Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
XanderH schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:03:
[...]

Heb je misschien ook foto's? Vind ik persoonlijk leuker om naar te kijken dan een rij specs, al zien je specs er wel interessant uit... zowel Elipson als ALR ken ik niet, dus wat fotootjes lijken me wel leuk :)

Ik heb er zo geen foto's van maar die kan ik wel voor je maken. Wat betreft Elipson, dit is een
franse luidsprekerbouwer. Allemaal handgemaakt. Ik heb de speakers ongeveer 15 jaar geleden(!!) gekocht (toen iets van fl 900,- per stuk). Ze staan bekend om hun heldere, zuivere geluidsweergave. Ik ben bijvoorbeeld geen fan van Dire Straits (oid) maar als je hun op deze speakers hoort krijg je kippenvel..zo zuiver.. Het zijn zuilen van ongeveer 110 cm hoog, gemaakt van eikenhout
Kun je nagaan hoe zwaar die krengen zijn... :P Wellicht kun je ook iets vinden op www.elipson.com. Ik heb ze op spikes en een stuk van de muur staan zodat het volle geluid uit de speaker kan komen en niet de vloer of muur als klankast ( lees: vervormer) gaat gebruiken..

ALR Jordan is een duitse fabrikant. Ik heb deze set 2 jaar geleden aangeschaft omdat de geluidskarakteristieken overeenkomen met de Elipson Orphee's (korte, snelle reactie).
Info over deze speakers vindt je hier:http://www.alr-jordan.com/ Weliswaar geen juweeltes om naar te kijken maar qua geluid en uiterlijk (zwarte kast en frontpanels) passen ze perfect bij de Elipson's :)

Het "Kef'je"stamp je letterlijk het huis uit... _/-\o_ Dit is ie: [url=http://www.kef.com/history/2000/subwoofers/sub2.html]

De Yamaha is ook al weer enkele jaartjes oud, maar ik blijf bij dit merk zweren als het gaat om krachtige en heldere geluidsweergaves Je vindt hem hier: [url=http://www.yamaha-hifi.de/index.php?lang=h&country=NL&idcat1=1] Kies voor "AV-Reviever" en dan onderaan voor "Yamaha Classics",
klik op "RX-V620RDS" en je ziet mijn trouwe werkpaardje....

Al met al ben ik dik tevreden met dit setje ;).....en de buren ook.... })

edwinpatricia wijzigde dit bericht 15-03-2005 14:56 (5%)

Asus P5B Deluxe Wifi; E6600 @ 3Ghz with Zalman CNPS9700LED; Asus 8800GTS; 4 x 1GB Kingston HyperX DDR2 PC6400; Zalmann ZM600-HP; 2 x Seagate Barracuda 320 GB; Hauppauge HVR-1300; Coolermaster Mystique Window; Vista HP 64bit; Samsung SyncMaster 226BW

quote:
edwinpatricia schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:49:
[...]

Ik heb er zo geen foto's van maar die kan ik wel voor je maken.
Graag :) Het blijft natuurlijk "Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16" ;)
quote:
Wat betreft Elipson, dit is een
franse luidsprekerbouwer. Allemaal handgemaakt. Ik heb de speakers ongeveer 15 jaar geleden(!!) gekocht (toen iets van fl 900,- per stuk). Ze staan bekend om hun heldere, zuivere geluidsweergave. Ik ben bijvoorbeeld geen fan van Dire Straits (oid) maar als je hun op deze speakers hoort krijg je kippenvel..zo zuiver.. Het zijn zuilen van ongeveer 110 cm hoog, gemaakt van eikenhout
Kun je nagaan hoe zwaar die krengen zijn... :P Wellicht kun je ook iets vinden op www.elipson.com. Ik heb ze op spikes en een stuk van de muur staan zodat het volle geluid uit de speaker kan komen en niet de vloer of muur als klankast ( lees: vervormer) gaat gebruiken..
Die site is onder constructie als mijn frans goed genoeg is om die tekst te ontcijferen... maar het klinkt wel interessant :)
quote:
Het "Kef'je"stamp je letterlijk het huis uit... _/-\o_ Dit is ie: [url=http://www.kef.com/history/2000/subwoofers/sub2.html]
Hm, ja, Kef kende ik ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

I'm French...et alors?!?

quote:
robbie1234 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:23:
Onder het motto niet lullen plaatjes, komen hier de plaatjes van mijn nieuwe speakers
B&W DM603 s3 :P:P en nog wat plaatjes van de pj in actie

Enjoy

* hele meud aan goed genomen foto's!

Hele mooie set man :)
Idd wat al opgemerkt is... Fix die center man!

Maar waarom heb je voor deze speakers gekozen? Omdat ze neutraal lekker klinken en mooi uitzien? Ik heb ze ook 2 week gehad, toen echt de deur uit geknikkert. Het zijn absoluut niet mijn dingen voor muziek en film... Het is gewoon me smaak niet. Heb nu aan me Denon AVC-a10se een complete set Audiolabs hangen. Is overgens helemaal niet in een keer gekomen hoor... heb nog JBL's gehad, Kef's en Warfdale maar tja... toch op het hollandse merk gevallen.
Ben nu eigenlijk aan het uitpakken (verhuising) en hoop er zo snel mogelijk van kunnen te genieten. Ik maak nog wel pic's!

Verder veel plezier met je mooie set!!!

Mauce wijzigde dit bericht 15-03-2005 16:45 (3%)
Reden: mijn brak nederlands was weer duidelijk aanwezig

-= G P P =-

Hallo mensen,

Sinds een paar maanden beschik ik over een set waar ik iedere dag blij mee ben.

Marantz SR 6400 _/-\o_

Mijn frontspeakers zijn pure emotie, foto's komen nog! (heb nog geen digitale camera, ben blut..)

Monitor Audio Silver S6 _/-\o_ :9~ _/-\o_ :9~

Rel Quake II

M A silver S2 rear speakers (ook emotie)

en een verrotte center van Sony die snel vervangen gaat worden. Ben student, dus veel blut..

TV is een Philips 28PW 8807 en DVD een Philips Q50

Ik plaats snel foto's, maar ik beschrijf t vast ff, want ik heb kan met name de MA silver serie heeeeeel warm aanbevelen, machtig geluid :9~

Totaal moest ik wel ff flink sparen, vooral de speakers zijn prijzig, ik heb 500 p/s betaald en die Marantz (900) sloeg een enorme krater in mijn bankrekening, maar hij bevalt echt super!

Wel heb ik ff n vraag over mijn nieuwe aanwinst, de Rell Quake II,

Ik weet dus niet hoe ik die Phase-instelling moet zetten, 0-180.

De Sub staat tussen mijn fronts.

weet iemand hoe die fase werkt? Ik heb namelijk al veel gegoogled, ik weet nu ook wel waar ie voor dient, alleen niet welke instelling ik moet nemen...

alvast bedankt!!

P4 2.8 op 3050mhz IBM 70GB 512DDR 6600 GT Aopen420W Sony SDM-HS94P/S ;)

I'm French...et alors?!?

:| check je topic eens ;)
Verder lekkere set man! OMG fix snel die camera want die silver s6 zien op google er machtig mooi uit!!!

Verder check nog ff de REL site Quake sectie zie je onder de lijst van type's hoe je je sub moet afstellen ;)
in PDF

-= G P P =-

...........

quote:
jorisjekloris schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:54:
Ik plaats snel foto's, maar ik beschrijf t vast ff, want ik heb kan met name de MA silver serie heeeeeel warm aanbevelen, machtig geluid :9~

Mwa dat is nou net een van de speakers die ik werkelijk dramatisch vond klinken, blijkt maar weer hoe belangrijk het is om zelf te luisteren.

Die fase zet je gelijk aan je andere speakers, vb stel downfiring sub, dan 90.

Reg. datum: 03 februari 2005

Modbreak:
Check de startpost eens, en dan in het bijzonder het kopje "wat willen we liever niet".

Play wijzigde dit bericht 15-03-2005 19:44 (79%)

mvg,jannick

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
ikkeniet schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:32:
kheb een vraagje,
kwil een yamaha rxv550 kopen en mijn rear speakers zijn 4 ohm en de min. impedantie van die versterker is 6 ohm. kan ik dan iets kapot maken ?

kheb al geleze da je niet moet letten naar de impedantie ..
maar ik wil zekerheid.
Leer eens Nederlands :X (nofi)
Nofi maar het enige dat hij doet is ik en heb samenvoegen, is dat zo'n criminele daad? Als antwoord, het kan geen kwaad, je kunt zelfs een switch achterop zetten qua ohm (8 of 4) maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.

jorg

quote:
kippekop schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:56:
Nofi maar het enige dat hij doet is ik en heb samenvoegen, is dat zo'n criminele daad? Als antwoord, het kan geen kwaad, je kunt zelfs een switch achterop zetten qua ohm (8 of 4) maar ik denk dat dat niet nodig zal zijn.
offtopic:
Als ik wil dat mensen mij helpen, probeer ik mijn berichten zo duidelijk mogelijk te maken.

Barry wijzigde dit bericht 15-03-2005 19:11 (3%)

Gadgetfetisjist

quote:
kippekop schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:56:
Nofi maar het enige dat hij doet is ik en heb samenvoegen, is dat zo'n criminele daad?

Als dat het enige was dan viel het nog mee. Zie hier:

quote:
ikkeniet schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:32:
kheb een vraagje,
kwil een yamaha rxv550 kopen en mijn rear speakers zijn 4 ohm en de min. impedantie van die versterker is 6 ohm. kan ik dan iets kapot maken ?

kheb al geleze da je niet moet letten naar de impedantie ..
maar ik wil zekerheid.
Oftewel, geen hoofdletters en geen leestekens en kromme spellingen.

quote:
jorisjekloris schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:54:
Hallo mensen,

Sinds een paar maanden beschik ik over een set waar ik iedere dag blij mee ben.

Marantz SR 6400 _/-\o_
Ik wist van het bestaan van een 5400, een 5400ose en een 7400 af, maar een SR6400?

Hoe kom je daar aan?

www.hospitalitylife.nl

TL1000S

Nog even over die 'vraag' over impedantie:

Dat zal gewoon werken met die Yamaha. Mits het niet al te exotische speakers zijn die enorme impedatie-schommelingen hebben. Maar als je dat soort speakers zou hebben verwacht ik dat je wel naar een versterker in een andere prijsklasse zou zoeken...

\_Specs_/ [b]

I'm French...et alors?!?

quote:
Play schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:45:
[...]
Ik wist van het bestaan van een 5400, een 5400ose en een 7400 af, maar een SR6400?

Hoe kom je daar aan?

hij is er net een tijdje de Marantz SR 6400... het is een heeeeel goed versterker voor zijn geld... In vele reviews krijgt hij bijan de volle punten. Mooiste is dat hij heel hoog scoort in kwa stereo beeld, wat niet geheel onbelangrijk is als je een Surround-versterker ook als muziek versterker gebruikt.. maar dat hoef ik je niet uit teleggen zeker ;) :P

Verder zit ik zwaar te twijfelen of ik mijn Denon ACS-a10se weg doe en een nieuwer model haal met HD support. (dan direct ook dvd speler veranderen) Want mijn Philips plasma heeft HD ondersteuning en heb wat demo's gezien in winkels met HD... TERRING wat lekker zeg :)

Mauce wijzigde dit bericht 15-03-2005 23:37 (20%)

-= G P P =-

The Denon man

quote:
Mauce schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 23:35:
[...]
Verder zit ik zwaar te twijfelen of ik mijn Denon ACS-a10se weg doe en een nieuwer model haal met HD support. (dan direct ook dvd speler veranderen) Want mijn Philips plasma heeft HD ondersteuning en heb wat demo's gezien in winkels met HD... TERRING wat lekker zeg :)

Ga je dan voor de AVC-A1xv? Dan kan je gelijk je dvd speler ook upgraden naar de DVD-A1xv. Is je bankrekening gelijk gereset :D
Grapje: de A1xv is wel een bloedje mooi setje. Wel jammer dat ze alleen maar in premium silver leveren en niet meer optioneel zwart of goud, zoals Denon dat altijd heeft gedaan :&#039;(

Denon, Denon, Denon, Denon, Denon and Arcam

Reg. datum: 03 februari 2005

Bedankt, aan de mensen die mij geholpen hebben.

Persoonlijk vind ik, dat als je toch niet antwoord op mijn vraag je ook niet moet zagen over mijn
gebrekkige spelling !

De exotische speakers: oude phillips RH....... (20 jaar oud ofzo)
en er word ook een paar B&W's aangesloten..

mvg

mvg,jannick

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Onder het motto niet lullen plaatjes, komen hier de plaatjes van mijn nieuwe speakers

Enjoy

Een overzichtsplaatje, mij oude b&w fronts zijn nu mijn rears
[afbeelding]

De linkerfront met kap
[afbeelding]

Een overzicht van de linker front en de center zonder kap
[afbeelding]

Een overzicht van de rechter front en de center zonder kap
[afbeelding]

De linker front zonder kap
[afbeelding]

Idem
[afbeelding]

Nog een overzichts foto
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke set, maar jammer natuurlijk van de center.

Maar je hebt zoiezo ontzettend goeie smaak dat je foto's maakt terwijl Boogie Nights aanstaat. Want dat is echt een meesterlijke film :).

Bored

quote:

Enjoy

Een overzichtsplaatje, mij oude b&w fronts zijn nu mijn rears
[afbeelding]

Kun je het geluidsbeeld niet wat breder maken door de fronts naar links en naar rechts te plaatsen ? Dan komt je center ook wat beter uit ....

(en anders kun je die center nog altijd aan mij verkopen, heb de zelfde fronts alleen nog een ouder model center)

quote:
ikkeniet schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:53:
Bedankt, aan de mensen die mij geholpen hebben.

Persoonlijk vind ik, dat als je toch niet antwoord op mijn vraag je ook niet moet zagen over mijn
gebrekkige spelling !

De exotische speakers: oude phillips RH....... (20 jaar oud ofzo)
en er word ook een paar B&W's aangesloten..

mvg
offtopic:
Ik zeur over jouw spelling en grammatica omdat ik dan de volgende keer misschien wel kan helpen. Dan begrijp ik de situatie namelijk veel beter :)
I'm French...et alors?!?

quote:
cyberjobe schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 09:23:
[...]

Ga je dan voor de AVC-A1xv? Dan kan je gelijk je dvd speler ook upgraden naar de DVD-A1xv. Is je bankrekening gelijk gereset :D
Grapje: de A1xv is wel een bloedje mooi setje. Wel jammer dat ze alleen maar in premium silver leveren en niet meer optioneel zwart of goud, zoals Denon dat altijd heeft gedaan :&#039;(

Praat me niet over me bankrekening :X :P !
Denk dat ik de AVC-A1SRA ga bestellen. Ik heb hem al gehoord op een stel mooie Dyna Audio set (wat wel vergelijkbaar is met mijn Audiolabs heb ik laten vertellen) maar voor de zekerheid heb ik liever dat ik eens die versterket bij me thuis mag staan op proef :). Verder als dvd-speler denk ik dat de DVD-3910 wel lekker bij gaat... maar ik ben zo verzot op die TEAC DV-50 (al meerdere keren gezien en getest op Sim2 500, 3 kleuren wielen DLP projector :9~ ) maar die prijs voor die Teac... 8)7 |:(
Ik kan namelijk deze set nieuw samen voor 3600 euro kopen.... Waarbij je los via webwinkels al gauw op de 4500euro zit... dan niet te spreken over de absurte nieuw prijzen in HIFI zaken.

ach het leven is hard :P

Mauce wijzigde dit bericht 16-03-2005 20:08 (9%)

-= G P P =-

:D bedankt mensen voor de leuke reacties.

De center zet ik alleen neer als ik film ga kijken. Als ik klaar ben trek ik de banana pluggen en uit en verplaats ik de center naar een plekje op de subwoofer.

De tv schuif ik dan naar voren ( jammer dat ze niet magneticaly shielded zijn :P)

Het geluid is echt goed zo hoor haha, het komt gewoon vanuit het doek (zo lijkt het althans)
Ik ga de center wel nog een keer ophangen boven het doek en dan gericht naar de sweetspot.

@rappie: ik kan de boxen niet verder naar rechts en links zetten want ik heb niet genoeg plaats ervoor, en wat de center betreft die heb ik nieuw voor 230 kunnen kopen. Een koopje dus, kijk maar us bij stassen(tis echt een verbetering).

Voor de rest heb ik voor de combi Marantz - B&W gekozen, omdat ze gewoon SUPER MATCHEN simpel het klinkt echt goed. Ik heb de B&W's ook op een denon gehoord dat vond ik persoonlijk minder...

En boogie nights is idd echt zo gaaf. Die scene dat ze van de springplank allerlei sprongen aan het maken zijn in het begin van de film is echt super lachen gewoon. De hele film is geniaal.

quote:
Mauce schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:03:
[...]

Praat me niet over me bankrekening :X :P !
Denk dat ik de AVC-A1SRA ga bestellen. Ik heb hem al gehoord op een stel mooie Dyna Audio set (wat wel vergelijkbaar is met mijn Audiolabs heb ik laten vertellen) maar voor de zekerheid heb ik liever dat ik eens die versterket bij me thuis mag staan op proef :). Verder als dvd-speler denk ik dat de DVD-3910 wel lekker bij gaat... maar ik ben zo verzot op die TEAC DV-50 (al meerdere keren gezien en getest op Sim2 500, 3 kleuren wielen DLP projector :9~ ) maar die prijs voor die Teac... 8)7 |:(
Ik kan namelijk deze set nieuw samen voor 3600 euro kopen.... Waarbij je los via webwinkels al gauw op de 4500euro zit... dan niet te spreken over de absurte nieuw prijzen in HIFI zaken.

ach het leven is hard :P

Die versterker heeft mijn buurman ook! met nog een upgrade geloof ik, voor HDMI ofzo (nee, geen HDTV). Goede surround processing! Over de geluidskwaliteit kan ik niets zeggen want hij heeft er zijn accuphase amp tussenstaan (typenummer iets met het getal 450?)

Valt mee dat het plankje waar het opstaat het nog niet heeft begeven! :+
Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
robbie1234 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:57:En boogie nights is idd echt zo gaaf. Die scene dat ze van de springplank allerlei sprongen aan het maken zijn in het begin van de film is echt super lachen gewoon. De hele film is geniaal.
Ik heb hem in High Def kunnen bemachtigen, ik vond het meest verrassend goede film die ik in 2004 gezien heb.
De scene van de sprinkplank is idd heel goed, net als de scene waarin ze de nep coke proberen te verkopen (lekker surrealistisch ook).
Erg sprekende characters ook.

I'm French...et alors?!?

quote:
Jag schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:41:
[...]
Ik heb hem in High Def kunnen bemachtigen, ik vond het meest verrassend goede film die ik in 2004 gezien heb.
De scene van de sprinkplank is idd heel goed, net als de scene waarin ze de nep coke proberen te verkopen (lekker surrealistisch ook).
Erg sprekende characters ook.
Mag natuurlijk weet niet vragen maare... waar heb je die vandaan mijn jongen ;) ... mauce heeft namelijk ook interrese in HD zoals je wel al gemerkt hebt!

-= G P P =-

Bored

quote:
robbie1234 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:57:
@rappie: ik kan de boxen niet verder naar rechts en links zetten want ik heb niet genoeg plaats ervoor, en wat de center betreft die heb ik nieuw voor 230 kunnen kopen. Een koopje dus, kijk maar us bij stassen(tis echt een verbetering).
Jammer genoeg staat de 600 daar niet bij, die had ik graag in de aanbieding zien staan :) Weet niet wat de beste combo is , de 603 met LCR 60 of LCR 600

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws