Hoofdcategorieën
Topicacties

Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Tasma schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:22:
[...]

Dit ligt dus -echt- niet bij chello he. Heb daar onlangs zelf gewerkt voor een langere periode (tech helpdesk) en dit wordt NIET geknepen. Enkel als je niet betaald maar dan heb je -geen- inet meer, en als je de 2 goedkopere abbo's hebt.

Dit probleem ligt bij jouw pc, NIC (staat die op 10mbit/half duplex?! DOEN!) , je firwall, je client, de uploads of wat dan ook maar niet bij de provider.

Het signaal is -niet- voor 1 programma slecht, en voor anderen goed. En het gebruik van andere poorten is onomstotelijk bewijs hiervoor.

Zelfs als je bij Chello werkt op de helpdesk weet je er vaak ook niks van hoor, 2/3 jaar terug werd er iig wel degelijk geknepen, en op de afdeling wisten we van helemaal NIKS. Pas na herhaaldelijk contact met hogerop werd er wat duidelijker.

http, mail etc. verkeer was ongelimiteerd, al het overige zat een flinke knijper op rond de piekuren. Zelf nog getest toen ik overgestapt was naar Demon, een maat van mij met (toen nog) Chello eerst iets downloaden vanaf mijn ftp: 14 kB/sec ofzo.. toen hetzelfde bestand via mijn webserver binnengehaald en dat ging gewoon met 55kB/sec (de max upload van m'n adsl lijn). 's Nachts ging het iets beter, maar echt vrolijk werd je er niet van.

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Acties: [view][quote]

Door: dion_b
Moderator PMG/VB/OH
say Baah
Reg. datum: 19 september 2000

quote:
MrBucket schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:18:

[...]

Hij is wel eerlijk, daar kan je niks van zeggen. Tact, da's weer een ander verhaal ;)
Eerlijk bullshit - weer een helpdesker die het antwoord niet weet en maar iets verzint. Trafficshaping gebeurt niet per 'regio' maar op de backbone, bovendien wordt niets actief gecapped. Dit klinkt verdacht als de FTP problemen - niet opzettelijk gedaan, maar gezien het alleen P2P treft een bijzonder lage prio om te verhelpen :z
quote:
Maar goed, als we Coax en UPC mogen geloven, dan wordt er aan gewerkt. Dus misschien dat, na genoeg gezeik van klanten (en een aantal opzeggingen...), er van hoger hand alsnog de opdracht wordt gegeven om deze cap er weer uit te gooien.
Het is geen cap, gewoon een brak ingestelde shaper als ik het zo hoor. Iig heeft het bellen van de helpdesk bijzonder weinig nut in deze - de kennis in deze topic is groter dan bij de helpdesk zelf (kijk maar naar de geciteerde uitlatingen van die lui...)
quote:
En dan maar hopen dat ze niet met het volgende geintje op de proppen komen.
Idd.
quote:
[...]

Dit ligt dus -echt- niet bij chello he. Heb daar onlangs zelf gewerkt voor een langere periode (tech helpdesk) en dit wordt NIET geknepen. Enkel als je niet betaald maar dan heb je -geen- inet meer, en als je de 2 goedkopere abbo's hebt.

Dit probleem ligt bij jouw pc, NIC (staat die op 10mbit/half duplex?! DOEN!) , je firwall, je client, de uploads of wat dan ook maar niet bij de provider.

[...]

Het signaal is -niet- voor 1 programma slecht, en voor anderen goed. En het gebruik van andere poorten is onomstotelijk bewijs hiervoor.

Precies WAAROM werk je er niet meer :? :z

* dion_b mompelt iets van lees de draad voor je blaat enzo...
quote:
[...]

En je mail naar Radar? daar wordt dus -niets- mee gedaan, je klaagt over het feit dat je niet snel genoeg -warez- kan binnenhalen terwijl andere dingen wel goed werken..

Dat op zich wel, en om een simpele reden:

Radar (en dergelijke consumentenprogrammas) hoort een laatste redmiddel te zijn om aan te grijpen op moment dat de leverancier een gemelde probleem niet oplost binnen redelijke tijd en andere wegen (bijv COAX) ook geen uitkomst bieden.

Dit is een issue dat hooguit een week speelt, bij UPC weet men er het fijne nog niet van en wordt het onderzocht. Als er over pakweg een maand niets veranderd is, dan is het misschien tijd om naar Radar oid te schijven, maar door dat nu al te doen maak je je idd volstrekt belachelijk en zul je waarschijnlijk een standaardantwoord krijgen dat je melding genoteerd is maar dat je beter eerst zelf kunt melden en kijken of je er niet direct met de leverancier uit kunt komen...

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)

Reg. datum: 12 maart 2000

quote:
Xenna schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:53:
xs4all was de eerste die commercieel Internet aanbood in Nederland.
1 minieme en off-topic aanvulling: de eerste die commercieel internet aanbood aan consumenten, in Nederland. NLnet (later overgenomen door UUnet) bood commercieel internettoegang aan, maar enkel voor bedrijven. Xs4all heeft NLnet zover gekregen toegang door te mogen verkopen, met het idee in het eerste half jaar 500 gebruikers te kunnen vinden. Dat bleek de eerste dag al te lukken.

Zie ook http://www.xs4all.nl/overxs4all/sites/5jaar/

ondergetekende had overigens destijd ondermeer bij Utopia een accountje. :) them good old days. 300 bits per seconde.

Reg. datum: 02 januari 2004

quote:
Burne schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 03:33:
1 minieme en off-topic aanvulling: de eerste die commercieel internet aanbood aan consumenten, in Nederland. NLnet (later overgenomen door UUnet) bood commercieel internettoegang aan, maar enkel voor bedrijven. Xs4all heeft NLnet zover gekregen toegang door te mogen verkopen, met het idee in het eerste half jaar 500 gebruikers te kunnen vinden. Dat bleek de eerste dag al te lukken.

Zie ook http://www.xs4all.nl/overxs4all/sites/5jaar/

ondergetekende had overigens destijd ondermeer bij Utopia een accountje. :) them good old days. 300 bits per seconde.
Je hebt gelijk natuurlijk. Consumenten.

I WAS BORN L33T

quote:
Burne schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 03:33:
[...]

1 minieme en off-topic aanvulling:

Inderdaad, je bevuilt dit topic :)

edit:
Ik haalde net weer is 450 kB/sec met Azureus :) Port 8767 met alternatieve Socket Polling aan.

FaNtJuH wijzigde dit bericht 22-03-2005 07:14 (25%)
Reden: Aanvulling

Greetz, kipusoep

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
[...]

....

Goed bewijs ja .. van de "kwaliteit" van de Helpdesk bij Chello.... :r

Tsja, het lijkt me dat je duidelijk meer dataverkeer gebruikt, dan je voor betaald. Hiermee breng je de andere gebruikers op kosten, en wordt het trager voor de rest.... Lijkt me niet geheel onterecht.
Zie het als een feessie met gratis bier voor iedereen: als jij 30 kratten in je auto zeg, gaan ze ook klagen...

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

100%fruit pers je er niet uit!
Reg. datum: 14 maart 2001

quote:
Thunder schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:45:
Ze zijn alledrie van KPN, Xs4all is alleen wel compleet onafhankelijk afaik.
quote:
Op 17 december 1998 werd XS4ALL Internet overgenomen door KPN Telecom. XS4ALL werd binnen KPN Telecom een zelfstandige dochter. KPN bood XS4ALL de vrijheid zelfstandig te handelen. XS4ALL bleef daardoor in staat nieuwe internetdiensten te ontwikkelen, de kwaliteit en veiligheid van internet te optimaliseren en de privacy van haar klanten blijvend te bewaken. De ex-aandeelhouders sloten een contract met KPN waarin de onafhankelijkheid van XS4ALL werd vastgelegd op een aantal cruciale punten, voor een periode van drie jaar. Doke Pelleboer, voormalig lid van het managementteam van de business line Internetdiensten van KPN, werd algemeen directeur.
http://www.xs4all.nl/overxs4all/geschiedenis/index.html
Ondanks de redelijk autonomie binnen KPN N.V. is Xs4all weldegelijk een KPN dochter en niet meer het stoutste jongetje van de klas wat ze vroeger waren.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Turning Client Vision into, Business Intelligence,Results.

Reg. datum: 30 juni 2002

quote:
dion_b schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 02:04:

[...]

Dat op zich wel, en om een simpele reden:

Radar (en dergelijke consumentenprogrammas) hoort een laatste redmiddel te zijn om aan te grijpen op moment dat de leverancier een gemelde probleem niet oplost binnen redelijke tijd en andere wegen (bijv COAX) ook geen uitkomst bieden.

Dit is een issue dat hooguit een week speelt, bij UPC weet men er het fijne nog niet van en wordt het onderzocht. Als er over pakweg een maand niets veranderd is, dan is het misschien tijd om naar Radar oid te schijven, maar door dat nu al te doen maak je je idd volstrekt belachelijk en zul je waarschijnlijk een standaardantwoord krijgen dat je melding genoteerd is maar dat je beter eerst zelf kunt melden en kijken of je er niet direct met de leverancier uit kunt komen...

Dit ben ik dus absoluut niet met je eens. De enige reden dat ik, en velen met mij, een snellere internet verbinding bij chello hebben is om films, muziek etc te kunnen downloaden (waarmee NB zelfs geadverteerd wordt op bijvoorbeeld de televisie). Ik heb echt geen 4Mbit downstream verbinding nodig om te surfen of mijn mail te lezen. Op het moment is het dus zo dat ik al een week (of zelfs al iets langer bij mij :'( ) met dit probleem zit. Ik betaal dus gewoon minstens ¤17,- meer per maand dan de mensen met goedkopere chello abbonementen om een internetpagina of een mailtje 0.03 seconden sneller te kunnen downloaden?
Als het nou zo was dat ik af en toe een keertje een probleem had met chello dan had ik misschien wat meer geduld gehad. Maar dit komt na een periode van maanden waarin ik keer op keer ben afgeknepen. Dit zou de eerste maand geweest zijn dat ik eindelijk weer eens fatsoenlijk kon downloaden en dan krijg je dit weer... Volkomen ONACCEPTABEL!

quote:
RemcoDelft schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 07:10:
Tsja, het lijkt me dat je duidelijk meer dataverkeer gebruikt, dan je voor betaald. Hiermee breng je de andere gebruikers op kosten, en wordt het trager voor de rest.... Lijkt me niet geheel onterecht.
Zie het als een feessie met gratis bier voor iedereen: als jij 30 kratten in je auto zeg, gaan ze ook klagen...
nofi hoor maaruh... O N B E P E R K T als in geen datalimiet. Er bestaat in dit geval in principe niet zoals als teveel. Er zijn natuurlijk altijd mensen die overdrijven, maar hier hebben heel veel mensen last van, ook de mensen die maar 40 gig per maand willen downloaden.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

quote:
aardbeix15 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 07:41:
[...]

Ondanks de redelijk autonomie binnen KPN N.V. is Xs4all weldegelijk een KPN dochter
Ja dat zeg ik toch? :P
quote:
en niet meer het stoutste jongetje van de klas wat ze vroeger waren.
Niet meer zo stout als vroegâh misschien maar volgens mij is de rest nog een stuk braver hoor :)
Reg. datum: 24 mei 2000

FTP werd (wordt ?) ook afgeknepen toen ik nog bij dat ramp bedrijf mn verbinding had

I WAS BORN L33T

Waarom lult iedeereen over KPN Xs4all en planet?! Dit is topic over Chello hoor :?

Greetz, kipusoep

Cornwall :D !

quote:
Johny58 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:07:
[...]

nofi hoor maaruh... O N B E P E R K T als in geen datalimiet. Er bestaat in dit geval in principe niet zoals als teveel. Er zijn natuurlijk altijd mensen die overdrijven, maar hier hebben heel veel mensen last van, ook de mensen die maar 40 gig per maand willen downloaden.
Met dien verstande dat mensen er een beetje normaal mee omgaan, ja. Data kost geld. Ik ben er ook voor dat ISPs gaan afrekenen op data ipv het heffen van abonnementsgeld, stuk eerlijker. Een beetje zoals je nu belbundels hebt bij telefoons.

Mijn rechten zult gij doen, en Mijn inzettingen zult gij houden, om in die te wandelen; Ik ben de HEERE, uw God! Ja, Mijn inzettingen en Mijn rechten zult gij houden; welk mens dezelve zal doen, die zal door dezelve leven; Ik ben de HEERE!

