topic zich ook voor het posten van mods in progress, tussenstapjes naar je uiteindelijke casemod dus.
De regel(tjes)

In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
  • Je replies moeten uitgebreid, duidelijk en onderbouwd zijn. Replies die bestaan uit 1 regel tekst zijn dus uit den boze! Let daar dus op! Replies die hier niet aan voldoen worden zonder pardon verwijderd.
  • Als je jouw mod wilt laten zien, post dan geen plaatjes breder als 575 pixels. Als je plaatjes hebt die iets groter zijn dan dit formaat dan kun je deze op volgende manier thumbnailen:
    code:
    1

[img=575,,1]urlvanpic[/img]

Het is natuurlijk onzinnig om je megapixel plaatjes door je browser te laten verkleinen. Ten eerste kost het dan altijd extra bandbreedte / geheugen en CPU-cycles voor mede-users. Ten tweede is de kwaliteit een stuk minder. Ten derde duurt het dan onzinnig lang voordat de plaatjes geladen zijn.
  • Replies die plaatjes bevatten die groter zijn dan de maximale breedte van 575 pixels kunnen zonder pardon worden verwijderd! -> software om foto's te verkleinen Het beste maak je met 1 van net genoemde programma's thumbnails. Je maakt dan een klein plaatje van maximaal 575 pixels breed terwijl je een link maakt naar een groter origineel. Op deze manier blijft dit topic goed bekijkbaar voor een groot publiek terwijl je toch op groot formaat alle details van je mod kunt laten zien. Deze kun je dan hier posten als volgt:
    code:
    1

[url=urlvangrotepic][img]urlvankleinepic[/img][/url]

• De zogenaamde "Ooh-en-Aah"-replies zijn ook uit den boze en zullen ook verwijderd worden zonder notificatie.
  • Als je iemand quote, laat dan niet de hele quote-tekst staan. Dit maakt het topic onnodig lang.
  • Mocht je geen homepage ruimte meer hebben voor het uploaden van je plaatjes, neem dan eens een kijkje in dit topic: Huidig werkende image uploaders.
Op deze manier houden we alles netjes zoals het hoort! Nog even de link naar de policy: Reageren in CME
Een paar handige links onder elkaar

Vorige topicsHet ‘How-To’ :)
En tot slot...

Ik wens jullie veel plezier in dit topic. Keep up the good work!
Posted by: w03f Lay-Out & Inhoud by:Eraser

w03f wijzigde dit bericht 09-05-2005 12:44 (4%)

Vaderland

Gewoon C/P uit het vorige topic. De SP is wat mij betreft mooi genoeg :)

Reg. datum: 16 september 2004

Mooi mooi, kijken hoe snel we deze vol krijgen. Meschien nog ff de link van deel 10 toevoegen ;). Voor de rest weer de oude vertrouwde start.

Vaderland

quote:
kippy schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:43:
Mooi mooi, kijken hoe snel we deze vol krijgen. Meschien nog ff de link van deel 10 toevoegen ;). Voor de rest weer de oude vertrouwde start.
Je was me voor ;)

2008
Reg. datum: 14 oktober 2002

Deel 11 alweer :D

Ik heb deel 1 en 2 nog actief gevolgd, maar daarna is het een beetje ingezakt. Misschien is het weer eens tijd om deze thread wat actiever te volgen :)

DFI NF4 + x850XT @ PE..!!

quote:
Syzzer schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:22:
[...]

Jumpertje op SLI mode zetten, heb je PCIe 8x :) . Maakt praktisch geen verschil met 16x, de bandwidth van 16x is niet nodig voor de huidige kaarten.

Dat was het enige juiste antwoord, dat zelfs bytes @ work dat niet wist destijds >:)

Iig, thx! Hij draait dan wel op 8x, maar volgens mij maakt dat ook geen ruk uit, ik ga het niet testen ook, want dan moet weer mijn mobo + waterkoeling uit elkaar en ik vind het zo wel mooi ;)
Join the Arena!

quote:

Bekijk myReact van BlueForceBerichten: 727
Reg. datum: 22 februari 2003
--------------------------------------------------------------------------------
quote:
un1ty schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:49:
[...]

Het ding plakt, en ik vind hem kats lelijk
(net een discobol , zon spiegeling)

[...]

Ja maar ik wil graag de originele coating gebruiken.
Chameleon=Doorzichtig toch?!
of hoe bedoel je?

ja groene leds in 5000mcd zou kunnen.
ik zal kijken of ze in de buurrt zijn te krijgen

Ken je chameleon color niet ?
Zoals de Razor diamondback, de Nokia 7110 en dat ze doen bij auto's ?
Zo van die paint die in licht meerdere kleuren heeft te zien hoe je derop kijkt...

dat is dubbellaags spuiten met kristallen.
zeer duur spul.
en niet echt practisch op een muis.
was trouwens wel mijn 2e gok geweest na doorzichtig >_< O-)

DFI Lanparty nF4 Ultra-D || AMD A64 3700+ || 2 * Corsair 512TWINX3200LL (v1.1 - BH5) || GeForce 7800GT </br> Cooled by Zalman Reserator V2 -||- The Inglorious Bastards clan page

Ik ben op dit moment bezig met mijn eerste casemod 8)
Ik ga daarbij een plasma lamp in de computer bouwen, welke gedeeltelijk buiten de computer komt (via een gat). De kast heb ik zwart gespoten.

Ik hoop alleen dat de plasma lamp geen negatieve invloed heeft op mijn processor danwel geheugen, waar ik eigenlijk toch wel een beetje bang voor ben.(er stond in de gebruiksaanwijzing niks over het niet in buurt houden van computers ed, maar toch), Als dat het geval is ga ik nog proberen een stuk plexiglas/pvc tussen de lamp en mijn hardware te plaatsen (de stralen trekken niet meer naar je hand toe als je er een stukje plastic tussen doet)

Waarom een plasma-lamp zou je zeggen?
1 De inhoud van mijn computer is niet zo interessant (PIII 600 M, Geforce 2, 384 RAM, 20 Gb en nog wat.)
2 Het leek me wel een supervette uitdaging om dat te doen.

Vanavond of morgen volgen er een aantal foto's!

Join the Arena!

quote:
Pedro de la N schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:28:
Ik ben op dit moment bezig met mijn eerste casemod 8)
Ik ga daarbij een plasma lamp in de computer bouwen, welke gedeeltelijk buiten de computer komt (via een gat). De kast heb ik zwart gespoten.

Ik hoop alleen dat de plasma lamp geen negatieve invloed heeft op mijn processor danwel geheugen, waar ik eigenlijk toch wel een beetje bang voor ben.(er stond in de gebruiksaanwijzing niks over het niet in buurt houden van computers ed, maar toch), Als dat het geval is ga ik nog proberen een stuk plexiglas/pvc tussen de lamp en mijn hardware te plaatsen (de stralen trekken niet meer naar je hand toe als je er een stukje plastic tussen doet)

Waarom een plasma-lamp zou je zeggen?
1 De inhoud van mijn computer is niet zo interessant (PIII 600 M, Geforce 2, 384 RAM, 20 Gb en nog wat.)
2 Het leek me wel een supervette uitdaging om dat te doen.

Vanavond of morgen volgen er een aantal foto's!

niet doen!! :P
Kunststofcase word statisch geladen, dus je krijgt constant schokken.
en er onstaat een soort energie veld! bij een alu/metalen case.
houd je hand maar eens op de bol en beweeg naar je muis :P
of naar een cd speler.
de muis heeft 75% kans om uit te vallen,
en de cd speler gaat 100% zeker overtoeren maken, mits hij niet statisch beveiligd is.

doe er dan een lava lamp in :+
ding is wel gloedje heet. maar ach. je hardware zelf is nog niet zo nieuw dat die boven de 60 graden komen zonder koeler :+, met koeler erbij zal wel goed gaan.

DFI Lanparty nF4 Ultra-D || AMD A64 3700+ || 2 * Corsair 512TWINX3200LL (v1.1 - BH5) || GeForce 7800GT </br> Cooled by Zalman Reserator V2 -||- The Inglorious Bastards clan page

quote:
un1ty schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:43:
[...]

of naar een cd speler.
en de cd speler gaat 100% zeker overtoeren maken, mits hij niet statisch beveiligd is.

ding is wel gloedje heet. maar ach. je hardware zelf is nog niet zo nieuw dat die boven de 60 graden komen zonder koeler :+, met koeler erbij zal wel goed gaan.
als je kast goed geaard is zal dat wel meevallen. wat mij pas echt stoer lijkt, een lavalamp nemen en die door je cpu op laten warmen :P

Acer Aspire 5650 (2x 1.66GHz, 2048MB DDR2, Geforce Go 7600, 100GB) Acer AL2016Ws, WD Passport 120GB, 2x Maxtor 200GB

Join the Arena!

quote:
DaNiEl KuNsT schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:45:
[...]

als je kast goed geaard is zal dat wel meevallen. wat mij pas echt stoer lijkt, een lavalamp nemen en die door je cpu op laten warmen :P

ja maar weet je wat het is? waar moet je em aarden?
je pc staat waarschijnlijk op rubberen pootjes, dus dat aard ook al niet.
en een k*t draadje naar de vloer ziet er niet uit 8)7

dat is wat ik eruit had ge-edit :P
wantja, glas geleid nouwelijks warmte :P en vet ook niet.
dus je krijg een enorme bak hitte in je cpu'tje

Reg. datum: 21 december 2004

neem een lavalamp

Pentuim 4 @3ghz | 1GB pc3200 | Asus P4c-E800 Deluxe | Ati Radeon 9600XT | Matrox G450 |2X BENQ FP731 | 2x raptor in raid 0 | Maxtor 120gb | WD 120gb | HP PAVILION ZT3000 |

- GoodSoft Developer -

Zo'n lavalamp produceert wel echt ENORM veel warmte, als hij ff opstaat, dan brand je je vingers er bijna aan.

Software op maat van uw behoeften aan voordelige prijzen op www.GoodSoft.be.

Join the Arena!

quote:
Ives schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:31:
Zo'n lavalamp produceert wel echt ENORM veel warmte, als hij ff opstaat, dan brand je je vingers er bijna aan.

wat ik zei;
wat trouwens wel kan.
een lava lamp in vorm van een heatpipe :X
ik zal jullie morgen even mij 13373 paint skillz laten zien...
f34r me...

quote:
un1ty schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:02:
[...]

ja maar weet je wat het is? waar moet je em aarden?
je pc staat waarschijnlijk op rubberen pootjes, dus dat aard ook al niet.
en een k*t draadje naar de vloer ziet er niet uit 8)7

dat is wat ik eruit had ge-edit :P
wantja, glas geleid nouwelijks warmte :P en vet ook niet.
dus je krijg een enorme bak hitte in je cpu'tje
nouw, je voeding is geaard, dus als jij die in je kast hangt is je kast ook geaard ;) moet je natuurlijk wel het zooitje in een geaard stopcontact steke :P

Acer Aspire 5650 (2x 1.66GHz, 2048MB DDR2, Geforce Go 7600, 100GB) Acer AL2016Ws, WD Passport 120GB, 2x Maxtor 200GB

quote:
of naar een cd speler.

Te laat 8)7 Hij is al zo goed als klaar :)
Ik kan helaas nog geen foto's plaatsen, aangezien CuteFTP nog niet werkt.
Vooralsnog gaat het goed als ik de computer opstart, alleen loopt de ventilator van de voeding ergens op aan. Dat moet ik dus nog even bijwerken.
Als alles goed gaat komen morgen de eerste foto's en zal ik ook nader bekijken of mijn computer er geen last van heeft.
Mocht dat wel zo zijn dan ga ik het proberen met aarden en/of isoleren en als dat niet werkt, zet ik er waarschijnlijk een stroboscoop oid in.

Fear t3h bird3h ! >:)

Ben vandaag weerus aan het vervelen geweest, en heb bedacht dat ik maarus wat onderdelen van me furby ging zoeken, als doel: de LDR gebruiken...

Ok componenten,
Transistor (BC557B voor de freeks :p)
LDR (naja furby gejat)
3 Weerstandjes van weet ik 't waarde (LDR schakelde me te snel :p dus weerstand verhoogt :p)
en een 9v baterij :p
Schema (voor de geintresseerde dan effe gemaakt):
http://host.the-baboon.nl/files/fotos/schema.jpg

Filmpje van de werking:
http://host.the-baboon.nl/files/video/AVI_0011.AVI

Morgen gaat ik eens proberen met me IR lichtsluis een moeder detector te maken :P (als ze de trap oploopt)
Schema tot nu toe: (t3h simpelheid)
http://host.the-baboon.nl/files/fotos/IRreciever.JPG

Nuttige site met onzin? | Op zoek naar servies? | Bezig met wifi routertjes hacken enzo? #wireless @ IRC

Hier zijn de eerste foto's van de plasma-bal casemod!
http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0001.jpg
http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0002.jpg
http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0003.jpg
http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0004.jpg
http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0012.jpg
http://home.wanadoo.nl/~jnacken/picas/klein/DSCF0013.jpg

Ik ga misschien (vanavond tentamen |:( ) later vandaag kijken of de computer er mee kan leven.

Groeten,
Pedro de la N

YoungHosting Internet Diensten

Ziet er leuk uit, die bol erin :)

Hebben die dingen alleen geen onwijs groot statisch veld om zich heen? Dan mag je nog wel oppassen met je hardware...

Nikon D70 + Nikkor 28-80mm + Sigma 70-300mm + 1GB Sandisk Extreme III == LIEV!

Vetjes! laat snel meer weten!

http://www.tweakers.net/gallery/121346/sys

Join the Arena!

quote:
BaBoOn schreef op maandag 09 mei 2005 @ 23:32:
Ben vandaag weerus aan het vervelen geweest, en heb bedacht dat ik maarus wat onderdelen van me furby ging zoeken, als doel: de LDR gebruiken...

Ok componenten,
Transistor (BC557B voor de freeks :p)
LDR (naja furby gejat)
3 Weerstandjes van weet ik 't waarde (LDR schakelde me te snel :p dus weerstand verhoogt :p)
en een 9v baterij :p
Schema (voor de geintresseerde dan effe gemaakt):
[afbeelding]

Filmpje van de werking:
http://host.the-baboon.nl/files/video/AVI_0011.AVI

Morgen gaat ik eens proberen met me IR lichtsluis een moeder detector te maken :P (als ze de trap oploopt)
Schema tot nu toe: (t3h simpelheid)
[afbeelding]

wreed kan ik ook wel gebruiken voor als ik en m'n vriendin samen zijn.
en mijn moeder weer de attente moeder probeert uit te hange :(

Join the Arena!

quote:
Pedro de la N schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:58:
Hier zijn de eerste foto's van de plasma-bal casemod!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik ga misschien (vanavond tentamen |:( ) later vandaag kijken of de computer er mee kan leven.

Groeten,
Pedro de la N

hoehard moest je slaan voor zon gat :P

ik ben shotgun schoten gezien die nog minder effect hadden :p :D

quote:
Mishmash schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 11:06:
Ziet er leuk uit, die bol erin :)

Hebben die dingen alleen geen onwijs groot statisch veld om zich heen? Dan mag je nog wel oppassen met je hardware...
Daar was ik nou ook al bang voor, ik heb al wel de molex aan mijn plasmabol gedaan maar nog niet in mijn pc gezet omdat ik nog steeds niet weet hoe dat zit met dat statische veld |:(

Subnet-Zero was here

als je aan de binnenkant een metalen halve bol aanbrengt komt daar in principe geen veld uit, want dan heb je een farraday kooi, nu zul je wel een aardig veld hebben, of dat schadelijk is heb ik overigens geen idee van.

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws