Hoofdcategorieën
Topicacties

Tiscali ADSL + Telefonie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 21 juli 2001

Tiscali biedt nu ook adsl aan met telefonie:
http://www.tiscali.nl/pro...asp?activationcode=15804a
Het ziet er allemaal zeer aantrekkelijk uit, vooral dat Special abonnement.
Ik vraag me alleen af hoe dat "gratis" telefoneren in zijn werk gaat. Zit er een addertje onder het gras, bijvoorbeeld hoge buitenlandtarieven? Wie heeft ervaring met VOIP via ADSL?

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Ik kan het niet vinden, maar aangezien het inclusief telefonie is, moet je dan ook nog een telefoonlijn hebben?

Aangezien ze het hebben over abo's via KPN en via hun eigen netwerk. Dan neem ik toch aan dat als het bij hun eigen netwerk is dat ik niks meer nodig zou hebben, het staat ook nergens bij de vereisten. Ik kan het iig niet vinden.

Aan de andere kant, als dat zo is dan zouden ze volgens mij de eerste zijn, maar goed eens moet de eerste keer zijn!

Edit: Laat maar:
quote:
Het ADSL-signaal kan alleen doorgegeven worden via een werkende KPN telefoonlijn. Mocht u besluiten uw KPN telefoonaansluiting op te zeggen, dan is Tiscali genoodzaakt om kosten in rekening te brengen voor het behoud van uw telefoonaansluiting voor alleen ADSL. Deze kosten bedragen ¤ 9,95 per maand.

Oscar Mopperkont wijzigde dit bericht 02-03-2005 00:06 (90%)

Reg. datum: 05 mei 2000

Gewoon belbudget behouden (en niet gebruiken) dus, kost ook 9.40 euro per maand (incl).

bjck wijzigde dit bericht 02-03-2005 00:14 (13%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 21 juli 2001

quote:
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:59:
Ik kan het niet vinden, maar aangezien het inclusief telefonie is, moet je dan ook nog een telefoonlijn hebben?

Aangezien ze het hebben over abo's via KPN en via hun eigen netwerk. Dan neem ik toch aan dat als het bij hun eigen netwerk is dat ik niks meer nodig zou hebben, het staat ook nergens bij de vereisten. Ik kan het iig niet vinden.

Aan de andere kant, als dat zo is dan zouden ze volgens mij de eerste zijn, maar goed eens moet de eerste keer zijn!

Edit: Laat maar:

[...]
Ja, je bent natuurlijk niet helemaal van die koperen KPN lijn af, je betaalt daar via Tiscali 9.95 euro huur voor. Blijft staan dat je helemaal gratis belt naar alle vaste nummers in Nederland, scheelt weer een paar centen. Mijn vraag blijft: waar pakken ze hun geld terug? Naar 06 bellen? Hoge buitenlandtarieven? Wie weet het?

Reg. datum: 20 november 2003

quote:
Rocketman schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:54:
Tiscali biedt nu ook adsl aan met telefonie:
http://www.tiscali.nl/pro...asp?activationcode=15804a
Het ziet er allemaal zeer aantrekkelijk uit, vooral dat Special abonnement.
Ik vraag me alleen af hoe dat "gratis" telefoneren in zijn werk gaat. Zit er een addertje onder het gras, bijvoorbeeld hoge buitenlandtarieven? Wie heeft ervaring met VOIP via ADSL?
Een tijd geleden heb ik dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1000378 hier geopend om te kijken naar ervaringen maar dat schoot niet echt op.
Ik zie dat er een hoop veranderd is op de pagina's van Tiscali, jammer dat de link naar de tarieven verwijst naar de inbeltarieven. 8)7

Reg. datum: 13 november 2001

Wat is dit! Ik heb sinds een maand Tiscali ADSL smart (overgestapt van wannado, vanwege hogere snelheid voor midner geld). Ben zeer tevreden over mijn abo, maar nu lees ik dat ik voor diezelfde 29,95 een 4mbit lijn kan krijgen PLUS telefonie (gratis bellen met alle vaste nrs in NL)

Zou ik op een of andere manier mijn Tiscali smart abo kunnen omzetten naar dit nieuwe abonnement?

Reg. datum: 20 november 2003

Weet je zeker dat je niet per ongeluk over het KPN netwerk ADSL hebt? Dan liggen de tarieven nl. hoger.

Reg. datum: 20 december 2000

Ik overweeg ook het Special abo met telefonie te nemen.
Hoe is de kwaliteit van het netwerk van Tiscali en hun helpdesk?
Wil niet voor verrassingen komen te staan. Via hcc/kpn geen problemen gehad, maar wordt nu wel erg duur (52 euro).

pomtiedomtiedom

Op zich een zeer interresant aanbod dit. Jammer alleen dat ik de exacte specs van het modem niet kan vinden en dat Tiscali je contract telkens stilzwijgend met 12 maanden verlengd. :(

Het bellen is alleen zeer aantrekkelijk als je veel naar het buitenland belt en/of naar vaste nummers. Voor mij persoonlijk niet echt spannand dus, want ik bel alleen maar mijn ouders op het vaste nummer. Al mijn vrienden etc gaat via de mobiel. De mobiele tarieven zijn niet echt megavoordelig ofzo: zie: http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=3313

www.blu-rayaanbieding.nl - voor het vinden van de goedkoopste blu-ray webshop

quote:
mdejager schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:44:
Wat is dit! Ik heb sinds een maand Tiscali ADSL smart (overgestapt van wannado, vanwege hogere snelheid voor midner geld). Ben zeer tevreden over mijn abo, maar nu lees ik dat ik voor diezelfde 29,95 een 4mbit lijn kan krijgen PLUS telefonie (gratis bellen met alle vaste nrs in NL)

Zou ik op een of andere manier mijn Tiscali smart abo kunnen omzetten naar dit nieuwe abonnement?

Overstappen of upgraden mogelijk via de website? Bel ze anders gewoon.

quote:
DJTimo schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:08:
Op zich een zeer interresant aanbod dit. Jammer alleen dat ik de exacte specs van het modem niet kan vinden en dat Tiscali je contract telkens stilzwijgend met 12 maanden verlengd. :(
Modems zijn allemaal ZyXEL dus zit wel goed.

bjck wijzigde dit bericht 03-03-2005 21:30 (27%)

Reg. datum: 03 maart 2005

je krijgt trouwens maar 1 nummer van tiscali. wil je je kpn nummer ook meenemen kost dat eenmalig 29,95. en dan nog 9,95 per maand voor het gebruik van de koperlijnen van KPN. Overigens is het standaardmodem wat geleverd wordt bij tiscali special met telefonie helemaal niet geschikt voor telefonie... meerprijs voor een modem wat wel werkt is minstens 30,-

dat zijn de adders die ik gevonden heb. En nou wil ik louter lovende verhalen horen over tiscali, want ik waag de overstap toch maar

bigredbag wijzigde dit bericht 04-03-2005 00:00 (3%)

Reg. datum: 12 januari 2002

Weet iemand hoe de aansluiting op je telefoonnet er uit ziet? Kan je een "normale" telefooonstekker in het modem stoppen? Met andere woorden: kan je meerdere toestellen in één huis op het modem aansluiten?
Reg. datum: 11 november 2003

even voor alle mensen die "gratis bellen" niet vertrouwen. Ik werk bij een (kleine) telco, en kan je vertellen dat bellen naar nederlandse vaste nummer precies geen ruk kost. Als je een beetje goede inkoop tarieven hebt (en dan heeft een telco van het formaat tiscali) dan kost je dat per abonnee (uitgaande van 240 minuten per maand in de piekuren) misschien 2 of 3 euro...

dat verdienen ze dus terug met:
1. abo kosten
2. kickback (wat zij vangen als jij gebeld wordt)
3. marge op andere bestemmingen

het is dus een heel goedkoop marketing middel (een kranten advertentie kost meer per nieuw klant dan zo'n actie).

@Doogie, het modem heeft waarschijnlijk een gewoon FXS aansluiting, vergelijkbaar met een analoge kpn aansluiting dus. Meerdere toestellen kan, mits de gezamelijk aansluitfactor niet te hoog is. Voor preciese details moet je maar bij Tiscali informeren.

toevoeging: 240 minuten heb ik uit de fair use policy van scarlet gehaald

Rac-On wijzigde dit bericht 04-03-2005 10:27 (6%)

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Use the FAQing SEARCH!
Reg. datum: 06 januari 2001

Zie ook net de reclame op tv, maar las gisteren iets minder leuks elders:
quote:
De meer dan driehonderd klachten over Tiscali zijn dan ook de aanleiding om de actie te starten,

nieuws: Bond in actie tegen consumentenleed door internetproviders
Maar het blijft een erg aantrekkelijke aanbieding. Zit al maanden te dubben om over te stappen op een sneller TweakDSL abbo, maar die is al zo'n 70euro in de maand, terwijl het snelste aboo bij Tiscali rond de 50euro ligt en op meer dan 3/4 van de snelheid zit.

Mesh wijzigde dit bericht 04-03-2005 21:32 (25%)

AMD64 3500+ Venice | Asus A8N-E | 2x Kingston 1024MB 400MHz DDR CAS 2 @ Dual Channel | Sapphire ATI Radeon x800 GTO2 DDR3 | IIyama VisionMaster 400 - 17" Screen | 72Gb WD Raptor + 200GB Samsung HD | Tagan TG480-U22 480W | Onboard AC97

Reg. datum: 04 augustus 2004

Hey misschien een beetje rare vraag maar wat is het verschil tussen:
Special 4096/640 a 29,95 euro per maand (incl gratis bellen)

&

Family 4096/640 a 39,95 euro per maand (incl gratis bellen)

het scheelt 10 euro maar ik kan het verschil niet vinden....
owja, kan je er ook voor kiezen om gewoon geen internet telefonie te nemen? ik zit bij 1649 dus voor het geld hoef je het niet te doen namelijk en het scheelt een hoop gekloot lijkt me.

Reg. datum: 04 maart 2005

Hallo,

ik heb nu tiscali 4mbit+telefoonie aangevraagt voor 29,95,
ik had voorheen demon 2mbit voor 34,50 ZONDER TELEFONIE.

dus voor 5 euro minder heb ik dubbele snelheid+GRATIS bellen.

mijn telefoon nummer laat ik ook porteren naar tiscali want dan kan ik
met mijn hoofd telefoonnummer ook gratis bellen.

dit scheelt ook weer 16 euro met kpn per maand want
26 euro normaal kpn abo koste - 9.95 van tiscali dan is 16 euro.
(als je niet naar bel budget zou gaan)

maar dat zou je dus ook niet doen omdat je dan weer veelste veel betaald en je toch
met je hoofdnummer wilt blijven bellen omdat je die vaak gebruikt als goed is.

krijg 2 telefoonnummers van tiscali en mijn eigen oude nummer ook.

ik bespaar minimaal 35 euro per maand en ik belde ook voorheen met 1609.

dus dit is zeker niet mis.... (ik vind de helpdesk gewoon goed overegens)

Mijn vraag is nu alleen dat bijde partijen hebben gezegt dat ik alleen
bij de site van tiscali hoef in te voeren wanneer die migratie plaats moet vinden
ik heb dus op 18-03-05 geplaats omdat er 2 weken tussen moet zitten.
maar klopt dit wel hoef ik nu niet mijn lijn op te zeggen en gaat de rest gewoon van zelf?
want schijnbaar heeft mijn opzeg termijn er niks mee te maken meer omdat het
een telco migratie is. kan iemand precies uitleggen hoe dit te werk gaat?
want ik denk dat het voor meer mensen een belangrijke vraag is.

bedankt,

mvg Nick

Reg. datum: 21 januari 2000

quote:
wannegek schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 22:15:
Hallo,

ik heb nu tiscali 4mbit+telefoonie aangevraagt voor 29,95,
ik had voorheen demon 2mbit voor 34,50 ZONDER TELEFONIE.

dus voor 5 euro minder heb ik dubbele snelheid+GRATIS bellen.

mijn telefoon nummer laat ik ook porteren naar tiscali want dan kan ik
met mijn hoofd telefoonnummer ook gratis bellen.

dit scheelt ook weer 16 euro met kpn per maand want
26 euro normaal kpn abo koste - 9.95 van tiscali dan is 16 euro.
(als je niet naar bel budget zou gaan)

maar dat zou je dus ook niet doen omdat je dan weer veelste veel betaald en je toch
met je hoofdnummer wilt blijven bellen omdat je die vaak gebruikt als goed is.

krijg 2 telefoonnummers van tiscali en mijn eigen oude nummer ook.

ik bespaar minimaal 35 euro per maand en ik belde ook voorheen met 1609.

dus dit is zeker niet mis.... (ik vind de helpdesk gewoon goed overegens)

Mijn vraag is nu alleen dat bijde partijen hebben gezegt dat ik alleen
bij de site van tiscali hoef in te voeren wanneer die migratie plaats moet vinden
ik heb dus op 18-03-05 geplaats omdat er 2 weken tussen moet zitten.
maar klopt dit wel hoef ik nu niet mijn lijn op te zeggen en gaat de rest gewoon van zelf?
want schijnbaar heeft mijn opzeg termijn er niks mee te maken meer omdat het
een telco migratie is. kan iemand precies uitleggen hoe dit te werk gaat?
want ik denk dat het voor meer mensen een belangrijke vraag is.

bedankt,

mvg Nick
Ik ben zeer benieuwd naar je migratie van Demon naar Tiscali, wil zelf ook gaan overstappen, maar ben bang dat ik weken zonder internet kom te zitten. Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat je in een keer over kan zonder downtime.

Wat ik me ook afvraag is of je dat telefonie ook echt moet gebruiken, ik wil die special nemen alleen voor de ADSL. Onze telefoonrekening wordt betaald door de zaak, dus we bellen al helemaal gratis.

quote:
Waslijn schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 00:00:
[...]
Ik ben zeer benieuwd naar je migratie van Demon naar Tiscali, wil zelf ook gaan overstappen, maar ben bang dat ik weken zonder internet kom te zitten. Wat ik uit jouw verhaal begrijp is dat je in een keer over kan zonder downtime.

Wat ik me ook afvraag is of je dat telefonie ook echt moet gebruiken, ik wil die special nemen alleen voor de ADSL. Onze telefoonrekening wordt betaald door de zaak, dus we bellen al helemaal gratis.

Overstappen kan tegenwoordig tussen netwerken (dus van bijvoorbeeld BBned --> Tiscali) zonder dat je lang zonder internet zit, eigenlijk gewoon binnen 15 minuten 'omgeprikt' zegmaar.

Telefonie krijg je gratis (1 nummer) en als je geen nummerportering aanvraagt blijft je huidige telefoonaansluiting gewoon zoals het is natuurlijk. Je hoeft het van niemand te gebruiken natuurlijk.

bjck wijzigde dit bericht 05-03-2005 00:02 (4%)

Longtime Member
Reg. datum: 24 juli 2000

Maar het blijft Tiscali, vaak veel addertjes onder het gras, zie actie van de consumentenbond.....;(

//heilig boontje modus//
De toevoeger van deze topic-toevoeging is blij dat alles (tot nu toe) goed gaat met mijn speedlinq adsl aansluiting(technisch gezien dan).

Use the FAQing SEARCH!
Reg. datum: 06 januari 2001

quote:
pinjo1988 schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 21:40:
Hey misschien een beetje rare vraag maar wat is het verschil tussen:
Special 4096/640 a 29,95 euro per maand (incl gratis bellen)

&

Family 4096/640 a 39,95 euro per maand (incl gratis bellen)

het scheelt 10 euro maar ik kan het verschil niet vinden....
owja, kan je er ook voor kiezen om gewoon geen internet telefonie te nemen? ik zit bij 1649 dus voor het geld hoef je het niet te doen namelijk en het scheelt een hoop gekloot lijkt me.
Staat verder niets bij de voorwaarden, maar de Family Abbo is dus geschikt (en toegestaan?) voor als je met meerdere mensen op internet gaat. Kan niets vinden over de regels van het Special abbo qua max aantal mensen op het netwerk...

AMD64 3500+ Venice | Asus A8N-E | 2x Kingston 1024MB 400MHz DDR CAS 2 @ Dual Channel | Sapphire ATI Radeon x800 GTO2 DDR3 | IIyama VisionMaster 400 - 17" Screen | 72Gb WD Raptor + 200GB Samsung HD | Tagan TG480-U22 480W | Onboard AC97

quote:
Osdorp-Dude schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 09:17:
[...]

Staat verder niets bij de voorwaarden, maar de Family Abbo is dus geschikt (en toegestaan?) voor als je met meerdere mensen op internet gaat. Kan niets vinden over de regels van het Special abbo qua max aantal mensen op het netwerk...
Dat is wel een beetje achterhaalde informatie dacht ik het wel of niet aansluiten van meerdere computers. Tegenwoordig heeft iedereen een nieuwe en de oude pc in een netwerkje staan. Nog een laptop voor de studie van de kids of een zakelijke laptop of PocketPC en zo vreemd is dat niet meer.

FreeBSD Kicks Ass :)
Reg. datum: 23 september 2001

quote:
mdejager schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:44:

http://overstappen.tiscali.nl

Check it out.

Never sleep with anyone crazier than yourself | Now running ws @ Debian Lenny

Reg. datum: 18 september 2000

Weet iemand ook iets over deze modem:

Uitgebreid draadloos Multi-PC modem (analoog)

Voorbereid op Tiscali Telefonie
Voorbereid op nieuwe technologieën zoals ADSL 2+
Ideaal om met meerdere computers tegelijkertijd te internetten
Een geïnstalleerde ethernetkaart op uw PC is noodzakelijk
Geschikt voor draadloos internetten
Inclusief draadloze USB-adapter t.w.v. 50 euro
Van 169 euro voor 100 euro.

Werkt deze ook gewoon via een draad,dus niet draadloos?

Antec SLK3700AMB,Intel T2600,Asus N4L-VM DH,MDT PC5300 2x1GB,2xSamsung HD501LJ,Nec 3540A,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

Reg. datum: 04 maart 2005

Als goed is juist wel het is een draadloze modem dan maar niet voor je telefoon
dat zal wel via een kabeltje moetten.

heeft iemand hier al ervaring met tiscali 4mbit+telefonie?
de mijne word omgezet op 18-03-05....

ik ben nu aan het bellen of ik verder niets hoef te doen
als alleen op de site (van tiscali) intevoeren dat ik op 18-03-05 een migratie wil.
wel weet ik al dat de opzeg termijn niet van toepassing is als
je maar langer als jaar contract hebt... (bij migratie).

1 ding weet ik wel zeker als alles vlekkeloos verloopt en
de verbinding stabiel is is dit zeker een mooie koop vergeleken met de rest!

nu nog wachte tot televisie daar ook van kan en misschien ooit gas,water en licht >:)

bedankt in iedergeval

Quad Power!
Reg. datum: 06 oktober 2001

Ook ik ben heel benieuwd naar overstappen van Demon naar Tiscali. Ik heb het een 2 maanden geleden geinformeerd bij beide aanbieders en zij zeiden dat ik dus gewoon zonder internet kom te zitten. Dit kon wel een maand duren! Dus ik ben niet overgestapt. Ik had bij demon een upgrade aangevraagd, maar deze duurt zo lang dat ik er weer over denk toch naar Tiscali te gaan. Ik ben dus zeer benieuwd ook hoesnel deze overstap gaat duren. Hou ons op de hoogte dus! bedankt...

Mac Pro 2x2.66Ghz, X1900 ATI, 3GB + 23" ACD en HK Soundsticks II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: