Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon 350D dSLR

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 februari 2003

quote:
Katsunami schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:56:
[...]

Ach ja.... ik was gisteren bij een lokale fotograaf.

<knip>

Je krijgt precies wat je verwacht bij de lokale fotograaf. Die fotozaken zijn niet bedoeld voor de zeer goed geïnformeerden onder ons. Het is dan niet vreemd dat je al gauw meer kennis hebt dan je lokale fotoboer. Het ligt dan ook niet in de lijn der verwachting dat je daar je spullen aan gaat schaffen.

Ter info: mijn lokale fotoboer heeft een zeer goed assortiment, maar is rete- en reteduur. Mijn klandizie krijgt hij dus alvast niet, ook al vanwege het feit dat ik goed geïnformeerd ben. Overigens betekent dit niet dat ik misbruik van hem maak door gratis vooraf camera's uit te proberen, en vervolgens voor de laagste prijs op internet te kopen. Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet netjes wanneer iemand dat doet.

Maar hoe dan ook: we zijn beiden way, way offtopic :)

Canon EOS 5D MkI Pentax *ist DS AF360FGZ F28/2.8 F50/1.4 F50/1.7 F50/2.8macro F100/2.8macro F135/2.8 F*300/4.5 FA77/1.8 Limited Sigma10-20 4-5.6 EX DG Sigma500/4.5 APO EX

Powered by 30D

quote:
Remy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:09:[..] Gelukkig is de 20D daar niet minder cam om, maar ik vind het verschil wel groot in het voordeel van de 350D qua prijs/prestaties :) Voor 700 euro kan je best een leuk lensje te pakken krijgen :9
Zeker waar. Alleen; het prijsverschil tussen de 350D en de 20D zal geen 700 maar zo'n 400 euro zijn bij de introductie van de 350D. Nog steeds veel geld natuurlijk, maar ik weet nog altijd niet wat ik zal doen... :{

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
FaceDown schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:56:
[...]

Zeker waar. Alleen; het prijsverschil tussen de 350D en de 20D zal geen 700 maar zo'n 400 euro zijn bij de introductie van de 350D. Nog steeds veel geld natuurlijk, maar ik weet nog altijd niet wat ik zal doen... :{
Ik weet het al, ik spaar door voor de 20D ... ik wil geen andere accu en wil wel betere AF ...

-------

Powered by 30D

Wat is dan wijsheid, nu de 20D kopen zodat je nog een aardige prijs voor de 300D kunt krijgen, of een paar maanden wachten, wetende dat de 300D gaat dalen in prijs bij introductie van de 350D, waarvan veel mensen nog niet weten dat ie uberhaupt eraan komt.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.

Sympathieke Takkebos

ik denk dat de meeste mensen inmiddels wel weten dat de 350D eraan komt, zeker als ze op internet zoeken naar camera;s.

Dit is echter geen antwoord op je vraag. nog een probleem is dat over er 2 maanden zoveel 300Ds te koop zijn dat je je cam niet eens meer makkelijk kwijt kan

Olympus c-740 UZ, AMD athlon xp 2200+, Axper XP-K7S748 mainboard, HP 17"TFT, 80Gb+40Gb, 512Mb DDR, Club3D R9000pro

Powered by 30D

Precies. Dus misschien zou ik gewoon nu een 20D moeten kopen. Ik zie op marktplaats 600 a 650 geboden worden op de 300D's + kitlens.

Zeg maar Meik...

quote:
Katsunami schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:56:
[...]
Ach ja.... ik was gisteren bij een lokale fotograaf.
"Heeft u de LowePro Nova 5?"
- "Nee, maar die kan ik wel bestellen voor..... 149 euro."
(De prijs op internet is 89 euro, en 7 euro verzendkosten.)

Tuurlijk heb je gelijk als je de goedkoopste neemt. Dat is je goed recht. Alleen is het wél wat kort door de bocht natuurlijk. Die lokale retailers hebben gewoon een groot probleem door zaken als MediaMarkt en internet. Zij kunnen daar ook niets aan doen. Het zal alleen maar erger worden. Bedenk dat die lui duur in moeten kopen en dat voorraad geld kost. En ze kunnen niet anders, want de mensen willen dingen zien.
Wat zo in de gauwigheid wordt vergeten is dat een hoop - en vooral de allergoedkoopste - internetshops ook nauwelijks voorraad hebben en dat je niet binnen 3 dagen van je nieuwe cam kan genieten. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar de praktijk van lokkertjes die gewoon niet op voorraad zijn is er een van alledag. De link die ik een stukkie naar boven posste van Geizhals.at vermeldde al een paar shops die ijskoud melden dat ze de 350D op voorraad hebben...duh!
Zulke shops nemen soms genoegen met een hele kleine marge. Een marge waar een winkel nietvan zou kunnen overleven. Dus denk eerst even na voordat je afgeeft op die winkels. Want ze nemen vaak wél de tijd voor je en kun je de camera lekker vasthouden voordat je koopt.

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Zeg maar Meik...

quote:
knuppelhout schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:25:
ik denk dat de meeste mensen inmiddels wel weten dat de 350D eraan komt, zeker als ze op internet zoeken naar camera;s.

Dit is echter geen antwoord op je vraag. nog een probleem is dat over er 2 maanden zoveel 300Ds te koop zijn dat je je cam niet eens meer makkelijk kwijt kan
Vergeet andere camera's niet. Ik heb een A1 waar ik ook een hoop ¤ voor betaald heb. Als de 300D's straks gedumpt worden gaat ook de waarde van mijn Minolta omlaag.

Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...

Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
FaceDown schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:43:
Wat is dan wijsheid, nu de 20D kopen zodat je nog een aardige prijs voor de 300D kunt krijgen, of een paar maanden wachten, wetende dat de 300D gaat dalen in prijs bij introductie van de 350D, waarvan veel mensen nog niet weten dat ie uberhaupt eraan komt.
de D60 is al het hele jaar 500+ 2dehands, de 300D zal daar vast niet onder komen. Het blijft een topcam (voorlopig voldoet ie best met de firmware hack ...)

-------

Get Firefox
Reg. datum: 09 januari 2002

Zal de prijs van een 20D nog wat gaan doen wanneer de 350D op de markt komt?

=
Reg. datum: 21 juni 2004

quote:
NiZNO schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:41:
Zal de prijs van een 20D nog wat gaan doen wanneer de 350D op de markt komt?

Dat zal idd. interessant zijn, want voor een beetje erbij voor iso 3200 en magnesium body en alle andere voordelen is het wel heel interessant om te overwegen. Maar ja ik weet niet of de prijs nog verder omlaag gaat, 1291,- in de pricewatch was een paar dagen geleden nog +-1350,-
Linkje: pricewatch: Canon EOS 20D (8.2MP) (zie grafiekje)

20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II

Drome!

quote:
mphilipp schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:37:
[...]

Tuurlijk heb je gelijk als je de goedkoopste neemt. Dat is je goed recht. Alleen is het wél wat kort door de bocht natuurlijk. Die lokale retailers hebben gewoon een groot probleem door zaken als MediaMarkt en internet. Zij kunnen daar ook niets aan doen. Het zal alleen maar erger worden. Bedenk dat die lui duur in moeten kopen en dat voorraad geld kost. En ze kunnen niet anders, want de mensen willen dingen zien.
Hmm. Waarom kan Konijnenberg dat dan wel ? Groot assortiment, uitstekende verkopers en zowat de laagste prijs. Je verhaal gaat dus niet altijd op ;)

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Zeg maar Meik...

quote:
Arfman schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:40:
[...]
Hmm. Waarom kan Konijnenberg dat dan wel ? Groot assortiment, uitstekende verkopers en zowat de laagste prijs. Je verhaal gaat dus niet altijd op ;)

Zijn er verhalen die altijd opgaan? De mensheid is al eeuwen op zoek naar de universele waarheid...
Tuurlijk zijn er uitzonderingen. Konijnenberg snoept overigens van 2 walletjes met zijn webshop. Zij zijn een gunstige uitzondering. De 'kleine' fotozaak is - net als elke andere zaak - niet per defintie slecht of goed. Er zijn goede en er zijn slechte. Alleen moet je je wel realiseren dat door de opkomst van de postorders (waar een webshop onder valt natuurlijk) de druk op een reguliere winkel steeds groter wordt. Kwaliteit leveren kost gewoon geld. Kijk maar naar de doorsnee PC shop. Doorgaans staan daar een paar teletubies achter de balie die ook een keer een PC in elkaar hebben gesleuteld en echt weten doen ze niets. Alleen een paar truukjes en buzzwords. Kan ook niet, want iemand met échte kennis kost geld, en dat willen WIJ weer niet betalen... Zo is de circel weer rond.

I'm a Coach 4 All

Op Canon Nederland weinig te vinden, op Canonusa.com wel heel veel om bij te kwijlen..... :9~
quote:
Remy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:09:
De mensen die in december voor zo'n 1600 eur een 20D hebben gekocht zullen nu niet zo blij zijn met Canon vanwege de 350D, die eigenlijk een 20D Lite is :) Gezien de specs en eerste foto's op DPReview benadert de 350D de fotokwaliteit (waar het uiteindelijk om gaat) van de 20D heel behoorlijk, en dat voor een introprijs die zo'n 700 euro lager zal liggen :o (899 eur ipv 1599 eur)

Gelukkig is de 20D daar niet minder cam om, maar ik vind het verschil wel groot in het voordeel van de 350D qua prijs/prestaties :) Voor 700 euro kan je best een leuk lensje te pakken krijgen :9

Neuh hoor, vind de ontwikkelingen allemaal prima.

Vind het juist beter dat Canon is een keer niet zo stom is om een kreupele versie te maken van een grotere broer. En er zitten nog steeds aanmerkelijke verschillen tussen zoals het focussysteem, de bediening etc maar al met al is het een zeer waardige camera.

Ik heb overigens mijn 20D in September voor 1300 Euro uit Duitsland gehaald hoor dus dat valt
allemaal wel mee en mn 300D toen voor 700 van de hand kunnen doen. Neuh, prima zet....
Reg. datum: 29 oktober 2003

Graag zou ook ik deze camera willen kopen. Het lijkt me echt een geweldige cam!

Nu zit ik nog te twijfelen wanneer ik de cam ga kopen. Eind juni gaan wij op vakantie naar Bali, waar we een tussenstop maken in Singapore. Op het vliegveld van Singapore zijn verschillende camera winkels waar ik bijvoorbeeld deze camera zou kunnen kopen.

Weet hier iemand hoe het zit met de garantie? en wat gaat het me kosten als ik bij terugkomst op Schiphol aangehouden wordt?

Lekker!

Usque ad Finem

Ik heb er ook geen moeite mee, ten eerste omdat ik nu nog steeds voor de 20D zou gaan en ten tweede omdat je het van te voren weet. De ontwikkelingen gaan in de markt en zeker bij Canon nou eenmaal zeer snel, dat de prijzen steeds lager worden is te verwachten en als je daar niet tegen kan moet je het maar niet doen.

De ontwikkelingen in de pc wereld gaan ook zeer snel, wat je nu koopt is over een half jaar veel minder waard, hetzelfde met auto's.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

Reg. datum: 28 november 2004

Ach, gewoon nu het beste kopen wat je kunt betalen. Dan gebruik je dat 2, of misschien 3 jaar, en verkoop je het tweedehands, en koop je dan weer wat je dán kunt betalen. Elke stap bijhouden kun je toch niet, want dat kost elk jaar/anderhalf jaar klauwen vol met geld. Als geld geen probleem is, gaat het natuurlijk wel.

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Reg. datum: 23 juli 2003

Hier een leuk filmpje waar het over de nieuwe 350D gaat.

http://www.imaging-resour...S/PMAS05/PMAS05VIDEO.HTML#

interessant

=
Reg. datum: 21 juni 2004

quote:
iPodje schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:06:
Graag zou ook ik deze camera willen kopen. Het lijkt me echt een geweldige cam!

Nu zit ik nog te twijfelen wanneer ik de cam ga kopen. Eind juni gaan wij op vakantie naar Bali, waar we een tussenstop maken in Singapore. Op het vliegveld van Singapore zijn verschillende camera winkels waar ik bijvoorbeeld deze camera zou kunnen kopen.

Weet hier iemand hoe het zit met de garantie? en wat gaat het me kosten als ik bij terugkomst op Schiphol aangehouden wordt?
Ik heb nog nooit gevlogen maar misschien kan je de bon naar huis sturen per post en dan de camera gewoon meenemen, wie kan bewijzen dat jij dat ding niet gewoon mee hebt op vakantie ipv gekocht daar. Moet je wel de verpakking etc. wegdonderen... ;)

20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II