Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Externe harde schijven en behuizingen Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 63 64 65 66 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 juli 2005

Iemand ervaring met deze behuizing met verntilator (29 euro)? Zie http://www.digiaction.nl/...14/10000095a6019da18.html

En wat te denken van deze disk erin:
Samsung Spinpoint 200Gb SP-2014N (7200rpm/8Mb)
85 euro bij robkiens.nl

quote:
edwin103 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:37:
Iemand ervaring met deze behuizing met verntilator (29 euro)? Zie http://www.digiaction.nl/...14/10000095a6019da18.html

En wat te denken van deze disk erin:
Samsung Spinpoint 200Gb SP-2014N (7200rpm/8Mb)
85 euro bij robkiens.nl

LOL. z'n website is nog niet eens Firebird proof laatstaan dat ie een fatsoenlijke harddisk kan leveren :P

Ik ben al klaar met een leuke Maxtor DiamondMax Plus 10 160 GB (7200 RPM / 8 MB) IDE en een mooie kassie Spire Gigapod CF103-NEB™ Extern 3.5 drive USB 2.0 en Fire Wire

http://www.spirecoolers.com/images/products/gigapod.jpg

mooi heh? ;)

En dat alles voor 118 euro incl rembours, hier Geen gezeik met registreren voor een gebruikersnaam en password. Gewoon bestellen, betalen en ontvangen ;)

Dutchphoto wijzigde dit bericht 02-08-2005 20:08 (7%)

Check hier voor de laatste PocketPC freeware.

Reg. datum: 24 september 2004

Mooi dingetje :9~ Dutchphoto. Maareh..... Is een zelfgemonteerde net zo betrouwbaar als een vanaf fabriek gemonteerde? Ik ga er waarschijnlijk vaak mee lopen.

Interesse in een baan in de technische automatisering? Mail me!

Reg. datum: 24 augustus 2002

LaCie 250gB... mooier heb ik ze hier nog niet gezien
(nou behalve de 2 die ik hier op elkaar heb staan :)

http://images.gfx.no/20/20326/P3_HD_3QL_top.jpg

En dat voor 133Euro in de mediamarkt DH

High speed addict!
Reg. datum: 24 juni 2002

Ik heb wel eens een Maxtor One Touch 120 GB USB2 aan mijn systeem gehad, drive was niet van mij maar van een vriend.
Moest zo'n 4 gig overnemen, maar daar was ie toch wel bijna 90 minuten mee bezig.
Moet er niet aan denken dat bij zo'n snelheid je de hele schijf moet leeg plukken :X

Nikon D40 18-55 AF-S Hoya c-pola filter

Ik heb mij zonet de icy Box en een Seagate Barracuda 300GB besteld. Ik zal de benchmarks posten als ik ze binnen heb.

My QR-Code
Reg. datum: 06 september 2001

quote:
Buzzfuzz schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:14:
Ik heb wel eens een Maxtor One Touch 120 GB USB2 aan mijn systeem gehad, drive was niet van mij maar van een vriend.
Moest zo'n 4 gig overnemen, maar daar was ie toch wel bijna 90 minuten mee bezig.
Moet er niet aan denken dat bij zo'n snelheid je de hele schijf moet leeg plukken :X
Dan heb ik sterk mijn twijfels of je hem wel op een USB2.0 poort op de hoogste snelheid had aangesloten. Ik heb in enkele uren 120Gb gekopieerd via firewire...

Heeft iemand nog de gebruiksaanwijzingen drivers voor de: A-Tec HD-337 of een soortgelijke oem?
Dat is deze: http://www.papaware.com/images/case_337_250.jpg

pretorian_nl wijzigde dit bericht 03-08-2005 16:24 (4%)

Digital Media Junkie

Reg. datum: 28 januari 2004

Ook ik ben op zoek naar een goede, betaalbare behuizing, het liefst met fan. Mijn oog is gevallen op de CF103-NEB Spire Gigapod bij 1to0 voor 31 euro. Ik lees hier nu wisselende ervaringen, 1 negatief en 1 positief. Wellicht zijn er nog meer mensen die de Spire hebben met FW?

Reg. datum: 30 november 2001

quote:
Oishi schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:01:

Dat is zeker een USB-only versie? Verder niet duur, maar ik leg liever wat meer geld neer voor een FireWire type.

Reg. datum: 31 augustus 2002

quote:
Oishi schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:01:

mmm, alleen in denhaag of zou ik hem ook in rotterdam centrum voor die prijs kunnen krijgen?

is trouwens voor het eerst dat ze echt goedkoop zijn met een computeraanbieding

Reg. datum: 08 september 2001

Ik ga morgen mijn twee SV 3.5" IEEE1394/USB2 behuizingen terugbrengen. Er zit een Prolific PL-3507 processor in. Na een firmware upgrade uitgevoerd te hebben (hierboven ook genoemd) werden de drives eindelijk herkend, maar het kopieren van +/- 4 GiB aan mp3's bleef mislukken. Ik heb de snelheid langzamer gezet (max_speed=1) en geserialized (serialize_id=1), maar het werkt gewoon niet. Een rebuilt van de array lukte natuurlijk ook niet.

Een beetje Googlen naar die processor, en het lijkt wel duidelijk dat het niet zo'n best produkt is. Heeft iemand hier misschien ervaringen met deze apparaten en Linux?

Ik ben dus op zoek naar een andere 1- of 2-schijven behuizing. Met een andere processor. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde controllers, Firewire en Linux?

GNU guru en mainframe hacker
Er zijn twee soorten mensen: zij die Audigy mixers snappen en zij die dat niet doen.

quote:
Kayke schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:20:
Mooi dingetje :9~ Dutchphoto. Maareh..... Is een zelfgemonteerde net zo betrouwbaar als een vanaf fabriek gemonteerde? Ik ga er waarschijnlijk vaak mee lopen.

Ik ga er niet mee lopen :9 Kijk eens rond hoeveel zijn die er eentje zelf bouwen. Dat *moet* dus wel betrouwbaar zijn. Verder zijn er natuurlijk legio materialen voorhanden om het nodige "extra" te doen vwb. schokbestendigheid, en geluiddemping

Lacie is *niet* mooi.Het zijn lelijke metale dozen. Als er iets met dat ding is moet ie terug naar de fabriek. Die HDD kan er nl. niet "zomaar" uitgehaald worden.

Oops, dit is toch wel ff erg "geil"

http://members.chello.nl/h.heijligers/usbhdd.jpg

Dutchphoto wijzigde dit bericht 05-08-2005 21:32 (10%)

Your ticket, please!
Reg. datum: 25 januari 2001

quote:
Sendy schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:20:
Ik ga morgen mijn twee SV 3.5" IEEE1394/USB2 behuizingen terugbrengen. Er zit een Prolific PL-3507 processor in. Na een firmware upgrade uitgevoerd te hebben (hierboven ook genoemd) werden de drives eindelijk herkend, maar het kopieren van +/- 4 GiB aan mp3's bleef mislukken. Ik heb de snelheid langzamer gezet (max_speed=1) en geserialized (serialize_id=1), maar het werkt gewoon niet. Een rebuilt van de array lukte natuurlijk ook niet.

Een beetje Googlen naar die processor, en het lijkt wel duidelijk dat het niet zo'n best produkt is. Heeft iemand hier misschien ervaringen met deze apparaten en Linux?

Ik ben dus op zoek naar een andere 1- of 2-schijven behuizing. Met een andere processor. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde controllers, Firewire en Linux?

Wat wel een goede controller (b)lijkt te zijn is die van Oxford Semiconductor (www.oxsemi.com). Heb geen ervaring met deze controller en linux, wel met MacOS-X (= ook UNIX-achtig) en Windows. En daar doet 'ie ut erg goed mee.
Wel ff zoeken in welke cases deze controller zit!

Bij de weg: ook mijn ervaring met Prolific3507 icm OS-X is bagger.

Life is hard; the frontside of a train is harder.....

take it easy, take a sisi
Reg. datum: 02 oktober 2001

Ik heb dus een USB behuizing van Spire zoals hierboven te zien aangeschaft icm een Samsung 200Gig HD.
Op m'n laptop werkt alles naar behoren maar op m'n pc krijg ik het niet vlekkeloos aan de praat.

als ik de HD aanzet geeft windows wel een melding dat er nieuwe hardware is gevonden.
Bij apparaatbeheer staat de HD dan ook netjes aangegeven maar hij is met verkenner niet te vinden.

Via Computerbeheer -> schijfbeheer is de HD wel te vinden, maar het duurt erg lang voordat dit programma weer reageerd.
Als ik na schijfbeheer bekeken te hebben explorer weer open blijft explorer hangen met een wit scherm.

OS = XP SP2
MOBO = Asrock K7VT2

EDIT

Laatmaar het werkt wel als ik de USB achter op de PC aansluit, blijkbaar iets mis met m'n front USB.

T-8one wijzigde dit bericht 06-08-2005 16:57 (15%)

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

verdeelt de whooping.

OK, heb uiteindelijk een Computerland behuizing gekocht (aangezien er geen duidelijke merknaam opstaat noem ik hem maar naar de winkel). Firewire en USB-2, ik ben gevallen voor de goede prijs.

Ervaringen:
  • Het ding is buitengewoon lelijk ;) - valt wel mee... Het zijn eigenlijk twee aluminium platen van pakweg 2mm dik, die op de vier hoeken met aluminium paaltjes aan elkaar zitten. De harddisk zit direct op de onderste plaat geschroefd. De zijkanten zijn afgedekt door min of meer passende zwarte stukken plastic.
  • Uit de beschrijving lees je al dat het niet heel degelijk aanvoelt. De platen zijn voor mijn gevoel net een mm te dun, maar op zich wel stijf genoeg. De plastic zijdelen rammelen daarentegen nogal. Als je veel gaat heen en weer slepen is het niet zo geschikt.
  • Het past allemaal niet fantastisch; het is zo krap, dat ik de printplaat in de doos moest losschroeven om de harddisk erin te krijgen. De harddisk paste er los wel in, maar met de ATA66 kabel erin niet. Uiteindelijk kreeg ik het passend door de ATA stekker half onder de printplaat te moffelen.
  • Voordeel van het loshalen van de printplaat: ik heb er even onder kunnen kijken voor jullie :) - er zit een Prolific PL-3507 chip (USB/FW combo) onder met Agere FW802B (FW PHY).
  • Er zit geen fan in, de warmte komt echter goed naar buiten doordat je de harddisk strak tegen een van de platen aanschroeft.
  • Tot nu toe lijkt het goed te werken, met Windows 2k en Firewire. Ik heb wat grote mappen (honderden files, meerdere Gb's) versleept en met MD5sum gecontroleerd. Snelheid niet gemeten, gevoelsmatig dik in orde.
  • Ik heb 1 modificatie uitgevoerd: aangezien de doos op de schroefgaten voor de harddisk na helemaal hetzelfde is vanonder en vanboven, heb ik de voetjes op de bovenkant vastgemaakt (edit: voor de duidelijkheid, ik heb hem dus ondersteboven op tafel staan nu). Voordeel: de warme plaat waar de harddisk aan zit kan nu door convectie worden gekoeld. Ook heb ik het idee dat het ding nu stiller is (zoals ik zei, zijn de platen net wat dun, en blijkbaar trillen ze minder als de hdd aan de bovenste plaat hangt dan als hij op de onderste plaat ligt). Ook een nadeel: je kijkt tegen de schroeven van de harddisk aan nu :)

Het ding werd geleverd met 6-6pins firewire en met usb kabel, en een kleine 12V adapter.
Verder zit er een aan/uit schakelaar op, en bij mij wordt hij trouwens ook gewoon door het power management van de pc uitgezet als ik niks doe (via firewire iig).

Ben al met al best tevreden voor 40 euro...

John_Glenn wijzigde dit bericht 08-08-2005 08:33 (3%)

Cuore Sportivo

Nadat ik eerst 2 externe 3,5" HDD case's had van Conceptronic wilde ik iets compacts wat ik zo mee kan nemen. (die 3,5" dingen zijn me veel te groot/lomp/zwaar).

En dat was deze

Het is wederom een Conceptronic geworden en ik ben er super tevreden over!
Ik heb er een 80GB 8Mb Cache HDD in zitten en bevalt super!
Word totaal niet warm en is ook nog lekker snel (22-25Mb ps)

http://www.conceptronic.nl/site/images/userpics/produkten/CHD2U/CHD2U-1b.jpg

http://www.conceptronic.nl/site/images/userpics/produkten/CHD2U/CHD2U-4d.jpg

http://www.conceptronic.nl/site/images/userpics/produkten//CHD2U/CHD2U-fea.gif
quote:

General specifications:

• Compatible with all 2.5 inch harddisk with IDE interface (maximum 60-100GB) (harddisk is not included)
• W x L x H = 76 x 139 x 16 mm

Included accessoiries:
• Multi language manual
• Driver & software CDROM
• Powersupply
• USB cable

Minimum system requirements:
• PC with available USB 1.1 or USB 2.0 port
• CDROM drive
• Compatible with Windows 98/ME/XP/2000/Mac os 8.6 or higher

Warranty:
• 3 year

Het mooie is dat je hem op 2 manieren kan voeden (mocht dat nodig zijn) via usb (zit extra kabel bij) of met de stroomadapter. (deze is ook nog eens zeer klein!)
Verder zit er een mooi zacht stoffen hoesje bij zodat je case netjes blijft!

Klik hier voor specs enzo :)

..:: Fabbrica Italiana Automobili Torino 500 ::..

quote:
John_Glenn schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 11:05:
OK, heb uiteindelijk een Computerland behuizing gekocht (aangezien er geen duidelijke merknaam opstaat noem ik hem maar naar de winkel). Firewire en USB-2, ik ben gevallen voor de goede prijs.

Ben al met al best tevreden voor 40 euro...

Ben ik toch goedkoper uit het m'n (29,49 euro) Spire, USB en FW en leuke gekleurde verlichting. Hoef ik dus niet te "modden" :9

Meer kan ik er nier van maken.

http://members.chello.nl/h.heijligers/max10ex.jpg

Dutchphoto wijzigde dit bericht 08-08-2005 21:02 (12%)

verdeelt de whooping.

Tja, ik moest geen Spire meer na die eerste die ik heb teruggestuurd.

Zijn jouw metingen over firewire?
quote:
John_Glenn schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 08:37:
Tja, ik moest geen Spire meer na die eerste die ik heb teruggestuurd.

Zijn jouw metingen over firewire?
USB 2.0

Reg. datum: 28 januari 2004

Wordt die Spire niet warm? Dat las ik eens op een duitse website.

Reg. datum: 09 januari 2004

quote:
Dutchphoto schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:53:
[...]

Ik ga er niet mee lopen :9 Kijk eens rond hoeveel zijn die er eentje zelf bouwen. Dat *moet* dus wel betrouwbaar zijn. Verder zijn er natuurlijk legio materialen voorhanden om het nodige "extra" te doen vwb. schokbestendigheid, en geluiddemping

Lacie is *niet* mooi.Het zijn lelijke metale dozen. Als er iets met dat ding is moet ie terug naar de fabriek. Die HDD kan er nl. niet "zomaar" uitgehaald worden.

Oops, dit is toch wel ff erg "geil"

[afbeelding]

Weet niet over welke lacie je het hebt. Als je het over de porsch hebt ben ik het er zeker mee eens, de d2 vind ik wel mooi bovendien zit daar een smartpowerswitch op wat ik erg makkelijk vind.

Ik heb inmiddels mijn 2e lacie d2 besteld ditmaal 300gb. Ik heb hier een ander 500gb model staan.

100% No Soul Guaranteed

Reg. datum: 14 augustus 2004

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want echt veel verstand heb ik er niet van :/ . Ik heb een 3,5 inch Maxtor Diamondmax 10 SATA 250GB/16MB cache schijf. Hiervoor wil ik graag een externe behuizing aanschaffen waar de schijf in kan. Vervolgens wil ik het geheel via USB 2.0 als backupstation gebruiken voor mijn laptop. Nu is mijn vraag:

pricewatch: Conceptronics CHD3SATA 3,5" Harddisk Behuizing (SATA)

of deze geschikt is? Zo niet dan is een goeie tip welkom, met wellicht een linkje ook nog als je zin hebt? _/-\o_ Bedankt alvast!!

verdeelt de whooping.

quote:
objectief2 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:20:
Vervolgens wil ik het geheel via USB 2.0 als backupstation gebruiken voor mijn laptop. Nu is mijn vraag:

pricewatch: Conceptronics CHD3SATA 3,5" Harddisk Behuizing (SATA)

of deze geschikt is?

Nou, nee. Als je doorklikt naar de specificaties zie je dat er geen USB aansluiting op zit.

Enige ding dat ik onlangs ben tegengekomen dat wel SATA->USB doet is dit: SPIO352-SUS maar ongetwijfeld zijn er meer van zulke dozen.
Reg. datum: 14 augustus 2004

Bedankt! Ik had al het idee dat ik deze niet moest hebben, maar toch fijn dat het nu duidelijk is (hij leek me ook te goedkoop voor een SATA---->USB 2.0)....

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 63 64 65 66 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: