Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik denk niet dat dit hetzelfde probleem is. (Hoewel het bij mij ook af en toe voorkomt dat ik mijn router - niet sweex maar linksys - moet resetten de laatste tijd). Het gaat hier echt om specifiek lage snelheden op de p2p netwerken.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Ja ik heb het nu ook opeens, alleen download, upload is wel hoog... Ik word echt tureluurs van dat gezeik met routers en chello en afknijpen damm :(

Greetz, kipusoep

Deze Chello classic abbonnee heeft geen enkele moeite om boven de 70kB/s uit te komen met het uploaden bij bittorrent.

Downloaden gaan evenredig met uploaden als het goed is. Tenslotte is het hele Bittorrent systeem er op gebaseerd dat je minstens net zo veel upload als download. Als je dat niet zou doen werkt het hele systeem niet.

Misschien ligt daar de kern van het probleem? Ik heb gehoord dat er asociale torrent clients bestaan die zich niks van de basisprincipes van Bittorrent aantrekken. Als meer mensen die aso clients gaan gebruiken werkt de dataverdeling binnen de zwerm niet naar behoren.

Nou nee lijkt me niet, ik zit bij een site die alles bijhoudt en ik haalde vandaag eerder op de dag bij 2 andere torrents nog 100+ kB/sec en bij deze opeens <10... Snap er niks van

Greetz, kipusoep

it's back....

Mijn verbinding is ook duidelijk trager. Ik was even aan het lezen over dat traffic shapen.
quote:
Traffic shapers can categorize traffic based on macroscopic characteristics, such as the traffic's protocol (IP, IPX, AppleTalk, DECNet, etc.), the ports an application is known to use (for example, Kazaa typically runs on port 1214), or on the basis of connections to a particular well-known host (such as a central game server), etc.
Als je de poorten dus wisselt, kan het nog steeds op het protocol, maar ik heb geen idee of torrents een apart protocol gebruiken. Iemand die hier meer verstand van heeft?
Het ligt ECHT aan Chello: als ik Azureus even sluit, mbv VPN via mijn werk (uni) het echte WWW op ga (buiten Chello-netwerk dus), dan ga de upload net zo hoog als ik heb opgegeven (45k/s). Sluit ik de VPN vebrinding weer, en ga ik vervolgens weer met Azureus on-line (dus rechtstreeks via Chello) dan fluctueert het uploaden heel erg en kom ik niet uit boven ~ 5k/s...
Port varieren helpt ook niet!

Best klote.. ik wilde eigenlijk Chello nemen (mijn huisgenoot die nu de ADSL betaalt verhuist over een maand namelijk), maar denk dat ik nu toch maar gewoon voor XS4ALL ga.. dit soort acties kunnen echt niet vind ik :(

Offtopic, maar ik zou zeggen, ontdek de wereld van usenet :P : www.binaries4all.nl o.a. voor redelijke uitleg.

Dit alles past wel bij de Chello manier van doen btw :).

Check http://www.coax.nl/news/index.php?NewsID=909 btw, er wordt dus aan gewerkt.

flipjevandejam wijzigde dit bericht 21-03-2005 01:08 (21%)

it's back....

quote:
flipjevandejam schreef op maandag 21 maart 2005 @ 01:03:
Offtopic, maar ik zou zeggen, ontdek de wereld van usenet :P
.
Dan heb je met chello weer een ander probleem:
quote:
Chello Veel incompleet, retentie is maar 24 uur. Snelheid is wel goed.
bron=jouw linkje
Hmm eindelijk actie, laat ze gelijk even vragen of ze de FTP service ook weer open kunnen gooien :? Stelletje stakkerts bij Chello Pffff

edit:
Hoooo eens even 8)7 Ben nu met 280 kB/sec van een andere site aan het downloaden _/-\o_ Begrijp er nu helemaaaal niks meer van :O want ik heb nog steeds last van dit: Alweer Sweex ft. Chello...

FaNtJuH wijzigde dit bericht 21-03-2005 07:14 (51%)
Reden: Toevoeging

Greetz, kipusoep

Ik hoop echt dat chello is een keer goed op zn vingers wordt getikt. Het is voor klanten uiterst frustrerend om van probleem naar probleem te gaan binnen deze provider.
Overigens werd er, bij de afschaffing van het datalimiet, door veel gebruikers al verwacht dat chello vast wel weer een ander 'dom' plan zou gaan verzinnen.

Ik hoop echt dat klanten massaal de mogelijkheid krijgen vroegtijdig hun contract op te zeggen. Ik zal in iedergeval een van de eerste zijn die van deze mogelijkheid gebruik zou maken. ALTIJD DAT GEZEIK MET CHELLO(sinds 1998 al) :(

Johny58 wijzigde dit bericht 21-03-2005 09:54 (6%)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

ik begin er nu ook last van te krijge, gisteravond ook maar een upload van 10 kb/sec terwijl k m op 75 heb staan. downloaden is helemaal bagger met 3 kb/sec per bestand :(
nu gaat t alleen wel weer goewd, ben alleen benieuwd voor hoelang :?

Intel E8200, 8GB DDRII, 8800GT

Dit hebben ze 2 jaar geleden ook geflikt, alle poorten behalve web/mail gingen ze afknijpen tussen 12 uur smiddags en 12 uur savonds. Ben toen direct overgestapt op 8 mbit adsl voor hetzelfde geld (had een chello classic van 50 euro, toen 1.5 mbit down en 128 kbit up).
Blijkbaar kan hun netwerk de boel weer niet aan en passen ze dezelfde methode weer toe. Vrij irritant maar het helpt wel, de flinke downloaders stappen over.

Acer 12" travelmate | Eee PC 900 Wit | Audi A3 1.8 5V
Canon 40D | Tamron 17-50 F/2.8 | Canon 70-200 F/4.0 L USM | Metz 44AF-4 | Panasonic TZ3 | Nokia N82

Toch je eigen schuld. Met een beetje 'verstand' had je toch kunnen inschatten dat je dat soort gezeur krijgt met providers als Chello, Casema, Planet, HetNet enz. enz. Dat zijn providers die zich richten op amateurs.

Ik heb 4 jaar terug een half jaartje een Casema kabelabonnement gehad (vervelend als je geen keus hebt). Toen was ik voorgoed genezen. XS4all mag dan wat duurder zijn. Dit soort gezeik heb je nooit bij ze. En bij Demon (wel goedkoop) volgens mij ook niet.

Animals Behind Bars

quote:
Neophyte schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:26:
Mijn verbinding is ook duidelijk trager. Ik was even aan het lezen over dat traffic shapen.

[...]

Als je de poorten dus wisselt, kan het nog steeds op het protocol, maar ik heb geen idee of torrents een apart protocol gebruiken. Iemand die hier meer verstand van heeft?

Internet werkt met het IP protocol, dus dat gebruiken de torrents dus ook.
Komt je quote hier vandaan?
Dan gaat het vooral om dit stukje tekst:
quote:
Traffic can also be categorized based of the content of the flow regardless of the flow's macroscopic characteristics. For example, most traffic shapers can easily identify and automatically categorize web traffic based on the negotiations that take place between a web server and a web browser when a page is requested, regardless of whether the web server is running on port 80 (the default) or some other nonstandard port.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

it's back....

quote:
TheZoo schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:31:
[...]

Internet werkt met het IP protocol, dus dat gebruiken de torrents dus ook.
Komt je quote hier vandaan?
Dan gaat het vooral om dit stukje tekst:

[...]

Het was een soortgelijk verhaal ja, alleen iets langer (en met een gele achtergrond :))
Bedankt voor de toelichting, er is dus niets tegen te doen.

Is er al iemand die er heel veel last van heeft en erachter is, of die het van een chello (help)desker heeft gehoord, van hoe laat tot hoe laat er wordt geknepen?
ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
Xenna schreef op maandag 21 maart 2005 @ 10:13:
Toch je eigen schuld. Met een beetje 'verstand' had je toch kunnen inschatten dat je dat soort gezeur krijgt met providers als Chello, Casema, Planet, HetNet enz. enz. Dat zijn providers die zich richten op amateurs.

Ahum ...... mijn ISP wat doe je O-) Ze mogen dan wel op sommige plekken momenteel nog steeds last hebben van backbones/routes die een beetje brak zijn, maar 1 foutje in de 10 jaar dat ze bestaan mag hoor :P
En HetNet is precies hetzelfde alleen dan voor opa's en oma's ;)

quote:
Ik heb 4 jaar terug een half jaartje een Casema kabelabonnement gehad (vervelend als je geen keus hebt). Toen was ik voorgoed genezen. XS4all mag dan wat duurder zijn. Dit soort gezeik heb je nooit bij ze. En bij Demon (wel goedkoop) volgens mij ook niet.

Mjaa kijk daar heb je het dus ook :

Demon jarenlang een van de betere providers en opeens een jaar terug ofzo kregen ze problemen op de BBned lijnen omdat Bbned hun zaakjes niet goed had voorbereid op een redelijk hoog belast netwerk :)

En dat is ook weer gefixed dacht ik !!!

Als je toch echt zo'n lijstje moet maken dan zou ik eerder al die nieuwe ISP's die als paddenstoelen uit de grond springen zoals Speedlinq en dergelijke.

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Acties: [view][quote]

Door: dion_b Moderator PMG/VB/OH
Ondertussen merk ik er ook wat van.

Client: Azureus
Listen poort: 64000

Wat werkt normaal?
- het downloaden
- het uploaden tijdens de downloadfase

Wat werkt niet normaal?
- het seeden (zowel uploads laag (totaal minder dan 20KB/s) als constant verbroken verbindingen).

Helaas weet ik vooralsnog ook niets over wat hier exact aan de hand is. Verhalen over traffic shaping hoor ik ook, maar wat er precies achter zit heb ik ook nog niet kunnen achterhalen.
Wat ik in ieder geval wel kan ontkrachten is de uitlating van die helpdeskaap hierboven die beweerde dat het chello netwerk het verkeer niet aankan sinds het loslaten van de datalimieten. Om twee redenen is dat onzin:

- als het netwerk aan z'n limieten lag zou alle verkeer even sterk getroffen zijn, dat is hier duidelijk niet het geval
- als het aan netwerkcapaciteit lag, zou van tijdstip tot tijdstip enorm verschillen (17u 's middags zou moddertraag zijn, 5u 's ochtends bliksemsnel). Ook dat is hier duidelijk niet het geval.

Waarom deed die helpdesker dan die uitlating? Simpel. Ze weten het ook niet, en je hebt van die sukkels die dat niet durven toegeven en dan zelf iets verzinnen (zelfde als dat verhaal van de 400GB limiet die iemand aan de helpdesk genoemd zou hebben vlak na het loslaten van de datalimieten).

Knoflookworst + LANparty = overtreding Genčve Protocol (gas...)

quote:
nero355 schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:37:
Als je toch echt zo'n lijstje moet maken dan zou ik eerder al die nieuwe ISP's die als paddenstoelen uit de grond springen zoals Speedlinq en dergelijke.

Ha, ha,

Zal het leeftijdsverschil wel zijn. Voor mij is Planet ook zo'n 'nieuwe' provider die als een paddestoel uit de grond sprong toen ze dachten dat er wat te verdienen was. Blij te horen dat het allemaal verder wel goed werkt... ;)

un giorno credi

quote:

Och, ik ben er vooralsnog zeer tevreden over, noem me een amateur, maar geen gezeik met datalimieten, weinig last van storingen, helpdesk die afgelopen tijd goed bereikbaar is, een goede prijs. Als ik Demon bij mij in de buurt zou nemen schiet m'n ping naar het dubbele, heb ik elke maand wel werkzaamheden en andere malle dingen. (getuige iemand die op de centrale zit waar mijn telefoonlijntje ook naar toe loopt.)

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
Xenna schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:03:
Ha, ha,

Zal het leeftijdsverschil wel zijn. Voor mij is Planet ook zo'n 'nieuwe' provider die als een paddestoel uit de grond sprong toen ze dachten dat er wat te verdienen was. Blij te horen dat het allemaal verder wel goed werkt... ;)

Ehm ...... OK => Ik ben 20 en U ?? :+

Ik wil dan wel eens weten welke ISP's naast XS4ALL en Planet evenlang bestaan ?? Die zijn toch samen "opgegroeid" of niet ??

nero355 wijzigde dit bericht 21-03-2005 16:29 (4%)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

quote:

Hier moet ik (voor het geval je het je afvroeg 24) even ingrijpen, planet == het net == xs4all, allemaal hetzelfde bedrijf, zelfde routers, alles hetzelfde. Xs4all heeft alleen uitgebreidere service, niets anders.

vloeiˇend (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand

En als je bv een programma van download.com download?
Wat voor snelheden haal je dan? of op speedtest.nl?

quote:
Creationzz schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:38:
En als je bv een programma van download.com download?
Wat voor snelheden haal je dan? of op speedtest.nl?
Dat is geen p2p he ;)

vloeiˇend (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand

Ze zijn alledrie van KPN, Xs4all is alleen wel compleet onafhankelijk afaik.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws