Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hallo,
Ik zit met (voor mij) een serieus probleem en jullie zijn nu mijn laatste hoop.

Ik ben een verwoed Torrent gebruiker en heb al de nodige Gig'jes binnen gehaald.
Ik gebruikte voorheen altijd Bittornado omdat deze voor mij gewoon het snelste uitpakte.
De snelheden waren altijd perfect...van 75 kb/sec tot soms wel over de 400 kb/sec.(512 kb/sec is mijn limiet)
Upload heb ik altijd op 70 kb/sec staan.(110 kb/sec is mijn limiet)
Dit ging perfect tot een paar weken geleden.
Ik had mijn pc op een ochtend afgesloten terwijl ik 2 films aan het downen was (die binnen kwamen met een snelheid van +/-
150 kb/sec) en toen ik later op de dag weer verder wilde gaan kwam mijn snelheid maar niet op gang.
Download kwam maar niet hoger dan 7 kb/sec...en de upload zelfs niet hoger dan 5 kb/sec...
Dit probleem heb ik tot op heden nog steeds met elke torrent.
Van af toen ben ik elke dag wel bezig om het euvel op te lossen.
Hieronder dan de problemen die ik zelf bedacht heb en wat ik er aan gedaan heb:

-Tracker zelf is traag / Ik heb diverse trackers gedownload en bewust gekeken naar het aantal seeders en peers.
Welke torrent ik ook probeerde,zowel de downspeed als de upspeed was dramatisch laag (zo rond de 10 kb/sec).
Elke verdere torrent die ik nu steeds gebruik zijn ruim voorzien van seeders en peers.
-Virus of spyware / heb 2 verschillende virusscanners en diverse spyware progs gedraaid (waaronder Hitman pro)...Als laatste redmiddel heb ik zelfs XP er net vers opgezet...Geen verbetering.
-Gekeken of uberhaubt mijn verbinding wel goed was / Heb diverse keren mijn snelheden getest op www.speedtest.nl en alle waarden klopten prima.
Ook als ik een groot bestand ging downen kwam ik netjes aan mijn 500 kb/sec downspeed..
-Router / om dit eventuele probleem gelijk de kop in te drukken heb ik mijn router er gelijk tussen uit getrokken...draai nu dus zonder router (geen verschil)
-Clients / Zoals ik al zei gebruikte ik voorheen altijd Bittornado met volle tevredenheid.
Heb nu 2 andere versies van Bittornado al geprobeerd...Bitcomet en ook Azureus..geen verbetering.
Wat me wel opvalt is dat ik met Bittornado nauwelijk meer verbinding krijg met de tracker...dit gaat wel beter met Bitcomet en Azureus.
Ook opvallen was dat ik bij Azureus de upload enorm zag fluctueren..van 1 kb/sec tot 80 kb/sec in 1 sec...
Die ging als een jojo op en neer...downspeed bleef laag zo rond de 10 kb/sec..
De andere clients kwamen met de upload maar niet hoger dan 10 kb/sec (ook al heb ik een upload van 110 kb/sec).
-Poorten / Volgens mij heeft dit geen zin als je geen router gebruikt,maar ook heb ik een heel scala aan poorten geprobeerd.
Bij elke client die ik probeerde ben ik ook steeds van poort geswitched.
-De pc zelf / ben ook gaan testen op de pc van mijn vriendin...even eens zonder verbetering.
-XP / zoals ik al zei heb ik nu gisteren als laatste middel XP er vers opgezet.
Zonder verder ook maar iets er op te zetten ben ik gaan downen...nog steeds klote.
Ook na alle XP updates geen verbetering.
Als voorbeeld zit ik nu met Bittornado een cd te downen met 500 seeders en zo 700 leechers.
Na 1,5 uur heb ik verbinding met 20 peers en 44 seeders...Downspeed=15 kb/sec...upspeed=11 kb/sec.
Voorheen knalde zo'n bestand gewoon binnen.

Zoals jullie zien ben ik er al een poos serieus mee bezig en heb ik al diverse bekkenden om hulp gevraagd.
Tot op heden kom ik maar niet verder ik weet echt niets meer te verzinnen.

Hopenlijk dat iemand hier mij verder kan helpen.

Specs:
Chello Classic :downstream 512kb/sec upstream 110 kb/sec (geen datalimiet)
Modem:Thomson (model tcm390)
Windows XP (+laatste updates)
Clients: Nu Bittornado+Bitcomet (heb ook getest met Azureus)

Pc specs:
Athlon 3500+
1000 MB (2x 512 Kingston)
GFX-Card:X800XT PE
Mobo:Asus A8V (ik gebruik de netwerkkaart op het mobo)
Geluidskaart:Creative 5.1 live

Mocht er nog iets ontbreken aan info dan hoor ik het graag.

Spider.007 wijzigde dit bericht 20-03-2005 11:47 (6%)

Dual 2 core E6600 / 2 Gig MB / MSI 7900 GTO / MSI P965 Platinum

- Brandweer Emmeloord -

Ben je toevallig niet over je download limit heen?
Je kan ook een mailtje sturen naar je ISP waarom je download/upload snelheid zo langzaam zijn.

- Brandweer Emmeloord - - Korps Noordoostpolder -

Acties: [view][quote]

Door: Spider.007 Moderator CSA/WSS
Ligt dit probleem niet gewoon bij je provider? Verder waarderen we het niet zo als er vergoedingen worden aangeboden; dat is niet de bedoeling op GoT ondanks de ongetwijfeld goede bedoeling :) Ik heb daarom een bepaalde paragraaf uit je betoog gehaald. Daarnaast pas ik je topictitel aan. Heb je hier al tussen gekeken: zoeken naar 'torrent traag'?

Torrents: Dringend hulp gevraagd wegens probleem.. > Torrents plotseling enorm traag; wat te doen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Even je modem resetten? Alle kabeltje even loshalen en opnieuw inpluggen, evt. verleggen.

Als dit allemaal niet helpt even je pc op een andere aansluiting (buurman, vriendin oid) aansluiten?

Dentheman wijzigde dit bericht 20-03-2005 11:55 (96%)

Live my life @ Dentheman.nl

Heb je al gecontroleerd of iemand anders dezelfde torrent als jij sneller kan downloaden? Want als speedtest 500 kb/s geeft en je krijgt bij je torrents slechts 15 kb/s, dan lijkt het me toch in de torrents te zitten. Pas als iemand anders exact dezelfde torrent meer dan dubbel zo snel kan binnenhalen zou ik me zorgen gaan maken. Je hebt niet nog andere programma's lopen die dingen aan het uploaden/downloaden zouden kunnen zijn?

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.

quote:
Ben je toevallig niet over je download limit heen?
Je kan ook een mailtje sturen naar je ISP waarom je download/upload snelheid zo langzaam zijn.

Chello hanteert geen datalimiet meer..en bovendien kan ik wel opde normale manier downloadnem te mijn volle bandbreedte

@Spider-007 ..Sorry van mijn aanbod...was idd alleen maar goed bedoeld.
Ik heb gezocht op GOT naar dit probleem en ben weinig bijzonders tegengekomen.
Het enige wat je overal leest zijn je poorten open zetten in je router..maar aangezien ik geen router meer heb is het hele poorten verhaal niet van toepassing bij mij.
Verder kwam ik ook tegen XP er vers op te zetten..dit heb ik gisteren gedaan als laatste red middel...helaas zonder succes :(

quote:
Even je modem resetten? Alle kabeltje even loshalen en opnieuw inpluggen, evt. verleggen.

Als dit allemaal niet helpt even je pc op een andere aansluiting (buurman, vriendin oid) aansluiten?

Modem is al diverse keren gereset...evens eens de kabels inpluggen..
Maar zoals ik al eerder zei...met alle andere testen is mijn speed wel ok...
Ik kan prima downloaden met volle bandbreedte...alleen die torrents doen het maar niet.
Bij buren testen is idd een goeie...helaas zit hier niemand in de buurt waar ik zo ff langs kan wippen..maar ik houd het wel in mijn achterhoofd

quote:
Heb je al gecontroleerd of iemand anders dezelfde torrent als jij sneller kan downloaden? Want als speedtest 500 kb/s geeft en je krijgt bij je torrents slechts 15 kb/s, dan lijkt het me toch in de torrents te zitten. Pas als iemand anders exact dezelfde torrent meer dan dubbel zo snel kan binnenhalen zou ik me zorgen gaan maken. Je hebt niet nog andere programma's lopen die dingen aan het uploaden/downloaden zouden kunnen zijn?

Dit heb ik even eens al gedaan (vergeten te melden)...had 3 torrents naar een vriend gestuurd die ook chello heeft.
Bij mij kwamen ze geen van allen bovem de 10 kb/sec uit...binnen 30 min kreeg ik al bericht dat ze bij hem stuk voor stuk boven de 100 zaten..(1 zelfs al tegen de 200)

Vanzelfsprekend heb je ook je XP-firewall nagekeken? Ik heb ongeveer hetzelfde gehad waarbij dus ineens de firewall bleek aan te staan, zonder dat ik zelf daar iets (bewust) aan veranderd heb.
Reg. datum: 15 april 2000

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik maak ook gebruik van Chello Classic. Kijk maar eens in dit topic op chelloo.com. Een oorzaak zou kunnen zijn dat Chello de torrents nogal knijpt.

Slecht nieuws voor ons HGJ :(
Hier..lees deze link maar..ik post hier onder de nick Klippie..
http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=9201.0
Ik heb de helpdesk gebeld van Chello..kreeg een persoon aan de lijn die zelf ook een gebruiker is van torrents en het probleem wel begreep.
Hij noteerde de klacht en tel. nr.
Binnen 5 min. belde hij terug met de volgende mededeling:
Ik stuit nu op een intern bericht waarin alles duidelijk wordt.
Chello heeft het dataverkeer in 4 groepen verdeeld.
-mail
-webbrowsing
-(nog iets)
-en peer to peer.

Aangezien Chello problemen heeft met de dataverkeer sinds ze de datalimiet er af hebben gehaald hebben knijpen ze de laatste groep in de piekuren.
(ik verwoord ff in het kort wat hij allemaal oplas)
Dit was echter een intern bericht en mocht niet naar buiten worden gebracht.
Toen ik vroeg of deze info. ergens op te zoeken was antwoorde hij ontkennend.
Wel was dit een blijvend iets :(

Rare alleen vind ik dat ik ook in de avonduurtjes niet hoger kom dan 20 kb/sec.
Ik denk eerder dat de laatste groep gewoon volledig geknepen wordt.

Maar misterie opgelost,helaas is het antwoord alles behalve bevredigend :(

Hier precies hetzelfde probleem idd :(

Wat een stelletje galbakken zijn het toch ook...

Ben je niet gewoon klaar als je iemand met campusnet strikt het verkeer naar andere poorten door te sturen?

Mijn rechten zult gij doen, en Mijn inzettingen zult gij houden, om in die te wandelen; Ik ben de HEERE, uw God! Ja, Mijn inzettingen en Mijn rechten zult gij houden; welk mens dezelve zal doen, die zal door dezelve leven; Ik ben de HEERE!

Reg. datum: 12 augustus 2003

tja zet je torrent op poortje 80

P4, 3.2 GHZ, 2 GB PC3200, Sapphire X800 XT PE, 2x 73 GB Raptor, 40 gb notebook USB Disk, Shuttle SB61G2V3

Door: Rukapul Moderator WI/SG/SF
Met Qualix: zet je bittorrent poorten op andere waarden dan de standaard waarden. Bij bepaalde trackers moet dit zelfs. Quality of service (poorten knijpen ;)) kan een provider eigenlijk alleen maar op poortbasis doen. Geavanceerdere filtering kunnen de routers met de enorme hoeveelheid traffic niet aan.

Rukapul wijzigde dit bericht 20-03-2005 20:22 (44%)

Door: Spider.007 Moderator CSA/WSS
Is misschien meer iets voor IT nu bekend is dat dit aan de provider ligt; dus met titelfix verkoop ik deze een schop :)

Torrents plotseling enorm traag; wat te doen? * > Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *
SA > IT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Reg. datum: 12 augustus 2003

jup ik gebruik 5000 to 5100 en haal meestal 500 a 800 kb/s op 60 kb up

P4, 3.2 GHZ, 2 GB PC3200, Sapphire X800 XT PE, 2x 73 GB Raptor, 40 gb notebook USB Disk, Shuttle SB61G2V3

Heb hier ook Chello, Thomson modem...
Gaat gewoon zn gangetje hier, niks knijpen ...

Greetz, kipusoep

Trotse eilandengroep

Dit fenomeen is ook wel bekend als Traffic Shaping, vooral redelijk populair bij universiteiten in Amerika, sinds kort bij enkele Amerikaanse ISPs en nu dus waarschijnlijk bij Chello. Poorten omgooien gaat hier (helaas) niet tegen werken.

-- Andamanen
Voorzitter en enig lid Front Anti-Mobieltjes

un giorno credi

Maar, is dit niet een vorm van datalimiet? Je wordt immers op een bepaalde snelheid gezet waarbij je dus nooit 'onbeperkt', voor zover je abo dat toelaat, kan downloaden. Je komt immers niet boven de zoveel kb/sec uit.

Kijk is op http://www.chelloo.com. Er lopen hier een aantal topics over dit probleem. Er zijn daar behoorlijk wat pissige mensen die ook windows allemaal geherinstaleerd hebben om te kijken of het daar aan lag. Ik heb zelf ook bijna mij harde schijf geformateerd totdat ik las dat heel veel chello klanten hier last van hebben.

Uit een van de reacties op de chelloo (underground) site:
quote:
Helpsedk medewerker heeft mij zelf een intern bericht voor gelezen waarin duidelijk was dat alle peer to peer data gecapt werd.
Dit was een blijvend iets en niet een tijdelijke actie.
en nog een reactie:
quote:
Chello heeft sinds het vrijgeven van de datalimiet de grootste problemen met de bandbreedte.
Om dit toch in de hand te houden hebben ze het internetverkeer ingedeeld in 4 klassen.
-Email.
-Websurfen
-(nog iets)
-en als laatste Peer to Peer verkeer.

Johny58 wijzigde dit bericht 20-03-2005 21:16 (20%)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." -- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

dit is hetzelfde als men doet met ftp's.
Als je toevallig een snelle proxy kan installeren, dan kun je wel weer op full speed downloaden.

Is dit wel legaal? Je hebt een abbo met een bepaalde snelheid, en geen datalimiet.

Nu ook met specs.

quote:
Johny58 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:14:
Kijk is op http://www.chelloo.com. Er lopen hier een aantal topics over dit probleem. Er zijn daar behoorlijk wat pissige mensen die ook windows allemaal geherinstaleerd hebben om te kijken of het daar aan lag. Ik heb zelf ook bijna mij harde schijf geformateerd totdat ik las dat heel veel chello klanten hier last van hebben.

Uit een van de reacties op de chelloo (underground) site:

[...]

en nog een reactie:

[...]
Dit mag niet zomaar? toch }:O

BF2 nick = Black_lagon en Krysiss . Xfire=Krysiss

Dan ben ik toch maar weer wat blij met mijn adsl verbinding. Wat ik zo asociaal vindt van chello is dat ze dan van die reclame maken van brederband, dat je bestanden supersnel kan downloaden. Dat gaat hier dus niet op.

Blijkt niet het enige te zijn trouwens, eigen servers kunnen alleen chello gebruikers zien...

Steephh wijzigde dit bericht 20-03-2005 21:39 (19%)

Weet ook niet in hoeverre het allemaal waar is hoor, ik copy-paste het gewoon van het ene forum naar het andere. Maar er zal best een kern van waarheid inzitten als zoveel chello klanten er last van hebben.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." -- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

Zou dit ook een verband hebben met een topic van mij op dit moment: Alweer Sweex ft. Chello... ???

Greetz, kipusoep

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws