quote:Tasma schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:22:
[...]
Dit ligt dus -echt- niet bij chello he. Heb daar onlangs zelf gewerkt voor een langere periode (tech helpdesk) en dit wordt NIET geknepen. Enkel als je niet betaald maar dan heb je -geen- inet meer, en als je de 2 goedkopere abbo's hebt.
Dit probleem ligt bij jouw pc, NIC (staat die op 10mbit/half duplex?! DOEN!) , je firwall, je client, de uploads of wat dan ook maar niet bij de provider.
Het signaal is -niet- voor 1 programma slecht, en voor anderen goed. En het gebruik van andere poorten is onomstotelijk bewijs hiervoor.
Zelfs als je bij Chello werkt op de helpdesk weet je er vaak ook niks van hoor, 2/3 jaar terug werd er iig wel degelijk geknepen, en op de afdeling wisten we van helemaal NIKS. Pas na herhaaldelijk contact met hogerop werd er wat duidelijker.
http, mail etc. verkeer was ongelimiteerd, al het overige zat een flinke knijper op rond de piekuren. Zelf nog getest toen ik overgestapt was naar Demon, een maat van mij met (toen nog) Chello eerst iets downloaden vanaf mijn ftp: 14 kB/sec ofzo.. toen hetzelfde bestand via mijn webserver binnengehaald en dat ging gewoon met 55kB/sec (de max upload van m'n adsl lijn). 's Nachts ging het iets beter, maar echt vrolijk werd je er niet van.
"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."