Hoofdcategorieën
Topicacties

Tele2 ADSL ervaringen

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Reageer Nieuw Topic
Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

quote:
BEVEL schreef op maandag 15 september 2008 @ 12:54:
Kun je ipv de standaards Davolink modem niet een eigen adsl 2 modem gebruiken?
Zo ja.. welke?

Zo nee.. waar ligt dat aan?
Nee, Tele2 geeft de juiste instellingen niet vrij. Je kunt je eigen modem niet configureren voor hun netwerk.

Alea iacta est

Reg. datum: 24 september 2008

Ok mensen even een vraagje.
Aangezien ik niet echt zin had om die 20+ pagina's hier allemaal door te lezen vraag ik het maar nog een keer.

Ik heb nu 8 jaar planet internet adsl comfort (oud) wat altijd prima gewerkt heeft.
Sinds kort woon ik echter op mezelf en in me nieuwe huis wil ik ook veel voor weinig internet hebben.
Ik zit nu te twijfelen tussen kpn basis: tot 3mb/s down, 512kb/s up ¤ 25,-
en tele2 adsl super: tot 20 mb/s down, 1 mb/s up ¤ 24,95
Alleen lees ik hier dat die 20 mb/s zo goed als nooit gehaald wordt en dat heel het service en aansluit verhaal van tele2 kompleet bagger is.
Daarbij hangt het ook nog eens af van hoever je bij de centrale vandaan zit om een beetje snelheid te halen bij tele2, terwijl planet altijd de hoeveelheid kb/s haalt tijdens het downloaden waar je voor betaald heb.
Ik denk dat het och maar planet wordt (kpn) of jullie moeten me om kunnen praten voor tele2?
Ik hoor het wel en alvast bedankt voor

Reg. datum: 01 oktober 2003

quote:
Ed_L schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:20:
[...]

Nee, Tele2 geeft de juiste instellingen niet vrij. Je kunt je eigen modem niet configureren voor hun netwerk.
Ik heb vandaag met de helpdesk gebeld (pre-sales) en die zij dat het geen enkel probleem was, alleen hebben ze liever dat je hun modem gebruikt, omdat dat 'beter' werkt..

Ik ga nu voordat ik abbonement bestel de instellingen opvragen, omdat het via een eigen modem als backup lijn moet dienen, en via loadbalancing ook aangestuurd moet worden. De fabrikant (draytek) zegt ook dat het wel kan, maar dat je wel instellingen moet opvragen..

Als er al mensen zijn die het ook gelukt is.. tips zijn welkom!

Reg. datum: 24 juli 2000

quote:
xenomorphical schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:37:
.... en dat heel het service en aansluit verhaal van tele2 kompleet bagger is.
Is helemaal niet waar; qua service durf ik te stellen dat ze 1 van de beste providers van NL zijn.

We praten over nu he, niet 5 jaar geleden. En dat er een paar klagers ziin is logisch; ze hebben nogal veel klanten ;)

Je hebt ut.. of je hebt ut ni

quote:
Aangezien ik niet echt zin had om die 20+ pagina's hier allemaal door te lezen vraag ik het maar nog een keer.

Ik heb nu 8 jaar planet internet adsl comfort (oud) wat altijd prima gewerkt heeft.
Sinds kort woon ik echter op mezelf en in me nieuwe huis wil ik ook veel voor weinig internet hebben.
Alleen lees ik hier dat die 20 mb/s zo goed als nooit gehaald wordt en dat heel het service en aansluit verhaal van tele2 kompleet bagger is.
Daarbij hangt het ook nog eens af van hoever je bij de centrale vandaan zit om een beetje snelheid te halen bij tele2, terwijl planet altijd de hoeveelheid kb/s haalt tijdens het downloaden waar je voor betaald heb.
Ik denk dat het och maar planet wordt (kpn) of jullie moeten me om kunnen praten voor tele2?
Ik zou zeggen, gewoon doen dat Tele2. Ik heb het nu 1,5 jaar (20mbit inet + bellen), ik haal zo'n 12mbit, mij zat voor 30euro in de maand, en het heeft er werkelijk nog nooit uitgelegen. 1x de helpdesk gebeld: mijn telefonie viel soms tijdens het bellen weg (hoorde ik de andere partij niet voor een paar seconden). 's Avonds om half 9 gebeld, gelijk iemand aan de lijn en ook gelijk een goede oplossing (splitter er tussenuit halen, en 't probleem was over, eigenlijk was die ook niet nodig, toch geen analoge lijn meer). Dus tja, ik kan alleen maar zeggen doen ;)

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze vooroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

Reg. datum: 15 september 2006

quote:
en tele2 adsl super: tot 20 15 mb/s down, 1 mb/s up ¤ 24,95
Je vergelijkt twee uitersten aan abonnementsvormen. 3Mbit tegen 15 Mbit download (15 Mbit omdat de meesten klanten een cap hebben op hun lijn). Als je internet niet intensief gebruikt, kan je ook andere providers bij je keuze betrekken en proberen minder uit te geven.
Als je alleen op prijs vergelijkt, vind ik het nog veel meer vreemd. Vergelijk het maar zo: je betaalt dezelfde prijs, maar bij de één kan je alleen een glas vol krijgen en bij de ander de hele fles.

Wat mij opvalt bij Tele2 zijn de stabiliteit van het netwerk. Die is uitmuntend.
Wat zeer tegenvalt, is dat als er een technisch probleem is het te lang duurt voor het opgelost is.

quote:
cornfed99111 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:46:
[...]

Wat mij opvalt bij Tele2 zijn de stabiliteit van het netwerk. Die is uitmuntend.
Wat zeer tegenvalt, is dat als er een technisch probleem is het te lang duurt voor het opgelost is.
Dat is niet zo vreemd omdat menselijke ondersteuning duur is. Vandaar dat bij de goedkopere abonnementen (bv ook Telfort) de oplostijden wat groter zijn. Technisch is het (vrijwel) allemaal gelijk.
Juist het geven van garanties (bv oplossen binnen een dag) zou een abonnement ontzettend duur maken.

Reg. datum: 05 augustus 2008

quote:
Mattie84 schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:12:
Gister meldde mijn vriendin dat het internet niet meer werkte. Aangezien zij geen verstand van adsl etc heeft ben ik ernaar gaan kijken:

Modem check (zo`n Davolink DV2020)
- Powerled staat aan (constant groen)
- Statusled staat aan (constant groen)
- DSL lampje staat niet aan
- Line lampje staat niet aan
- LAN lampje waarmee de computer aangesloten staat staat wel aan

Computer check;
- Geen ipadres (169.x)
- Windows instellingen nagekeken en stond gewoon op DHCP.

Daarna het modem gereset, waarna het modem in dezelfde toestand kwam als daarvoor.
Daarna in Windows de TCP/IP stack verwijderd (je weet maar nooit, het blijft windows ;) ) en opnieuw geinstalleerd. Daarna kwam ik weer in dezelfde toestand als eerst (169.x als IP adres).

Daarna een laptop aangesloten op dezelfde, en tevens andere LAN poorten, om te kijken of het echt niet aan de computer lag. Ook daarbij kreeg ik een 169.x adres.

Mijn 1e conclusie is dat het modem defect is, aangezien alles donderdag nog werkte en er in de opstelling niets veranderd is.

Daarna toch maar even de helpdesk via de chat gesproken, deze ging vervolgens standaard alles navragen of alles bij de splitter goed aangesloten was en of de lampjes brandden. Tussen de checks door vraag ik of, buiten de beschouwen dat ADSL via de statuslampjes niet werkt, of ik niet op z`n minst een IP adres van de router (192.x) moet krijgen? Hierop krijg ik als antwoord; Als DSL weer werkt dan krijg je op de computer weer een IP adres .... :X :X :X

De helpdesk kon niets doen behalve de storing door te zetten naar de Technische Dienst voor een lijncheck. Na een half uur zou de lijntest afgelopen zijn en kon ik de boel weer aansluiten, waar ik weer uitkwam op dezelfde situatie als in het begin.

De klantenservice zegt dat de TD binnen 10! dagen opgelost moet hebben en dat mijn vriendin tot die tijd dus moet wachten.

Mijn 1e conclusie; Modem kapot, wat denken jullie? :X
modem defect; no doubt. zonde van de tijd om linemetingen te doen als je niet eens een pc kan connecten met je modem. Succes met dit probleem; 95% v/d 1e lijns medewerkers die je aan de lijn kan krijgen snappen niet eens wat een 169.*.*.* ip adres inhoud.

Ik heb al vanaf het begin van de avond een enorm brakke verbinding (10/1 abo, alles werkt nog wel, maar connecten duurt heel lang). Anderen hier ook last van?

Jup, al vanaf de middag al, hierzo.
Mijn eerste 'storing' sinds ik bij Tele2 zit.

Carpe Noctem
Reg. datum: 01 juni 2001

Mijn verbining is ook retetraag sinds gister, daarvoor geen enkel probleem
Zit in Enschede

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Reg. datum: 05 juni 2001

Hier in Zwolle zelfde probleem. ;( Wordt inmiddels ook melding van gemaakt op site Tele2.

Hier de melding:

Grote landelijke storing instabiele diensten
Op dit moment is er een storing in het netwerk van Tele2. Hierdoor kunt u problemen ondervinden met alle diensten van Tele2. Deze storing wordt zo spoedig mogelijk verholpen. Wij verzoeken u op een later tijdstip opnieuw uw diensten te controleren. Via deze website houden we u op de hoogte van de storing. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Tele2.

Is het forum van Tele2 trouwens offline? Ik zat net even te zoeken maar kon het niet vinden. Of moet je ingelogd zijn om het te kunnen zien (was eerst niet zo dacht ik).

There is no spoon

Hier sinds vrijdag vroeg in de ochtend al problemen, zaterdag proberen te bellen naar de klantenservice maar was niet te doen. Sinds gister zie ik ook op een andere Tele2 lijn erg veel problemen, blijkbaar het probleem zoals gemeld in bovenstaande post alleen op die lijn lijkt het inmiddels wel weer ok te gaan, hier thuis nog niet. Hoe staat het bij jullie inmiddels?

<PowerSp00n.nl> <Gamers Zone> - Slackware & Gentoo \o/

Reg. datum: 30 juli 2004

Jep ook storing hier(denk ik). Hoewel het downloaden niet langzaam gaat is mijn ping met games en websites laden wel traag. Niet lekker surfen zo.

I'm everything you need.

Carpe Noctem
Reg. datum: 01 juni 2001

Lijkt weer sneller te gaan nu

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Is hier ook weer goed.

Reg. datum: 09 oktober 2003

quote:
robbertb schreef op woensdag 03 september 2008 @ 09:04:
[...]

Ik haalde meestal maar snelheden rond de 1000kb/sec terwijl ik op 300 meter van de centrale zit. Heb hierover contact opgenomen met de helpdesk van tele2. Daar wisten ze mij te vertellen dat ze niks doen als de snelheid maar boven de 600kb/sec ligt :(
Ik zit zo'n 1200 m van de centrale, maar download rond de 1300/1400.
quote:

Ik ben al lang abonnee, sinds Zonnet. (daarna Versatel). Nooit problemen gehad, haast geen downtime. Aansluiten (met een monteur) was zo geregeld.
Ik zit alleen te denken aan een switch van provider, ivm HD-kanalen bij Ziggo. (maar met de nodige kinderziektes)
There is no spoon

Net maar even contact opgenomen met Tele2 gezien hier berichten verschenen dat de problemen voorbij waren en de melding op de Tele2 site ook weg is maar ik problemen blijf houden. Want een kansloze klantenservice heeft Tele2 zeg, jaren niet nodig gehad dus nooit problemen mee gehad.

Net toen ik erdoor was en ze begon met het kijken waar een probleem kon zitten stotterde ze ineens dat hun eigen systemen problemen gingen geven en dat ze me niet verder kon helpen en dat ik later maar terug moest bellen. Ik weet niet wat die mensen denken maar ik heb ze maar even voorgesteld dat zodra ze kunnen ze mij maar even terugbellen, dat scheen moeilijk te zijn want volgens die mevrouw 'is er een lange wachtrij'. En precies, daarom ga je me terugbellen...

Het scheen erg moeilijk te zijn en ze bleef moeilijk doen maar uiteindelijk heeft ze toch een ticket/call voor me gemaakt, alleen ze weet niet of ik terug gebeld wordt. Daar heb je dus ook lekker veel aan... tot zover mijn tele2 ervaringen :/.

<PowerSp00n.nl> <Gamers Zone> - Slackware & Gentoo \o/

quote:
grizzlybeer schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:36:

Is het forum van Tele2 trouwens offline? Ik zat net even te zoeken maar kon het niet vinden. Of moet je ingelogd zijn om het te kunnen zien (was eerst niet zo dacht ik).
Het forum is al enkele maanden geleden gesloten door Tele2. Er waren te veel negatieve berichten.
Dat beviel Tele2 niet zo.

Dipstick
Reg. datum: 04 december 2000

quote:
Kird03 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 00:26:
[...]

Ik heb vandaag met de helpdesk gebeld (pre-sales) en die zij dat het geen enkel probleem was, alleen hebben ze liever dat je hun modem gebruikt, omdat dat 'beter' werkt..

Ik ga nu voordat ik abbonement bestel de instellingen opvragen, omdat het via een eigen modem als backup lijn moet dienen, en via loadbalancing ook aangestuurd moet worden. De fabrikant (draytek) zegt ook dat het wel kan, maar dat je wel instellingen moet opvragen..

Weet je hier al meer over? :)

Ter land, ter zee en in je ster

E6600 baby!
Reg. datum: 25 oktober 2000

quote:
[...]

Ik ben echt razend benieuwd of je die gegevens nog hebt gekregen. Dat modem van Tele2 is zeer beperkt, en ik zou graag een eigen modem gebruiken..

check je IP Adres -> http://www.moanmyip.com/

Assault lan

quote:
[...]

Toch kan dit helaas niet zo simpel als je zou verwachten, en zijn deze gegevens niet los verkrijgbaar.
Panta Rhei
Reg. datum: 29 januari 2006

Met ^^

Ik ben benieuwd of het jou wel lukt, maar ik ben bang dat de sales afdeling je, net als mij, gewoon genept heeft.

Alea iacta est

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: