quote:Spotmatic schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:42:
[...]
Tenzij je een nerd bent, geilt op specs en persé elk jaar een nieuwe camera moet hebben (net zoals bij telefoons, hoewel het nut daarvan me ten enenmale ontgaat: je belt daar niet beter en/of sneller mee) is het veel beter om na aankoop van een nieuw model steeds tenminste één generatie over te slaan. Je gaat er dan altijd flink op vooruit qua specs. Nogmaals: als je van een 300D wilt overstappen op een 350D, dan ben je a) dom of b) je hebt geld teveel. Je wordt er geen betere fotograaf van (hoezeer sommigen dat ook willen geloven als ze voor zichzelf naar redenen zoeken om een nieuwe camera te kopen: de camera is van ondergeschikt belang).
Pardon? Ik zal het bovenstaande maar niet als beledeging opvatten hoewel ik er verschillende in zie staan.
Ik heb het lijstje al verschillende keren gepost, maar nog maar 1 keer voor jou dan. Ik denk wel dat ik met de 350D kwalitatief betere foto's ga maken dan met de 300D. En wel hierom:
a) snellere opstarttijd. In mijn 300D periode heb ik verschillende foto's gemist omdat ik 3s. moest wachten voordat m'n cam eens klaar was met booten.
b) minder ruis. Ik doe veel concertfotografie en daar is licht bijna altijd een probleem. Met m'n 300D doe ik liever geen ISO1600. Met de 350D denk ik dat het geen probleem zal zijn.
c) grotere en snellere buffer. Vaak heb ik gehad dat de buffer van 4 frames vol zit en dat het dan echt LANG kan duren voordat die zijn weggeschreven. Ook hier mis je fotokansen.
Hebbende weerlegd dat ik dom zou zijn, nu de geldkwestie: Ik ga mijn 300D + batterijen (2x) + Sigma 18-50mm (heb inmiddels een vervangende lens) + 256MB voor minimaal 600 euro verkopen. Ik laat m'n broer uit de USA een 350D meenemen voor $ 899, wat neerkomt op minder dan 700 euro. En ik heb dus een nieuwe, betere cam voor minder dan 100 euro.
Nu jij weer.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.