Gathering of Tweakers

Quicksearch
De korte versie graag...

Eigenlijk toch wel breaking news :) Van de zomer kunnen we een eerste beta verwachten van Internet Explorer 7 zoals aangekondigd is door Bill Gates. Microsoft is schijnbaar toch geschrokken van de snelheid waarmee de concurrentie met kleine stapjes marktaandeel inpikt, of het is zoals het artikel quote:
quote:
Because we listened to customers, analysts, and business partners. We heard a clear message: “Yes, XP SP2 makes the situation better. We want more, sooner. We want security on top of the compatibility and extensibility IE gives us, and we want it on XP. Microsoft, show us your commitment.”

De press release waar eigenlijk alleen wordt gesproken over functionaliteiten tegen phishing, irritante/vernielzuchtige software en spyware:
http://www.microsoft.com/...5/02-15RSA05KeynotePR.asp

En op scoble:
http://radio.weblogs.com/0001011/2005/02/15.html#a9441

En op de weblog van de IE developers:
http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/02/15/373104.aspx

Ik heb het volgende stuk even schaamteloos gekopieerd, mochten de sites het moeilijk krijgen.

quote:

Today at RSA, Bill Gates talked about Internet Explorer 7. As the guy responsible for IE, I wanted to say a couple of things about it.

First, some basics: we?re committing to deliver a new version of Internet Explorer for Windows XP customers. Betas of IE7 will be available this summer. This new release will build on the work we did in Windows XP SP2 and (among other things) go further to defend users from phishing as well as deceptive or malicious software.

Why? Because we listened to customers, analysts, and business partners. We heard a clear message: ?Yes, XP SP2 makes the situation better. We want more, sooner. We want security on top of the compatibility and extensibility IE gives us, and we want it on XP. Microsoft, show us your commitment.?

I think of today?s announcement as a clear statement back to our customers: ?Hey, Microsoft heard you. We?re committing.?

Why are we talking about it today? Because our customers and partners have asked us, with increasing urgency, what our plans are. We want to convey our intentions to our customers and partners clearly and in a timely way.

I?ve gotten questions about the ship date. Yes, we have a date in mind. I?ll talk about the date after we get feedback from customers and partners. We?re going to release a beta and listen, then refresh the beta and listen some more. We?ll ship when the product is ready.

I?ve also gotten questions about support for Windows 2000. Right now, we?re focused on XP SP2. We?re actively listening to our major Windows 2000 customers about what they want and comparing that to the engineering and logistical complexity of that work. That?s all I can say on that topic.

Please know that the IE team is working hard. We?re eager to improve and better secure the web experience for the hundreds of millions of IE users around the world. We delivered on our part of XP SP2. We are actively delivering on our part of a great 64-bit Windows client. We continue to deliver on security updates for customers (across several versions of IE (back to IE 5.01) and Windows). We?re going to deliver on IE7.

Failing to prepare = Prepare to fail

Ik denk niet dat ze veel kunnen doen aan de opmars van FF.... hoop niet dat ze weer snel een product afleveren, zonder het uitgebreid te testen.....

I'm in no condition to drive...wait! I shouldn't listen to myself, I'm drunk!" H. Simpson

De korte versie graag...

Microsoft heeft altijd heel veel resources gestoken in het testen van haar software, maar wat mensen vaak te snel opzij schuiven is de leeftijd van Internet Explorer 6, voor een browser is dit beestje namelijk oud, de releasedate was als ik het goed heb 09-09-2002. Drie maanden is een internetjaar, en Internet Explorer is al ouder als 2 jaar, wat overeenkomt met 8 internetjaren.

De browser was zijn tijd destijds ver voorruit, maar het is gewoon te oud om de huidige situatie volledig bij te benen.

Gordijnstok wijzigde dit bericht 15-02-2005 21:20 (6%)

Het gaat dus echt alleen over security features en niet over implementatie van XHTML, CSS3, etc? Wat een ontzettend gemiste kans.

Hoewel, ik heb gehoord dat Microsoft dmv. XAML in Longhorn de browser totaal buitenspel wil zetten. Heeft dat hier iets mee te maken, misschien? Geen nieuwe HTML en CSS ondersteuning omdat dat dan te aantrekkelijk wordt, terwijl MS wil dat iedereen strakts overstapt naar XAML?

Heb je het tegen mij?

Ik ben het eens met het feit dat veiligheid boven alles moet staan. Alleen ben ik (en misschien velen anderen) iemand die van een mooi maar boven dat een simpel en effectief uiterlijk houd.

IE 6 is simpel en makkelijk gebruik. Alleen is het geen 'mooi' programma (het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je mooi vindt.)

Ik hoop alleen maar dat ze het simpel en effectief houden. En ik zou er niets op tegen hebben als ze het een aantrekkelijk uiterlijk gaan geven. Ze hebben het tenslotte zelf over die 10% aandelen die ze kwijt zijn.
De korte versie graag...

Er wordt inderdaad met geen woord gerept over standards, of in het algemeen support voor css2,xhtml,mathml,svg, dom 2, png24, of wellicht css3.

Maar ik kan me voorstellen dat ze dat in dit stadium nog even niet willen zeggen, om geen valse verwachtingen te creeeren. Maar als ze dat allemaal voor elkaar kunnen krijgen, en goed ook, dan kan de Mozilla organisatie weer haar borst natmaken. Want dan begint de 2de ronde van de bokswedstrijd, en aangezien IE qua deployment en penetratie momenteel nog steeds de onbetwistbare leider is op de browser markt, en dit aan het eind van 2005 nog wel is, wordt dit een bokswedstrijd waar nog wel wat oortjes worden weggebeten.

Gordijnstok wijzigde dit bericht 15-02-2005 21:25 (43%)

Acties: [view][quote]

Door: crisp Devver / Moderator WEB
Papa van Jeremy \o/

quote:
Gunp01nt schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:16:
Het gaat dus echt alleen over security features en niet over implementatie van XHTML, CSS3, etc? Wat een ontzettend gemiste kans.

CSS positioning was al een hack in de stokoude renderengine van IE (Trident) die ontzettend veel bugs met zich mee heeft gebracht. Ik denk dat als ze IE echt standards-compliant willen maken dat ze dan bijna weer van scratch af aan zullen moeten beginnen. Daarvoor is het denk ik ook noodzakelijk om te breken met bepaalde backwardscompatibility daar waar hun huidige implementatie afwijkt van de standaarden. Ik denk niet dat Microsoft zo ver zal gaan, en uiteindelijk toch weer half werk zal gaan opleveren en developers daarmee weer een hoop extra werk en kopzorgen gaat bezorgen.

Maar wie weet...
De korte versie graag...

Op zich heb ik er niets op tegen om backwards compatible te zijn. Mozilla heeft met haar browsers de serieuze websites al in een positie gedwongen waarbij het verder kijken dan IE een topprioriteit kreeg. Nog steeds zijn er veel issues mbt crossbrowser zaken, maar die los je alleen op door een dwingende houding in te nemen.

Voor ons zit er dan weer extra werk aan te komen ;)

quote:
Gunp01nt schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:16:
De nadruk ligt op security, ik neem aan dat ze de rest van het produkt ook gewoon aanpassen en moderniseren.

Maar laten we wel wezen: wat is op dit moment het grootste probleem? Security (gevoelig voor malware) of de ondersteuning van standaards?

Verder kunnen we pas een oordeel geven als de eerste beta's er zijn.
De korte versie graag...

Security :) Alleen de community die zich interesseert in standards vraagt om standards, en voor Microsoft is het denk ik belangrijker dat er wordt gefocused op security, vertrouwen van bedrijven in die security, en voor de rest mogen de IE developers zich uitleven in de resterende tijd van de planning. Ik hoop natuurlijk op ondersteuning voor de eerder genoemde zaken, maar bedrijfstechnisch gezien is security topprioriteit.

quote:
Why? Because we listened to customers, analysts, and business partners
Kennelijk hebben ze nog niks gehoord over de schreeuw naar de juiste implementatie van standaards. Wat ze zouden moeten doen, om toch redelijk backwards compatible te blijven, is alles met een doctype volgens de w3c standaard renderen en alles zonder een doctype renderen zoals ie dat altijd gedaan heeft. Of desnoods alleen XHTML goed laten implementeren. Zo stel je twee kampen webontwikkelaars tevreden: degene die zich niet aan de standaard houden, gebruiken meestal toch geen doctype, mensen die zich wel aan de standaard houden krijgen eindelijk de pagina te voorschijn die ze bedoeld hebben.

Op het gebied van veiligheid blijven ze het niet snappen. Internetten met IE is zoals fietsen zonder aparte binnen en buitenband (en volgens de officiële aankondiging wordt dat alleen maar erger), dus als er een gaatje is, ben je direct in het binnenste van de band. Nu kunnen ze overal wel patches op doen, maar dan blijft die structurele fout. Haal browser en OS nou eens helemaal los van mekaar, dat zou al een heel eind helpen!

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Ik hoop niet dat ze CSS3 gaan implementeren, eigenlijk.

CSS 2.1 (volledig) zou prima zijn.

"Standards suck"

De korte versie graag...

quote:
Anne schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:51:

Ik heb me nog niet echt verdiept in de CSS3 specificaties, maar waarom zou je dat niet willen? :)

quote:
Ik heb me nog niet echt verdiept in de CSS3 specificaties, maar waarom zou je dat niet willen? :)
Omdat er nog geen een REC status heeft. Dus zijn ze nog niet echt standaard.

Ik gok dat ze PNG gaan ondersteunen (dat werd al vanaf het begin toegegeven als fout), wat UI veranderingen doen (tabs) en verder niks. En dat een deel van de mensen dat genoeg veranderingen vinden...

Oh, en natuurlijk veiligheid enzo.

"Standards suck"

De korte versie graag...

Als je de pressrelease leest komt jouw vermoeden denk ik akelig dicht in de buurt van het te verwachten resultaat. Maar je weet maar nooit, misschien krijgen we toch nog een mooi cadeautje.

quote:
Gordijnstok schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:58:
Als je de pressrelease leest komt jouw vermoeden denk ik akelig dicht in de buurt van het te verwachten resultaat. Maar je weet maar nooit, misschien krijgen we toch nog een mooi cadeautje.
een downloadmanager, hooguit dan. Microsoft is nooit zo gul wat cadeautjes betreft...

I used to be an atheist, until I realised I was god.

Ze hebben drie jaar niks gedaan, er zal zeker weinig veranderen aan de trident engine, waarschijnlijk een paar dingen die Anne al noemde.

Deze release maakt veel duidelijk, ze proberen de opmars van FF een halt toe te roepen, leggen de nadruk op veiligheid (win xp Sp2 iemand?) aangezien ze bij de Mozilla Foundation FF vooral als de relatief veilige browser tegenover IE positioneren.

Ik zou graag wat positiever zijn, maar de afgelopen jaren is het me wel duidelijk geworden dat standaarden ze helemaal maar dan ook helemaal niets interesseren.

Het enige wat ze van hun luie reet heeft afgekregen is het verlies van een paar procenten marktaandeel.

Business as usual.

Shadow3333 wijzigde dit bericht 15-02-2005 22:39 (3%)

To be clear-headed rather than confused; lucid rather than obscure; rational rather than otherwise; and to be neither more, nor less, sure of things than is justifiable by argument or evidence. That is worth trying for.

« - _ - »

quote:
Anne schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:51:

Nee, maar ik hoop wel dat ze de voorbereidingen ervoor zullen treffen. Als we op IE8 net zolang moeten wachten op IE7, dan is het wel verstandig om de nodige voorbereidingen te maken. Verder zou het ook erg interessant zijn wanneer Microsoft voor Internet Explorer met een tegenhanger zou gaan komen van de extension. We hebben dan wel ActiveX, maar dat is nou niet écht de beste punten binnen Internet Explorer.

Gezien de 'backward compatibiliteit' zullen ze helaas toch wel de nodige consensus moeten doen en dat vind ik jammer. Wellicht was het handiger/beter geweest als ze Internet Explorer niet verder hadden door ontwikkeld en daarnaast een stand alone browser te gaan ontwikkelen...

Kan de W&G FAQ Beter? Klik dan hier!
Tweelingpapa: Vader van twee dochters!!

3dmark03 1024x768: 12415

Er zou heel wat veranderd moeten worden in IE wil ik het weer gaan gebruiken.

Specs: P4 3.0 GHZ, 1mb Cache, Geforce 6800GT, 500 GB Hdd, 1 GB ddr 400 mhz, 2x 17", Coolermaster 450 watt Realpower PSU, P4P800-e Deluxe Mobo. http://specs.tweak.to/11731

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
SharkBeat schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:06:
Er zou heel wat veranderd moeten worden in IE wil ik het weer gaan gebruiken.
Zoals wat?

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

quote:
Gezien de 'backward compatibiliteit' zullen ze helaas toch wel de nodige consensus moeten doen en dat vind ik jammer. Wellicht was het handiger/beter geweest als ze Internet Explorer niet verder hadden door ontwikkeld en daarnaast een stand alone browser te gaan ontwikkelen...
Daar heb ik maanden terug al een oplossing voor gevonden: http://annevankesteren.nl.../06/standard-compliant-ie

Het IE-team denkt echter genoeg te hebben aan DOCTYPE switching: http://blogs.msdn.com/ie/.../02/10/370721.aspx#371048

"Standards suck"

3dmark03 1024x768: 12415

quote:
eerst dat spyware, IE is daar zo ontzettend vatbaar voor! je gaat naar cracks.am ofzo en voila je startpagina is verkloot en je hebt icons op je desktop staan. met opera heb je dat niet. IE is nog wel voor veel meer dingen vatbaar... En totaal niet custumizable. Opera kun je echt tot op de source toe bijna aanpassen!

Specs: P4 3.0 GHZ, 1mb Cache, Geforce 6800GT, 500 GB Hdd, 1 GB ddr 400 mhz, 2x 17", Coolermaster 450 watt Realpower PSU, P4P800-e Deluxe Mobo. http://specs.tweak.to/11731

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
SharkBeat schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 23:13:
[...]

eerst dat spyware, IE is daar zo ontzettend vatbaar voor! je gaat naar cracks.am ofzo en voila je startpagina is verkloot en je hebt icons op je desktop staan. met opera heb je dat niet. IE is nog wel voor veel meer dingen vatbaar... En totaal niet custumizable. Opera kun je echt tot op de source toe bijna aanpassen!
Dus zoals een aantal mensen in dit topic zeggen: MS heeft voornamelijk geluisterd naar eindgebruikers ;). Heeft dus niks met design te maken...

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Zullen we het /13 georienteerd proberen te houden?

Shadow3333 wijzigde dit bericht 15-02-2005 23:18 (73%)

To be clear-headed rather than confused; lucid rather than obscure; rational rather than otherwise; and to be neither more, nor less, sure of things than is justifiable by argument or evidence. That is worth trying for.

png support lijkt me erg mooi,

let wel voordat de average joe die zijn pc gebruikt voor de ledenlijst van zijn korfbalvereniging en het zoeken op makrtplaats geupdate heeft zal ook nog wel even duren. Er zijn nu ook mensen die nog in onwetendheid met oude versies surfen.
Die dwangmatigheid van Windows Update sinds SP2 zal dit wel versnellen iig. Al weet ik niet hoe juridisch gezien de verhouding tussen "microsoft windows" en "microsoft internet explorer" op het moment is (valt IE nog binnen windows of moet dit gezien worden als een apart product?).

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws