Hoofdcategorieën
Topicacties

Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 augustus 2000

quote:
Thunder schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:45:
[..] Xs4all is alleen wel compleet onafhankelijk afaik.
quote van XS4ALL site:
quote:
De daadwerkelijke [..] snelheid is afhankelijk van een aantal factoren waaronder de afstand van de koperlijn tussen uw adres en de KPN centrale
Wat noem jij dan "compleet onafhankelijk" :?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Thunder schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:45:
Ze zijn alledrie van KPN, Xs4all is alleen wel compleet onafhankelijk afaik.

En om even nog iets verder off-topic te gaan:

Na de recente ADSL snelheidsverhoging kreeg Planet internet te maken met slechte snelheden/ping tijden in de piekuren, terwijl Het Net en XS4all nergens last van hadden.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Krentenboltosti

XS4ALL is een dochteronderneming van KPN.
XS4ALL is de oudste publieke ISP van Nederland.
XS4ALL heeft geen uitgebreidere service, alle andere "oude" ISP's hebben een uitgeklede service. De service van XS4ALL is gewoon zoals het hoort.

Planet is van het begin al van KPN geweest, meen ik.

Het grote verschil tussen XS4ALL en Planet is dat Planet commercieel opgezet is terwijl XS4ALL ontstaan is uit een hobbyclub.

Bloed, zweet & koffie | Newsjunkie online rss feed reader

Reg. datum: 25 januari 2003

"Planet" was vroeger "World Access", www.wxs.nl gaat nu gewoon naar www.planet.nl. En planet bestaat al 10 jaar ofzo.

... look closer
Reg. datum: 11 juni 2001

quote:
Xenna schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:13:
Toch je eigen schuld. Met een beetje 'verstand' had je toch kunnen inschatten dat je dat soort gezeur krijgt met providers als Chello, Casema, Planet, HetNet enz. enz. Dat zijn providers die zich richten op amateurs.

Ik heb 4 jaar terug een half jaartje een Casema kabelabonnement gehad (vervelend als je geen keus hebt). Toen was ik voorgoed genezen. XS4all mag dan wat duurder zijn. Dit soort gezeik heb je nooit bij ze. En bij Demon (wel goedkoop) volgens mij ook niet.
Casema is toch echt wel flink verbeterd de afgelopen tijd. En bij Demon regent het klachten, sla het topic in dit forum er maar op na.

Beter laat dan nooit.

Reg. datum: 03 juli 2003

Nou, heb zelf even een mailtje naar de helpdesk gestuurd met de vraag of het verhaal op chelloo.com waar is:
quote:

Recentelijk is het mij opgevallen dat de uploadsnelheid van p2p-applicaties bedroevend laag is: ik kom momenteel niet boven de 8 a 10k/s uit, gemiddeld heb ik een upload van 1 a 2 k/s. Andere applicaties hebben hier geen last van (ter vergelijking: een email met attachment van 5mb versturen via gmail duurt 50 sec. - dit is een uploadsnelheid van 100k/s)

Op chelloo.com geeft men hiervoor een mogelijke verklaring, nl. dat jullie sinds het afschaffen van de datalimieten het p2p-verkeer cappen om zo de bandbreedte te drukken. (http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=9201.0)
Dit was hun reactie:
quote:
Het drukken van p2p verkeer om bandbreedte te drukken is niet aan de orde. Deze actie zou juist de bandbreedte voor de overige producten verbreden. Wel is het zo dat p2p verkeer tijdens piekmomenten de laagste prioriteit krijgt, email, surfen en ftp hebben hogere prioriteit. Buiten piektijden moet er geen verschil waarneembaar zijn.
Het lijkt erop dat ze idd het internetverkeer in groepen indelen, waarbij p2p-verkeer de laagste prioriteit krijgt, dus wat dat aangaat klopt het verhaal van chelloo.com wel. Het enige verschil is dat het volgens chello buiten de piektijden geen lagere snelheid zou moeten opleveren.

MrBucket wijzigde dit bericht 21-03-2005 18:03 (6%)
Reden: (eigen mening weggehaald)

meuh
Reg. datum: 13 april 2001

Dus je hebt eigenlijk helemaal geen internet abbo bij chello, alleen een surf, mail en ftp abbo.. 8)7
Chello bepaald voor U wat belangrijk is :)

ǝuosǝoq

Reg. datum: 02 januari 2004

quote:
-boesOne- schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:15:
Dus je hebt eigenlijk helemaal geen internet abbo bij chello, alleen een surf, mail en ftp abbo.. 8)7
Chello bepaald voor U wat belangrijk is :)

Aardig, doet me denken aan dit verhaal:

http://slashdot.org/artic...236&tid=215&tid=1

(oftewel, wij onderdrukken Voip niet, we geven alleen voorrang aan onze eigen diensten)

Reg. datum: 07 januari 2003

quote:
johnnyv.nl schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:35:
[...]

Hier moet ik (voor het geval je het je afvroeg 24) even ingrijpen, planet == het net == xs4all, allemaal hetzelfde bedrijf, zelfde routers, alles hetzelfde. Xs4all heeft alleen uitgebreidere service, niets anders.
Planet != xs4all.. 't mag dan wel allemaal KPN zijn, maar zover ik weet heb ik collega's die voor xs4all werken maar toch echt niet aan dezelfde routers knutselen als ik...

Je weet't nie!

Reg. datum: 07 januari 2003

quote:
Vilenin schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:53:
XS4ALL is een dochteronderneming van KPN.
XS4ALL is de oudste publieke ISP van Nederland.
XS4ALL heeft geen uitgebreidere service, alle andere "oude" ISP's hebben een uitgeklede service. De service van XS4ALL is gewoon zoals het hoort.

Planet is van het begin al van KPN geweest, meen ik.

Het grote verschil tussen XS4ALL en Planet is dat Planet commercieel opgezet is terwijl XS4ALL ontstaan is uit een hobbyclub.

Je had idd XS4ALL als hobbyclub.
Daarna kwam WorldAccess en Planet Internet, wat toen samenging in Planet Internet werd (van Videotex NV).
HetNet werd toen gelanceerd door KPN, soort intranet achtig iets.
Op een gegeven moment werd HetNet ook een internet-aanbieder en is dat allemaal samengekomen in PLANET MEDIA GROUP NV (100% dochter van KPN).
XS4ALL werd toen ook gekocht door KPN, maar als dochter-constructie.

Dat is toen een tijdje terug bij KPN binnengetrokken en is Planet en HetNet gewoon KPN. XS4ALL
is nogsteeds apart, eigen CAO, eigen personeel, eigen netwerk etc. Politiek is't allemaal vast wel 1, maar dat weet ik weer niet :)

Planet richt zich op de massa-markt, HetNet op de massa-budget markt, XS4ALL meer op business. Best goede verdeling toch?

Je weet't nie!

Reg. datum: 26 november 2004

Heb Chello Classic, download/upload dag en nacht torrents:
- Download: Meestal boven de 100... af en toe richting 400 kb/s
- Upload: Altijd tegen het maximale wat ik instel.. Wat bij mij dus 90 kb/s is, waardoor ie altijd tussen de 80 en 90 kb/s in zit.

Luister poort: 8767

Reg. datum: 02 januari 2004

quote:
nero355 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:29:
Ehm ...... OK => Ik ben 20 en U ?? :+
*2+4, maar je mag toch nog je zeggen...
quote:
Ik wil dan wel eens weten welke ISP's naast XS4ALL en Planet evenlang bestaan ?? Die zijn toch samen "opgegroeid" of niet ??

Nee, xs4all was de eerste die commercieel Internet aanbood in Nederland. Ik werkte toen al enige tijd bij een universiteit en gebruikte het 'net' al een paar jaar. Xs4all bood destijds op de HCC beurs (of zoiets) floppies met KA9Q of zoiets (misschien herinner ik me dat verkeerd, maar het is al een tijdje geleden). Ik had onder m'n buro op de uni een oude 286 staan met een modem waarmee ik mezelf 'stiekem' toegang tot het net gaf. Een keer het modem over laten gaan en dan belde hij me automatisch terug...

Toen dachten mensen dat je een beetje gek was als je vertelde over dat fantastische Internet...

Maar goed, ik zei al dat ik oud was...

Een nieuwe update van coax.nl:
quote:
De oorzaak van de problemen ligt in een nieuwe tool die gebruikt wordt voor het aanpassen van de prioriteit van de verschillende data-verkeers-stromen. Elke provider gebruikt iets dergelijks om belangrijk verkeer betrouwbaarder en sneller te kunnen afhandelen dan minder belangrijk verkeer. Helaas functioneert de nieuwe tool nog niet optimaal. Volgens UPC is het niet de bedoeling bepaald dataverkeer expres te knijpen. Alleen als het erg druk is zou dit voor kunnen komen. Normaal gesproken is er voldoende bandbreedte voor alle dataverkeer. UPC werkt er hard aan om de nieuwe tool goed te laten werken.
(Fragment, volledige artikel is hier te lezen: http://www.coax.nl/news/more.php?NewsID=911)

quote:
0siris schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:49:
[...]

quote van XS4ALL site:
[...]
Wat noem jij dan "compleet onafhankelijk" :?

Lieve schat, zo werkt dat bij elke ADSL ISP :)

Bovendien biedt XS4ALL ook ADSL aan via BBNed dat zou toch al genoeg moeten zeggen.

Thunder wijzigde dit bericht 21-03-2005 21:07 (18%)

I WAS BORN L33T

quote:
MrBucket schreef op maandag 21 maart 2005 @ 20:58:
Een nieuwe update van coax.nl:

[...]

(Fragment, volledige artikel is hier te lezen: http://www.coax.nl/news/more.php?NewsID=911)
Dankjewel voor het posten :)

Greetz, kipusoep

Trotse eilandengroep
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
FaNtJuH schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:36:
[...]

Dankjewel voor het posten :)
Nu hopen dat het waar is en dat het ze maar snel mag lukken.

-- Andamanen
Voorzitter en enig lid Front Anti-Mobieltjes

Reg. datum: 31 mei 2001

Ppfff.....ik was mijn topic kwijt...is hij hierheen verplaatst..
Maargoed...weer gevonden dus ;)

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem (zo ongeveer 5 kb/sec tot 20 kb/sec downstream maximaal en upstream varierend van 5 kb/sec tot heel soms even 40 kb/sec).
Heb vandaag weer de helpdesk gebeld hoe het zit met die piekuren en met die 50% cap in die uren.
aangezien ik niks merk van de dal-uren en die 50% cap bij mij eerder richting de 90% cap non-stop!! gaat.
Een medewerker heeft het een en ander uitgezocht en nagevraagt en weer het hele verhaal bevestigd dat peer to peer een lage pre. heeft en dat deze inderdaad gecapt wordt.
Maar hoe zit het dan met de piekuren vroeg ik hem? (aangezien ik nergens de dal-uren kan merken)
En hoe zit het me die 50% cap?? (lijkt bij mij wel 90%).
Zijn antwoord was dat ik blijkbaar in een "probleem' gebied zit wat zwaarder gecapt wordt.
Niks geen 50% cap dus en niks geen piekuren...gewoon cappen naar hun eigen inzicht.
Verbaast vroeg ik hem of ik voortaan dus altijd deze snelheden zou behouden.
Zijn antwoord was..ja.

Heb alweer 3 klachten mails verstuurd naar Chello,COAX en Radar.

Dual 2 core E6600 / 2 Gig MB / MSI 7900 GTO / MSI P965 Platinum

TSF clan

een provider kan niet alle poorten afknijpen é. Probeer es een hogere poortrange. tussen de 40000 en de 50000 zouden ze nog goed moeten zijn. Volgens mij ligt het daaraan. Ondanks dat je geen router gebruikt, gebruikt je pc ook poorten é. ik hoop dat dit werkt. bij mij toch alleszins.

http://www.tsfclan.be

quote:
melly schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:08:
Gebruik dan ook gewoon de "MyReact", daar issie voor :P (Zelf ook pas ontdekt hoor :$)
quote:

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem (zo ongeveer 5 kb/sec tot 20 kb/sec downstream maximaal en upstream varierend van 5 kb/sec tot heel soms even 40 kb/sec).
Heb vandaag weer de helpdesk gebeld hoe het zit met die piekuren en met die 50% cap in die uren.
aangezien ik niks merk van de dal-uren en die 50% cap bij mij eerder richting de 90% cap non-stop!! gaat.
Same here. Ik geloof dat ik vandaag nog niet eens boven de 4k/s upstream ben gekomen :(
quote:

Zijn antwoord was dat ik blijkbaar in een "probleem' gebied zit wat zwaarder gecapt wordt.
Niks geen 50% cap dus en niks geen piekuren...gewoon cappen naar hun eigen inzicht.
Zijn antwoord was..ja.

Hij is wel eerlijk, daar kan je niks van zeggen. Tact, da's weer een ander verhaal ;)

Maar goed, als we Coax en UPC mogen geloven, dan wordt er aan gewerkt. Dus misschien dat, na genoeg gezeik van klanten (en een aantal opzeggingen...), er van hoger hand alsnog de opdracht wordt gegeven om deze cap er weer uit te gooien.

En dan maar hopen dat ze niet met het volgende geintje op de proppen komen.

Reg. datum: 12 juni 2001

quote:
melly schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:08:

Een medewerker heeft het een en ander uitgezocht en nagevraagt en weer het hele verhaal bevestigd dat peer to peer een lage pre. heeft en dat deze inderdaad gecapt wordt.
Maar hoe zit het dan met de piekuren vroeg ik hem? (aangezien ik nergens de dal-uren kan merken)
En hoe zit het me die 50% cap?? (lijkt bij mij wel 90%).
Zijn antwoord was..ja.

Heb alweer 3 klachten mails verstuurd naar Chello,COAX en Radar.

Dit ligt dus -echt- niet bij chello he. Heb daar onlangs zelf gewerkt voor een langere periode (tech helpdesk) en dit wordt NIET geknepen. Enkel als je niet betaald maar dan heb je -geen- inet meer, en als je de 2 goedkopere abbo's hebt.

Dit probleem ligt bij jouw pc, NIC (staat die op 10mbit/half duplex?! DOEN!) , je firwall, je client, de uploads of wat dan ook maar niet bij de provider.

Mensen roepen zo snel als het niet werkt "provider, provider" maar daar ligt het niet aan.

En je mail naar Radar? daar wordt dus -niets- mee gedaan, je klaagt over het feit dat je niet snel genoeg -warez- kan binnenhalen terwijl andere dingen wel goed werken..

Een auto die 160 kan op de snelweg stuur je ook niet terug als ie maar 120 kan als er een aanhanger van 5 ton aanhangt. Hij rijdt immers goed en het probleem ligt dan bij jezelf.

Het signaal is -niet- voor 1 programma slecht, en voor anderen goed. En het gebruik van andere poorten is onomstotelijk bewijs hiervoor.

wie heeft er aan mijn signature gezeten!?

quote:
ekx schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:14:
een provider kan niet alle poorten afknijpen é. Probeer es een hogere poortrange. tussen de 40000 en de 50000 zouden ze nog goed moeten zijn. Volgens mij ligt het daaraan. Ondanks dat je geen router gebruikt, gebruikt je pc ook poorten é. ik hoop dat dit werkt. bij mij toch alleszins.

Nee, niet echt. Ik geloof dat ik alle listen-poorten al heb geprobeerd die in deze en soortgelijke threads op andere fora zijn genoemd, but to no avail...
En daarbij, dan stel je alleen het listen-poort in (voor inkomende connecties), connecties die jouw client maakt naar andere torrent-gebruikers worden vanuit een willekeurig poortnr gemaakt naar de listen-poort die de ander beschikbaar heeft gesteld. Dus daar heb je geen controle over.

Als ik de dingen over traffic shapers mag geloven, dan hoeft de identificatie van pakketjes dus niet puur aan het TCP-poort te liggen. Zou wel eens willen weten welke identificatie-punten er verder nog mogelijk zijn. Heb al wel een stukje over linux traffic shapers gelezen, maar dat ging me een beetje boven de pet...

TSF clan

quote:
MrBucket schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:23:
[...]

Nee, niet echt. Ik geloof dat ik alle listen-poorten al heb geprobeerd die in deze en soortgelijke threads op andere fora zijn genoemd, but to no avail...
En daarbij, dan stel je alleen het listen-poort in (voor inkomende connecties), connecties die jouw client maakt naar andere torrent-gebruikers worden vanuit een willekeurig poortnr gemaakt naar de listen-poort die de ander beschikbaar heeft gesteld. Dus daar heb je geen controle over.

Als ik de dingen over traffic shapers mag geloven, dan hoeft de identificatie van pakketjes dus niet puur aan het TCP-poort te liggen. Zou wel eens willen weten welke identificatie-punten er verder nog mogelijk zijn. Heb al wel een stukje over linux traffic shapers gelezen, maar dat ging me een beetje boven de pet...

ahzo... wel, wat jedan wel kan doen is op je pc een proxy installeren. Dan kan je bepalen welke poort opengaat enzo. Winproxy is een bekende dacht ik, dat werkt als een soort firewall niet? kan je toch bepalen via welke poorten dat verkeer dan gaat? of sla ik de bal helemaal mis nu?

edit:
buitenaf vekeer --> extern adres --> proxysoftware op je pc --> instellingen controleren --> toegang verlenen tot je netwerkkaart en je intern lan adres --> proxysoftware op je pc--> instellingen controleren --> extern adres --> buitenafverkeer

ekx419 wijzigde dit bericht 21-03-2005 22:30 (10%)

http://www.tsfclan.be

quote:
Tasma schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:22:
[...]
Dit ligt dus -echt- niet bij chello he. Heb daar onlangs zelf gewerkt voor een langere periode (tech helpdesk) en dit wordt NIET geknepen. Enkel als je niet betaald maar dan heb je -geen- inet meer, en als je de 2 goedkopere abbo's hebt.

Ow heerlijk, sitting ducks 8)
Lees: http://www.coax.nl/news/reageer/index.php?NewsID=909
En deze ook http://www.coax.nl/news/reageer/index.php?NewsID=911

Bovendien werk je er nu niet meer, dus ben je blijkbaar ook niet op de hoogte van inside info.
quote:
Het signaal is -niet- voor 1 programma slecht, en voor anderen goed. En het gebruik van andere poorten is onomstotelijk bewijs hiervoor.
Da's mooi, je schiet jezelf met deze opmerking mooi in je voet. Of was het voorgaande een poging tot sarcasme?

MrBucket wijzigde dit bericht 21-03-2005 22:50 (6%)

Reg. datum: 31 mei 2001

quote:
[...]

Dit probleem ligt bij jouw pc, NIC (staat die op 10mbit/half duplex?! DOEN!) , je firwall, je client, de uploads of wat dan ook maar niet bij de provider.

Mensen roepen zo snel als het niet werkt "provider, provider" maar daar ligt het niet aan.

En je mail naar Radar? daar wordt dus -niets- mee gedaan, je klaagt over het feit dat je niet snel genoeg -warez- kan binnenhalen terwijl andere dingen wel goed werken..

Een auto die 160 kan op de snelweg stuur je ook niet terug als ie maar 120 kan als er een aanhanger van 5 ton aanhangt. Hij rijdt immers goed en het probleem ligt dan bij jezelf.

Sorry hoor..maar lees ff de fora voor je zo reageert |:(
Er zijn er al vele topics die hier over gaan met heel veel leden die dezelfde klachten hebben.
Sterker nog...2 verschillende werknemers bij de helpdesk hebben dit verhaal mij zelf verteld!!!!...
Chello capt peer to peer!!..alleen zijn er problemen waardoor sommige iets teveel gecapt worden.
Knap als jij nog meer weet als Chello zelf (hmmm....is dit eigenlijk wel zo knap?)

Dual 2 core E6600 / 2 Gig MB / MSI 7900 GTO / MSI P965 Platinum

I WAS BORN L33T

quote:
[...]

Dit is echt de lelijkste post die ik ooit heb gezien, vol met onzin...
Vooral het stuk over warez binnenhalen?! Wie zegt dat het om warez gaat?!

Greetz, kipusoep

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: