AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW
O ja, de grip is misschien wel een beetje groot voor de 350D, maar ligt wel erg lekker in de hand; beter dan de grip van de 20D.
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Reg. datum: 28 november 2004
quote:stefimke schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:32:
Ik hoorde ook via-via dat Canon hard gaat optreden (cq al hard aan het optreden is) tegen de grijze import: dus US-modellen hier verkopen tegen lagere prijzen dan de EU-modellen is schijnbaar binnenkort ook afgelopen.
Ik vind het niet gek dat het het gebeurt.
Amerikaanse prijs voor een camera: 799 dollar.
Europese prijs: 899 euro.
Dat, terwijl de dollar tegen 0.8 euro staat. Met andere woorden:
Amerikaanse prijs voor een camera: 639 euro.
Prijsverschil: 260 euro. Waarom moet dat? En daarnaast, als in Duitsland computerspullen en camera's 10-20 procent goedkoper kunnen zijn dan hier in Nederland... waarom kan dan in Nederland niet de Duitse prijs worden gevolgd? Wat men in Duitsland kan, moet men hier ook kunnen.
Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
Reg. datum: 23 juni 2002
Neem aan dat je dit bedoelde? Het prijsverschil hebben we aan onze overheid te danken.quote:Katsunami schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:37:
[...]
Ik vind het niet gek dat het het gebeurt.
Amerikaanse prijs voor een camera: 799 dollar.
Dat, terwijl de dollar tegen 0.8 euro staat. Met andere woorden:
Amerikaanse prijs voor een camera: 639 dollar. 639 euro
Prijsverschil: 260 euro. Waarom moet dat? En daarnaast, als in Duitsland computerspullen en camera's 10-20 procent goedkoper kunnen zijn dan hier in Nederland... waarom kan dan in Nederland niet de Duitse prijs worden gevolgd? Wat men in Duitsland kan, moet men hier ook kunnen.
Swa-baldie wijzigde dit bericht 24-02-2005 16:54 (7%)
Als je fouten hebt gemaakt..., is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen.
Ik vraag me af wat het prijsverschil tussen Amerika en Nederland gaat worden wat betreft de 350D. Dat bepaalt namelijk (uiteraard) hoe snel de échte Nederlandse 350D's hier in trek gaan raken. Jij zegt dat het aan de overheid ligt ? Verklaar eens...
Katsunami wijzigde dit bericht 24-02-2005 17:02 (12%)
Dat snap ik niet. BTW hebben ze in Duitsland ook. Invoerrechten weet ik niet uit het hoofd, maar dat verklaart volgens mij niet de ¤260 verschil. Het is moeilijk te bewijzen, maar doorgaans liggen dergelijke verschillen bij de distributeurs. Met CD's en DVD's is dat overduidelijk. Ik kan een DVD voor ¤9 uit Canada halen (signed, sealed and delivered) terwijl ie hier ¤20 kost. Geen BTW of invoerrechten verklaren dat verschil. Aangezien ik ook inzage heb in inkoopprijzen van DVD's kan ik je melden dat de (kleine) winkel ze ook helemaal niet voor die lage prijs kan inkopen. Grote zaken doen rechtstreeks zaken met de importeur of fabrikant, maar anderen niet. Vandaar dat de prijzen hier gewoon lekker hoog worden gehouden. Gelukkig hebben we internet. Maar de overheid heeft er weinig mee te maken. Het is absoluut geen belastingkwestie.quote:Swa-baldie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 16:53:
[...]
Neem aan dat je dit bedoelde? Het prijsverschil hebben we aan onze overheid te danken.
Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
quote:iPodje schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:06:
Graag zou ook ik deze camera willen kopen. Het lijkt me echt een geweldige cam!
Nu zit ik nog te twijfelen wanneer ik de cam ga kopen. Eind juni gaan wij op vakantie naar Bali, waar we een tussenstop maken in Singapore. Op het vliegveld van Singapore zijn verschillende camera winkels waar ik bijvoorbeeld deze camera zou kunnen kopen.
Weet hier iemand hoe het zit met de garantie? en wat gaat het me kosten als ik bij terugkomst op Schiphol aangehouden wordt?
Mijn ervaring met Changi (luchthaven van Singapore) is dat de prijzen een stuk hoger liggen dan die van de winkels in de stad. En van de winkels in de stad weet ik dat ze vaak duurder zijn dan wanneer je de 350D hier via een webshop zou kopen..
Mijn moeder is vorige maand nog voor een 300D wezen kijken, maar die was slechts een fractie goedkoper dan de retail prijs destijds hier.
Dus ik betwijfel of het die moeite wel waard is.
Singapore is idd niet goedkoper dan NL qua electronica. Daarvoor moet je naar Kuala Lumpur, Maleisië... scheelt 20% dus wel de moeite waard zeg maarquote:x KeN x schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:04:
[...]
Mijn ervaring met Changi (luchthaven van Singapore) is dat de prijzen een stuk hoger liggen dan die van de winkels in de stad. En van de winkels in de stad weet ik dat ze vaak duurder zijn dan wanneer je de 350D hier via een webshop zou kopen..
Mijn moeder is vorige maand nog voor een 300D wezen kijken, maar die was slechts een fractie goedkoper dan de retail prijs destijds hier.
Dus ik betwijfel of het die moeite wel waard is.
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Reg. datum: 23 oktober 2003
Das wel effe aan de andere kant en 5 jaar geleden ook niet veel goedkoper dan NL.quote:Spyro_the_Dragon schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 12:54:
[...]
Singapore is idd niet goedkoper dan NL qua electronica. Daarvoor moet je naar Kuala Lumpur, Maleisië... scheelt 20% dus wel de moeite waard zeg maar
Reg. datum: 03 juni 2001
Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!
quote:RustyTank schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:34:
Weet iemand hoe dat is in Tokyo waar ik volgende week naar toe ga?
Hoe het zit met camera´s weet ik niet, maar spullen wat betreft martial arts (trainingszwaarden, bokken, en dergelijke) zijn daar echt super- en supergoedkoop. Een fatsoenlijk trainingszwaard (een iaito) krijg je daar al vanaf 100 euro als je niet iets speciaals wilt, terwijl de goedkoopste modellen hier in NL minstens 300 euro kosten. Ik heb via mijn sportclub vaker dingen in Japan besteld, en het is altijd goed gegaan, altijd van goede kwaliteit, en altijd goedkoop.
Maar, nogmaals, hoe het met electronica zit weet ik niet. Japan is toch vaak een van de landen die nieuwe dingen als eerste hebben, en dan is het duur(der), al kan het natuurlijk misschien goedkoper zijn dan hier.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
Als ik de specificaties naast elkaar leg hebben ze bij cannon er wel op gelet dat op technische gebied de r350d de 20d op geen enkel gebied stiekem voorbijstreeft...
Want ze hebben alles bij de 20d al in de behuizing weten te proppen en de r&d kosten zijn al gemaakt met de 20d en de cams voor profesioneel gebruik. Ze dus voor de r350d denk ik net zo ver gegaan met snijden in specificaties totdat ze het goed vinden.
Wat denken jullie over de bewering dat de cmos sensor in de r350d niet getovert is maar exact is wat cannon ons gunt om zich zelf (20d) niet te beconcureren. En wat denken jullie hoeveel ruis op iso1600 cannon ons gunt bij de r350d ivm de 20d?
Dit is geen flame maar meer speculatie over hoeveel ruis we kunnen verwachten., elke fabrikant doet dit namelijk.
Lennart_1337 wijzigde dit bericht 25-02-2005 20:51 (9%)
20D + grip - Tamron 17-35mm - Canon 24-70L F2.8 - Sigma 30mm F1.4- Canon 50mm F1.4 - Canon 70-200mm F2.8 L IS - Speedlite 580EX II
Overigens hoef je ISO3200 ook niet te missen op de 350D, want je schiet gewoon met 1 stop onderbelichting op ISO1600, belicht in PS 1 stop over, en je hebt ISO3200.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
dan zou Canon zich alleenmaar in z'n eigen vlees snijden (klopt die uitdrukking?) want weinig ruis is altijd wel belangrijk.. Ik vraag me af of men bij canon ook gaat denken aan het 'uiterlijk' van de ruis. Veel mensen vinden analoge ruis namelijk veel 'mooier' dan digitale, en als die ruis minder hinderlijk is kan je veelal met hogere ISO waardes schieten.quote:FaceDown schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:27:
Als het echt een nieuwe generatie CMOS is, dan mag je verwachten dat er op ISO1600 bij de 350D zelfs minder ruis is, dan bij de 20D. Reviews zullen moeten uitwijzen of dit waar is. De 20D heeft altijd nog andere features, en is in z'n totaliteit gewoon nog een betere cam.
Overigens hoef je ISO3200 ook niet te missen op de 350D, want je schiet gewoon met 1 stop onderbelichting op ISO1600, belicht in PS 1 stop over, en je hebt ISO3200.
Je zult wel gradaties binnen die nieuwe generatie processor hebben, net als dat je meerdere snelheden hebt per processor 'branch'. Ik denk niet dat Canon in de 350D een processor stopt die duidelijk betere resultaten geeft dan een huidig prosumer model. Of het verschil is nagenoeg 0.quote:FaceDown schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:48:
Kan wel zijn, maar ik geloof er niks van dat ze een nieuwe generatie CMOS-censor hebben, die vervolgens meer ruis produceert. Is een beetje hetzelfde als een nieuwe processor uitbrengen, die trager is dan z'n voorganger.
Het is dus "dezelfde sensor terwijl hij niet hetzelfde is", als je snapt wat ik bedoel
zonoskar wijzigde dit bericht 26-02-2005 14:24 (39%)
Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB
quote:FaceDown schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 21:48:
Is een beetje hetzelfde als een nieuwe processor uitbrengen, die trager is dan z'n voorganger.
Maar er bestaat wel zoeits als segmenten. Als een fabrikant een flink goedkopere productiemethode bedenkt, welke helaas een iets minder goede kwaliteit met zich meebrengt, zal die fabrikant die techniek vaak genoeg wel toepassen voor het instapsegment.
Ook Canon heeft dit al eens gedaan. Kijk maar naar ring-type en micro USM.
Hoe dan ook, alles over de prestaties van de sensor welke in de 350d zit is nu puur speculatief.
Talkin.nl daily photoblog
Day 1377: 3 Benches
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/30s, f/4.0, ISO 100
Heeft Canon trouwens een wereldwijde garantie (imv camera halen uit de VS)?
Tja..
Reg. datum: 23 juli 2003
quote:Mr_gadget schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:30:
Het blijft natuurlijk een instapmodel, maar heb je eigelijk wel 8 mpix nodig? Voor een standaard 10x15 afdrukje niet in ieder geval...
Tot welk formaat kun je met een 8mpix maximaal uitprinten dan (wel goede kwaliteit)?
350D: 3456 x 2304 (=48,77x32,51cm) Zou hij dit dan ook daadwerkelijk netje kunnen uitprinten zodat het scherp blijft of hoe werkt dat?
Nellen wijzigde dit bericht 27-02-2005 18:44 (15%)
interessant
quote:Mr_gadget schreef op zondag 27 februari 2005 @ 15:30:
Half, ze zeggen dat ze geen garantie leveren, maar als je een product opstuurt met international warranty card (die volgens mij alleen geldt voor canada+ vs, dat is het internationale eraan) dan repareren ze gewoon je product.
Heb zelf 2 weken geleden een objectief met kapotte focusmotor opgestuurd, afgelopen zomer in canada gekocht. Zelf ingevulde warranty card + credit card afschrift (was bonnetje kwijt) erbij, week later gerepareerd weer thuis, gratis.
Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.