Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• iStijn
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-09-2013
quote:
davidgilmour schreef op donderdag 12 april 2007 @ 00:58:
Ik heb zelf ook 500GB of 1TB nodig. Twijfel tussen een kleine PC of zoiets:
[afbeelding]
Wat vinden jullie van deze Freecom van 400 euro met 1TB? Zijn er ook losse kastjes te koop waar je zelf twee 500GB schijven in zet? Dat zou stukken goedkoper zijn, max 250 euro all-in.
Misschien is deze Stardom ST3620-2S-WABC geschikt voor jou?
http://www.raidsonic.de/de/data/products/sohoraid/3620_2S_B2/3620_PicBig.gif
http://www.raidsonic.de/de/data/products/sohoraid/3620_2S_B2/WBC/PicDet03.gif
http://www.raidsonic.de/de/data/products/sohoraid/3620_2S_B2/PicDet03.gif

Host Interface: 1394a (firewire 400) + 1394b (firewire 800) + USB2.0
Drive Interface: 3.5” SATA I 1.5GHz / SATA II 3.0GHz
Hard Drive: 2
Microprocessor:OXFW-924DS
Support Mode: RAID 0, JBOD
Cooling Fan: 4cm Ball Bearing Fan
Dimension: 122Wx203Lx102H mm
Weight: 1,67 Kg
Case Material: Aluminum Case
O.S. Independent: Mac 10.26, or later Windows 2000, XP

Hier is wat meer info te vinden over de ST3620-2S-WABC:
http://www.raidsonic.de/d...ases.php?we_objectID=4411
http://www.raidsonic.de/d...om/datasheet_st3620_d.pdf

In deze case heb ik 2 WD4000YR steken. Ik haal onder winxp met firewire800 aansluiting op mijn MacBook Pro in raid-0 zo'n 63 MB/s (average transferrate) en in JBOD 54 MB/s (average transferrate) . Met firewire400 haal ik zo'n 33-34 MB/s (average transferrate) in raid-0 en JBOD.

Offtopic:
Ik heb hier nog een ST3620-2S-WABC op overschot staan. ;) Als je geinteresseerd bent om de behuizing over te nemen of de behuizing + HDD's, kan je me altijd een e-mail of een direct message sturen. :)

iStijn wijzigde deze reactie 19-04-2007 16:49 (46%)

• davidgilmour
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 25-07 16:45
quote:
iStijn schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:18:
Offtopic:
Ik heb hier nog een ST3620-2S-WABC op overschot staan. ;) Als je geinteresseerd bent om de behuizing over te nemen of de behuizing + HDD's, kan je me altijd een e-mail of een direct message sturen. :)
Ik denk dat het iets te duur wordt. Als ik 2 van die 500GB schijven koop dan ben ik 200 euro kwijt. Wat moet ik erbij kopen als ik een kastje omheen wil?

Ik heb dit op het oog:
8508 Seagate 500GB SATA II 7200RPM 8MB Barracuda 7200.9 (ST3500841AS) ¤ 96,95
7285 Seagate 500GB SATA II 7200RPM 16MB Baracuda 7200.10 (ST3500630AS) ¤ 130,70

Kan iemand aangeven wat het verschil is tussen de Seagate 7200.10 en 7200.9 behalve de 34 euro?

davidgilmour wijzigde deze reactie 19-04-2007 17:03 (50%)

• iStijn
quote:
davidgilmour schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:59:
Ik denk dat het iets te duur wordt. Als ik 2 van die 500GB schijven koop dan ben ik 200 euro kwijt. Wat moet ik erbij kopen als ik een kastje omheen wil?
Zo'n kastjes waar je 2 HD's in kunt steken zijn idd niet van de goedkoopste. De mijne (ST3620) had als nieuwprijs 185 euro. Veel van zulke behuizingen schommelen vaak rond deze prijs, afhankelijk van welke aansluitingen je nodig hebt.
Het grote voordeel van zo'n extern kastje t.o.v een kleine (storage)pc is vooral het energetisch aspect en de kleinere formfactor.

iStijn wijzigde deze reactie 19-04-2007 17:16 (11%)

• davidgilmour
quote:
iStijn schreef op donderdag 19 april 2007 @ 17:11:
[...]

Zo'n kastjes waar je 2 HD's in kunt steken zijn idd niet van de goedkoopste. De mijne (ST3620) had als nieuwprijs 185 euro. Veel van zulke behuizingen schommelen vaak rond deze prijs, afhankelijk van welke aansluitingen je nodig hebt.
Het grote voordeel van zo'n extern kastje t.o.v een kleine (storage)pc is vooral het energetisch aspect en de kleinere formfactor.
Ja, die kastjes zijn er nu vanaf zo'n 155 euro. Als je zo een kastje gebruikt dan is het misschien een handiger alternatief om een minipc te maken waardoor je een wireless servertje hebt. Ik heb dus een MacBook en kom gewoon schijfruime tekort. 2 losse 500GB drives zijn 200 euro bij elkaar. Voor 200 euro extra koop je een kastje, mobo, 256MB ram en een processor en wificard denk ik? Een alternatief is een externe behuizing voor een 3,5 inch Sata, dat is maar 20 euro. Ik denk er nog over na.

davidgilmour wijzigde deze reactie 19-04-2007 18:16 (3%)

• iStijn
quote:
davidgilmour schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:15:
Als je zo een kastje gebruikt dan is het misschien een handiger alternatief om een minipc te maken waardoor je een wireless servertje hebt.
Idd, een wireless servertje is dan op zich wel handiger, je hebt dan ook veel mogelijkheden. Denk bvb als streaming device, mediaserver, enz...
quote:
davidgilmour schreef op donderdag 19 april 2007 @ 18:15:
Voor 200 euro extra koop je een kastje, mobo, 256MB ram en een processor en wificard denk ik?
True, kijk maar eens op http://www.myelectronics.nl/
quote:
Nog veel succes met je zoektocht ;)

iStijn wijzigde deze reactie 19-04-2007 18:42 (11%)

• GrandMasteR-EUz
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-04-2007

GrandMasteR-EUz

, JeWeetToch!?

Ik heb zelf een IcyBox SATA->SATA externe behuizing,
met daarin een SATA-II MAxtor schijf van 320GB. De data kabel loop[t dus vanaf mijn pc naar de behuizing toe.

Het rotte is: Externe apparte voeding+extra kabels van de behuizing. Wat een irritant verschijnsel.
Icy Box zag er op het internet een stuk leuker uit dan in het echt. Wat een uit de kluiten gewassen ding.
Ik koos voor een externe oplossing omdat ik straks compleet wil overstappen van Desktop naar
Laptop. En daarbij snelle schijven nodig heb (video)

Worden USB externe schijven nou gewoon gevoed door de USB-poort?
Want dat met die externe SATA en al die kabels vind ik 3x niks.
Ik wilde graag 2x Icybox met snelle schijven en die dan stapelen voor naast mijn laptop (straks, ooit)
Als ik dan 2 van die IcyBox dingen koop zit ik met 2 extra externe grote adapters. Niet echt fraai.

Wie heeft suggesties voor een beter setup?

GrandMasteR-EUz wijzigde deze reactie 19-04-2007 19:37 (17%)

Everyone has a little sin that needs venting, What's yours????

• davidgilmour
quote:
GrandMasteR-EUz schreef op donderdag 19 april 2007 @ 19:33:
Ik heb zelf een IcyBox SATA->SATA externe behuizing,
met daarin een SATA-II MAxtor schijf van 320GB. De data kabel loop[t dus vanaf mijn pc naar de behuizing toe.

Het rotte is: Externe apparte voeding+extra kabels van de behuizing. Wat een irritant verschijnsel.
Icy Box zag er op het internet een stuk leuker uit dan in het echt. Wat een uit de kluiten gewassen ding.
Ik koos voor een externe oplossing omdat ik straks compleet wil overstappen van Desktop naar
Laptop. En daarbij snelle schijven nodig heb (video)

Worden USB externe schijven nou gewoon gevoed door de USB-poort?
Want dat met die externe SATA en al die kabels vind ik 3x niks.
Ik wilde graag 2x Icybox met snelle schijven en die dan stapelen voor naast mijn laptop (straks, ooit)
Als ik dan 2 van die IcyBox dingen koop zit ik met 2 extra externe grote adapters. Niet echt fraai.

Wie heeft suggesties voor een beter setup?
Ik zit feitelijk met hetzelfde. Heb dus die MacBook met 160GB en al een 160GB extern 2,5 inch schijfje (110 euro all-in) en een 60GB extern schijfe (originele MacBook HD). Alles zonder stroom en ultramakkelijk. Maar voor 100 euro koop je ook een 500 GB Sata II schijf. Het ideaalts zijn toch die kastjes waar 2 HD's in kunnen maar ze zijn gewoon duur. Alles zelf doen is makkelijk en stukken goedkoper denk ik.

• HaringKoning
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-07-2011
Bij computerland een Diginote 3.5 ide HD case aangeschaft.

+ punten:
Prima case.
Zonder schroeven hd vast gezet
geen luidruchtige actieve koeling
ziet er leuk uit
Firewire aansluiting
USB 2.0 aansluiting en hub
OS X 10.4 ziet 'm gelijk

- punten:
irritant lampje, is makkelijk af te zetten
geen backup software voor OS X
website is niet toegankelijk zonder login/pw.

Kortom: voor 30 euro absoluut geen miskoop.

• davidgilmour
quote:
HaringKoning schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:01:

+ punten:
Prima case.
Zonder schroeven hd vast gezet
geen luidruchtige actieve koeling
ziet er leuk uit
Firewire aansluiting
USB 2.0 aansluiting en hub
OS X 10.4 ziet 'm gelijk

- punten:
irritant lampje, is makkelijk af te zetten
geen backup software voor OS X
website is niet toegankelijk zonder login/pw.

Kortom: voor 30 euro absoluut geen miskoop.
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00439331

Is dat deze?

http://farm1.static.flickr.com/138/356916936_1cbb969b53_m.jpg

davidgilmour wijzigde deze reactie 20-04-2007 18:38 (7%)

• _Brake_
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 25-07 15:32
quote:
VisionMaster schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:12:
[...]

Wat voor externe disk wou je er op aansluiten?
Vantec Nexstar 3 - 2.5" USB+eSATA SATA HDD Case (black)

http://www.dollarshops.eu/images/Vantec/nst260subk_3D.jpg

http://www.dollarshops.eu/images/Vantec/nst260subk_back.jpg

http://www.dollarshops.eu...h/1_28_150/products_id/76

Hier zit een Hitachi 120GB 5400rpm SATA schijf in. Nu dus via USB en is de kaart over :)

Asus N76VZ-V2G (T1241H) // Samsung 840 PRO 128GB // Samsung SpinPoint M8 1TB // Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 // Panasonic UJ-240 Blu-ray
Panasonic TX-P50ST60E // Pioneer VSX-922-K // Pioneer BDP-150-K // Jamo S606 HCS3 // SVSound PB-1000

• Titusvh
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 24-07 12:50
quote:
HaringKoning schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 18:01:
Ik heb de variant zonder firewire (25 euri).
Ben het helemaal met je eens met als extra minpunt: gaat niet in standby/spindown.
jammer als je hem aan een 24x7 machine wil hangen waarbij maar af en toe toegang tot deze schijf nodig is.

Mijn Lacie Porsche doet het ook niet.

Weet iemand doosjes die dat wel doen?
(zoeken in dt topic levert alleen acomdata op die niet in pricewatch staat)

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:26

Xander

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
(jarig!)
quote:
Hé, dat is een Coolermaster XCraft behuizing met een ander stikkertje...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• eric87
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 25-04-2007
Ik zag hier een aantal keer genoemd worden dat de WD Passport een ontwerpfoutje heeft met dat afdekkapje. Dit is volgens mij gewoon onzin. Dat afdekkapje is namelijk van zacht rubber en dat kan je een stukje uittrekken en dan kan je het vervolgens onder de behuizing wegklappen. Zie:

deze afbeelding die ik ervan heb gemaakt

zo ziet het er dan uit als je hem gewoon neerlegt, geen reden om hem alleen daarom niet te kopen lijkt mij

• SURFivor
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 28-05 09:50
quote:
Rick Molema schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:39:
:(

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn Belkin SATA ExpressCard niet kan gebruiken icm met mn Creative Audigy Notebook PCMCIA, omdat de sloten boven elkaar zitten. Omdat mijn externe behuizing ook via USB benaderbaar is, ben ik dus nootgedwongen om hem in de verkoop te gooien (helemaaaaaal als die Creative X-Fi Notebook ExpressCard uitkomt). Balen dus. Op zich een leuk product!

[afbeelding]
ik heb zeer veel interesse in dit ding, check je email hierover

ik vraag mezelf alleen het volgende af. hoe kan ik zeker weten dat mijn expresscard ook echt die volle snelheid aan kan? (3GB/s) ik las in ieder geval dat een expresscard-ingang aangesloten kan zijn op een pci-express of gewoon usb. met usb heb je dus meteen al geen voordeel meer maar hoe kan ik dat controleren? van mijn apparaatbeheer word ik niets wijzer.

van de handleidingen van mijn laptop (hp dv9085ea) word ik niets wijzer

• Asiamania
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 25-12-2007
Naar aanleiding van die Vantec case heb ik het volgende product gevonden op dollarshops, lijkt me wel een ok product, gelijk even een review van
Bjorn3d.com

Dit artikel is btw geleverd aan de reviewer door dollarshops.eu (kijk boven in de review)

Maar dan de vraag: Hier zou mischien een SATA versie van komen, maar heeft dat wel nut als de bottleneck je netwerksnelheid is?

• Serenity
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 17:54
Sinds gisteren een laCie 250GB USB 2.0 schijf (88 euro bij de Mediamarkt). Bevalt prima! Lekker stil en ziet er goed uit. Niet al te snel, maar het is toch voor backup.

Wat ik me afvroeg, hebben andere laCie gebruikers hun schijf altijd aanstaan? Kan dit kwaad? Hij staat gewoon op bureau, zonder een andere schijf erop, dus de warmte zal wel meevallen. Maar aangezien er backups op staan wil ik zo min mogelijk risico lopen. Dus als het beter is om 'm alleen aan te zetten als hij echt gebruikt wordt, ipv 24/7, doe ik dat.

• Xander

Xander

(jarig!)
quote:
Serenity schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 17:54:
Sinds gisteren een laCie 250GB USB 2.0 schijf (88 euro bij de Mediamarkt). Bevalt prima! Lekker stil en ziet er goed uit. Niet al te snel, maar het is toch voor backup.

Wat ik me afvroeg, hebben andere laCie gebruikers hun schijf altijd aanstaan? Kan dit kwaad? Hij staat gewoon op bureau, zonder een andere schijf erop, dus de warmte zal wel meevallen. Maar aangezien er backups op staan wil ik zo min mogelijk risico lopen. Dus als het beter is om 'm alleen aan te zetten als hij echt gebruikt wordt, ipv 24/7, doe ik dat.
Als je het over veiligheid van je backups hebt sowieso uitzetten en het liefst ergens veilig wegbergen natuurlijk... blikseminslag oid kan je schijf natuurlijk zonder al te veel moeite slopen als ie nog aangesloten staat. En je backupschijf zul je toch niet altijd direct toegankelijk hoeven hebben?

Het zal technisch niet al te veel kwaad kunnen om ze aan te laten staan, niet meer dan bij desktopschijven. Maar ik heb mijn backupschijven toch 90% van de tijd in een brandveilige kluis liggen. :)

• cyspoz
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-07 09:22

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

quote:
Xander schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 23:41:
blikseminslag oid kan je schijf natuurlijk zonder al te veel moeite slopen als ie nog aangesloten staat.
Als de bliksem echt dichtbij inslaat dan zal je schijf ook defect raken als hij niet aangesloten is, door het sterke magnetische veld dat tijdens de inslag ontstaat. Het beste is dan ook om ze in een kluis te hebben liggen die dan als een soort afgeschermde kooi dient.

• proza
  • Laatst online: 27-06 11:09
quote:
fong06 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 08:39:
Weet iemand toevallig waar ik deze vantec nextstar extern HD behuizing kan kopen in NEDERLAND???

Vantec Nexstar LX
[afbeelding]
http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/611

wat zit jouw tuintje leuk...

• mk2k
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-06-2013

mk2k

n00b

Verkopen ze ergens tegenwoordig nog USB behuizingen voor een 3,5 inch SATA schijf die gemaakt is van kunstof?? Alles is tegenwoordig van aluminium. Dat wil ik niet :&#039;(

Ik zoek een redelijk geprijsde kunstof behuizing.
;)

• Resinman
  • Laatst online: 23:17
Momenteel ben ik opzoek naar een externe hd. Deze zal onder mijn tv komen te staan. Nu ben ik opzoek naar een model welke een zo min mogelijk aanwezig licht heeft. Ook ben ik niet opzoek naar een model welke maar blijft knipperen als er data gestreamed word. Heeft er iemand een tip?

• BalusC
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voelt iemand zich geroepen om deel 2 te openen met een leuke topicstart? Dan kan dit topic ook weer dicht, aangezien het ver over de 1000 posts heen is :)

Ben je als zijnde een expert op een specifiek onderwerp de laagkwalitative SEO-gerankeerde zoekresultaten in de internetjungle ook al zo zat? Help mee het internet te doorzeven!

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 10:09
Ik heb na poosje zoeken de A.C. Ryan Alubox 3,5" SATA/IDE met USB2 en eSATA aansluiting gekocht, lekker compact en rond afgewerkt. Nu stop ik daar een Samsung 500gb (T166) in, zet hem weer in elkaar en merk dat als ik de Alubox heen en weer beweeg, de harddisk (het achterste deel) gewoon tegen de binnen kant van de box stoot.

Ik maak hem weer open en zie ook wat de oorzaak is: het metalen rekje waar de Samsung in is vastgeschroefd is gewoon te kort! Het rekje komt namelijk maar tot het 2 schroefgaatje. Het deel van de harddisk van het 2e schroefgaatje tot het einde van de harddisk zweeft dus gewoon! Aangezien de harddisk vrij zwaar is en het metalen rekje dun, kan het uiteinde, binnen de behuizing, een beetje heen en weer zwiepen. Maar dit is genoeg om de behuizing zelf te raken.

Ik heb de indruk dat dit metalen rekje (waar dus ook de printplaat en de achterkant met alle aansluitingen van de Alubox aan vast zit) helemaal niet zo kort hoort te zijn! Fabrieksfoutje ofzo, te groot stuk afgesneden van het rekje?
Als het wel zo bedoeld is, klopt het toch helemaal niet? Wat is er mis met 8 cm langer rekje?

Ik hoor graag of er mensen zijn bij wie het rekje wel doorloopt en er dus niet een deel van de harddisk 'zweeft' in de behuizing, en rammelt als je de Alubox beetje heen en weer beweegt.. kga dinsdag wel even de webshop bellen..
quote:
Resinman schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:28:
Momenteel ben ik opzoek naar een externe hd. Deze zal onder mijn tv komen te staan. Nu ben ik opzoek naar een model welke een zo min mogelijk aanwezig licht heeft. Ook ben ik niet opzoek naar een model welke maar blijft knipperen als er data gestreamed word. Heeft er iemand een tip?
Mijn Alubox heeft standaard blauwe leds en worden violet bij het data schrijven/lezen. Leuke is dat je het leddraadje kan omdraaien en dan is het standaard rood ipv blauw. Maar nog handiger voor jou is dat je gewoon de leds helemaal kan uitschakelen :)
Als je de harddisk plaatst, gewoon niet vergeten het leddraadje uit het stekkertje te trekken. Verder is hij zwart dus kan misschien goed integreren bij zwarte tv?

Jazco2nd wijzigde deze reactie 26-05-2007 14:25 (22%)

• Mabili
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:56
Ik zit misschien met een hele domme vraag, maar zit even met het volgende.

Op dit moment ben ik ook aan het rond kijken naar een externe hd.
Het liefst wil ik deze zelf opbouwen door een externe case te kopen en daarin dan een sata schijf te plaatsen.

Echter zit ik in de twijfel wat nou beter en sneller is.
Esata of USB2.0 ?

Nu had ik een eminent externe case gevonden die zowel Esata 1,5gb als USB2.0 aankan.
Nu dacht ik dat Esata sneller is of was dan USB2.0 klopt dat of is dat fout?

Uit een email van de support blijkt het volgende en hierdoor ben ik even de weg kwijt..

eachte heer/mevrouw,

De maximale doorvoersnelheid als u de eSATA aansluiting gebruikt is 150 mbps
(1,5 Gigabit). De maximale snelheid als u een USB 2.0 aansluiting gebruikt is 480 mbps (4,8 Gigabit)en dus sneller dan uw harde schijf.

Maakt u dus gebruik van een USB 2.0 aansluiting dan kunt u zeker het maximale uit uw schijf halen wat betreft de snelheid, ervan uitgaande dat overige factoren binnen uw configuratie geen negatieve invloed hebben hierop.

Overigens zal u niet veel verschil merken als u toch de eSATA aansluiting gebruikt, tenzij u regelmatig zeer grote bestanden overzet.

• Speed24
  • Registratie: augustus 1999
  • Niet online
quote:
Mabili schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:53:
Ik zit misschien met een hele domme vraag, maar zit even met het volgende.

Op dit moment ben ik ook aan het rond kijken naar een externe hd.
Het liefst wil ik deze zelf opbouwen door een externe case te kopen en daarin dan een sata schijf te plaatsen.

Echter zit ik in de twijfel wat nou beter en sneller is.
Esata of USB2.0 ?

Nu had ik een eminent externe case gevonden die zowel Esata 1,5gb als USB2.0 aankan.
Nu dacht ik dat Esata sneller is of was dan USB2.0 klopt dat of is dat fout?

Uit een email van de support blijkt het volgende en hierdoor ben ik even de weg kwijt..

eachte heer/mevrouw,

De maximale doorvoersnelheid als u de eSATA aansluiting gebruikt is 150 mbps
(1,5 Gigabit). De maximale snelheid als u een USB 2.0 aansluiting gebruikt is 480 mbps (4,8 Gigabit)en dus sneller dan uw harde schijf.

Maakt u dus gebruik van een USB 2.0 aansluiting dan kunt u zeker het maximale uit uw schijf halen wat betreft de snelheid, ervan uitgaande dat overige factoren binnen uw configuratie geen negatieve invloed hebben hierop.

Overigens zal u niet veel verschil merken als u toch de eSATA aansluiting gebruikt, tenzij u regelmatig zeer grote bestanden overzet.
De snelheid van USB 2.0 is inderdaad onder ideale omstandigheden 480 mbps. Dit is geen 4,8 Gbit/s, maar 0,48 Gbit/s.

Dit is veel langzamer dan eSATA, welke een maximale snelheid van 2400 mbps (2,4 Gbit/s) heeft.

USB 2.0 is sowieso al langzamer dan Firewire (400 mbps) door het gebruikte inefficiente protocol.

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

• Mabili
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:56
Toch maar goed dat ik dan deze vraag even hier stel.. :)

Want als ik op het email verhaal van de eminent support af had moeten gaan dan had ik dus verkeerde informatie gekregen.

Esata is dus stukke sneller dan USB2.0

Ik ga dan ook even verder kijken in de prodcutsurvey en anders kijken voor een Vantec nexstar.

Bedankt voor je snelle antwoord.

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22-07 07:52
Welke behuizing is aan te raden om een redelijke snelheid te krijgen voor een lage prijs?

Ik heb een 160GB Maxtor IDE schijf met muziek in mijn PC zitten, welke ik liever extern heb (1 IDE kanaal op mobo). Ik wil er niet veel voor uitgeven, maar ook zeker geen lage prestaties. 30MB/s is wel goed genoeg trouwens.

Volg mij op Strava!

• g4wx3
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22-07 17:25
gister was ik toevallig in een winkel, waar een man een lege HD-behuizing toonde.
Het speciale aan de behuizing was echter dat deze zowel een usb als een giga-lan-interface had, en dat je in de behuizing 2 sata HD's kon steken, die eventueel in RAIDconfig staan (0 of 1).
Verder had deze behuizing ook een webinterface, als je dus surfde naar het ip-adres, zou je waarschijnlijk een soort filebrowser zien.
Natuurlijk kan er ook een paswoord verbonden worden aan de HD's, en kun je smart uitlezen, enzo..
De behuizing koste iets van 300 euro, helaas ben ik de naam vergeten van de produscent.

(Eentje die bekend om zijn hardware in netwerk land, en waarvan de naa begint met een N !niet Novell)

Ik heb zelf een Iomega HD gekocht van 500GB, USB 2.0 iets heel gewoon. Ik heb er geen problemen mee gehad, sinds 2 dagen, hij is stil, komt niet heel snel op toeren, ik heb de indruk dat hij niet zo snel is, maar ik zou hem moeten benchen (300GB overget op enkele uren)

EDIT: ik dank dat de HD is van Netware?

click here, sexy thing!

• Jazco2nd
Ik hoor graag of anderen met een AC Ryan Alubox hetzelfde rammelprobleem hebben... door een te korte slede waar de harddisk in zit.. de winkel deed heel dom en zei dat ik de fabrikant in de VS mocht bellen :S

• objectief2
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 25-07 17:46
quote:
Jazco2nd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:31:
Ik hoor graag of anderen met een AC Ryan Alubox hetzelfde rammelprobleem hebben... door een te korte slede waar de harddisk in zit.. de winkel deed heel dom en zei dat ik de fabrikant in de VS mocht bellen :S
Eerlijk gezegd kan ik je niets vertellen over het rammelprobleem, maar eigenlijk ben ik wel benieuwd naar de prestaties die je met de Alubox hebt in combinatie met een SATA schijf en via eSata-aansluiting. Valt dit je mee en kun je bijvoorbeeld lekker snel backuppen ;) ?

• Jazco2nd
Helaas heb ik (nog) geen eSata aansluiting op mijn pc... krijg binnenkort laptop van het werk maar denk niet dat die het zal hebben. Wel heb ik ergens anders gelezen dat de snelheid net is alsof de harddisk intern via Sata is aangesloten. Dus dat zit wel goed denk ik..
Op zich rammelt het niet, alleen als je hem oppakt, kan de schijf bewegen en tegen de binnenkant aankomen.

• MensionXL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-07 14:40

MensionXL

Optimaliseren!

quote:
g4wx3 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:22:
gister was ik toevallig in een winkel, waar een man een lege HD-behuizing toonde.
Het speciale aan de behuizing was echter dat deze zowel een usb als een giga-lan-interface had, en dat je in de behuizing 2 sata HD's kon steken, die eventueel in RAIDconfig staan (0 of 1).
Verder had deze behuizing ook een webinterface, als je dus surfde naar het ip-adres, zou je waarschijnlijk een soort filebrowser zien.
Natuurlijk kan er ook een paswoord verbonden worden aan de HD's, en kun je smart uitlezen, enzo..
De behuizing koste iets van 300 euro, helaas ben ik de naam vergeten van de produscent.

(Eentje die bekend om zijn hardware in netwerk land, en waarvan de naa begint met een N !niet Novell)

Ik heb zelf een Iomega HD gekocht van 500GB, USB 2.0 iets heel gewoon. Ik heb er geen problemen mee gehad, sinds 2 dagen, hij is stil, komt niet heel snel op toeren, ik heb de indruk dat hij niet zo snel is, maar ik zou hem moeten benchen (300GB overget op enkele uren)

EDIT: ik dank dat de HD is van Netware?
Vrijwel alle USB HDD's van deze tijd zijn door USB gelimiteerd op ongeveer 30MB/s.

Gratis hardware! - Goedkoop bellen via VoIP

• objectief2
quote:
Jazco2nd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 17:41:
Helaas heb ik (nog) geen eSata aansluiting op mijn pc... krijg binnenkort laptop van het werk maar denk niet dat die het zal hebben. Wel heb ik ergens anders gelezen dat de snelheid net is alsof de harddisk intern via Sata is aangesloten. Dus dat zit wel goed denk ik..
Op zich rammelt het niet, alleen als je hem oppakt, kan de schijf bewegen en tegen de binnenkant aankomen.
Oke, ik heb ook testen gelezen waaruit bleek dat het lekker vlot gaat via eSata vandaar de vraag. Overigens kun je altijd voor 9 euro een bracket kopen waarmee je eSata via Sata op je pc kunt krijgen:

http://nl.megawebshop.com/product_info.php?products_id=3194

• Jazco2nd
Jaa ik bedoelde eigenlijk mijn laptop (pci express cardslot kan een esata card in.. die zullen best wel duur zijn) want mijn pc is oud, heeft helemaal geen sata :+

EDIT:
nope dat is een PCMCIA kaart, ik heb een pci express slot, opvolger van pcmcia..

Jazco2nd wijzigde deze reactie 03-06-2007 14:33 (21%)

• objectief2
quote:
Jazco2nd schreef op zondag 03 juni 2007 @ 02:34:
Jaa ik bedoelde eigenlijk mijn laptop (pci express cardslot kan een esata card in.. die zullen best wel duur zijn) want mijn pc is oud, heeft helemaal geen sata :+
Daar is deze voor ;)

http://nl.megawebshop.com/product_info.php?products_id=3195

Wel even checken of de card aan je slot voldoet en andersom lijkt me ;)

• sjirafje
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-07 01:53

sjirafje

Come get some!

Ik heb een vreemd probleem met mijn AC Ryan AluBox ACR-HD50121. Om een of andere reden word hij nu herkend als verwisselbare schijf. En wanneer ik hem wil openen krijg ik de melding dat er geen schijf is geplaatst.
Ik heb de schijf die er in zat er uitgehaald en aan een ide->usb kabel gehangen en dat werkt gewoon. Dus met de schijf is (gelukkig) niets mis. Maar de schijf ligt nu gewoon los te draaien en dat is ook niet ideaal.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

"I've had it with these motherf*cking snakes on this motherf*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-07 15:23
Engadget heeft een review geplaats van de drobo:

http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/06/drobo-review-top.jpg

http://www.engadget.com/2007/06/05/drobo-review/

ik zou het wel een interessant dingen vinden als het een nas zou zijn en minder duur...... :P

lowfi wijzigde deze reactie 05-06-2007 13:34 (3%)

• Darkvater
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-06 13:43

Darkvater

oh really?

Ik heb net een WD My Book 500GB Pro Edition gekocht. Het is in FAT32 geformatteerd waar ik natuurlijk niet zo happig op ben. Je kan namelijk geen files groter dan 4GB erop zetten, moet ik allemaal moeilijk doen. Nou weet ik niet wat ik de drive moet formatteren. Ik wil het graag goed bereikbaar houden voor Linux en Windows, dus NTFS is niet echt een optie. Volgens mij moet ik wel wat concessies nemen want als ik het ext2 formatteer en op windows ext2 IFS gebruikt moet ie het doen, alleen niet op andere PC's.

Heeft iemand zeer goede ideeen?

Dus de prioriteiten:
1. te lezen/schrijven in linux/windows (xp/vista/2000)
2. makkelijk te gebruiken als ik het meeneem naar een vriend.

Of is dit onmogelijk? :(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Jazco2nd
Een simpele manier: maak meer partities aan. De 1e partitie zou je dan Fat32 kunnen maken zodat het op andere apparaten werkt, die lezen alleen de primaire partitie (usb radio/dvdspelers etc). Maarja, moet je wel de juiste data op de juiste partitie zetten als je naar een vriend gaat met linux of windows..

• ernst
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-03 13:17
hier staat wel een leuk stukje (incl verwijzing naar de werkelijke discussie) over het nut van een koele hardeschijf.
Komt er op neer dat het erg dubieus is of het allemaal wel zo nuttig is om je schijf zo koel mogelijk houden.
Is dus bedoeld voor alle aluminium fetisjisten.

ernst wijzigde deze reactie 22-06-2007 13:30 (7%)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Xander

Xander

(jarig!)
Even een vraagje.

Heeft iemand een (e)SATA kaartje waarmee hij onder Vista x64 hotswap werkend heeft? Alsin: De schijven staan bij Hardware Veilig Verwijderen?

Ik heb een nieuw moederbord met een ICH8R controller en de welbekende JMicron controller, met beide krijg ik dit niet werkend. Op mijn vorige systeem had ik had werkend met mijn Promise SataII TX4 kaartje (door oudere drivers van de promise site te installeren ipv de standaard vista drivers!), maar x64 is wat kieskeuriger met zn drivers. ;(

• mr_niceguy
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-03 12:15
quote:
eric87 schreef op woensdag 25 april 2007 @ 17:11:
Ik zag hier een aantal keer genoemd worden dat de WD Passport een ontwerpfoutje heeft met dat afdekkapje. Dit is volgens mij gewoon onzin. Dat afdekkapje is namelijk van zacht rubber en dat kan je een stukje uittrekken en dan kan je het vervolgens onder de behuizing wegklappen. Zie:

deze afbeelding die ik ervan heb gemaakt

zo ziet het er dan uit als je hem gewoon neerlegt, geen reden om hem alleen daarom niet te kopen lijkt mij
Kan je mij vertellen of je bij de WD Passport de schijf ook door een andere kan vervangen? of is die drive niet zomaar open te schroeven?

• JesterRace
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02-11-2010

JesterRace

Car Modeller

Sinds vandaag heb ik ook eindelijk een externe HD, via usb 2.0. Ik had nog een oude kapotte laptop staan met een 40 Gb HD erin. HD eruit gehaald en hier in Maleisie een extern kastje gehaald voor 20 Ringitt (5 euro).
Ok ik verwacht er neit veel van als het maar een backup kan behappen en qua grootte kan dat en qua snelheid stel ik al helemaal geen eisen.

Onder windows 2000 pro ziet ie em meteen MAAR nu komt het leuke en de vraag. Onder DOS kan ik lange files aanmaken en met chkdsk zie ik het filesystem NTFS zijn, onder windows however ziet ie geen filesystem (unknown) en kan ik geen filenamen langer dan 8 chars aanmaken.

Wie o wie help mij hier wat ik hiermee aanmoet, alles functioneerd dus perfect behalve dat via explorer long filenames niet gesupport worden... :(

http://www.yournewsflash.com [NEWS] ++++ http://leander.mutsaers.us [BLUEPRINTS]

• VisionMaster
  • Laatst online: 24-07 10:28

VisionMaster

Security!

quote:
JesterRace schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 14:42:
Sinds vandaag heb ik ook eindelijk een externe HD, via usb 2.0. Ik had nog een oude kapotte laptop staan met een 40 Gb HD erin. HD eruit gehaald en hier in Maleisie een extern kastje gehaald voor 20 Ringitt (5 euro).
Ok ik verwacht er neit veel van als het maar een backup kan behappen en qua grootte kan dat en qua snelheid stel ik al helemaal geen eisen.

Onder windows 2000 pro ziet ie em meteen MAAR nu komt het leuke en de vraag. Onder DOS kan ik lange files aanmaken en met chkdsk zie ik het filesystem NTFS zijn, onder windows however ziet ie geen filesystem (unknown) en kan ik geen filenamen langer dan 8 chars aanmaken.

Wie o wie help mij hier wat ik hiermee aanmoet, alles functioneerd dus perfect behalve dat via explorer long filenames niet gesupport worden... :(
Het lijkt wel alsof je de disk op een WinXP machine hebtgeformateerd met NTFS en dan in Win2k wilt gebruiken. Ik had jaren terug ook van die stomme verschijningen wat dat betreft.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• JesterRace
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 02-11-2010

JesterRace

Car Modeller

Et gekke is dat ie op deze machine geformatteerd is zelfs, en tot twee of drie keer toe. Een keer via Swissknife en toen nog een keer via command line. Via een File manager a la total commander kan ik het wel maar via de windows explorer niet... ik begrijp et niet meer....

http://www.yournewsflash.com [NEWS] ++++ http://leander.mutsaers.us [BLUEPRINTS]

• Bouwe
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 21-08-2012
Heb nu een half jaar gebruik gemaakt van een Maxtor Onetouch III, tot grote tevredenheid. Gisteravond kapte hij er echter mee. Bij het aanzetten van de schijf gaat de HD niet spinnen, en de LED op de adapatervoeding begint heftig te knipperen. Na wat zoeken blijkt dit een veelvoorkomend probleem te zijn, meer mensen ervaring mee? En hoe krijg ik in vredesnaam de behuizing open van de Onetouch? :X

Bouwe wijzigde deze reactie 12-07-2007 14:20 (9%)

• cyspoz

cyspoz

Half jaar gebruik? Klinkt als retour naar de winkel want het is een garantie geval.

• Bouwe
Maxtor (of eigenlijk Seagate) wil de schijf gratis omruilen alleen ben ik dan wel alle data kwijt. Dat laatste wil ik absoluut niet, ik zit te kijken of ik de schijf eruit kan halen op een vrij eenvoudige manier. De garantie ben ik dan wel kwijt, maar die data is mij te belangrijk.

Bouwe wijzigde deze reactie 12-07-2007 14:45 (6%)

• cyspoz

cyspoz

Is het wel een probleem met de HD of besturing die daar in zit en kan het niet zo zijn dat je voeding de geeest heeft gegeven. Anders zou je namelijk even een keer moeten proberen om met de voeding van iemand anders te werken.

• markje1
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-07 06:49

markje1

Noob in hart en nieren

ik hoop voor je dat je de data er nog afkrijgt.
je kan ook weer een nieuwe hd in je externe behuizing stoppen.

• Bouwe
Vanmorgen aan de telefoon gehangen met een engelsman van Seagate. De voeding zelf lijkt het goed te doen (brand een groen LED'je op). Als ik de harddisk aanzet gaat het LED'je knipperen, op de case zelf gaat geen lampje branden. De HD krijgt ook geen stroom. Als het aan de HD zou liggen, dan zou het lampje op de case wel moeten gaan branden.

• StephaN900
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Ok, paar pagina's doorgewerkt, en het staat vast wel ergens, maar ik kan het helaas niet vinden.

Ik heb nu nog een pc, die slechts ruimte inneemt en als een soort van externe harde schijf dient (zei het een luidruchtige met een 7600gt en dual core erin...). Deze wil ik dus vervangen voor een externe harde schijf, zodat ik alleen mijn laptop nog maar gebruik (met externe monitor), nu zou ik dan wel 750gig missen. Echter ik gebruik nu nog maar de helft van deze harde schijf (en er kan vast nog wel een gig of 50 vanaf), 500gig lijkt mij dus wel ideaal, maar iets minder kan ook.

Nu zie ik echter dat je bij elke harde schijf een externe voeding nodig hebt, wat is de grootste externe harde schijf, die je gewoon kan voeden dmv je usb/firewire uitgang op je laptop?

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:26
De enige harde schijven die je kan voeden met je usb/firewire zijn de 2,5 inch modellen, en die zijn prijstechnisch niet echt interessant. Ik weet niet wat de reden is waarom je geen externe voeding wil, is een NAS geen optie?Doet in feite hetzelfde als wat je pc nu doet lijkt mij.

• martin2005
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13-07 00:07
Folks....heb al enige tijd tot volle tevredenheid een Toshiba PX1220E 320GB externe HD. Voor het eerst video op gecaptured met mijn laptop over USB2, niks aan het handje. Dag later, aangesloten op desktop. Die klaagde dat de HD op een trage USB poort aangesloten zat. Video capture werkte ook niet, veels te traag. Terug naar de laptop, geeft die dezelfde foutmelding: aangesloten op trage USB poort en ook videocapture werkte niet meer. Meer PC's uitgeprobeerd, waarvan ik zeker weet dat ze echt een USB2 poort hebben, maar op alle wordt nu gemeld dat de externe HD op een trage poort zit....

Herkent iemand dit probleem?

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:55
quote:
Jazco2nd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 14:22:
zet hem weer in elkaar en merk dat als ik de Alubox heen en weer beweeg, de harddisk (het achterste deel) gewoon tegen de binnen kant van de box stoot.

Ik maak hem weer open en zie ook wat de oorzaak is: het metalen rekje waar de Samsung in is vastgeschroefd is gewoon te kort! Het rekje komt namelijk maar tot het 2 schroefgaatje. Het deel van de harddisk van het 2e schroefgaatje tot het einde van de harddisk zweeft dus gewoon! Aangezien de harddisk vrij zwaar is en het metalen rekje dun, kan het uiteinde, binnen de behuizing, een beetje heen en weer zwiepen. Maar dit is genoeg om de behuizing zelf te raken.
Beetje late reactie, maar ik heb dezelfde Alubox en kan dit ook bevestigen ! de hdd slede lijkt te kort, maar vooral ook te "dun" om goed in de sleuf binnen in te kunnen passen.

Maar ik heb er een oplossing voor gevonden ! Zorg ervoor dat je de hdd zover mogelijk naar voren schuift (ipv naar achteren zoals ik eerst ook deed) Nu word de schijf namelijk "opgevangen" door de voorkant van de case (waar de led's inzitten) en rammelt hij niet meer ! Misschien dat dit wel niet zo hoort maar het werkt !

• davidgilmour
Voor de mensen in Noord Holland. Mediamarkt Amsterdam heeft tot en met morgen de Lacie Porsche 500 GB in de aanbieding voor 99 euro. Hij is uitverkocht maar zoals altijd bij de MM geldt dat als je je naam opgeeft dan mag je 'em volgende week komen halen voor 99 euro als ze nieuwe voorraad binnen krijgen.

• CarLL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-11-2013
Hallo iedereen,

heeft er iemand hier ervaring met de Lacie D2 Quattro 500GB HD? Ik had namelijk graag een 2de externe HD bijgekocht (naast mijn Maxtor Personal Storage 250GB) maar ik zit te twijfelen tussen de Western Digital MyBook en de LAcie D2 8)7 Mijn keuze gaat uit naar deze schijven omdat ze beide uitschakelen als je de computer afsluit en er op die Lacie (en ook de WD?) een standby modus is, die nogal stroombesparend zou werken? Verder twijfel ik nog over de aansluitingen. Die Lacie D2 Quattro beschikt over eSATA, USB 2.0, Firewire 400/800 als ik me niet vergis, maar mijn laptop heeft slechts USB 2.0 en Firewire 400 aan boord. Maar mss zijn eSATA en Firewire 800 wel interessant voor de toekomst om bvb. een digitale videocamera aan te koppelen of toch niet? :?

Graag jullie advies

bedankt!

• markje1

markje1

Noob in hart en nieren

quote:
CarLL schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:07:
Hallo iedereen,

heeft er iemand hier ervaring met de Lacie D2 Quattro 500GB HD? Ik had namelijk graag een 2de externe HD bijgekocht (naast mijn Maxtor Personal Storage 250GB) maar ik zit te twijfelen tussen de Western Digital MyBook en de LAcie D2 8)7 Mijn keuze gaat uit naar deze schijven omdat ze beide uitschakelen als je de computer afsluit en er op die Lacie (en ook de WD?) een standby modus is, die nogal stroombesparend zou werken? Verder twijfel ik nog over de aansluitingen. Die Lacie D2 Quattro beschikt over eSATA, USB 2.0, Firewire 400/800 als ik me niet vergis, maar mijn laptop heeft slechts USB 2.0 en Firewire 400 aan boord. Maar mss zijn eSATA en Firewire 800 wel interessant voor de toekomst om bvb. een digitale videocamera aan te koppelen of toch niet? :?

Graag jullie advies

bedankt!
over de externe harde schijven hoor ik weinig positieve reacties. wd (heb ik hier staan) hoor ik veel positievere reacties. na 10 minuten geen schrijf/lees opdrachten gaat hij automatisch op standby.

• thomasvdw
  • Laatst online: 25-07 12:50
Ik heb sinds gisteren een WD Passport 120gb. Gekocht om samen met mijn laptop te gebruiken onderweg als backup -en storage ruimte. Dat USB kabeltje in de doos is wel ontzettend klein (30cm).
Eigenlijk gewoon om echt naast jouw laptop te leggen.

Voor een bus powered extern hd'tje vind ik toch dat het snel gaat.
Ik haal hier ongeveer 24-26 mb/sec (in Vista).

Enkel jammer dat de behuizing zo snel vuil/krasserig wordt. Hiervoor ga ik eens rondzien in wat ik die passport kan steken wanneer hij in mijn rugzak zit.

Nog eventjes door HD Tune laten testen:

http://farm2.static.flickr.com/1166/1039031932_7325879624_o.png

• pina
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:05
weet iemand of er 2,5" enclosures bestaan die een aan/uit knop bevatten? Als mijn HD is aangesloten, maar mijn pc niet, dan blijft die stroom drinken, dat lijkt me niet goed voor de levensduurte ervan...

zijn er verder nog mensen die ervaring hebben met de:

http://www.raidsonic.de/d...IB-281U/ib_281_PicBig.jpg

ik vraag me vooral af hoe lang die ingebouwde usbkabel is. Als die 5 cm is of zo, is het natuurlijk ook niet de moeite. Voor 30cm wel...

• Brent
  • Laatst online: 24-07 17:32
Zo, beste schijfluitjes, ik ben op zoek naar een buitenhuisje voor mn Seagate 750GB (Sata). Nu heb ik bij 3,5" schijven helaas te accepteren dat ik naar een USB/eSata kabel ook een adertje naar het stopcontact moet laten lopen. Nu is dat nog tot daar aan toe, ware het niet dat praktisch elke externe behuizing dan ook meteen met een joekel van een externe omvormer geleverd worden. Dan moet ik dus naast de schijf ook nog eens een dikke omvormer mee gaan slepen. Ik ben dus op zoek naar een model welke een de omvormer gewoon in de behuizing (van de HDD) heeft zitten, of tenminste een zeer slanke omvormer in de stekker van de voedingskabel heeft zitten.

Nu dan, na dit topic doorgespit te hebben, begreep ik zo half dat de Conceptronics Grab n Go (voor Sata schijven) hieraan voldeed. Ik kan het alleen nergens met zoveel woorden bevestigd lezen, dus is hier misschien iemand die uit eerste hand mijn vermoeden kan bevestigen danwel verwerpen? Verder lees ik echter wel dat de voedingen van Conceptronic niet al te best zijn. Nu is de Seagate 750GB met zn 4 platters niet de zuinigste, dus is dat dan wel een goed idee?

Als iemand van nog meer behuizingen afweet of de omvormer in de kast danwel stekker is geintregreerd hoor is het graag. Naast de Conceptronic heb ik nog niets gevonden.

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

• Brent
Er zijn hier toch een paar mensen met n Conceptronic?

• Brent
Ik zie trouwens nu ook een andere interessante behuizing, de AC Ryan AluxBoxDuo. Deze bied ruimte voor 2 schijven en is toch betaalbaar (±40 euro). Is er in een aantal varianten (IDE, SATA), waarvan er 1 zelfs aan een vorm van JBOD lijkt te doen.

http://www.acryan.com/alubox/ACR-HD51776.shtml

http://tweakers.net/price...cat/419?keyword=AluBoxDuo

Iemand daar dan ervaringen mee? Op internet nog weinig kunnen vinden.

1 review van de LAN editie van dit geval: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1131
Heb je helaas niet erg veel aan. Iig grote externe omvormer en enigszins lawaaige fan volgens de reviewer.

Brent wijzigde deze reactie 09-08-2007 21:04 (22%)

• porthofax
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13-06 17:07
Hey,

Ik ben op zoek naar een externe hardeschijf naast m'n huidige LaCie 250GB.
Die heb ik al een tijdje en zelf nooit problemen mee, maar op dit forum lees
ik eigenlijk niet zo heel veel goeds (te warm enz.).

Zijn er nog alternatieven? Ik zoek een 500GB externe hardeschijf.
Liefst tot de 120euro.

• ---RRR---
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17-07 02:41
quote:
porthofax schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:59:
Hey,

Liefst tot de 120euro.
Doe het zoals mij:
Samsung 500GB 16mb sata:
pricewatch: Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Met een Coolermaster x-craft e-sata:
pricewatch: Cooler Master X Craft RX-3SB (3.5", SATA, USB 2.0/eSATA, Zwart)
http://www.coolermaster-e...=RX-3SB&other_title=0

WD VelociRaptor 300gb 16mb // WD Raptor 76gb 16mb // 4x Maxtor DM10 300gb 16mb // 2x Seagate 320gb 16mb// 3x Samsung 500gb 16mb //

• Smarron
  • Laatst online: 22:45

Smarron

10K!

Een erg goede aanbieding bij Paradigit:

http://www.paradigit.nl/images/article/l10016253.jpg

Toshiba Externe USB2.0 Harddisk
500GB, 7200 rpm, 16 MB Cache

¤ 99,95

Ik ben ze incl. behuizing nog niet zo goedkoop tegengekomen en hij ziet er best strak uit op het plaatje. Deze ga ik maandag direct kopen. Dan ik voorlopig zonder te branden HD-DVD's kijken op mijn 360. :9

De vorige uitvoering scoort behoorlijk in de benchmarks.

Smarron wijzigde deze reactie 11-08-2007 23:16 (15%)

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Asus MemoPad HD7=- -=Asus Transformer TF101=- -=Samsung Galaxy S4=- -=Nikon D5100=-

• Brent
Arg... Is er dan niemand anders geinteresseerd in meesleepgemak? Ik kan die joekels van een omvormers niet uitstaan...

• CarLL
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-11-2013
quote:
porthofax schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:59:
Hey,

Liefst tot de 120euro.
Ik gebruik sinds aug. 2006 een Maxtor Personal Storage 3200 externe HD van 250GB maar je kan die ook verkrijgen bij Pixmania.be voor ¤99. Aangename HD, hoewel ik toch een aan/uit knop mis. Aanstaande week staat er in de (Belgische) Carrefour reclamefolder trouwens een WD Essential 500GB voor ¤120.

• Cyclonist
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-07 00:38

Cyclonist

lolwut?

Ben me een beetje aan het oriënteren voor een externe 2.5" schijf,
ik wilde er eigenlijk zelf eentje samenstellen, maar nu zie ik net bij de Media Markt:

Conceptronic CHD 2 S met een 160GB S-ATA schijf (geen idee welk merk, verwacht 5400 rpm?)
USB 2.0 aansluiting, wellicht twee poorten voor de stroomtoevoer nodig.

Iemand een idee of dit wat is? Voor 80 euro een nette prijs! Goedkoper dan ik kan samenstellen in de pricewatch in ieder geval, 15 euro voor de behuizing en +/- 75 voor een 160GB schijf.

• Smarron
  • Laatst online: 22:45

Smarron

10K!

quote:
Smarron schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:11:
Een erg goede aanbieding bij Paradigit:

[afbeelding]

Toshiba Externe USB2.0 Harddisk
500GB, 7200 rpm, 16 MB Cache

¤ 99,95

Ik ben ze incl. behuizing nog niet zo goedkoop tegengekomen en hij ziet er best strak uit op het plaatje. Deze ga ik maandag direct kopen. Dan ik voorlopig zonder te branden HD-DVD's kijken op mijn 360. :9

De vorige uitvoering scoort behoorlijk in de benchmarks.
Schijf zojuist gekocht. Het was helaas een drukfout op internet. Het betreft geen Toshiba, maar een Samsung HD met 8 MB Cache, gestoken in een LaCie jasje. De behuizing ziet er wel hetzelfde uit als op bovenstaande foto.

Zojuist geformatteerd als HFS+ en hij is nu gereed om al mijn HD-films op te slaan! :9

-=Asus Nexus 7 (2013)=- -=Asus MemoPad HD7=- -=Asus Transformer TF101=- -=Samsung Galaxy S4=- -=Nikon D5100=-

• Timorad
  • Laatst online: 02:17
Ik ga binnenkort een laptop kopen met een trage 160GB 4200rpm schijf, die ik ga vervangen door een snellere. Dan heb ik dus een 2,5" schijf over, en hier wilde ik een externe behuizing voor aanschaffen.

Ik had mijn oog laten vallen op de Conceptronic CHD2SU. Eigenlijk is mijn enige zorg of deze behuizing wel genoeg stroom kan leveren voor mijn HD, aangezien ik hierover wat problemen had gelezen. Is er iemand die het een of ander kan bevestigen of een andere goede goedkope 2,5" behuizingen kan aanraden?

• mick3355
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 14:36
Ik zat er zelf over te denken om in de case van een van mijn favoriete consoles, de wii, een harde schijf te bouwen en dus de case te veranderen in een behuizing voor een externe HD.
Nu heb ik al even rond staan kijken, de afmetingen van de Wii lenen zich goed voor een harde schijf, en verder denk ik dat het qua kabeltjes niet erg lastig word om hem aan te sluiten. Ook was ik van plan om nog wat advies te vragen aan een "deskundige" vriend van me. Maar ik vroeg mij af of er specifiek dingen zijn waar ik op moet letten, of heeft iemand nog een suggesties aangezien ik er vooral over in zit hoe ik de harde schijf moet plaatsen en met wat voor onderdelen ik hem op zijn plaats moet houden.

• breekbrood
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 24-12-2012
Zijn er ook harde schijven die zichzelf uitschakelen als je de computer uit zet?

Of kan dit via bepaalde software geregeld worden. Ik zoek een 3.5 inch schijf die dit kan. Indien dit niet kan gooi ik wel een extra hdd in mijn computer, die gaan tenminste uit als je de computer uit zet &gt;:) . Ik heb nog niets op Google/Got hierover kunnen vinden 8)7 .

Ik heb al een naamloos externe harde schijf behuizingkje gehad, maar die bleef op volle toeren als de computer uit stond => werd erg warm. Toen verkocht en een 2.5 inch schijf gekocht voor data transport. Bevalt prima, maar die durf ik niet dag en nacht aan te laten (levensduur). Toch zoek ik nog iets voor geautomatiseerde backups, vandaar deze vraag.

edit: Er blijft inderdaad spanning op de USB staan als de PC uitstaat. Handig voor USB lampje oid?? OF dit altijd zo is of alleen bij mijn mobo weet ik niet... :X

breekbrood wijzigde deze reactie 16-08-2007 23:22 (10%)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Blijft er spanning op de usb staan dan als je computer uit staat?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sjirafje
  • Laatst online: 18-07 01:53

sjirafje

Come get some!

quote:
breekbrood schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:11:
Zijn er ook harde schijven die zichzelf uitschakelen als je de computer uit zet?

Of kan dit via bepaalde software geregeld worden. Ik zoek een 3.5 inch schijf die dit kan. Indien dit niet kan gooi ik wel een extra hdd in mijn computer, die gaan tenminste uit als je de computer uit zet &gt;:) . Ik heb nog niets op Google/Got hierover kunnen vinden 8)7 .

Ik heb al een naamloos externe harde schijf behuizingkje gehad, maar die bleef op volle toeren als de computer uit stond => werd erg warm. Toen verkocht en een 2.5 inch schijf gekocht voor data transport. Bevalt prima, maar die durf ik niet dag en nacht aan te laten (levensduur). Toch zoek ik nog iets voor geautomatiseerde backups, vandaar deze vraag.

edit: Er blijft inderdaad spanning op de USB staan als de PC uitstaat. Handig voor USB lampje oid?? OF dit altijd zo is of alleen bij mijn mobo weet ik niet... :X
Er zijn zeker hardeschijven die zich uitschakelen, mijn myBook bijvoorbeeld. Maar ook mijn hitachi in een AcRyan behuizing schakelt zich na x tijd idle-en uit (het lampje blijft dan wel branden, wat mij doet vermoeden dat de schijf zichzelf uitschakelt en dat het niet de case is)
Ik zou alleen niet weten hoe je hier op kunt zoeken anders dan de omschrijvingen/reviews van flink wat schijven/cases door te lezen.

"I've had it with these motherf*cking snakes on this motherf*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:04

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb besloten om maar eens te gaan zorgen voor goede backups van mijn foto's en zelfgemaakte video's en dvd's, dus heb flink ruimte nodig op een externe HD. Ook zal de HD wel eens worden losgekoppeld en worden meegenomen.

Qua schijven heb ik goeie ervaringen met Samsung, dus mijn voorkeur gaat uit naar een Samsung T166 400 of 500GB. Lekker stil en wordt niet te warm volgens mij.

Nu ben ik verder aan het zoeken naar een geschikte case en lees verschillende verhalen over eSATA. Het zou niet echt altijd goed werken en soms nogal willekeurig zijn of er wel of geen verbinding is bij het opstarten van pc/schijf. Uiteraard zou dit wel de snelste backup verbinding opleveren.

Mocht eSATA niet altijd echt fijn werken zou mijn voorkeur uitgaan naar Firewire omdat die toch een constantere en snellere verbinding heeft dan USB2.0. Maar ik wil eigenlijk wel een USB aansluiting erbij op omdat niet alle pc's een firewire aansluiting hebben.

Op dit moment gaan mijn voorkeur uit naar de Vantec NexStar 3 (NST-360SU-BK), maar ik vind een nadeel daarvan dan weer dat er een externe voeding bij zit ipv ingebouwde voeding. Dat is met het meenemen toch weer een aardig nadeel. Voordeel van de Vantec is weer dat er een SATA->eSATA bracket wordt meegeleverd. En een case met ingebouwde voeding en eSATA kan ik nou weer niet vinden

* Nu zijn er volgens mij geen cases met zowel een eSATA als Firewire als USB aansluiting of weet iemand er wel eentje?
* Is eSATA echt zo'n probleem om aan de praat te krijgen en te houden?
* Zijn er uberhaupt wel cases met eSATA en interne voeding?

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
quote:
breekbrood schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:11:

Voor zover ik weet schakelt mijn WD Elements van 500GB zichzelf ook uit zodra de pc/laptop word uitgeschakeld. In hoeverre hij dan nog functioneert weet ik niet precies.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB GTX460 OC 1G/2x4096MB Corsair DDR3-1600/Crucial m4 128GB/24" Samsung 245BW Specs

• Red Griffin
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 27-04 23:17
Heeft een grote ventilator (80mm). Belangrijk of niet?

http://www.fantec.de/html...905309053290/article.html

• markje1

markje1

Noob in hart en nieren

quote:
redfoxert schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:14:
[...]

Voor zover ik weet schakelt mijn WD Elements van 500GB zichzelf ook uit zodra de pc/laptop word uitgeschakeld. In hoeverre hij dan nog functioneert weet ik niet precies.
jah dat doet de elements hij stopt dan met draaien en brand geen lichtje meer. behalve het lichte dat zit op de externe voeding. als pc weer aangaat gaat hd ook weer aan

• hars73
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:04

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

quote:
hars73 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:09:
Nu ben ik verder aan het zoeken naar een geschikte case en lees verschillende verhalen over eSATA. Het zou niet echt altijd goed werken en soms nogal willekeurig zijn of er wel of geen verbinding is bij het opstarten van pc/schijf. Uiteraard zou dit wel de snelste backup verbinding opleveren.
Ik weet niet of er mensen zijn die hier wat over kunnen zeggen uit ervaring? Is eSATA plug-and-play, of moet de schijf bijvoorbeeld altijd al aanstaan voordat de pc opstart? Na wat lezen van wat reviews van de Vantec NexStar 3 NST-360SU-BK gaat mijn voorkeur steeds meer uit naar dit model. Ook in die reviews lees ik geen problemen wat betreft eSATA.

• sandz
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 24-07 09:06
quote:
Breepee schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:56:
Arg... Is er dan niemand anders geinteresseerd in meesleepgemak? Ik kan die joekels van een omvormers niet uitstaan...
Ok, is eigenlijk bedoeld voor CD/DVD maar wel ingebouwde voeding:
Vantec Nexstar 2 - 5.25" inches external enclosure usb 2.0

¤ 29 bij http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/516

• Brent
quote:
sandz schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:48:
[...]

Ok, is eigenlijk bedoeld voor CD/DVD maar wel ingebouwde voeding:
Vantec Nexstar 2 - 5.25" inches external enclosure usb 2.0

¤ 29 bij http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/516
Thx voor het meedenken, maar alle 5,25 behuizingen die ik gezien heb doen aan IDE, niet sata (deze ook), dus dat werkt niet voor. Bovendien accepteren de meeste geen HDD's (deze ook niet). Daarbij is het apparaat zelf natuurlijk ook wel weer wat erg groot in vergelijking met een 3,5 behuizing ;)

Brent wijzigde deze reactie 21-08-2007 14:26 (5%)

• thomasvdw
  • Laatst online: 25-07 12:50
Ik heb net een productreview over de Western Digital Passport 120gb geschreven.
Productreview

• boscheboy
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-03-2009
Voor mijn usb cd-speler: http://www.generationmp3.com/images/News/DclsBOSS/06-07-24_02.JPG

zoek ik een externe harde schijf. Omdat koeling en betrouwbaarheid het belangrijkste voor mij is zit ik er nu aan te denken om zelf een schijf samen te stellen. Helaas ben ik hier totaal niet in thuis en vroeg ik me af of jullie mij misschien kunnen adviseren wat betreft een goede bouwkwaliteit en koeling van de behuizing. Ik heb alleen maar usb 2.0 nodig en natuurlijk een bijbehorende betrouwbare harde schijf van minimaal 320 GB.

Alvast bedankt :)

• cyspoz

cyspoz

Als je het in een 19 inch rek inbouwt is het misschien ook nog wel een optie om het helemaal zelf te doen. Dan kun je de schijf custom ophangen in vering, en kun je zelf degelijk een USB<-->Sata converter er aan hangen. Als je dan een Western Digital RE2 schijf neemt, die kunnen goed tegen trillingen (zoals bijvoorbeeld van de muziek) dan komt dat helemaal goed.

• boscheboy
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-03-2009
quote:
cyspoz schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:46:
Als je het in een 19 inch rek inbouwt is het misschien ook nog wel een optie om het helemaal zelf te doen. Dan kun je de schijf custom ophangen in vering, en kun je zelf degelijk een USB<-->Sata converter er aan hangen. Als je dan een Western Digital RE2 schijf neemt, die kunnen goed tegen trillingen (zoals bijvoorbeeld van de muziek) dan komt dat helemaal goed.
Als ik het goed begrijp kan ik met een usb>sata converter direct de WD RE2 gebruiken zonder dat ik er een behuizing bij heb? Maar mis ik dan geen dingen als koeling? Het lijkt mij ook dat ik in ieder geval met behuizing meer schokken tegenga. Ik wil sowieso voor de RE2 500GB gaan die jij zei, daar las ik goede reviews over. Alleen lijkt het mij toch verstandiger dat ik er een behuizing bij pak aangezien ik de schijf toch moet vervoeren. Zou deze behuizing werken met de RE2?: http://tweakers.net/price...0Mbps-Zwart-Voeding).html of moet ik dan toch echt een Sata hebben wil ik gebruik kunnen maken van de RE2 500GB? Zoals deze: http://tweakers.net/price...eSATA-Zwart-Voeding).html

• bmwmaster1989
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23-08-2007
Ik ga als het goed is deze week 2 x een WD elements 500GB kopen, als ik ze binnen heb zal ik even een korte review willen typen opzich als er hier intresse is. de WD elements 500GB kost 99,95 euro bij mycom. een erg mooie prijs vind ik !! ben ze nog niet goedkoper tegengekomen (en dan ook van een goed merk als WD)

• davidgilmour
quote:
bmwmaster1989 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 11:48:
Ik ga als het goed is deze week 2 x een WD elements 500GB kopen, als ik ze binnen heb zal ik even een korte review willen typen opzich als er hier intresse is. de WD elements 500GB kost 99,95 euro bij mycom. een erg mooie prijs vind ik !! ben ze nog niet goedkoper tegengekomen (en dan ook van een goed merk als WD)
Lacie Porsche 500GB 99 euro bij de MM en Paradigit, ook niet slecht.

• bmwmaster
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-08-2008
quote:
davidgilmour schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:25:
[...]

Lacie Porsche 500GB 99 euro bij de MM en Paradigit, ook niet slecht.
had ik inderdaad gezien, echter heb ik het niet zo op LaCie ..

There is no place like 127.0.0.1

• davidgilmour
quote:
bmwmaster schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:28:
[...]

had ik inderdaad gezien, echter heb ik het niet zo op LaCie ..
het is toch allemaal een pot nat? het is geen Lacie maar een WD/Toshiba/Fujitsu/Seagate/Maxtor etc etc

• bmwmaster
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-08-2008
Nouja, de controller chip van LaCie is vaak erg slecht. en daarbij duurt het minimaal 3 weken voordat je hem terug hebt aangezien hij naar frankrijk moet !
Bij WD is dit echt beter geregeld, buiten het feit dat dit nog nooit nodig is geweest !

There is no place like 127.0.0.1

• Timorad
  • Laatst online: 02:17
Sjiiiit... :(

Net een 2,5" behuizing gekocht, blijkt m'n schijf er niet in te passen; hij is te hoog. Schijf past op het printplaatje, wordt ook herkent in windows enzo.. Ik kan hem alleen niet terug in de behuizing stoppen. Denk dat ik de behuizing maar terug ga brengen, maar welke behuizing kan ik halen waar m'n hd _wel_ in past?

• Rosmalen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 25-07 16:02
hmm :) dilemma!

Ik moet een harde schijf kopen omdat mijn schijf in mn PC vol zit.. en nou wil ik dus z.s.m. een externe HDD kopen. Nou heb ik hier al die topiques al door zitten spitten maar twijfel nogsteeds wat voor mij de beste optie is en nou hoop ik dat jullie me ff willen helpen:

Wat ik wil: het liefste een 500gbschijf (heell misschien een 320.. eigenlijk niet), 7.200rpm en een buffer van minimaal 8. Naja en mn max. was eigenlijk 100 euro.

Nou heb ik zelf een voorkeur voor Western Digital en zou heel graag een MyBook willen kopen van 500gb maar die is meteen een klap duurder. Met voor mij volgens mij als enige pluspunt, dat ie uitgaat als mn PC ook uit gaat.

Nou is er ook die LaCie schijf Porche, die zie je ook regelmatig voor 100.- langskomen, ook alle specs van boven.. maar dan wel de goede prijs. Maar ben echt geen LaCie fan..

Wat zouden jullie doen, zo'n WD Mybook kopen en dan zelfs evt eentje met minder GB of toch gewoon voor een Lacie of noggg een ander merk gaan?!

Hebben jullie tips, of dingen waar ik nogmeer op moet letten?! kan het namelijk echt even niet hebben om een fixe miskoop te pakken te hebben!!

super bedankt alvast!

www.vdzande.com

• Haas
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:28
Ik zal zowieso niet voor LaCie kiezen. Op werk zijn er al zoveel gecrashed door de slechte interface. (hierboven ookal eens genoemd) De schijven werken nog wel zonder behuizing. Wij hebben bij Paradigit voor al die LaCie schijven behuizingen gekocht van Diginote. Die draaien in oktober een jaar stabiel zonder restart.
http://www.paradigit.nl/images/article/l10013882.jpg
De Diginote behuizing voor 24,99 euro.

| QuadCore AMD A8-3870K Black Edition | ASRock A75 Pro4 | Corsair XMS3 12GB DDR3-1333 | SAMSUNG SSD 830 128GB | 2x Dell U2311H | Synology DS212j | Apple MacBook 3,1 (late 2007) |

• Henkie-Jan
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-06 23:08
Die diginote lijkt op de cooler-master?

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

quote:
Henkie-Jan schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:24:
Die diginote lijkt op de cooler-master?
Dat viel me van de week ook op :D
Lijkt erop als of de belettering gewoon anders is en voila! Een nieuw product ;)

• Haas
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:28
De behuizing is van binnen ook helemaal hetzelfde als de Coolermaster, volgens mij is het allemaal van 1 bedrijf.

| QuadCore AMD A8-3870K Black Edition | ASRock A75 Pro4 | Corsair XMS3 12GB DDR3-1333 | SAMSUNG SSD 830 128GB | 2x Dell U2311H | Synology DS212j | Apple MacBook 3,1 (late 2007) |

• Xander

Xander

(jarig!)
quote:
-roberth- schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:57:
De behuizing is van binnen ook helemaal hetzelfde als de Coolermaster, volgens mij is het allemaal van 1 bedrijf.
Ik denk eerder dat CoolerMaster die dingen maakt voor Diginote...

Alleen het voetje van de diginote ziet er anders uit, geloof ik? Not sure, ik heb mijn voetje al een hele tijd niet gebruikt / gezien. :P

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

quote:
Xander schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:51:
[...]

Ik denk eerder dat CoolerMaster die dingen maakt voor Diginote...

Alleen het voetje van de diginote ziet er anders uit, geloof ik? Not sure, ik heb mijn voetje al een hele tijd niet gebruikt / gezien. :P
Zou je niet gewoon denken dat er een fabriek in Taiwan of China staat die goedkoop die allemaal in elkaar kan bakken voor ik weet niet hoeveel verschillende bedrijven ;)

Pagina: 1 ... 12 ... 19 Laatste

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Sony Apple Games Besturingssystemen Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013