Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Reg. datum: 23 september 2001
quote:mjl schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:32:
[...]
Ik ben wel benieuwd wat de 300D over een jaartje doet qua 2dehands prijs, de D60 wordt tenslotte ook nog voor redelijke prijzen verkocht (500-600 euro) terwijl die toch (technish) minder is dan de 300D.
Dat hangt af van wat jij belangrijk vind.
Inderdaad is de autofocus minder in slecht licht, maar de bouw en bedieningsgemak zijn beter en ingebouwde functionaliteit (o.a. FEC, autofocus keuze mode, etc) is groter.
Ik heb zelf een D60 tweedehands gekocht voor 450 EUR en zie nog geen reden om een 300D aan te schaffen. Het ding maakt uitstekende foto's. Natuurlijk heb ik liever een 10D of 20D, maar die zijn, ook tweedehands, een stuk duurder en ook niet zoveel beter.
Reg. datum: 25 november 2004
Nope hier ga je inderdaad de fout in: 7.8mm heeft op de compact een equivalent van 50mm, dus de chip (tov 35mm) is dus een factor 7.8/50 0.156 kleiner, wat een vergrotingsfactor van 1/0.156 = 6.41 met zich meebrengt!quote:Lennart_1337 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:01:
Op de frontpage lees ik dit:
"Deze kamera heeft een 1.6x cropfactor net zoals alle andere Canon EOS modellen in het amateur segment. De mee te leveren kitlens 18-55 geeft in vergelijk met film een 28-90 bereik en kost naar verhouding vrijwel niks."
Nu zie ik dat er speciale DC objectieven zijn: http://www.sigma-benelux.nl/
Moet ik hier bij nogsteeds de cropfactor meerekenen?
De lens die mij door Katsunami word aangeraden: 24-135mm van Sigma
word dan effectief x1,6 = 38.4-216mm is dit juist?
En op mijn (digi. compact) minolta f100 staat 7.8-23.4mm, volgens wat ik uit het hele objectieven verhaal kan opmaken is 50mm standaard. Dus 7.8mm is dan volgens mijn begrip ultra wideview. Of gaat dit hele verhaal niet op voor compact camera's?
Reg. datum: 03 juni 2001
Ik zit over twee weken een weekje in Japan, denken jullie dat ik em daar dan al kan vinden of is dat nog te vroeg?
Enige suggesties waar ik de meeste kans maak om hem te vinden in Tokyo?
Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!
quote:mjl schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:32:
Jammer dat dat met de 10D niet gebeurt ...
In de pricewatch waren pasgeleden Nederlandse 10D's te vinden voor 1.000 euro. Dat is toch wel een dumpprijs, sinds zijn introductieprijs rond de 1.750 lag. In Duitsland krijg je er zelfs een grip bij voor die prijs (Duitse 10D, met Duitse handleiding). Die grip kost daar meestal rond de 200 euro (in NL 225-250), dus je kunt wel zeggen dat je de 10D dan voor 800 euro hebt. Ik noem dat wel een redelijke dumpprijs tegenover zijn originele prijskaartje. Tot net voordat de 20D uitkwam, heeft hij 1.300-1.400 euro gekost; en bij sommige mediamarkten kost hij dat nu nog. (Daar kost de 20D dan een 200 euro meer.)
quote:cmb90 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:47:
Nope hier ga je inderdaad de fout in: 7.8mm heeft op de compact een equivalent van 50mm, dus de chip (tov 35mm) is dus een factor 7.8/50 0.156 kleiner, wat een vergrotingsfactor van 1/0.156 = 6.41 met zich meebrengt!![]()
![]()
Klopt niet.
Als die lens een bereik van 7.8-31.2mm heeft bijvoorbeeld (5x zoom), dan kan het best zijn dat het equivalent van de lens 35-175 is, of 28-140, of 38-190. Dat is allemaal 5x zoom. Die 7.8 is niet per se gelijk aan 50mm, het is de verste wide-setting.
edit: Voutloos
Katsunami wijzigde dit bericht 21-02-2005 18:48 (37%)
Zie Voutloos in "Opvolger van de 300D is er! De Digital R..." . Er is geen regel dat elke compact cam bij 50mm equivalent begint, dus je rekensom is gebaseerd op een foute aanname. Beste middel is om gewoon in het boekje op te zoeken hoe de fabrikant de lens beschrijft en dat is wat ik dus al gedaan had.quote:cmb90 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:47:
Nope hier ga je inderdaad de fout in: 7.8mm heeft op de compact een equivalent van 50mm, dus ...
Anders maakt Katsu ff dmv een edit mijn post overbodig...
De 10D was een mooi apparaat, maar hij is gewoon obsolete geworden. 10D voegt niet zo veel toe aan de huidige keuze in het segment van de betaalbare DSLR's, de 350D en 20D.
Voutloos wijzigde dit bericht 21-02-2005 18:34 (24%)
Talkin.nl daily photoblog
Day 1391: Greek Dog
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/160s, f/5.6, ISO 100
quote:Voutloos schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:30:
De 10D was een mooi apparaat, maar hij is gewoon obsolete geworden. 10D voegt niet zo veel toe aan de huidige keuze in het segment van de betaalbare DSLR's, de 350D en 20D.
Nee, nu voegt hij qua mogelijkheden niet veel meer toe
De 350D kan alles wat de 10D kan, op ISO3200 na. Alleen de behuizing van de 10D is beter, en de bediening is IMHO iets handiger. Toen de 350D er nog niet was, zat de 10D mooi tussen de 300D en 20D in, zowel qua mogelijkheden als qua prijs. Nu zit de 350D op het niveau van de 10D qua mogelijkheden (op sommige punten zelfs erboven), en betaal je het extra geld voor een 10D voor de body en de bediening. (Wat gaat de 350D kosten? 899, of 999 euro? Dan zou ik persoonlijk nog steeds voor een 1.000 euro kostende 10D+Grip gaan.)
Katsunami wijzigde dit bericht 21-02-2005 18:51 (3%)
Sowieso schrijf je zo!
¤799 350D Body+Kitlens. Ook in de Heimat, dus een eerlijk vergelijk kann man Sagen...quote:Katsunami schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:50:
[...]
(Wat gaat de 350D kosten? 899, of 999 euro? Dan zou ik persoonlijk nog steeds voor een 1.000 euro kostende 10D+Grip gaan.)
Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
quote:Voutloos schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:30:
[...]
Zie Voutloos in "Opvolger van de 300D is er! De Digital R..." . Er is geen regel dat elke compact cam bij 50mm equivalent begint, dus je rekensom is gebaseerd op een foute aanname. Beste middel is om gewoon in het boekje op te zoeken hoe de fabrikant de lens beschrijft en dat is wat ik dus al gedaan had.
edit:
Anders maakt Katsu ff dmv een edit mijn post overbodig...
Typisch geval van forum gedrag, de helft lezen en dat quoten, en zo gaat het een eigen leven leiden. Ik ga uit van de gegevens die de eerste poster aangeeft, hij zegt dat op zijn cam 7.8 mm een equivalent geeft van 50mm, dus daar reken ik mee, en als 7.8 een ander equivalent geeft dan reken je dat toch zo weer door, het gaat erom dat deze eerste poster het idee had dat ie een superwide angle lens heeft met 7.8 en dat is natuurlijk niet zo, en ik geef de methode en argumentatie om dit uit te rekenen en te snappen dat een 7.8mm lens op een compact een beeld geeft alszijnde een 50mm (gegeven de gegevens van de oorspronkelijke poster), en geen super wideangle
Jammer dat sommige alles uit hun context trekken .....
cmb90 wijzigde dit bericht 21-02-2005 23:17 (15%)
Was ook geen aanval. Je manier van rekenen klopt verder. Alleen om te voorkomen dat Lennart1337 nu met de verkeerde brandpunten in zijn hoofd gaat zitten, wou ik mijn post herhalen.
Talkin.nl daily photoblog
Day 1391: Greek Dog
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/160s, f/5.6, ISO 100
quote:cmb90 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:13:
...hij zegt dat op zijn cam 7.8 mm een equivalent geeft van 50mm, dus daar reken ik mee.
Dat zegt hij dus helemaal niet.
Hij gaat er vanuit dat 50mm standaard is, dus hij denkt dat 7.8mm dan extreem wide is.
Nog even de volledige quote van Lennart_1337:
En op mijn (digi. compact) minolta f100 staat 7.8-23.4mm, volgens wat ik uit het hele objectieven verhaal kan opmaken is 50mm standaard. Dus 7.8mm is dan volgens mijn begrip ultra wideview. Of gaat dit hele verhaal niet op voor compact camera's?
Marco wijzigde dit bericht 21-02-2005 23:31 (34%)
quote:Mig29 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 21:00:
Katsunami, je rekent jezelf een beetje rijk met de 10D tov de 350D. Niet gek, aangezien je zelf de laatste hebt. Je gebruikt nu echter de prijzen van de 350D bij introductie tegen de prijs van een gedumpte 10D.
Rijk rekenen? Neuh... ik krijg gewoon meer voor hetzelfde geld
quote:Als je het vergelijkt, vergelijk dan niet een Duitse aanbieder van de 10D (je haalt hem NB uit het buitenland omdat je hem in NL te duur vind). Een maandje na introductie (hij is immers nog niet eens leverbaar) is het prijsverschil een stukkie groter dan het bedrag dat jij nu noemt. Daarnaast vergelijk je een Duitse webwinkel met een Nederlandse retailer. Misschien dat je voor mij ook nog even een vergelijking kunt maken tussen een 10D + grip en een 24-135 import uit Duitsland en een Powershot A400 bij de Dixons
Doe niet zo raar.
Ik woon 2 minuten van de grens af. Ik vergelijk de Nederlandse internetprijzen met de Duitse prijzen omdat ik in die positie zit, en het me veroorloven kan. Ik kan me indenken dat in Duitsland bestellen/halen vanuit de randstad een wat grotere drempel is dan vanuit mijn woonplaats. Het is gewoon een feit dat de Nederlandse webwinkels niet eens in de buurt komen van de lagere prijzen in Duitsland. Waarom zou ik hier een 10D voor 1.045 euro kopen gaan, als ik in Duitsland dezelfde camera krijg, voor dezelfde hoeveelheid geld, maar dan met een extra grip en een extra batterij? Die heb ik effectief gratis tegenover de Nederlandse prijzen. Ik kan je garanderen dat de 350D in Duitsland zéker 100 euro onder de prijs in Nederland gaat liggen; met wat geluk nog meer zelfs.
Ik heb het geluk van 2 walletjes te kunnen eten, en in mijn geval is het Duitse walletje op zowel fotografie- als computergebied vaak 20% procent (of soms meer) goedkoper dan het Nederlandse, dus ik kan, en zal weldegelijk die prijzen vergelijken. Oh ja: of ik nou een webwinkel-met-pand of een standaard winkel of een groothandel vergelijk, zal mij eerlijk gezegd ook worst wezen.
Juist vanwege het feit dat de 10D nu met grip+accu, (en soms zelfs met een 50 f/1.8 erbij heb ik gezien) gedumpt wordt in Duitsland voor 1.000 euro ongeveer, is hij zeker een geduchte concurrent voor de 350D, zolang de voorraad strekt. Je krijgt met een dergelijke bundel, IMHO, meer camera dan je hebt met de 350D. (Of je zou, zoals ik zei, voor de 1.7 MP extra en de extra schotbuffer moeten gaan.) Nederlanders kunnen makkelijk over de grens bestellen als het moet, als je wat verder kijkt dan de PriceWatch-neus lang is
Maar, het klopt wel. Zodra de 10D definitief uit de winkels is, is de 350D voor zijn prijs weer met enige afstand de beste DSLR qua prijs/prestatieverhouding.
Katsunami wijzigde dit bericht 21-02-2005 23:52 (19%)
De vergelijking begint al scheef. Namelijk in heel de wereld is de 350D nog niet leverbaar (al denken sommigen klanten dat ik de laatste winkel ben die hem nog niet kan leveren
Om een vergelijking te maken tussen een gewone winkel en een internetwinkel; alsjeblieft doe het niet. Ik krijg dagelijks mensen in de winkel die zo zeuren dat de camera elders goedkoper is. Echter wanneer ik een container zou importeren vanuit de States hoef ik nooit meer aan te kloppen bij een leverancier voor service. Dit kan dus gewoon niet. Daarnaast komen een heleboel mensen de camera even voelen in de winkel om daarna de camera via internet aan te schaffen. Dat vind ik eerlijk gezegd zelf erg laf. Maar goed die prijzen zijn dus niet te vergelijken en moet je ook niet doen. Vergelijk dus de prijzen van een internetaanbieder met die van een andere internetaanbieder en prijzen van winkels met die van winkels (en dan bedoel ik geen importwinkels).
De reden waarom ik hier nogmaals op terugkom, is omdat ik vind dat met de posts die je plaatst er een situatie ontstaat waarbij alleen de laagste prijs geldt. Echter, niets is minder waar. En als jij een 10D in Nederland bij een winkel kunt kopen voor 1100 euro dan vind ik dat je nog steeds een mooie deal hebt.
Sowieso schrijf je zo!
- 350D (zonder kitlens)
- Sigma 24 - 135mm F2.8-4.5 EX IF ASP lens ¤ 324,-
Ben een lenzennoob, heb deze erbij gezet omdat ik m in dit en het 300D topic voorbij zag komen dus suggesties zijn welkom! Ik heb een lens nodig die vooral multi-purpose is, binnen en buiten schieten, en denk aan ongeveer 5* optische zoom, heb wat berekeningen hierboven gezien maar snap het niet helemaal, moet hoeveel zoom komt 24-135mm overeen?
En hoeveel zoom heb je nodig als je buiten "natuur" foto's wil maken?
Done!quote:Remy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 09:45:
Spyro_the_Dragon, je kan je vraag beter in centraal objectieven-topic kwijt, aangezien het meer een lenzenvraag is dan over de 350D
Spyro_the_Dragon wijzigde dit bericht 22-02-2005 10:46 (38%)
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
quote:Mig29 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:34:
Om een vergelijking te maken tussen een gewone winkel en een internetwinkel; alsjeblieft doe het niet. Ik krijg dagelijks mensen in de winkel die zo zeuren dat de camera elders goedkoper is. Echter wanneer ik een container zou importeren vanuit de States hoef ik nooit meer aan te kloppen bij een leverancier voor service.
He MIG29, zo te horen werkt jij in een retail zaak, nou ik kan je melden dat er ook internet leveranciers zijn die geen US versie's verkopen maar gewoon NL versies
Dat je bij US versie gezeik hebt met garantie e.d. is meestal het argument van de winkels waar ze op zich gelijk in hebben, maar toen ik mijn 300d kocht (NL versie) was ie bij de goedkoopste retailer 999 (na korting), en ik kocht hem voor 739. Beide nederlandse versies enz enz. Toch wel een verschil om rekening mee te houden.
En voor het kennis nivo bij retailers hoef je het ook niet te doen, die is nog slechter dan op het forum
quote:suspect schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:28:
[...]
Dat zegt hij dus helemaal niet.
Hij gaat er vanuit dat 50mm standaard is, dus hij denkt dat 7.8mm dan extreem wide is.
edit:
Nog even de volledige quote van Lennart_1337:
Je hebt gelijk, dat zegt ie inderdaad niet
Het gaat mij erom dat ik vaak zie dat mensen niet snappen waarom een compact zo'n klein brandpuntafstand heeft, zonder dat ie wide-angle is. Daar wilde ik ff op in gaan.
Klopt, maar de klant komt uiteraard de winkel binnen met de laagste internetprijs, niet van een winkel die een Nederlandse versie verkoopt.quote:cmb90 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:46:
[...]
He MIG29, zo te horen werkt jij in een retail zaak, nou ik kan je melden dat er ook internet leveranciers zijn die geen US versie's verkopen maar gewoon NL versies.
Je bent heel Nederland rond geweest voor de laagste prijs? Vaak komt het door de inkoopprijs die gaandeweg de leeftijd van de camera zakt, als een winkel dan bijna geen 300D's verkoopt, blijven ze met een hoge inkoopprijs zitten. Geen wonder dat ze dan amper kunnen en willen onderhandelen.quote:Dat je bij US versie gezeik hebt met garantie e.d. is meestal het argument van de winkels waar ze op zich gelijk in hebben, maar toen ik mijn 300d kocht (NL versie) was ie bij de goedkoopste retailer 999 (na korting), en ik kocht hem voor 739.
quote:Beide nederlandse versies enz enz. Toch wel een verschil om rekening mee te houden.
En voor het kennis nivo bij retailers hoef je het ook niet te doen, die is nog slechter dan op het forum![]()
![]()
Mjah, dat kan ik beamen, ik heb bij zo'n retailer gewerkt en inderdaad, er zijn heel wat mensen die er totaal geen verstand van hebben. Mijn ervaring is dat de parttime studenten enzo er meer vanaf weten dan de fulltimers, dat geldt niet voor alle afdelingen overigens, maar voor veel wel.
Overigens gaan we wederom redelijk offtopic, laten we alsjeblieft verder gaan over de 350D
Grrrrrene wijzigde dit bericht 22-02-2005 11:49 (4%)
Imitation is the sincerest form of flattery
quote:cmb90 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:53:
[...]
Je hebt gelijk, dat zegt ie inderdaad niet, de berekening klopt an sich, alleen moet je het juiste getal invullen voor de 50mm, dat is per cam verschilend.
Het gaat mij erom dat ik vaak zie dat mensen niet snappen waarom een compact zo'n klein brandpuntafstand heeft, zonder dat ie wide-angle is. Daar wilde ik ff op in gaan.
Dat was idd. mijn vraag.
Ik kon de 7.8mm niet passen in het de uitleg over objectieven omdat ik bij 7.8mm geen wide heb; en dat volgens de berekening wel zou moeten. Nu weet ik dat het aan de cropp factor ligt.
Edit: bedankt suspect!
Lennart_1337 wijzigde dit bericht 22-02-2005 15:48 (3%)
20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II
quote:Lennart_1337 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:17:
[...]
Dat was idd. mijn vraag.
Ik kon de 7.8mm niet passen in het de uitleg over objectieven omdat ik bij 7.8mm geen wide heb; en dat volgens de berekening wel zou moeten. Nu weet ik dat het aan de cropp factor ligt.
Er staat meestal wel in de handleiding, of soms op de lens zelf, wat de 35mm equivalent is, dus je moet gewoon even zoeken.
Edit:
Ik heb het even opgezocht.
7.8 - 23.4 mm (kleinbeeld equivalent: 38-114 mm)
Dit houdt dus in dat de F100 een cropfactor heeft van 4,87.
Marco wijzigde dit bericht 22-02-2005 15:39 (16%)
quote:Grrrrrene schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:48:
Mjah, dat kan ik beamen, ik heb bij zo'n retailer gewerkt en inderdaad, er zijn heel wat mensen die er totaal geen verstand van hebben. Mijn ervaring is dat de parttime studenten enzo er meer vanaf weten dan de fulltimers, dat geldt niet voor alle afdelingen overigens, maar voor veel wel.
Overigens gaan we wederom redelijk offtopic, laten we alsjeblieft verder gaan over de 350D
Ach ja.... ik was gisteren bij een lokale fotograaf.
"Heeft u de LowePro Nova 5?"
- "Nee, maar die kan ik wel bestellen voor..... 149 euro."
(De prijs op internet is 89 euro, en 7 euro verzendkosten.)
"Wat denkt u van de nieuwe 350D?"
- "Huh, wat? Er is nog geen 350D. De 20D is de laatste camera van Canon."
"Er komt een 350D aan, tussen nu en korte tijd. Hij is pas geďntroduceerd."
-"Ja ja, maar dat is nog maar een gerucht!"
Teeens heeft die persoon elke keer dat ik in de winkel kom een andere hulp. (Wel altijd vrouwen tussen de 17-20 jaar als ik het zo zie.)
In het eerste geval (tas) trek je geen klanten, als je ruim 50 euro te duur bent.
In het tweede geval (kennis/up to date zijn) verlies je klanten, omdat ze het gevoel krijgen dat je achter loopt.
Het derde geval (snel, zeer snel wisselende hulp) geeft klanten ook niet het gevoel van zekerheid om het zomaar te zeggen.
Als de lokale fotografen nog niet eens van de 350D afweten, of net doen alsof hij nog niet bestaat (om de 300D nog kwijt te raken, of een duurdere 20D aan te laten schaffen?), dan vind ik dat geen goede indruk wekken. Dergelijke zaken horen up-to-date te zijn als ze nog willen overleven, up to date met prijzen, kennis, én op het gebied van de camera's zelf.
Katsunami wijzigde dit bericht 22-02-2005 15:56 (3%)
quote:Katsunami schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:56:
[...]
Ach ja.... ik was gisteren bij een lokale fotograaf.
"Heeft u de LowePro Nova 5?"
- "Nee, maar die kan ik wel bestellen voor..... 149 euro."
(De prijs op internet is 89 euro, en 7 euro verzendkosten.)
Dat geloof ik graag, maar voor de beste deals hoef je bij de meeste fotografen ook niet aan te kloppen, de fotograaf bij m'n ouders in de buurt waar onze afdrukjes altijd gemaakt werden heeft uit pure frustratie om de domheid van z'n klanten al het digitale spul de deur uit gedaan (om maar wat te noemen).
quote:"Wat denkt u van de nieuwe 350D?"
- "Huh, wat? Er is nog geen 350D. De 20D is de laatste camera van Canon."
"Er komt een 350D aan, tussen nu en korte tijd. Hij is pas geďntroduceerd."
-"Ja ja, maar dat is nog maar een gerucht!"
Teeens heeft die persoon elke keer dat ik in de winkel kom een andere hulp. (Wel altijd vrouwen tussen de 17-20 jaar als ik het zo zie.)
In het eerste geval (tas) trek je geen klanten, als je ruim 50 euro te duur bent.
In het tweede geval (kennis/up to date zijn) verlies je klanten, omdat ze het gevoel krijgen dat je achter loopt.
Vergeet niet dat er niet veel mensen zijn die dagelijks op internet rondhobbelen, zo'n fotograaf krijgt z'n informatie via de leverancier, vertegenwoordigers die eens per maand of eens in de 2 weken voorbij komen, de 350D is pas een paar dagen officieel bekend, geen wonder dat hij er nog niks van weet. Daarom zei ik eerder ook al dat je beter een student aan kunt spreken in een elektrozaak, die zitten wel dagelijks (of iig wekelijks) op internet en werken daar omdat het deels hun hobby is.
quote:Het derde geval (snel, zeer snel wisselende hulp) geeft klanten ook niet het gevoel van zekerheid om het zomaar te zeggen.
Daar kan ik niet over oordelen.
Tsja, ik zou het inderdaad ook heel anders doen, maar ik heb ook verbaasd staan kijken dat ik dingen via internet eerder wist dan mijn collega's die er hun fulltime werk mee hadden.quote:Als de lokale fotografen nog niet eens van de 350D afweten, of net doen alsof hij nog niet bestaat (om de 300D nog kwijt te raken, of een duurdere 20D aan te laten schaffen?), dan vind ik dat geen goede indruk wekken. Dergelijke zaken horen up-to-date te zijn als ze nog willen overleven, up to date met prijzen, kennis, én op het gebied van de camera's zelf.
Imitation is the sincerest form of flattery
Gelukkig is de 20D daar niet minder cam om, maar ik vind het verschil wel groot in het voordeel van de 350D qua prijs/prestaties
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.