Moderator PMG/VB/OH
say Baah

quote:
Johny58 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:07:
[...]

Dit ben ik dus absoluut niet met je eens. De enige reden dat ik, en velen met mij, een snellere internet verbinding bij chello hebben is om films, muziek etc te kunnen downloaden (waarmee NB zelfs geadverteerd wordt op bijvoorbeeld de televisie). Ik heb echt geen 4Mbit downstream verbinding nodig om te surfen of mijn mail te lezen. Op het moment is het dus zo dat ik al een week (of zelfs al iets langer bij mij :'( ) met dit probleem zit. Ik betaal dus gewoon minstens ¤17,- meer per maand dan de mensen met goedkopere chello abbonementen om een internetpagina of een mailtje 0.03 seconden sneller te kunnen downloaden?
Dus pak het stap voor stap aan. Eerst vriendelijk je provider aanschrijven, dan minder vriendelijk. Als je daar niets mee opschiet, Coax contacteren. Als dat niet werkt, DAN PAS overwegen om Radar of Kassa oid in te schakelen. Dit is gewoon ronduit voorbarig. Je gaat toch ook niet voor die ene uitstekende tak van de boom van de tuin van je buren in cassatie? 8)7
quote:
Als het nou zo was dat ik af en toe een keertje een probleem had met chello dan had ik misschien wat meer geduld gehad. Maar dit komt na een periode van maanden waarin ik keer op keer ben afgeknepen. Dit zou de eerste maand geweest zijn dat ik eindelijk weer eens fatsoenlijk kon downloaden en dan krijg je dit weer... Volkomen ONACCEPTABEL!

En toch volstrekt iets anders. Tot vorige maand heeft UPC geoordeeld dat jouw internetgebruik onaanvaardbaar was. Wat aanvaardbaar is mogen ze 100% zelf beslissen, daar heb je ook voor getekend. Niet mee eens? Dan had je het nooit moeten ondertekenen, je hebt je er namelijk accoord mee verklaard :o
Om commerciele redenen (XS4All schaft toepassing FUP af enzo) hebben ze besloten dat niet langer te doen. Prima. Er is dan ook geen limiet.

Nu is er sprake van een storing - traffic shaping is opzettelijk (en noodzakelijk als je de teugels helemaal loslaat), maar het systeem slaat een beetje door. Tja, kinderziektes - kan altijd gebeuren. Men is ermee bezig het op te lossen (niet het afschaffen van de traffic shaping, maar gewoon ervoor zorgen dat het doet wat het hoort te doen, namelijk niets op moment dat het netwerk rustig is).

En dat dat zo is, is duidelijk. Afgelopen weekend kon ik (ook 's nachts) tijdens het seeden uploaden met max 20KB/s, terwijl ik dit typ seed ik met 64KB/s, wat exact de max is die ik in mijn bittorent client heb ingesteld _/-\o_

Ik vraag me af of het bij anderen ook weer fatsoenlijk werkt, maar al is dat niet zo, je bent volstrekt onredelijk om binnen een week al met Radar enzo te blaten :o
En IMHO nogal paranoide dat je gelijk kwaad opzet aanneemt waar gewoon technisch geblunder een perfect aanvaardbare verklaring is :z

Trotse eilandengroep
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
dion_b schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:01:
[...]

En dat dat zo is, is duidelijk. Afgelopen weekend kon ik (ook 's nachts) tijdens het seeden uploaden met max 20KB/s, terwijl ik dit typ seed ik met 64KB/s, wat exact de max is die ik in mijn bittorent client heb ingesteld _/-\o_

Ik vraag me af of het bij anderen ook weer fatsoenlijk werkt, maar al is dat niet zo, je bent volstrekt onredelijk om binnen een week al met Radar enzo te blaten :o
En IMHO nogal paranoide dat je gelijk kwaad opzet aanneemt waar gewoon technisch geblunder een perfect aanvaardbare verklaring is :z
Op dit moment kan ik ook wel seeden richting mijn maximale uploadsnelheid, maar alleen omdat ik op dit moment op een populaire torrent zit, waar ook andere leden van chello op zitten. Het interne verkeer wordt niet beïnvloed. Op de wat kleinere torrents, of torrents van wat minder bekende buitenlandse sites is het nog huilen met de pet op. (3-4 kps up)

-- Andamanen
Voorzitter en enig lid Front Anti-Mobieltjes

Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
Dus pak het stap voor stap aan. Eerst vriendelijk je provider aanschrijven, dan minder vriendelijk. Als je daar niets mee opschiet, Coax contacteren. Als dat niet werkt, DAN PAS overwegen om Radar of Kassa oid in te schakelen. Dit is gewoon ronduit voorbarig. Je gaat toch ook niet voor die ene uitstekende tak van de boom van de tuin van je buren in cassatie?

Laat ik dan even verduidelijken waarom ik naar Radar heb gemaild.
Toen ik de mail verstuurde was er nog niets tot weinig bekend dat het mischien om een storing ging.
Het enige wat aan info bekend was was de mededeling die ik kreeg van 2 verschillende helpdesk medewerkers.
En die was dat ik GECAPT was en dat dit BLIJVEND was....
1 Van de medewerkers was zelfs zo vriendelijk om een intern bericht aan me voor te lezen waar in duidelijk stond dat peer to peer in de piekuren de laagste pre. heeft.
Mij werd dus duidelijk verteld dat dit van blijvende aard was en op mijn vraag of ik dus ooit nog hoger zou komen dan mijn 10kb/sec aan up- en download werd ontkennend geantwoord.
Door deze informatie heb ik besloten om een mail naar Radar te sturen omdat ik dat ronduit te gek voor woorden vond.
50,- In de maand betalen voor telefoon snelheden.
Mischien dat nu het 1 en ander wat duidelijker is.
Zal trouwens al een hoop frustratie en ergenis weg nemen als Chello zijn helpdesk medewerkers wat beter voorlichte.

Dual 2 core E6600 / 2 Gig MB / MSI 7900 GTO / MSI P965 Platinum

Reg. datum: 09 mei 2000

Dan nog kun je beter doen wat dion_b zegt.. gewoon eerst je provider aanschrijven, dan COAX en dan pas naar Radar ofzo. Ik lach al die mensen met hun cc'tjes naar de consumentenbond en radar vierkant uit :)

Reg. datum: 06 februari 2001

quote:
Bigs schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:41:
Ik lach al die mensen met hun cc'tjes naar de consumentenbond en radar vierkant uit :)
Ach, ik vind personen die dergelijke denigrerende opmerkingen plaatsen, in en in triest.

Moderator PMG/VB/OH
say Baah

quote:
melly schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:07:
[...]

Laat ik dan even verduidelijken waarom ik naar Radar heb gemaild.
Toen ik de mail verstuurde was er nog niets tot weinig bekend dat het mischien om een storing ging.
Het enige wat aan info bekend was was de mededeling die ik kreeg van 2 verschillende helpdesk medewerkers.
En die was dat ik GECAPT was en dat dit BLIJVEND was....
1 Van de medewerkers was zelfs zo vriendelijk om een intern bericht aan me voor te lezen waar in duidelijk stond dat peer to peer in de piekuren de laagste pre. heeft.
Mij werd dus duidelijk verteld dat dit van blijvende aard was

Als je even kijkt wat je hier schrijft zie je hopelijk dat het niet klopt. Ofwel je bent gecapped (=los van overig dataverkeerd), danwel hebben bepaalde soorten traffic lage prio (=snelheid afhankelijk van drukte).

Je bent correct voorgelicht dat P2P packets laagste prio hebben en dat dat blijvend is, maar dat is dus totaal iets anders dan een cap.
quote:
en op mijn vraag of ik dus ooit nog hoger zou komen dan mijn 10kb/sec aan up- en download werd ontkennend geantwoord.
Door deze informatie heb ik besloten om een mail naar Radar te sturen omdat ik dat ronduit te gek voor woorden vond.

Tja, één aap zegt iets raars (of jij begrijpt wat die ene aap zegt verkeerd - als je aan de telefoon zo overkomt als je hier post kan ik me misverstanden levendig voorstellen) en dan ga je gelijk Radar mailen...

Dat is even zinnig als Beatrix boos aanschrijven als een medewerker van de belastingsdienst iets vreemds zegt over je aangifte ofzo 8)7
quote:
50,- In de maand betalen voor telefoon snelheden.
Mischien dat nu het 1 en ander wat duidelijker is.

Verhaal was al duidelijk, je hebt hier bevestigd dat je op basis van een enkele niet-schriftelijke melding zonder enige redelijke procedure te volgen gelijk op hoge poten richting een publicitaire redmiddel mailt.

Welke standaardbrief hebben ze teruggemaild? :+
quote:
Zal trouwens al een hoop frustratie en ergenis weg nemen als Chello zijn helpdesk medewerkers wat beter voorlichte.
Dat wel. Het zou enorm schelen. Als je zonodig iets richting belangenorganisaties moet seinen is dat wel een relevantere (omdat de helpdesk namelijk wel hetzelfde gebleven is tov eerdere klachten die je had)

Reg. datum: 02 januari 2004

quote:
FaNtJuH schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:35:
Waarom lult iedeereen over KPN Xs4all en planet?! Dit is topic over Chello hoor :?
offtopic:

Beetje bekrompen instelling.

Die obsessie met 'on topic blijven' is een van die dingen die GoT minder interessant maakt dan het zou kunnen zijn.

edit:

OK, het dwaalde i.d.d. misschien een beetje te ver af ;)
Genoeg hierover lijkt me...

Xenna576 wijzigde dit bericht 23-03-2005 13:43 (15%)

I WAS BORN L33T

Ok ok, maar zeg nou zelf het gaat hier toch om Chello die torrentverkeer knijpt en niet (in grote lijnen omschreven) of Xs4all en Planet bij KPN horen, sowieso waarom zou je je dat afvragen :P

FaNtJuH wijzigde dit bericht 23-03-2005 07:19 (9%)

Greetz, kipusoep

Reg. datum: 24 juli 2003

Ik (chello classic abbo) heb maar even een testje gedaan en ben momenteel een torrent aan het seeden met 105kB/s, dus ik begrijp de hele commotie niet.

Dit zijn de peers die bij mij lurken:

217.237.10.x
84.137.236.x
81.182.158.x
217.94.30.x
84.59.31.x

Dit zijn geen van alle chello ip adressen.

Nec scire fas est omnia
Reg. datum: 12 juni 2001

Goed, er is nu geconstateerd dat ze flink lopen te cappen op p2p. Vraag is nu wat kan er aan gedaan worden? En dan bedoel ik niet aan de kant van Chello, want dan ben je weer 3 petities en 114 artikelen verder. Maar meer in de trant van: Welke poort o.i.d. zorgt ervoor dat je weer krijgt waar je voor betaalt?

Vivat ebriositas
Specs: XP3000+, 512 MB ddr <-> Acer Aspire 3628AWXMi

Moderator PMG/VB/OH
say Baah

quote:
Dionysos schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:37:
Goed, er is nu geconstateerd dat ze flink lopen te cappen op p2p. Vraag is nu wat kan er aan gedaan worden? En dan bedoel ik niet aan de kant van Chello, want dan ben je weer 3 petities en 114 artikelen verder. Maar meer in de trant van: Welke poort o.i.d. zorgt ervoor dat je weer krijgt waar je voor betaalt?

Hoe vaak moet het nou gezegd worden :?

Traffic shapen != cappen :o

Cappen gebeurt op specifieke users of specifieke poorten. Bij gecapte poorten kun je een andere poort gebruiken.

Traffic shaping kijkt naar de inhoud/vorm van packets.

Dus een ander poort gebruiken heeft geen zin, poortnummer is niet waarop geselecteerd wordt. IMHO zou tunneling misschien nog een optie kunnen zijn, maar dan is de vraag waar je heen zou kunnen tunnelen...

Reg. datum: 27 februari 2001

quote:
dion_b schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:56:Dus een ander poort gebruiken heeft geen zin, poortnummer is niet waarop geselecteerd wordt. IMHO zou tunneling misschien nog een optie kunnen zijn, maar dan is de vraag waar je heen zou kunnen tunnelen...
Tunnelen werkt.. vandeweek nog een 2G iso'tje naar een maat van me gepompt met een strakke 120K/s.. over VPN..

The last time someone listened to a Bush, a bunch of people wandered in the desert for 40 years.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: