Gathering of Tweakers

Quicksearch
Time = Money
Reg. datum: 13 september 2004

@ Hugo

Echt een vette ruimte gewoon :9~
Wauw...jaloers ben ik zekers!!! _/-\o_

Mooie installatie heb je ook! nice done Hugo, mijn complimenten ;)

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

TL1000S

quote:

Zeer koele set en vooral inrichting van je HT kamer :P

Mijn HT heeft vandaag ook een grote verandering ondergaan:
De oude set bestond uit een Yamaha rx-v540 met daaraan 2 Mission 733i's (front), een Chario Syntar dialogue (center), een Dali AW10 (sub) en ten slotte twee Aldi/ eltax speakers aan de achterkant.

Ik miste vooral het echte volle geluid wat ik toch wel erg lekker vindt klinken bij merken zoals Infinity en JBL. Bij de aanschaf van de Mission en de Dali heb ik niet goed geluisterd en heb dus (voor mij) slecht passende luidsprekers gekocht.

Nu ben ik dus overgestapt naar het wat vollere geluid (zonder boomig te worden) van de JBL Northridge serie. Deze serie heeft ook nog eens een hoge afwerkingskwaliteit (kersen kleur :9~ ) en een gunstig prijskaartje.

Nieuwe set:
Yamaha rx-v540
JBL Northridge e80 (fronts)
JBL Northridge e30 (rears)
JBL Northridge e250p (sub)
Chario Syntar Dialogue (center)
bijna alles bekabeld met Cat5 UTP en alle JBL's in Cherry kleur

Vandaag aangeschaft (rest had ik al):

JBL Northridge e80
http://members.chello.nl/w.bindels/jbl1.jpg

JBL Northridge e30
http://members.chello.nl/w.bindels/jbl2.jpg

:P

Heb ze helaas nog niet kunnen testen op mijn eigen versterker (alles staat nog bij mn ouders thuis), maar dat komt morgen wel :P
Maar het klinkt al een stuk beter dan de Mission is combinatie met de Dali enz., dit geluid past veel beter bij mij .

\_Specs_/ [b]

quote:
ZiegoM schreef op zondag 27 februari 2005 @ 01:05:
Maar het klinkt al een stuk beter dan de Mission is combinatie met de Dali enz., dit geluid past veel beter bij mij .

Hm, bewijs: Geluid is persoonlijk :P

Ik heb de JBL Northridge e80 vergeleken met mijn Mission M35's en vond het geluid dus echt nergens op lijken, de JBL's waren kil en dof, de Missions veel warmer... maargoed, iedereen zijn eigen smaak dus :) Ze zien er overigens wel erg nice uit :9

@Hugo: Zeer mooie set, hoe klinkt die Infinity set? :) Ik vind Infinity speakers persoonlijk ook mooi, zeker de grote varianten als de beta 40 en de beta 50... maar bij de beta 20 krijg ik het gevoel dat die iets mist... als je de Infinity modelnummering zou volgen is de Primus HTC 'lager' dus, maar ik heb nooit iets uit de Primus reeks gehoord... hoe klinkt het ? :)

Xander wijzigde dit bericht 27-02-2005 10:45 (33%)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

quote:
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 18:39:
[...]

Overigens vind ik de discussie over taalgebruik niet nutteloos. Ik erger me ook aan mensen die het consequent hebben over 'me [voeg in zelfstandig naamwoord]'. Kleine moeite om in elk geval een poging te doen redelijk ABN neer te zetten hier.
^^ with stupid
Vraagje aan de beamer gebruikers: tot nu toe heb ik beamers nooit serieus overwogen omdat ik vond en vind dat ze teveel lawaai maken. Laatst bij een dure zaak nog eens in hun mooie HT gezeten, en hoewel zowel beeld als geluid dik in orde waren, stoorde ik me in de zachtere passages mateloos aan het gezoem van de beamer. Zijn er nu al beamers die erin slagen om geruisloos te zijn? En dan niet op de laagste stand van de lamp of andere ideale omstandigheden, maar onder normaal gebruik?

Oh ja, meer dan ¤2000 mag hij ook niet kosten ;)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

I'm French...et alors?!?

Ja je hebt dus nu beamers voor rond de 2000euro die niet meer dan 25 a 27db produceren op 1meter afstand in normale modus (best ver eigenlijk, dus plafond montage het best).

lijstje:
Epson emp-tw200 *28db voor +/-2100euro
Hitachi pj-tx1000 *25db voor 1900 euro
Panasonic pt-ae500 *27db voor 2200euro
Sony vpl-hs3 *28db voor 2000euro (Zelf ben ik hier zer overtespreken over de mooie kleurweergave)

Mwhaa en zo kan je nog wel ff door gaan. Maar ik denk dat je hier al aardig een eindje op weg bent!

Verder is de geruis van een beamer meestal ook leeftijd ... fannetje wat constant draait (denk aan showroom modellen 12uur op een dag draaien). En voor nooit eens schoongemaakt. Keertje in de maand ff alle stof er af/uit halen en evt lens (laten) schoonmaken (niet dat het helpt met geluid verminderen :P )

Mauce wijzigde dit bericht 27-02-2005 10:45 (25%)

-= G P P =-

Tsja, volledige stilte heb je nooit. Er zal altijd wel iets zijn dat lawaai maakt. In de cinema is da die loozer rechts van je met zijn chips. Thuis kan het de buurman zijn die zijn gras aan het maaien is of de wasmachine...

Na een tijdje let je niet meer op dat heel klein beetje lawaai van een beamer. Storend kan elk geluid worden, een beetje selectief luisteren is de enige oplossing.

quote:
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 19:54:
OK, tijdens mijn huizenzoektocht toch maar een kelder in de vereisten meenemen...

Vooral die vintage shots van filmsterren van weleer vind ik leuk; heel wat beter dan zo'n standaard Matrix poster, dit geeft echt veel sfeer :)
en je hebt al zo;n vet huis... met dat uitzicht toch? :o
Ja, maar dat uitzicht komt met onderburen die de hele dag zitten te luisteren of ze niks horen om over te komen zeuren :( Bovendien is mijn woonkamer onmogelijk donker genoeg te maken om een beamer tot zijn recht te laten komen.

Daarentegen is het heerlijk om een beetje muziek te luisteren, en een beetje zitten te mijmeren terwijl ik naar buiten staar :)

Maar het huisje is wat klein, dus ik ben voorzichtig op zoek naar wat anders. Jammer van het uitzicht, maar als ik dat kan ruilen voor een leuke geluidsdichte kelder dan kan ik daar misschien wel mee leven ;)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

quote:
Csi schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:43:
...
Hitachi pj-tx1000 *25db voor 1900 euro
...
Voordat iemand er naar op zoek gaat, dat moet de Hitachi pj-tx100 zijn.

quote:
Trasos schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:30:
Nou, ik heb dus na een maand wachten eindelijk m`n speakerstands binnen! :Y)
Een setje Alphason Aragon AG-60s :9~ O+
Ik er maar ¤125,- voor hoeven te betalen, verkoper kon de prijs niet vinden 8)7 , terwijl ze volgens mij toch echt ¤150,- zijn. Als ze goedkoper waren dan ¤125,- mocht ik terug komen, prima geregeld dus. _/-\o_

Maarre hier dus wat pics en specs van m`n, op dit moment nog, stereo-setje:
Enjoy!

(pics clickable)
De 11,4kg!!! zware doos:
[afbeelding]

De inhoud ervan:
[afbeelding]

Tadaa!!! O+ :9~
[afbeelding]

Ja ik weet dat ze niet bepaald in het midden en waterpas staan, maar dat ga ik morgen wel ff allemaal fijn stellen.
[afbeelding]

De apparatuur die er gebruik van gaat maken:
[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:
Marantz SR5000-OSE
Marantz DV6200
Marantz CD38 AH! Tjoeb `99 :P _/-\o_
Mordaunt-Short 902s

Hier moet ik het mee doen.

Ik weet dat er een speciale buis in de speakerstands zit waar ik m`n speakerkabels kwijt kan, maar de kabels zijn net iets te kort. :X Binnenkort maar ff nieuwe halen dus...

Nadat ik m`n speakers op de stands had gezet, hoorde ik het verschil meteen. Ik dacht het wel mee ging vallen, maar jezus, de bass is een stuk strakker en gecontroleerder en het geluidsbeeld is een stuk verbreed. Nice! :7

En nee, ik heb geen last van Parkinson ik kan gewoon m`n handen niet stil houden. :/

Afgelopen zaterdag ben ik bij de Stemvork geweest. Ze hadden nog 2 stands van de ouwe serie staan van Alphason. Deze wilde ik in eerste instantie kopen alleen toen bleken ze toch iets te hoog te zijn.

Dus NU heb ik ook de Alphason Aragon AG50-S bestelt! Ze zouden maybe aankomende vrijdag binnenkomen. Ik las dat het bij jou een maand heeft geduurt. Wat is de reden hiervan als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen!

En viel het in elkaar knutselen van de stands mee?

THX!

Voor degene die de stands nog niet kennen:
http://www.audiovisiononline.co.uk/erol.html#8278x8281
@Hugo: Wat zijn de maten van je HT-Ruimte? Ziet er zeer gelikt uit iig!!!

quote:
Road-runner83 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:48:
[...]

Afgelopen zaterdag ben ik bij de Stemvork geweest. Ze hadden nog 2 stands van de ouwe serie staan van Alphason. Deze wilde ik in eerste instantie kopen alleen toen bleken ze toch iets te hoog te zijn.

Dus NU heb ik ook de Alphason Aragon AG50-S bestelt! Ze zouden maybe aankomende vrijdag binnenkomen. Ik las dat het bij jou een maand heeft geduurt. Wat is de reden hiervan als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen!

En viel het in elkaar knutselen van de stands mee?

THX!

Voor degene die de stands nog niet kennen:
http://www.audiovisiononline.co.uk/erol.html#8278x8281

Bij mij zouden ze ook aan het eind van de week binnen komen, niet dus. Die dingen worden gewoon per post vanuit Manchester gestuurd rechtstreeks naar de Stemvork, dus niet vanuit de distributeur. Die zal wel zonder voorraad zitten, dus dan kan het wel ff gaan duren voordat de bestelling aan de beurt komt.

Het in elkaar zetten valt reuze mee, in 15 min. ben je klaar. Ligt eraan of je alle zakjes met vulmateriaal open gaat knippen of er zo in gooit. Als je ze open knipt komt ie ook maar 3/4 vol, maar de dichte zakjes vullen alles niet zo mooi af. Hij lekt niet iig, misschien dat ik `m nog een keer afvul met zilverzand.
quote:
Trasos schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:52:
[...]

Bij mij zouden ze ook aan het eind van de week binnen komen, niet dus. Die dingen worden gewoon per post vanuit Manchester gestuurd rechtstreeks naar de Stemvork, dus niet vanuit de distributeur. Die zal wel zonder voorraad zitten, dus dan kan het wel ff gaan duren voordat de bestelling aan de beurt komt.

Het in elkaar zetten valt reuze mee, in 15 min. ben je klaar. Ligt eraan of je alle zakjes met vulmateriaal open gaat knippen of er zo in gooit. Als je ze open knipt komt ie ook maar 3/4 vol, maar de dichte zakjes vullen alles niet zo mooi af. Hij lekt niet iig, misschien dat ik `m nog een keer afvul met zilverzand.

Ow ok ik wist nog niet eens dat hij gevuld moet worden haha. Wat is normaal gesproken de bedoeling? Dat je die zakjes er zo in gooit of dat je die openmaakt en dat spul erin gooit? En wat voorn spul is dat? (als je dat weet natuurlijk).

Horen stands normaal helemaal vol te zitten of boeit dat niet zoveel? THX
Reg. datum: 05 februari 2005

Heheh, ik moet mij mischien een beetje schamen hier. Ik heb de Logitech Z5500, waar ik heel blij mee ben, maar dit setje van 300 euro, zal bij lange na niet zo klinken als jullie speakers of wel?

We hebben in de huiskamer een phillips plasma scherm hangen met dit setje: http://www.jvc.nl/product.php?id=QP-F90ALE&catid=85

Wat is jullie mening hierover? Ik vind zelf mijn logitech setje lekkerder klinken dan de JVC, maar mischien komt dat omdat de instellingen ook niet helemaal goed staat (heb me er nooit goed in verdiept).

quote:
tom2476 schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:59:
Heheh, ik moet mij mischien een beetje schamen hier. Ik heb de Logitech Z5500, waar ik heel blij mee ben, maar dit setje van 300 euro, zal bij lange na niet zo klinken als jullie speakers of wel?

We hebben in de huiskamer een phillips plasma scherm hangen met dit setje: http://www.jvc.nl/product.php?id=QP-F90ALE&catid=85

Wat is jullie mening hierover? Ik vind zelf mijn logitech setje lekkerder klinken dan de JVC, maar mischien komt dat omdat de instellingen ook niet helemaal goed staat (heb me er nooit goed in verdiept).
quote:
Stereo: 2 x 100 W, 6 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; surround: 6 x 100 W, 6 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD

in surround evenveel vermogen als bij stereo en nog met minder vervorming ook _/-\o_ :D

hoe het klinkt kan ik niks over zeggen, nooit gehoord, maar.de specificaties zijn iig. lachwekkend
Time = Money

quote:

Leuk setje, zoals ik zo zie maar ja klinkt in ieders oor anders.

Nou mijn set is gebouwd en al! alleen kwam net even wat draad te kort voor 1 speaker. Beetje verkeerd gemeten! maar goed morgen nieuwe halen.

Mijn digi cam begaf het helaas...:( dus heb maar 1 pic maar beloof dat er spoedig snel meerdere zullen volgen.
Hier is de eerste!

http://img44.exs.cx/img44/17/010100130vs.jpg

Het is een beetje slechte foto helaas :(

Play wijzigde dit bericht 28-02-2005 10:00 (19%)

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

quote:

Persoonlijk denk ik dat je dat beter anders had kunnen aanpakken. Die logitech dingen zijn leuk voor bij je PC, maar de prijs is om te :r .... Als ik jou was had ik voor die 300 euro die je nu hebt uitgegeven aan je Logitech setje, een paar leuke speakers gekocht. Ik heb onlangs KEF Q90's gekocht voor 300 euro. Niet echt prijzig, en ook al begin je dan met stereo, later kan je dat uitbreiden. Persoonlijk luister ik liever naar 2 echte speakers, dan naar 7 computerspeakertjes. Maar dat is allemaal persoonlijk dus. :)

just my 2 pennies ;)
quote:
Guido schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:29:
[...]

Persoonlijk denk ik dat je dat beter anders had kunnen aanpakken. Die logitech dingen zijn leuk voor bij je PC, maar de prijs is om te :r .... Als ik jou was had ik voor die 300 euro die je nu hebt uitgegeven aan je Logitech setje, een paar leuke speakers gekocht. Ik heb onlangs KEF Q90's gekocht voor 300 euro. Niet echt prijzig, en ook al begin je dan met stereo, later kan je dat uitbreiden. Persoonlijk luister ik liever naar 2 echte speakers, dan naar 7 computerspeakertjes. Maar dat is allemaal persoonlijk dus. :)

just my 2 pennies ;)
en wat kun je met 2 speakers zonder versterker ? helemaal niks :z natuurlijk klinkt het beter, maar het kost je simpelweg ook gewoon meer
Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

quote:
Guido schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:29:
Persoonlijk luister ik liever naar 2 echte speakers, dan naar 7 computerspeakertjes.

Zeker je moet eens weten hoeveel beter ik nu hoor waar het geluid vandaan kom met me omgebouwde Phillips 22RH426 :) .
Bij die 7 computer speakers hoor je minschien wel waar het ongeveer het geluid vandaan komt maar om de excate positie te horen lukt niet.

Hier de beloofde foto van me 426sers,
http://www.members.lycos.nl/comok/Phillips.jpg
Hopelijk heb ik aan de eind van de week me center af.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

quote:
CHRONUS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 21:21:
Had een vraagje of jullie de klassieke nummer weten van de WAR song die ook gebruikt werdt bij de battle van 1442 met spanje. Was ook een film daarvan uitgebracht.
Het was een opera nummer die heeeel erg mooi klonk maar helaas niet meer weet hoe die heet!
Ik dacht zelf dat het van Robert Wagner was. Weten jullie misschien wie ik bedoel?

als het dezelfde song is als in apocalypse now (de aanval op het dorp) is het ride of the valkyrie of zoiets (maar dan in het duits). Als het een andere zou zijn interesseert het me ook wel :)

[edit]
hmm, aangezien ik geloof dat ride of the valkyrie geen operanummer is zal dit dus ferm geblaat zijn...

voodoochile wijzigde dit bericht 27-02-2005 23:03 (9%)

It is a book about a Spanish guy called Manual. You should read it. (Dilbert)

quote:
Sv3n schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:38:
[...]

en wat kun je met 2 speakers zonder versterker ? helemaal niks :z natuurlijk klinkt het beter, maar het kost je simpelweg ook gewoon meer
naja, haal een versterker bij de milieustraat :) Vaak zat gedaan en al vaak wat leuks bij gezeten (denk aan: sony TA-1010, Technics begin '90 app. sansui. Vaak wat ouder, mar nog erg goed klinkend
quote:
voodoochile schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:58:
[...]

als het dezelfde song is als in apocalypse now (de aanval op het dorp) is het ride of the valkyrie of zoiets (maar dan in het duits). Als het een andere zou zijn interesseert het me ook wel :)

[edit]
hmm, aangezien ik geloof dat ride of the valkyrie geen operanummer is zal dit dus ferm geblaat zijn...

Lange leve de vaders die je film- en muziekkennis proberen bij te brengen ;)
http://www.classiccat.net/wagner_r/86b.htm

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
JC Ken schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:58:
[...]

Zeker je moet eens weten hoeveel beter ik nu hoor waar het geluid vandaan kom met me omgebouwde Phillips 22RH426 :) .
Bij die 7 computer speakers hoor je minschien wel waar het ongeveer het geluid vandaan komt maar om de excate positie te horen lukt niet.

Hier de beloofde foto van me 426sers,
[afbeelding]
Hopelijk heb ik aan de eind van de week me center af.
Heb je wel een center nodig (als ik even naar de afstand tussen beiden luidsprekerboxen kijk...)?
Time = Money

Modbreak:
Hou het nou eens een keertje ON-TOPIC!

Play wijzigde dit bericht 28-02-2005 10:00 (96%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws