Hoofdcategorieën
Topicacties

[WC] homemade waterblokken

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 21 november 2002

wow dat is helemaal een mooi blokje zeg! ben benieuwd of dat solid works een beetje goed te exporteren valt
sniek @ stock
Reg. datum: 01 september 2004

Het lastige is vaak om de flow even groot in het blok te laten zijn als in de leiding. Ofwel, de inhoud van 2cm van je blokje moet ongeveer even groot zijn als die van je leidinkje.....

Dus een gigantisch blok is niet altijd even slim. Mijn blok is gewoon een blokje koper met een gat erin die precies even dik is als mijn leiding. Geen ribbeltjes, geen hoekjes. Aansluitingen zitten dan ook aan de zijkant.

Idle draai ik 37º

Asus M2N-sli deluxe / X2 5600+ @ stock / OCZ Gold pc6400 2048MB / XFX XxX edition 7600GT in SLI

weet er iemand hoe ik een sldprt bestand (solidworks) omzet naar mastercam? ik gebruik versie 8 van mastercam.
'r you wicked ??
Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
Siertuin schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:24:
Ik heb zelf ook nog een RBX achtig design gemaakt ook met behulp van een vriend. Deze is wat beter, maar heeft wel ribben van 1 mm. Je zou bij deze kunnen kiezen voor 2 of 3 fittings. Hier een afbeelding:

[afbeelding]

Zal het blok ook nog uppen voor je..
Kijk zoiets is erg mooi :)

Specs Desktop Specs Notebook Consoles: 4x XBoX 360 - PSP - PS3

Alle schijn tegen
Reg. datum: 31 januari 2004

koper bewerken duurt ove rhet algemeen wat langer, dus die man zal zoiets hebben van dan maar messing of aluminium wat bekend staat als er makkelijk te bewerken.

mastercam kan solid works bestanden importeren en daarop een cnc frees code maken. je kan de tekening in principe dus gewoon inlezen.

@siertuin: kun je dat solidworks bestand voor mij misschien omzetten naar een ander formaat?
IGES oid

hoe wil je het blokje aan je socket vastmaken?
'r you wicked ??
Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
r_jansen86 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:28:

...

hoe wil je het blokje aan je socket vastmaken?
Plexi plaatje erop met gaten erin en dan met bouten door je mobo :)

Specs Desktop Specs Notebook Consoles: 4x XBoX 360 - PSP - PS3

quote:
DaWaN schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:02:
[...]

En een a64 holddown dan?
En p4 478 en 775 etc, als je ze wil gaan verkopen moet je daar allemaal rekening mee houden imo....

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Alle schijn tegen

quote:
DaWaN schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:02:
[...]

hoe maak jij de gaten in het plexiglas voor je aansluitingen? en hoe zorg je ervoor dat er geen water uit de naadjes komen? redelijk belangrijk imo

http://robert.neder-lan.nl/wc/Blokje.jpg
http://robert.neder-lan.nl/wc/Gootje.jpg
http://robert.neder-lan.nl/wc/Kanalen.jpg
iges file

LinuZZ wijzigde dit bericht 03-04-2005 08:27 (28%)

I'm a Rocket Man
Reg. datum: 04 oktober 2004

quote:
El Snorro schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:57:
[...]

En een a64 holddown dan?
En p4 478 en 775 etc, als je ze wil gaan verkopen moet je daar allemaal rekening mee houden imo....

A64 heeft toch ook 2 gaten ;) En P4 S478 en S775 ook. SoA ook, geen probleem imo :)

quote:
r_jansen86 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:47:
[...]

hoe maak jij de gaten in het plexiglas voor je aansluitingen? en hoe zorg je ervoor dat er geen water uit de naadjes komen? redelijk belangrijk imo

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
iges file

Slangpilaren in het plexi fixxen lijkt me niet moeilijk, chromoflorum ofzow :O En opvullen met goede lijm/kit denk ik zo, iig dat lijkt me het probleem niet.

offtopic:
Ik zit weer op andere pc :O

T!m0n wijzigde dit bericht 18-02-2005 21:46 (3%)

Pentium Dual Core E2140 @ 2,8Ghz - 2048mbRam - Sapphire HD3870 512mb

Dus GEEN Jean-Luc!
Reg. datum: 14 oktober 2001

quote:
T!m0n schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:45:
[...]

A64 heeft toch ook 2 gaten ;) En P4 S478 en S775 ook. SoA ook, geen probleem imo :)

[...]

Slangpilaren in het plexi fixxen lijkt me niet moeilijk, chromoflorum ofzow :O En opvullen met goede lijm/kit denk ik zo, iig dat lijkt me het probleem niet.

offtopic:
Ik zit weer op andere pc :O
Chloroform, ofwel C3H4 ;)
Jack Bauer kicks ass
Reg. datum: 08 maart 2004

quote:
uuh was het niet CHCl3 ??

TabletPC Whee!!

quote:
idd C3H4 bestaat nie CH4 is methaan :P
For I am evil!
Reg. datum: 28 augustus 2000

quote:
1nsane schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:14:
[...]

idd C3H4 bestaat nie CH4 is methaan :P

Offtopic mode: Zou je C3H4 niet als volgt kunnen maken?

code:
1
2
3
4
H   H
|   |
C=C=C
|   |
H   H

Is wellicht erg instabiel maar het bestaat vast wel.

BOFH == lmao

Jack Bauer kicks ass
Reg. datum: 08 maart 2004

quote:
Krankenstein schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:48:
[...]

Offtopic mode: Zou je C3H4 niet als volgt kunnen maken?

code:
1
2
3
4
H   H
|   |
C=C=C
|   |
H   H

Is wellicht erg instabiel maar het bestaat vast wel.
pentadieen noem je zoiets :-)

Offtopic mode: Google vindt het , dus bestaat wel :P

whoeps, 3 atomen is het 8)7 dus dan is de stam propaan, en 2 dubbele bindinge, -dieen propadieen dus :X

Shuisman wijzigde dit bericht 20-02-2005 00:20 (25%)

TabletPC Whee!!

quote:
SHuisman schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:13:
[...]

pentadieen noem je zoiets :-)

Offtopic mode: Google vindt het , dus bestaat wel :P
Pentadieen: 5 C atomen en 2 (di) dubbele bindingen:
code:
1
2
3
4
H H H   H
| | |   |
C=C-C-C=C
|   | | |
H   H H H

penta is 5, en dr zitte maar 3 C atomen in, dus t is iets met pro..., propadieen ?

chloroform is idd CHCl3
code:
1
2
3
4
  Cl
  |
H-C-Cl
  |
  Cl

DaNiEl KuNsT wijzigde dit bericht 19-02-2005 23:35 (11%)

quote:
Siertuin schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:24:
[...]

Ik heb hem even geupload naar een server. Ik zal je eerlijk zeggen trouwens dat ik hem niet zelf gemaakt heb, maar via iemand die hem ook weer via iemand had enzo. De foto is wel van zijn blok.

Hier even een foto van het solidworks model: http://bartuz.net/img/blok.jpg
En Solidworks bestand hier te downloaden: http://bartuz.net/files/imhotep.SLDPRT

Have fun..
ik heb geprobeerd die solidworks file te importeren in mastercam (versie 9.1 inmiddels) maar dat wil hij nie doen omdat ie geen parasolid data vind in het bestand :(

quote:
r_jansen86 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:47:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
iges file

ik denk dat ik ook gewoon plexi onder de CNC leg omdat dit fijn nauwkeurig is, enne zoals je ziet zitten er in alle blokken die men hier post een geul waar je een rubber ring in kan leggen dus maak je maar geen zorgen ;)

en trouwens dat blok waarvan jij de iges file upde (daarvoor nog hulde) heeft geeneens gaten om het plexiglas vast te maken op het blok en gaten om het blok op het mobo vast te maken :P

1nsane wijzigde dit bericht 20-02-2005 18:52 (12%)

Reg. datum: 05 september 2002

quote:
Slangpilaren in het plexi fixxen lijkt me niet moeilijk, chromoflorum ofzow En opvullen met goede lijm/kit denk ik zo, iig dat lijkt me het probleem niet.

Zou kunnen.. Je kunt ook gewoon gaten boren en die tappen. Kun je de pilaren er op de normale wijze inschroeven. Ringetje en wat tape en het is ook wel goed.

Ik heb verder geen ervaring van het exporteren van het door mij geposte maze3 blokje. Sorry.

carpe noctem
Reg. datum: 05 februari 2001

Tip voor goedkoop startmateriaal: ga naar een metaal/recycling bedrijf. Hier in Eindhoven zit Theunissen. Daar betaal je op gewicht. Blok koper kost maar een paar euro daar.

Odium Generis Humani

Alle schijn tegen

quote:
1nsane schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:51:
[...]

ik denk dat ik ook gewoon plexi onder de CNC leg omdat dit fijn nauwkeurig is, enne zoals je ziet zitten er in alle blokken die men hier post een geul waar je een rubber ring in kan leggen dus maak je maar geen zorgen ;)

en trouwens dat blok waarvan jij de iges file upde (daarvoor nog hulde) heeft geeneens gaten om het plexiglas vast te maken op het blok en gaten om het blok op het mobo vast te maken :P
nee dat klopt die moet ik nog even tekenen, aan de onderkant wordt ook nog een randje afgefreesd voor de socket, ik zal hem vandaag of morgen even afmaken.
sniek @ stock
Reg. datum: 01 september 2004

Als je het blokje niet demontabel wilt houden dan is twee componenten bison Lijm echt het beste om ze aan elkaar te janken. 12 uur drogen en geen druppel water die zal lekken. Echter, wanneer je een gaatje hebt dan is het onverwoestbaar en zul je een nieuwe moeten maken! :) Goed plakken dus,...

Asus M2N-sli deluxe / X2 5600+ @ stock / OCZ Gold pc6400 2048MB / XFX XxX edition 7600GT in SLI

quote:
Count_Grishnackh schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:17:
Tip voor goedkoop startmateriaal: ga naar een metaal/recycling bedrijf. Hier in Eindhoven zit Theunissen. Daar betaal je op gewicht. Blok koper kost maar een paar euro daar.
thnx voor de tip! helaas woon ik daar niet in de buurt maar kan er wel een keer heen
Alle schijn tegen

nieuwe blok geupt, nu met gaten voor plexi plaatje en montage

@ siertuin, wanneer kunnen we het blokje verwachten wat je nog zou uppen?

LinuZZ wijzigde dit bericht 21-02-2005 13:08 (40%)

we zullen moeten wachten op de CNC frees we hebben een week vertraging omdat de begeleider afwezig is wegens ziekte misschien dat er nog andere begeleiders zijn die het apparaat kunnen bedienen dat moeten we nog even bezien, misschien wel mooi om in de tussentijd een mooi plan te maken voor welk blok we precies gaan maken, hoe en een ontwerp voor een deksel met slangpilaren :)
Homemade blokje on the way...
Reg. datum: 09 augustus 2004

Ik heb hier ook nog een ideetje van mn pa voor een home-made blokje

> Kubusversie http://www.tweakzone.nl/f/g/28792p3Er8VGL.jpg

> Zijaanzicht http://www.tweakzone.nl/f/g/28792Cx5D7t9c.jpg

> Dekseltje voor op het zijaanzicht http://www.tweakzone.nl/f/g/28792N9fFgiuu.jpg

Overigens kloppen alle maten nog niet en moet de O-ring in het dekseltje nt rond zijn, kon de goede file niet vinden.. :X Maargoed, het wordt een koper blokje,

Kom maar op met die comments.. ;)

Jarno wijzigde dit bericht 21-02-2005 17:55 (4%)

:: Een échte vent wordt geen agent ::

Pagina: 1 2 3 4 5 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: