Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon 350D dSLR

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Ik heb zelf een 20D maar ik volg de ontwikkelingen op de voet :-)... Het heeft heel veel weg van de 20D, alleen niet het AF point systeem bijvoorbeeld. Maar desalniettemin een indrukwekkende lijst features!

http://www.pma-show.com/review/canon/EOS_REBEL_XT_004.jpg

Quickspecs:

Nieuwe 8.0 Megapixel sensor (20D = 8.2 MP)
DIGIC II image processor
E-TTL II
One-Shot AF, AI SERVO and AI Focus
7 punts focussysteem (ziet er op de foto van de spiegel hetzelfde uit als de 300D)
Mirror lockup
ISO 100 - 1600
3 FPS / 14 Frames simultaan RAW+JPG schrijven
USB 2.0 Hi speed
CF kaart schrijfsnelheid 3.5x zo snel als de 300D
Zwart wit fotograferen e.d. zoals op de 20D
0.2 sec opstarttijd
Nieuwe batterij: NB-2LH
10% lichter dan de 300D
25% minder volume dan de 300D
nieuwe mkII EF-S 18-55mm kit lens
Hoger geplaatst intern flitssysteem, support 17mm lenzen
prijsindicatie: $999 voor de kit, $899 voor de body

http://www.pma-show.com/r...EOS_digital_rebel_xt.html
Veel leesplezier ;)

reviews:

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/
http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/rebelxt.html
http://www.luminous-lands...ews/cameras/xt-350d.shtml
http://www.dcresource.com...bel_xt-review/index.shtml
http://www.digit-life.com/articles2/digimage/canon_350d.html
http://www.letsgodigital.org/en/camera/review/35/page_1.html
http://www.megapixel.net/...n-rebelxt/rebelxt-gen.php
http://www.dcviews.com/re...Canon-EOS-350D-review.htm
http://www.dcviews.com/re...anon-EOS-350D-test-NL.htm (Nederlands)

Remy wijzigde dit bericht 03-05-2005 08:36 (100%)

Weer in het zwart...
Reg. datum: 19 mei 2000

Ah, een zwarte! \o/

Tsja, 't is een beetje wat al verwacht werd: een 8MP, zwarte EOS 300D met dezelfde snelle opstartsnelheden van de 20D. Ziet er op het eerste gezicht uit als een erg mooie cam, ben benieuwd wat de prijs in de winkels wordt :) Alleen erg raar dat hij 8,0 ipv 8,2MP is, heeft hij dan toch een andere sensor? En zo ja, waarom :?

Edit: Wat wel vreemd is dat de grote sites als dpreview.com nog niks melden, dit lijkt dus verre van officieel :)

Grrrrrene wijzigde dit bericht 17-02-2005 07:32 (33%)

Imitation is the sincerest form of flattery

Reg. datum: 13 april 2002

quote:

Ja, maar onthoud wel dat de Amerikaanse/Japanse versie van de digitale EOS prosumer camera altijd zwart is geweest. Het kan dus wel weer zo zijn dat Canon in Europa besluit om de camera net zoals z'n voorganger uiteindelijk weer in het zilver uit te brengen.

Wel een most impressive feature list overigens :)

Weer in het zwart...

Ja, dat is waar natuurlijk :) Hoewel het geloof ik zo was dat hij ook in het zwart te krijgen was daar.

Grrrrrene wijzigde dit bericht 17-02-2005 07:29 (57%)

Ik heb ramen.....
Reg. datum: 08 juli 2002

Ik zie ook een II op de lens staan, zou dat zomaar kunnen betekenen dat ze de kitlens ook verbeterd hebben? :)

edit:

overheen gelezen, ja dus:

It will be available as body only and in kit form with the new EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II lens.

MixingMastersM wijzigde dit bericht 17-02-2005 07:57 (39%)

Weer in het zwart...

Jup, dat staat ook in dat let's go digital stukje :)

Edit: en in de startpost O-)

Nieuwe 18-55 kitlens. Geen idee wat er verbeterd is, maar we zullen zien.

Grrrrrene wijzigde dit bericht 17-02-2005 07:57 (52%)

Sympathieke Takkebos

zo dit ziet er effe leuk uit zeg! ik was aan het neigen naar de pentax *ist Ds maar nu.... 999 voor de kit is ook goed te doen.
nog maar effe sparen.

Olympus c-740 UZ, AMD athlon xp 2200+, Axper XP-K7S748 mainboard, HP 17"TFT, 80Gb+40Gb, 512Mb DDR, Club3D R9000pro

Lomax

Ik zit nu ook te denken aan de *ist Ds, ga nu niet gelijk overstappen, maar we houden het in de gaten natuurlijk ;)
8mp vs 6mp is niet een reden om gelijk voor de Canon te kiezen. De XT is niet veel meer dan een uitgeklede 20d lijkt me. Nou ja maar ff de eerste reviews afwachten en hem eens in de winkel gaan bekijken tzt.
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Er is nog geen officiële press release van Canon, en alleen letsgodigital heeft wat staan. DPReview had de info blijkbaar even staan, maar het is weer weggehaald. Tot Canon er officieel melding van maakt is dit nog een gerucht :)
Reg. datum: 10 augustus 2004

Ik ben wel benieuwd hoe groot hij is in vergelijk tot een *istDS, want hij is toch een stuk kleiner dan de 300D.

Styled light

Phil Askey van DPReview zegt:
quote:
I've chosen to remove direct linking to those sites who break embargo. I've no interest in sending them lots of traffic for doing something like this. It's clearly an attempt to drag their readership upwards but in the process makes no friends with hard working webmasters like myself who are working long hours to bring you real detailed information and who respect the embargo's / NDA's we've signed.
Duidelijk.
Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

Tsja, ik ruik daar enkel wat jaloezie en iemand die wel erg graag in de gunst van Canon wil komen. Als journalist is het je taak nieuws te brengen als het er is, anders ben je geen goed journalist. Moet je maar geen NDA's/embargo's tekenen (al kan ik me niet voorstellen dat ze dat gedaan hebben, het gaat om een fototoestel, niet om staatsgeheimen).

Brent wijzigde dit bericht 17-02-2005 09:29 (3%)

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Canon EOS 300x te koop

Het wordt in Europa de EOS 350D:
www.koopdigitaal.nl

PcDealer wijzigde dit bericht 17-02-2005 10:03 (32%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Styled light

Breepee, er zijn sites (webmasters) die volgens de regels werken: dat heeft als voordeel dat iedereen op hetzelfde moment het nieuws kan brengen en niet een oneerlijk voordeel tov andere sites heeft die zich wèl aan een NDA houden. Je kan zeggen, het gaat om een fototoestel, niet om staatsgeheimen, maar er worden niet voor niets NDA's voor gebruikt en getekend. Canon zet het niet voor niets onder een embargo: ze willen zelf als eerste officieel met het nieuws komen, inclusief persbericht dat de sites dan kunnen gebruiken.

Op deze manier verliest letsgodigital z'n geloofwaardigheid, omdat het andere websites niet respecteert in dit opzicht.

Phil Askey:
quote:
Anyone with an ounce of knowlege about the web knows that you don't have to place content in a public space until the embargo is passed. This is how we do it, material is held in a separate area which is outside the 'public' web space.

I don't believe this was an accident, it was placed there and then a link was sent to livingroom anonymously. I'm sure LGD will swear it was an accident but then if they're prone to accidents they should be carrying the fine bone china.
En ik ben het met hem eens :)
oldschool
Reg. datum: 15 januari 2001

quote:
Breepee schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:29:
Tsja, ik ruik daar enkel wat jaloezie en iemand die wel erg graag in de gunst van Canon wil komen. Als journalist is het je taak nieuws te brengen als het er is, anders ben je geen goed journalist. Moet je maar geen NDA's/embargo's tekenen (al kan ik me niet voorstellen dat ze dat gedaan hebben, het gaat om een fototoestel, niet om staatsgeheimen).

Dat is geen jaloezie, en dpreview hoeft al helemaal niet in de gunst van Canon te komen want dat zijn ze al jaren. Canon biedt hun camera's aan bij DPreview, ze hoeven er neit eens om te vragen.

Een NDA is er niet voor niks. Ik kan het wel begrijpen.

rep by rep, set by set. Pain.

Q6600 is fijn
Reg. datum: 27 september 2001

quote:
Remy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:34:
Breepee, er zijn sites (webmasters) die volgens de regels werken: dat heeft als voordeel dat iedereen op hetzelfde moment het nieuws kan brengen en niet een oneerlijk voordeel tov andere sites heeft die zich wèl aan een NDA houden. Je kan zeggen, het gaat om een fototoestel, niet om staatsgeheimen, maar er worden niet voor niets NDA's voor gebruikt en getekend. Canon zet het niet voor niets onder een embargo: ze willen zelf als eerste officieel met het nieuws komen, inclusief persbericht dat de sites dan kunnen gebruiken.
Op de een of andere manier is toch de informatie de wereld ingekomen. Alleen Canon kan dit gelekt hebben. Een journalist dient deze informatie wereldkundig te maken, basta. En anders moet je geen nieuws sectie in je site opnemen, maar je gewoon concentreren op het copy-en van persberichten en review schrijven.
quote:
Op deze manier verliest letsgodigital z'n geloofwaardigheid, omdat het andere websites niet respecteert in dit opzicht.
Bij mij juist niet, maar de sites die van de daken schreeuwen dat ze sites met info geen referrers gunnen omdat ze 'embargos' breken.
quote:

Phil Askey:
[...]
En ik ben het met hem eens :)
Ik vind het onzin wat 'ie zegt. Ok, als ze het volgens het boekje wil spelen, dat moet je je eraan houden, maar mensen die volgens het boekje spelen zijn of slechte journalisten of hebben een andere agenda (niet uit de gunst van Canon raken) en daar heb ik geen enkele boodschap aan.
quote:
Reacher schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:37:
[...]

Dat is geen jaloezie, en dpreview hoeft al helemaal niet in de gunst van Canon te komen want dat zijn ze al jaren. Canon biedt hun camera's aan bij DPreview, ze hoeven er neit eens om te vragen.
Dan willen ze dus niet uit de gunst raken en ze willen gewoon camera's blijven krijgen. Hoe dan ook, met journalisme heeft het niets te maken, wel met een interessant business contract.
quote:
Een NDA is er niet voor niks. Ik kan het wel begrijpen.
Een NDA is er voor ingewijden, journalisten dienen zich niet in een positie te wringen waarin ze die dingen moeten tekenen.

Brent wijzigde dit bericht 17-02-2005 09:43 (20%)

Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos

Weer in het zwart...

Mjah, maar goed, dan kunnen we ervanuit gaan dat het dus wel waar is, ik vroeg me al af hoe het zat omdat geen enkele andere grote site het er nog over had :)

Reg. datum: 21 juli 2001

Ik ben heel erg benieuwd naar de prijzen straks. De som betaald moest worden voor de 300D is naar mijn mening een strakke prijs in vergelijking voor wat je er voor terug krijgt. Ik hoop dat deze opvolger ook zo'n prijskraker wordt. En... dat ie in zwart leverbaar is :)

Zal de 300D nu nog meer gaan dalen in prijs, of wordt verdwijnt dat toestel zo snel mogelijk uit het arsortiment? Of te wel, loont het om bijvoorbeeld te wachten tot de zomer en de 300D voor een prikkie te kopen?

Canon EOS 20D + 350D / 10-22mm f/3.5-4.5 / 50mm f/1.8 II / 70-200mm f/4 l mercarra.nl weblog

Styled light

Ja, de 300D zal gaan zakken tot rond de 600 (body only) ruwweg, de 350D zal waarschijnlijk rond de 900 a 1000 geintro'd worden, kitprijs :)
jellejanvanveelen.nl

Ik vind het niet de moeite om van een 300D naar een 350D te upgraden. Leuk voor de mensen die voor het eerst een DSLR kopen, maar upgrade-waardig vind ik het niet.

Doe mij straks maar een 20D of tweedehands 1D, daar ga ik veel meer plezier aan beleven :)
Resistance is futile.
Reg. datum: 26 november 2002

quote:
Remy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:50:
Ja, de 300D zal gaan zakken tot rond de 600 (body only) ruwweg, de 350D zal waarschijnlijk rond de 900 a 1000 geintro'd worden, kitprijs :)
Je weet het maar nooit. Soms zie je dat een nieuw model goedkoper op de markt wordt gezet dan zijn voorganger, en de voorganger nauwelijks in prijs daalt en uit productie wordt gehaald. :)

TheBorg wijzigde dit bericht 17-02-2005 10:13 (41%)

All your women are belong to me.

Reg. datum: 10 augustus 2004

http://img.photobucket.com/albums/v684/ABreuker/DIVERSEN/300D-350D.jpg

Even een vergelijkje gemaakt van de grootte van beide camera's. Toch wel een groot verschil, goede zet van Canon. :)

(ff uitleg: vergelijk is natuurlijk een benadering; ik heb in photoshop de grootte van het oculairstuk gebruikt om de grootte van de 350D te bepalen. Dit, omdat alle Eos-camera's op de Eos3 na, hetzelfde oculairstuk gebruiken. Helaas kon ik niet zo snel een foto van de 300D body vinden zonder objectief, dan had ik de vatting kunnen gebruiken als ijkpunt.)

Usque ad Finem

quote:
Remy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:50:
Aan de andere kant brengt de 300D nu nog wat op 2de hands, hoe langer je wacht hoe minder je ervoor terug krijgt. En als je nu nog de 300D voor ongeveer 500 Euro weet te verkopen, heb je voor 500 Euro extra een erg leuke 350D die veel irritaties van de 300D oplost, zoals het langzame opstarten en wegschrijven van data en een aantal zaken die je nu wel in kan stellen zonder firmware hack.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 20D / 300D + glas | Eigen huis in puin blog

Styled light

quote:
heb je voor 500 Euro extra een erg leuke 350D die veel irritaties van de 300D oplost, zoals het langzame opstarten en wegschrijven van data en een aantal zaken die je nu wel in kan stellen zonder firmware hack.
En dat is de upgradepath die Canon wil dat zijn klanten volgen ;)

300D-gebruikers waren gewoon testsubjecten voor de 350D toch? :+

Maar even serieus: met die 350D zal Canon weer een mooie cashcow hebben om R&D te financieren voor de 20D opvolger en de 1D-serie uitbreidingen :) En met de marketing-engine en productiecapaciteit van Canon zit dat wel goed. Nu hopen dat er echt een goeie cam wordt neergezet die niet 3 of 4 firmwares nodig heeft om de kinderziektes eruit te halen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: