Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Luistertest van lossy formaten ** Test staat online **
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last
Reageer Nieuw Topicquote:
Tot op heden nog niet.. Geen 'r' vergeten in irrelevant? -- Dat wil nog wel eens gebeuren..
Wolfshade wijzigde dit bericht 15-02-2005 16:29 (5%)
I'm the good and the bad. You're just ugly.
CD: Forever and Ever
Artiest: Dune & The London Session Orchestra
Track: 15
Naam: Here Comes The Flood (laatste stuk, hidden track)
Uitgave: 23 November, 1998
een mooi nummer wat gevolgt word door een erg lang en mooie piano solo in de bekende Abbey Road Studios.
vooral het laatste stuk is mooi, want hoor je in de prachtige accoustiek het sluiten van het deksel van de grand piano, waarna de pianist wegloopt op de houten vloer.[/reclame]
het gaat dus om de prachtige accoustiek
BasieP wijzigde dit bericht 15-02-2005 16:52 (15%)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
quote:deepspace schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:11:
[...]
Het is al lang bekend waarom het bij deze test alleen om MP3 gaat. OGG of AAC kan altijd nog eens gedaan worden als de test een succes is
Nog wat leuke synth muziek: tangerine dream
en dan ricochet natuurlijk
en de nummers die er nu staan, zeg ik nee, we moeten het wel eens worden over de nummers, want er moet ook plezier zijn met deze test
ratsja wijzigde dit bericht 15-02-2005 17:07 (18%)
quote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:03:
[...]
en dan ricochet natuurlijk
en de nummers die er nu staan, zeg ik nee, we moeten het wel eens worden over de nummers, want er moet ook plezier zijn met deze test
mwa ik denk dat het belangrijker is om veel verschillende soorten muziek te hebben, zo kan je tenminste conclusies trekken.
trouwens zou wat plezier betreft van mij faithless wel weg mogen
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Tja, jij bent niet de enige die plezier moet hebbenquote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:03:
ok, maar met alle respect, herman van veen ?quote:BasieP schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:12:
[...]
mwa ik denk dat het belangrijker is om veel verschillende soorten muziek te hebben, zo kan je tenminste conclusies trekken.
trouwens zou wat plezier betreft van mij faithless wel weg mogen
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Zou je nog eens op mijn reactie kunnen reageren?quote:Wolfshade schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:10:
Wauw, wat een interesse zo opeens. Ik heb 't allemaal eens doorgelezen, en -als ik tenminste nog invloed heb gezien de stroom aan goede ideeën hier- ben tot de volgende conclusie gekomen..
- ik en JvS hebben lang nagedacht om een tweede mp3 test op te zetten (ik had de eerste gedaan ooit lang geleden). Maar het is niet heel makkelijk. Ik denk dat het misschien wel de moeite waard is om het echt groot aan te pakken. Op mijn eerste mp3 test kreeg ik echt onverwacht veel respons, ook jaren later nog. Ik denk dat er wel wat te regelen valt met tweakers.net om de hosting te doen en dan evt ook met een bericht met link naar de test op de frontpage.
Ook wilden wij de test koppelen aan userid op tweakers.net, waarbij je op userid een gerandomiseerd setje wav's krijgt (of evt flac om bandbreedte te beperken). En dat je op dezelfde pagina de resultaten kan indienen waarbij je ook de resultaten krijgt te zien. Zo voorkom je fraude (iemand die de uitslagen gaat lekken bijv) en als je het zo aanpakt kan je erop rekenen dat je test echt bekend zal worden en dat er nog vaak naar verwezen zal worden.
En de test kan dan gewoon blijven doorlopen. Dat was jammer aan mijn test, op een gegeven moment waren de resultaten bekend (waren trouwens vrij teleurstellend) en kon je de test dus niet meer doen.
Actief TN'er THRijswijk in Delft, moet toch niet gekker worden?
Het hoeft niet allemaal Ratsja proof muziek te zijnquote:ratsja schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:15:
[...]
ok, maar met alle respect, herman van veen ?
Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving
Draag dan gewoon zelf nog wat nummers aanquote:B_FORCE schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:34:
mm, ik vind het persoonlijk jammer dat ik niet echt de nummers ken die in het rijtje staan... maargoed kan dan nog wel testen, maar gaat makkelijker als je de nummers kent...
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Benieuwd welke lul/kneus/held achter deze post schuil gaat? http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32282527#32282527
quote:Wolfshade schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:10:
CD: 2 meter sessies volume 3 ** N/A
Artiest: BB queen en Jan Akkerman
Track: 17
Naam: Next to you
Laatste twee moet ik dan krijgen (MITS het een goede PCM/WAVE-rip is) van ShittyOldMan en iemand wiens nick ik vergeten ben, hehe.
Dat was ik dus... Zit alleen vandaag tot 23.45 op mijn werk (en dat als ambtenaar
Mocht iemand anders het willen doen, mag dat ook van mij.
Ga nu naar vergadering, dus lees pas antwoorden na 00.30
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
En nog iets hards (van Metallica - Enter sandman ofzo?)
Iets van eric Clapton Unplugged (Runnin' on Faith)
En ehm iets van Jazz ofzo..... hoewel daar de opnames helaas erg slecht van zijn..
Actief TN'er THRijswijk in Delft, moet toch niet gekker worden?
Lijkt me ook dat we iets met vet laag moeten hebben....daar kan je relatief makkelijk merken als het wat minder "vet" wordt denk ik.....dus iets van bigbeat of d&b. Ik zal ook eens kijken vanavond.
zimbab wijzigde dit bericht 15-02-2005 18:10 (43%)
Benieuwd welke lul/kneus/held achter deze post schuil gaat? http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32282527#32282527
Reg. datum: 11 april 2002
Zelf stel ik voor nog een heavy metal muziekstuk met veel hi-hats, snare, double-bass en gitaardistortion in de lijst te gooien. Alle 4 de eigenschappen zijn lastig te encoden voor mp3 (pre-echo, sfb21 etc.) hoewel op hogere bitrates dit voor mij zo goed als transparant worden.
"We are the light at the end of your sorry little tunnel." AE
Maar even opgesomd:
- Wolfshade verzameld alle FLAC WAV (pcm) files.
- Wolfshade encode de files naar mp3 met lame encoder naar 128kbps, 160kbps, 192kbps en 320kbps
(welke instellingen worden er gebruikt?)
- Mp3's worden omgezet naar wav en gepackt in een iso file.
- Iso Files verhuizen naar een server met een pagina eraan vast waarop ingelogd moet worden.
- Nadat je geregistreerd hebt kun je de files downen.
- Klaar met de test? Dan kunnen de antwoorden ingevuld worden op de site.
zoiets?
Reg. datum: 09 december 1999
Misschien wel handig om het anoniem te houden, anders werkt het fraude in de hand.
AMD 4850E - Gigabyte GA-MA78GM-S2H - 2x1Tb WD GP HDD - 4Gb DDR2 - 120W PicoPSU @35W
quote:zimbab schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:29:
Ik ben er voor om het toch met het groepje uit dit topic te doen. Blijft het klein en beheersbaarder....minder kans op valsspelers.
Gewoon voor GOT houden ja. Ik volg dit topic al een poosje en ik doe ook zeker mee!
Ik denk dat het anders veelste groot van opzet wordt, wil je het voor iedereen toegankelijk maken (belasting van server en verwerken van gegevens etc..)
Mocht het een succes zijn, dan kan je het toch altijd nog groter aanpakken?
Mee eens. Eerst een soort proof of concept!quote:Waypoint schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:33:
Mocht het een succes zijn, dan kan je het toch altijd nog groter aanpakken?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last