Gathering of Tweakers

Quicksearch
De mensen die momenteel denken dat hun browser perfect is, hoeven niet verder te lezen. ;)

Voor de rest: Ik ben al een tijdje bezig met het ontwikkelen van een nieuwe webbrowser. Wat er al in zit: Favorieten, Tabs, Zoekbalk, Geschiedenis, Pop-up blocker :Y)... Nu ben ik met deze functies klaar en wil ik verder gaan met het uitbreiden van deze functies en het toevoegen van nieuwe functies.

Bij dat laatste heb ik jullie hulp nodig :*), want ik kan me niet veel dingen bedenken die ik in de browser kan bouwen.. Als jullie ideeën hebben, plaats ze dan hier. Ik neem de functies / verbeteringen mee in de ontwikkeling en laat jullie weten als er een nieuwe versie af is.. ;)

http://microse.nl/images/mseunitesm.gif (klikbaar)
Dit is versie 1.0.0.0, de eerste final.

Het programma is in het Engels en Nederlands, het is gemaakt in VB.Net 2008, en gebruikt de render-engine van IE.. (En ik gebruik 'm op dit moment :+)

Er kunnen nu ook Plugins gemaakt worden, ga hiervoor naar de laatste post...

edit:
Nieuwe versie..

sanderev66 wijzigde dit bericht 29-03-2008 11:14 (61%)
Reden: Final versie 1.0.0.0

©MicroSE®, Take Control! / Mijn website

Acties: [view][quote]

Door: André Moderator WEB/GFX/DTE
CSS2 en XHTML ondersteuning ;)

andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics

Ik zal dat aan de lijst toevoegen, al denk ik niet dat ik dat snel voor elkaar zal krijgen :P

Acties: [view][quote]

Door: pasta Moderator BV/CSA
Theezak er maar in

Ik zou zelf het liefste iets als Netscape in hun laatste beta (afaik) heeft geplaatst. Een combinatie tussen de engine van IE en de engine van bijv. FF, en de functie om hier makkelijk in te kunnen switchen. Verder natuurlijk ingebouwde search engine door middel van keywords*, en de mogelijkheid om het makkelijk uit te breiden met plugins en/of extensions. :)

* Met keywords bedoel ik de manier zoals o.a. Firefox dit afhandelt.
google blaat
wordt automatisch omgezet naar :)

Are you my virgins?
---
<zeef> gaan jullie het zelf vertellen of moet er gedanny-d worden?

een vorm van keywords (browserfuncties als browser:nieuw, browser:over; browser:afsluiten, etc.) zijn al ingebouwd, dus google:zoekterm zal goed te doen zijn..

En dat switchen tussen engines lijkt mij een zeer grote en best wel goede functie, alleen ben ik beperkt tot de beperkingen van VB...

sanderev66 wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:26 (31%)

RSS reader in een browser zou ook wel tof zijn. popup killer die bijhoudt van welke sites je WEL popups wilt hebben. Zoomfunctie.

Ik geloof dat er in de nieuwe IE 7 een rss reader komt en popup list bijhouden wordt nu vast ook wel gedaan maar dat lijken me wel handige functionaliteiten.

Sharky

Gecko KUN je ook gebruiken in VB, ook al is mij dat nog niet gelukt. IMHO heeft een browser niet veel meerwaarde (hoe goed de schil al is) als je verder gaat op een brakke engine...

edit:

Na 2 seconden googlen: Gecko ActiveX

Battle Bunny wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:29 (24%)

Pure anandamine!

Een inline css-editor lijkt mij fijn, welke ook aangepaste css'en onthoudt :)
(Beetje als de editCSS-extensie voor FF)

Wau wau!

lijstje:
RSS reader (was al op m'n lijstje..)
Uitgebreide Popup blocker (ook al op mijn lijstje..)
Zoomfunctie
zoek-keywords
meerdere engines
css2 en XHTML
betere deïnstallaties (volgende versie)
zoeken op halve woorden
pngfix, adblock...

sanderev66 wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:52 (25%)

onder windows xp sp2 (iig deze pc) werkt het programma niet

krijg een toepassingsfout

kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000135).

Nog een inkopper? Native SVG en verder goede ondersteuning voor wiskunde- en aanverwante symbolen (probeer maar eens de griekse tekens online te laten zien zonder er plaatjes van te maken of meteen MathML).

Maar goed, dus meer IE-problemen (net als André overigens :+ ) |:(

Verder, de vaste dingen als tabbed browsing(zit er al in |:(), adblock, popup-block...
Misschien kan je een vaste CSS-hack inbouwen, net als een vaste pngfix hack (.htc of javascript)! :9

Hmmm, moet ook niet zolang open laten staan.. mosterd na de maaltijd! :)

Oh ja, skinnable? :P

Savantas wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:33 (14%)

La Vache qui Plit® is a registered trademark of Savantas ;)

Wijzig mijn usericon!

Het start hier helaas wel een stuk langzamer op dan firefox en ie :)

/l、
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ Pick my icon
 じしf, )ノ

Hnmm ik wist nog niet dat er zo'n ActiveX project was....

Een inline css editor zal de zelfde problemen veroorzaken als een zoomfunctie en css2 en XHTML vrees ik.. (misschien in versie 1.0.0 dat ik zulke dingen ingebouwd heb.. misschien niet)
De rss reader is iets wat ik voor versie 0.5.0 af wil hebben... (al moet ik dat nog gaan uitvogelen..)
de uitgebreide pop-upblocker en zoekkeywords staan voor de volgende versies op het programma (uiterlijk 0.1.5)

Reg. datum: 17 oktober 2004

Langzamer? Hij start hier in ~2 seconden op.

Icoontje veranderen van het programma (de kleur van die U is nogal, 'apart'). Verder is het natuurlijk nog heel erg basic. Desalniettemin natuurlijk mooi gedaan. Er moeten natuurlijk nog wel aardig wat functies worden toegevoegd, de meeste daarvan zijn al genoemd. Adblock is de belangrijkste.

Athlon 64 3000+ NewCastle || Asus K8V - BIOS 1007 || 2GB Corsair PC3200 || nVidia Geforce 7600GT || Samsung 930BF || D-Link DWL-G510

snelheidsproblemen... tja het is gebasseerd op .Net, dat geld dus ook voor de initialisatie-fout...

Als het programma eenmaal draait, is het wel (ongeveer) even snel als IE...

Adblock is zeker een belangrijke, maar dat vereist dat de pagina in runtime aangepast moet worden.. Dit kan natuurlijk wel, alleen wordt het er dan 800% ingewikkelder om het te maken... maar ok, ik zet 'm op de lijst..

Het icoontje is juist speciaal voor het programmatje gemaakt, ik vond de kleur wel leuk... meningen verschillen nogal :P

sanderev66 wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:44 (50%)

Reg. datum: 17 oktober 2004

Oh en als je het deinstalleert blijft er een register-entry van MicroSE\Unite over in HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\

Athlon 64 3000+ NewCastle || Asus K8V - BIOS 1007 || 2GB Corsair PC3200 || nVidia Geforce 7600GT || Samsung 930BF || D-Link DWL-G510

Voor dit soort beta programma's zoek ik altijd een versie zonder installer. Dus gewoon een zip met alle bestanden er in. Ik hoef geen bende achtergebleven registersleutels en ini files na deinstallatie.
quote:
.dani. schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:41:
Oh en als je het deinstalleert blijft er een register-entry van MicroSE\Unite over in HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\
Dat bedoel ik dus. Ik ga hem niet eens uittesten.

Noork wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:43 (44%)

die registersleutel is door de applicatie zelf gemaakt... (bewaart de instellingen van de browser, en de installer verwijderd deze nog niet omdat je dan bij een herinstallatie (verwijderen daarna installeren) al je instellingen kwijt bent.

sanderev66 wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:46 (62%)

Dope Rapper

je moet kunnen searchen op halve woorden... bijvoorbeeld %lifant voor olifant enzo. als je niet weet hoe je een woord spelt , of als je alle nec 25XX dvd roms wil zoeken.
Ik zie graag een up-to-date engine in een browser die cross-platform is en waarin je met regexes kunt zoeken nadat je een / getypt hebt :) .

Mijn rechten zult gij doen, en Mijn inzettingen zult gij houden, om in die te wandelen; Ik ben de HEERE, uw God! Ja, Mijn inzettingen en Mijn rechten zult gij houden; welk mens dezelve zal doen, die zal door dezelve leven; Ik ben de HEERE!

hmm, veel van jullie functies eisen een aanpassing van het document wat er geladen is.. of van het control (de browser) zelf. Als ik dat uitgevogeld heb, kan ik er aan gaan werken (maar onthoud, ik heb niet de source code van IE, dus het kan wel even gaan duren voordat ik dat voor elkaar heb..)

Misschien compatibiliteit met MS applicaties, ...
Bv SUS werkt niet met Firefox....

quote:
ucchan schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:53:
Ik zie graag een up-to-date engine in een browser die cross-platform is en waarin je met regexes kunt zoeken nadat je een / getypt hebt :) .
Hellaas maak ik de enigine niet zelf, maar ik gebruik die van MS.... 8)

Op www.tweakers.net kun je niet naar beneden scrollen. :)

edit:

Nu lukt het wel. Net was dat niet het geval.

magnifor wijzigde dit bericht 29-03-2005 15:01 (40%)

Vershillende MS apps werken al (windows update bijvoorbeeld) niet dat me dat enige moeite kostte :P

Scroll problemen kan komen doordat een scrollbaar control geselecteerd is... het handellen van muisevents is al (eenvoudig) aanwezig, dit wordt nog verder uitgebreid.. (klikken en daarna scrollen helpt..)

sanderev66 wijzigde dit bericht 29-03-2005 15:03 (7%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws