Gathering of Tweakers

Quicksearch
schit-te-rend!

http://img48.exs.cx/img48/3103/logo7ot.jpg

Na het immense succes van Call of Duty, een van de meest intense WO2 shooters ooit, kan een opvolger natuurlijk niet achterwege blijven. In het vierde kwartaal van 2005 zal Call of Duty 2 zijn opwachting maken. Wat kunnen we gaan verwachten?

Dezelfde intensiteit in ieder geval als het origineel, maar dan met grotere en weidsere buitenlocaties. De missies worden non-lineair. Er komen drie campagnes: een Britse, Russische en Amerikaanse campagne.

En op wat voor locaties spelen deze campagnes zich dan af?
Tijdens de Britse zal je naar Noord Afrika gaan, waar je het tegen generaal Rommel op zal gaan nemen. Vervolgens schakel je over naar de Russische campagne, waar je rond Moskou ingezet zal worden om de Duitse Blitzkrieg te stoppen. Tot slot zal je in de Amerikaanse campagne zeer moeilijke en geheime missies moeten voltooien.

Verder nieuws onder de zon?
15 nieuwe wapens, waaronder een eigen pistool voor alle nationaliteiten, het Duitse Gewehr 43 en het Russische SVT-40

Enne, gaat het er nog beter uitzien dan het origineel?
Dat moet wel, want er is een gloednieuwe grafische engine gemaakt, die van nul is opgebouwd. Standaard verbeteringen zijn weidse decors, hoger detail van de modellen, voertuigen en omgeving.

Nog specifieke snufjes aan de grafische engine?
- Normal mapping (bekend van Doom 3), verzorgt knappe reliëf structuren (vergelijk het maar met bump mapping, maar dan beter)
- volumetrische smoke (waarbij dus ook rookgranaten worden geïntroduceerd)
- weerseffecten (zandstorm, regen, mist)
- dynamische realtime lichtbronnen
- en iets waar veel van wordt verwacht: specular maps. Specular maps zorgt ervoor dat lichtbronnen reflecteren op een oppervlak.

Hoe staat het met het geluid?
Het geluid is opgenomen van authentieke wapens, dus dat zit wel weer snor. Bovendien is het omgevingsgeluid beter dan in het origineel, zo zul je het verschillend horen wanneer het door een steegje waait, of dat je midden in een zandstorm zit.

Hmm, die geluidsverbeteringen klinkt nogal standaard, wat is er nog echt iets wezenlijks toegevoegd?
Jazeker, de makers zijn zeer trots door het door hen ontwikkelde Battle Chatter System. Elke soldaat op het slagveld heeft een unieke stem, en een vocabulaire van tussen de 500 en 700 woorden. Het Battle Chatter System zorgt er bovendien voor dat je squadleden informatie zullen verschaffen over de variërende combat situaties. En dit wordt allemaal realtime berekend, dus niet gescript. Zo krijg je informatie als: "he's on the second floor, right side of the window", of "cover me, I'm reloading!"

Nog andere nieuwe dingen?
- fel verbeterde gezichtsanimaties
- meer soldaten op het scherm dan in het origineel
- kogels ketsen af op metaal

Oké, maar hoe gaat het er nu uitzien dan?
Hierbij dan een paar screenies:

http://img220.exs.cx/img220/6403/im13hp.jpg

http://img48.exs.cx/img48/443/im23dv.jpg

http://img48.exs.cx/img48/8966/im39sd.jpg

http://img48.exs.cx/img48/1486/im41ci.jpg

http://img48.exs.cx/img48/3497/img51pc.jpg

We willen nog meer weten!
Tja, dat kan, maar dan zul je eens op google rond moeten zoeken. Veel meer dan de aankonding en enkele screenies is er nog niet, ik heb ook nog geen officiële site gezien.

Ik kijk in ieder geval al uit naar eind 2005, wanneer deze topper moet uitkomen.

Dit is mijn eerste, echt grote OP. Op of aanmerkingen hoor ik graag.
De meeste info en screenies komen uit het maart nummer van de PCGameplay

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

Hmm, ik hoop dat de singleplayer wat langer wordt dan deel 1.. Die heb IK zelfs uitgespeelt, wat aangeeft dat 't wel erg kort was :P

Verder hoop ik dat 't een beetje te emuleren is onder Linux.. CoD1 is gebaseerd op de Q3-engine welke prima werkt met cedega, alleen als ze nu zelf een eigen engine gebouwt hebben, tja... :/

GPG Public Key: Haal 'm nu binnen via wwwkeys.eu.pgp.net of van m'n eigen site.

schit-te-rend!

het gebruikt onderdelen van Doom 3, het is dus niet een gemodde D3 engine. Misschien kan het dus, maar ik weet niet of D3 onder linux draait

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

Nikon D40 + 18-55 + 55-200VR
Reg. datum: 02 mei 2003

bedankt voor de info. kijk er naar uit :D

A7N8X-E | AMD XP 3200+ | 2048 MB | x800 Pro | 1400 GB | Tagan 480-U15 | Audigy 2 ZS | Logitech G5,G25 | Antec P180 | Vista | P5N32-E SLI | C2D E6600 | 4096 MB DDR2 | 8800 GTS 640 MB | 400 GB | Tagan 500-U35 | Audigy X-FI | Stacker 830 |

Ik speel nog steed COD en vind het nog steeds zeer prachtig, kan dus al niet wachten op COD2!

De grafische engine is helemaal nieuw, maar hoe zit het met de gewone engine? Het bewegen enzo dus, de gameplay dus eigenlijk, want die vond ik bij COD echt prachtig.

Kijk echt uit naar deze game al hoop ik niet dat afrika decor de hand neemt

quote:
Osiris schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:24:
Hmm, ik hoop dat de singleplayer wat langer wordt dan deel 1.. Die heb IK zelfs uitgespeelt, wat aangeeft dat 't wel erg kort was :P

Verder hoop ik dat 't een beetje te emuleren is onder Linux.. CoD1 is gebaseerd op de Q3-engine welke prima werkt met cedega, alleen als ze nu zelf een eigen engine gebouwt hebben, tja... :/

singleplayer? zit die erin dan? :P

de SP van deel 1 vind ik veel te gescript, geef mij maar de MP!

Zitten twee koeien in een boom te kaarten, komt er een ei voorbij vliegen. Zegt een van die koeien: "Hey, doe je mee?". Zegt dat ei: "Nee sorry, ik moet naar de kapper."

schit-te-rend!

het zijn 3 campaigns hé, afrika, rusland en europa (behind enemy lines) :)

@redfox, SP wordt AI gestuurd en niet meer gescript

greatgonzo wijzigde dit bericht 10-03-2005 19:39 (28%)

quote:
greatgonzo schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:37:
het zijn 3 campaigns hé, afrika, rusland en europa (behind enemy lines) :)
Gelukkig :) ja las in je startpost weinig terug wat amerika deed dus die doen waarschijnlijk geen afrika :) (op een of andere manier trekt me dat niet)

En daar hebben we weer een WOII spel. Kunnen ze niet iets beters verzinnen? :O 8)7
Maar het ziet er overigens wel mooi uit. :)

quote:
SP wordt AI gestuurd en niet meer gescript

Dat moet ik eerst zien voodat ik dat geloof, dat is wel vaker gezegt door ontwikkelaars, maar bleek later dus alleen maar een reclame praatje te zijn. :(

Dus ik wacht maar weer af wat we dit keer krijgen.

-Skyhawk- wijzigde dit bericht 10-03-2005 19:45 (55%)

Als het verstand met de jaren komt, word ik heel oud...

schit-te-rend!

quote:
FulmeN schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:39:
[...]

Gelukkig :) ja las in je startpost weinig terug wat amerika deed dus die doen waarschijnlijk geen afrika :) (op een of andere manier trekt me dat niet)
er is nog niet veel bekend gemaakt over de US missies, behalve dan dat het behind enemy lines achtig wordt

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

quote:
-Skyhawk- schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:41:
En daar hebben we weer een WOII spel. Kunnen ze niet iets beters verzinnen? :O 8)7
Maar het ziet er overigens wel mooi uit. :)

Ja zoals een horrorshooter of een toekomst shooter...

ow wacht... die zijn er ook al x00.000
Ik vind WO2 altijd vet (net zoals cod... geweldig!)...
realistisch, leuker dan Vietnamgames, je hebt een beetje skills nodig (het is niet zo dat je laserwapens hebt die een hovertank in 1 keer kan opblazen)...

Tot de release van deze game hebben we Brothers in arms... daarna COD2
goede planning! :D
Mijn poes popelt.

eind 2005 mn geforce ti 4200 inwisselen :)

Aikidoka
Reg. datum: 24 november 2001

quote:
Pixal schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:50:
eind 2005 mn geforce ti 4200 inwisselen :)

Damn skippy! dan hou je het nog lang vol...
morgen gaat mn TI4400 er uit na 2 en 3/4jaar trouwe dienst...
schit-te-rend!

ben benieuwd welke filmscene we in deze game krijgen, dat lijkt immers de gouden standaard voor succes:

MOHAA: Saving Private Ryan
COD: Band of Brothers, Enemy at the Gates
MOHPA: Pearl Harbor

Waarbij ik misschien nog wat vergeet. Dus wat hebben we nog, de klassiekers als longest day, of misschien met die behind enemy lines campagne The dirty dozen?

Mijn poes popelt.

Tis me allemaal veel te duur. Nu trekt ie alles nog redelijk maar ooit moet ik er aan geloven en voor call of duty ga ik wel overstag :)

Gaming is a world of knowledge

quote:
ixl85 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:45:
[...]

Ja zoals een horrorshooter of een toekomst shooter...

ow wacht... die zijn er ook al x00.000
Ik vind WO2 altijd vet
Volledig mee eens :) Verheug me nu al om weer lekker online te gaan!

Acer Aspire 1692 WLMi ( 100 gig 5400 rpm, 2 x 512 MB DDR 2 Ram, 15,4 inch WXGA Crystal Bright Scherm, Dual layer DVD brander slot in) Plantronics Audio .70 Headset, ICY BOX + Maxtor Diamondmax 250 gig 16 MB Cache PATA133, MX 518 + Steelpad S&S

Reg. datum: 30 oktober 2003

Zin in! :9~

Maar eind 2005 zal in de werkelijkheid wel midden 2006 worden.. :'(

3 fristie

vetjes hoor, dat beloofd weer veel uurtjes gamen te worden _/-\o_

nog wat screens;
pic1
pic2
pic3
pic4
pic5
pic6
pic7

edit:

toch maar even linkjes van gemaakt, wat aardiger voor de modemmers onder ons ;)

Pendaco wijzigde dit bericht 10-03-2005 20:20 (19%)

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."

schit-te-rend!

Of het gaat duke nukem forever acherna :P

@Pendaco, die had ik ook gevonden, vond ze een beetje povertjes, daarom heb ik ze niet gepost, maar zelf even screenies ingescand.

greatgonzo wijzigde dit bericht 10-03-2005 20:13 (63%)

Eigenlijk ben ik alleen geintresseerd in multiplayer. Ik hoop ontzettend dat de multiplayer weer net als CoD1 wordt en niet als CoD:United offensive....

Signatures zijn voor mietjes!

Wunderbar!

Ziet er wel uber geil uit :9~
Ik hoop dat het weer een mooie realistische shooter wordt

schit-te-rend!

denk dat veel afhangt van he succes van brothers in arms, waarschijnlijk de meest realistische WO2 shooter op dit moment. Als die goede verkopen heeft, is de kans natuurlijk groot dat men van 2015 ook die toer op gaat.

Van de andere kant, zoals ik al eerder vermelde, vooral filmscenario's blijken kopers te trekken. Zonder een of andere filmscene lijkt me het spel gedoemt.

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Hoop dat je nu iets intelligentere medespelers hebt, en dat je zelf bijvoorbeeld ook tactische orders kunt geven (bijvoorbeeld zoals bij Starwars Republic Commando)

Reg. datum: 15 oktober 2002

quote:
Toolzman schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 20:56:
Ziet er wel uber geil uit :9~
Ik hoop dat het weer een mooie realistische shooter wordt
weer?
mooi was het zeker, maar realistisch echt niet. het was een en al arcade.
niet dat dat perse slecht is hoor, ik probeer niet iets uit te lokken.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws