Bij het renderen van 2 frames tegelijk. Dual Core betekent dat je gewoon 2 totaal verschillende dingen tegelijk kan doen. Met ze allen 1 frame renderen is dus geen dual core imho.quote:
Reg. datum: 26 september 2000
Met een (1) core kun je vast ook wel twee frames renderen hoor.quote:casemodderpoel schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:27:
Bij het renderen van 2 frames tegelijk. Dual Core betekent dat je gewoon 2 totaal verschillende dingen tegelijk kan doen. Met ze allen 1 frame renderen is dus geen dual core imho.
quote:Sylvester256 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 16:46:
Ik ben van plan deze zomer een workstation samen te stellen en ben sinds dit jaar druk bezig met het lezen van reviews, maar nu vraag ik me af of bijv. een dualcore opteron evensnel is als 2*single opteron op een plank. Ik weet dat 2*single opterons Registred geheugen nodig hebben en dat bijvoorbeeld sneller kan uitkomen maar voor mij zou het puur voor te renderen zijn. Nu weet ik ook dat 2 cheap Xeons beter zijn voor te renderen. Maar zou ik nu een dualcore opteron met gewone dualchannel dimms aanschaffen of toch voor de Xeons gaan?
Maar na jaren computer kopen wil ik ook voor een upgrade gaan van procs, en dan zit ik weer bij AMD goed. Dus ja? Wat zou ik het beste doen als ik wil renderen en upgraden naar gelang???
thx
Bedoel je een dualcore athlon64 of een opteron voor je systeem.
Elke dual socket opstelling heeft toch reg geh. nodig.
En een dualcore opteron is (bijna?)gelijk aan 2 opteron's.
T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4
Reg. datum: 20 juli 2002
Reg. datum: 20 juli 2002
Ok, in de openingspost staat dat zowel de Venice als de San Diego van April 2005 zijn, de Venice is nu al te koop, zal de San Diego dan deze maand te koop zijn?
En wat is nou het verschil met de Venice? aangezien ze uit dezelfde maand zijn lijkt het me sterk als er in de San Diego updates zitten die niet in de Venice zitten, dus is de San Diego gewoon een Venice met 1 mb cache?
En wat is nou het verschil met de Venice? aangezien ze uit dezelfde maand zijn lijkt het me sterk als er in de San Diego updates zitten die niet in de Venice zitten, dus is de San Diego gewoon een Venice met 1 mb cache?
De 3700+ met San Diego is reeds te koop ja, zie hier.
San Diego is de 1MB versie van Venice, voor de rest zijn ze gelijk.
San Diego cores laten zich echter beter overklokken dan Venice, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat San Diego veel hoger moet dan Venice. (Venice gaat tot 3800+ = 2,4GHz; San Diego moet tot FX57 = 2,8GHz)
San Diego cores laten zich echter beter overklokken dan Venice, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat San Diego veel hoger moet dan Venice. (Venice gaat tot 3800+ = 2,4GHz; San Diego moet tot FX57 = 2,8GHz)
I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !
De eerste X2's lijken in particuliere handen te komen - zie http://www.io-tech.fi/ voor een foto en enkele screenshots en hier voor het forum waarop de eigenaar dat gemeld heeft (en waar hij hopelijk snel benchmarks zal plaatsen)
.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Reg. datum: 26 april 2005
Reg. datum: 26 april 2005
Ziehier een linkje http://www.tweakers.be/nieuws/37215 in dit artikel wordt gezegd dat de laatste 100 serie opterons zouden uitkomen met een 939 socket en met gewone dimm's overweg kunnen! En wat de dual socket opstelling betref wist ik niet dat een dual Xeon system Reg. geheugen nodig had!quote:gp500 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:25:
[...]
Bedoel je een dualcore athlon64 of een opteron voor je systeem.
Elke dual socket opstelling heeft toch reg geh. nodig.
En een dualcore opteron is (bijna?)gelijk aan 2 opteron's.
quote:Hacku schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:27:
De 3700+ met San Diego is reeds te koop ja, zie hier.
In de TS staat in je tabel anders dat de s939 3700+ een San Diego core met 512kb heeft.
Ik dacht dat de nieuwste revisie's zo zijn:
4000+ = San Diego met 1mb
3700+ = Venice met 512 kb
en
San Diego is altijd 1 Mb
Venice is altijd 512KB
Of vergis ik me nu?
Weet iemand overigens of de s939 4000+ San Diego met 1 mb danwel s939 3700+ Venice (san Diego?) al in NL te koop is?
quote:Help!!!! schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:36:
[...]
In de TS staat in je tabel anders dat de s939 3700+ een San Diego core met 512kb heeft.![]()
Dat is een foutje, het moet 1MB zijn.
Thx
quote:
Of vergis ik me nu?
Zie hierboven, de 3700+ is een San Diego met 1MB
Dat is oorspronkelijk zo bedoeld ja, maar defecte SD cores die nog gebruikt kunnen worden omdat er bv wat cache defect is, worden ook zo verkocht. Zo heb je bv een 3500+ met San Diego core & 512kbquote:
en
San Diego is altijd 1 Mb
Venice is altijd 512KB
quote:Help!!!! schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:36:
[...]
In de TS staat in je tabel anders dat de s939 3700+ een San Diego core met 512kb heeft.![]()
en
San Diego is altijd 1 Mb
Venice is altijd 512KB
Of vergis ik me nu?
Weet iemand overigens of de s939 4000+ San Diego met 1 mb danwel s939 3700+ Venice (san Diego?) al in NL te koop is?
De San Diego is de E4 revisie en heeft inderdaad 1MB aan L2 cache aan boord. Echter, in sommige gevallen is slechts 512KB bruikbaar. Na het verifieren van de processor kan AMD er voor kiezen om hem als 1MB San Diego te verkopen, of 512KB "uit te schakelen" en de processor als 512KB San Diego door het leven te laten gaan. Een 512KB San Diego is dus niet hetzelfde als een 512KB Venice (Venice is revisie E3), vanwege deze reden. Het oppervlakte van de die van een 512KB San Diego (114mm˛) is dus groter dan de die van een 512KB Venice (84mm˛).
Hetzelfde is waarschijnlijk gedaan met de 2 x 1MB en 2 x 512KB Athon64 X2 (dual-core) processoren. Kans is groot dat sommige 2 x 512KB Athon64 X2's in werkelijkheid een 2 x 1MB Toledo design hebben, en sommige een 2 x 512KB Manchester design.
"e:
quote:
Thx!
Eigenlijk heel logisch dit. Net als bij videokaarten een afgekeurde 16 pipelinecore die wel functioneert als 12 pipelinecore gewoon als 12pipeline verkocht wordt.
Ik vraag me wel af wanneer de (4000+) San Diego core in NL in de winkel verkrijgbaar is en hoeveel duurder hij is dan de Clawhammer bij gelijke rating ?
De 4000+ San Diego is volgens mij nog nog niet te koop.
Afwachten zou ik zeggen, en de pricewatch in de gaten houden.
quote:Hacku schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:47:
De 4000+ San Diego is volgens mij nog nog niet te koop.
Ik heb ook het gevoel dat ie nog moet arriveren.
De pricewatch is hier echter ook niet altijd ideaal omdat het er niet altijd duidelijk in staat en leveranciers ook veelal niet goed vermelden om welke core het gaat..... Maar t is beter dan niets
Wat meer info (Prototype, EVT, DVT, MP scheduel) over AMD64 Rev F met DDR2 en wellicht dus ook socket M2, tussen haakjes zelf wat info bij gezet, speculatief:
FX Extreme Gaming
125W Dual core (Windsor?, Athlon FX57, FX59)
2*1MB
EVT oct/nov, DVT feb/mrt, MP apr/may
Performance & Mainstream
110W Dual core (Windsor? Athlon64 X2 >4800+, 4600+, 4200+)
2*1MB
Performance & Mainstream
104W Dual core (Windsor? Athlon64 X2 >4800+, 4600+, 4200+)
2*512KB
EVT dec, DVT apr/may, MP may/june
Performance & Mainstream
104W single core (Orleans?, athlon64 3500+, 3800+, 4000+)
1MB
EVT n/a, DVT may/june, MP july
Mainstream
512KB
EVT sept/oct, DVT mar/apr, MP may/june
Value
62W single core (Manila?, sempron 3800+)
256KB
FX Extreme Gaming
125W Dual core (Windsor?, Athlon FX57, FX59)
2*1MB
Performance & Mainstream
110W Dual core (Windsor? Athlon64 X2 >4800+, 4600+, 4200+)
2*1MB
Performance & Mainstream
104W Dual core (Windsor? Athlon64 X2 >4800+, 4600+, 4200+)
2*512KB
EVT dec, DVT apr/may, MP may/june
Performance & Mainstream
1MB
EVT n/a, DVT may/june, MP july
Mainstream
512KB
Value
62W single core (Manila?, sempron 3800+)
256KB
The Source wijzigde dit bericht 10-05-2005 18:09 (6%)
Verschillende belangerijke stadia in een design en productie process van een product.
ERS = Engineering Reference Specification (ofwel Prototype... wat willen we gaan maken)
EVT = Engineering Verification Test (tunctie test, debugging
DVT = Design Verification Test (performance test, omgeving test (noise / hitte / etc), in dit stadium worden engineering samples naar partners gestuurd aangezien er geen functies meer aan toegevoegd gaan worden en grootste bugs eruit zijn)
PVT = Product Verification Test (laatste test vlak voordat product in MP gaat)
MP = Mass Production, hierna gaat het in verpakking en naar distributeurs / winkels / etc.
PMT = Production Maturity Testing (tijdens productie proces kwaliteit meten.. ook wel QA genoemd)
ERS = Engineering Reference Specification (ofwel Prototype... wat willen we gaan maken)
EVT = Engineering Verification Test (tunctie test, debugging
DVT = Design Verification Test (performance test, omgeving test (noise / hitte / etc), in dit stadium worden engineering samples naar partners gestuurd aangezien er geen functies meer aan toegevoegd gaan worden en grootste bugs eruit zijn)
PVT = Product Verification Test (laatste test vlak voordat product in MP gaat)
MP = Mass Production, hierna gaat het in verpakking en naar distributeurs / winkels / etc.
PMT = Production Maturity Testing (tijdens productie proces kwaliteit meten.. ook wel QA genoemd)
Far Cry 64 bit
Helaas maar 6 fps verschil, image quality gaat wel omhoog.
Prestatie winst valt mij een beetje tegen voor 64 bit.
Reg. datum: 27 februari 2002
Reg. datum: 27 februari 2002
Ik heb een aantal winkels gemaild met deze vraag en zij weten nog niets van een datum. Alleen maXpert wist te vertellen dat de CPUs met San Diego-core op de lijsten staan van de groothandels. En Azerty zei dat ze 'm in Juni verwachten...quote:Help!!!! schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:59:
[...]
Ik heb ook het gevoel dat ie nog moet arriveren.
De pricewatch is hier echter ook niet altijd ideaal omdat het er niet altijd duidelijk in staat en leveranciers ook veelal niet goed vermelden om welke core het gaat..... Maar t is beter dan niets
Er is meer aan een spel dan alleen de fps. De AI blijkt ook beter te zijn door 64bits, dit vertaalt zich niet in een hogere fps maar heeft wel degelijk effect op de gameplay. En zo zijn er nog meerdere zaken die niet zichtbaar zijn maar wel voordeel hebben van 64bit.quote:Aight! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:30:
Far Cry 64 bit
Het gaat niet om de grootte van de meloenen, maar om de smaak...
quote:Legion schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:13:
[...]
Er is meer aan een spel dan alleen de fps. De AI blijkt ook beter te zijn door 64bits, dit vertaalt zich niet in een hogere fps maar heeft wel degelijk effect op de gameplay. En zo zijn er nog meerdere zaken die niet zichtbaar zijn maar wel voordeel hebben van 64bit.
idd vindt de conclusie: van dat zelfde wat vreemd
verbeteringen:
All Levels
Improved terrain textures
Increased view distance
Offset bump mapping added for rock and stone objects
More insects and birds
On the Pier Level
New beach road with additional vehicle
Barrel storage camp
Opened more space to explore
Dat komt er allemaal bij en dan vergelijken ze de FPS.
Dat is dus appels met peren vergelijken.
T E A M: Grutte Pier [Wa Oars] / Fryslân wer mei Kening \___ R@H#4
Het is misschien wel eerder langsgekomen maar wilde het toch nog even weten:
Is de venice 3200+ een betere koop dan de 3500+ (ook venice) heb wel gegoogled en kwam er dan ook een paar tegen die een 3200 ver kregen met gewoon lucht koeling
(mijn doel is de 4000+ halen)
dus: wat kan ik beter doen?
een 3500 halen of een 3200? er gaat een zalman 7700-CU op.
[edit]
scheelt maar 40 euro tussen een 3200 en een 3500 en de 3500 is ook meteen leverbaar.........
wordt wel duidelijk dan.
Is de venice 3200+ een betere koop dan de 3500+ (ook venice) heb wel gegoogled en kwam er dan ook een paar tegen die een 3200 ver kregen met gewoon lucht koeling
(mijn doel is de 4000+ halen)
dus: wat kan ik beter doen?
een 3500 halen of een 3200? er gaat een zalman 7700-CU op.
[edit]
scheelt maar 40 euro tussen een 3200 en een 3500 en de 3500 is ook meteen leverbaar.........
wordt wel duidelijk dan.
Spitie wijzigde dit bericht 11-05-2005 22:27 (17%)
Life sucks, but it beats the alternative
Heb je de rest van het artikel ook gelezen? Niks van die image quality heeft echt te maken met 64-bit.quote:Aight! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 00:30:
Far Cry 64 bit
quote:OlafvdSpek schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:53:
[...]
Heb je de rest van het artikel ook gelezen? Niks van die image quality heeft echt te maken met 64-bit.
Yes yes, staat duidelijk op het laatste daarvan. Vind het wel jammer, beetje de term 64 bit als verkoop truc gebruiken, had gehoopt op eindelijk eens real life performance van 64 bit.
50 % meer winst tegen over 32 bit of zo. Maar helaas, misschien dat STALKER dat wel weer doet. Die zou helemaal geprogrammeerd worden voor 64 bit (2 versies).
Vergeet 50 % maar. Alleen in encryptie enzo is dat haalbaar.quote:Aight! schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:43:
50 % meer winst tegen over 32 bit of zo. Maar helaas, misschien dat STALKER dat wel weer doet. Die zou helemaal geprogrammeerd worden voor 64 bit (2 versies).
Dit topic is gesloten. ![]()