www.hospitalitylife.nl
Luistertest van lossy formaten ** Test staat online **
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last
Reageer Nieuw Topicik had al zo'n vermoede, het rare is dat ik net in het topic zat, maargoed idd beter zo
Sja wat moeten we anders naast Loreena en Norah hebben voor (vrouwelijke) zang....?
Ik denk dat we gewoon het een en ander moeten uitkiezen ongeacht wat men wil (het zou wel makkelijk zijn idd)... maar zo kan je van allerlei soorten muziek testen...
B_FORCE wijzigde dit bericht 14-02-2005 19:52 (54%)
Actief TN'er THRijswijk in Delft, moet toch niet gekker worden?
quote:B_FORCE schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:51:
offtopic:
ik had al zo'n vermoede, het rare is dat ik net in het topic zat, maargoed idd beter zo
Sja wat moeten we anders naast Loreena en Norah hebben voor (vrouwelijke) zang....?
Ik denk dat we gewoon het een en ander moeten uitkiezen ongeacht wat men wil (het zou wel makkelijk zijn idd)... maar zo kan je van allerlei soorten muziek testen...
Nou ja, het algemeen houden lijkt me inderdaad wel het makkelijkste, toch? Wat ik van jullie begreep tot nu toe..
Roger Waters - Amused to Death - Nummer? En wil iemand die FLAC dan naar me sturen? (FTP available)
Dire Straits - Brothers in Arms - Nummer?
Ik denk dat die twee dan wel vast staan.. Nog 2 of 3 nummers te gaan. Ik hoorde geen kritiek op REM - Drive en Smashing Pumpkins' Quiet? Klassiek heb ik ook wel wat van. Roept U eens wat?
I'm the good and the bad. You're just ugly.
Actief TN'er THRijswijk in Delft, moet toch niet gekker worden?
Er zullen in ieder geval een aantal nummers gekozen moeten worden, met verschillende stijlen per nummer.
Op cd wil je dan hebben:
- orignineel
- mp3 128/192/320 kbit
- ogg iets?
Om het te verspreiden zou ik ook wel wat voor torrents voelen. Een cuesheet + lossless (ape) gecompressede wave file is ongeveer 350 MB.
*iedereen* die dit topic leest gaat hem natuurlijk downloaden, dus zelfs met 50 GB traffic red je dat niet.
Ook moeten de resultaten door 1 persoon verzameld worden.. dat moet eigenlijk ook degene zijn die de files samensteld (en van originele cd ript)
quote:ANdrode schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:06:
Als we echt zo'n test willen gaan doen, moeten we hem imho ook degelijk aanpakken.
Er zullen in ieder geval een aantal nummers gekozen moeten worden, met verschillende stijlen per nummer.
Op cd wil je dan hebben:
- orignineel
- mp3 128/192/320 kbit
- ogg iets?
Om het te verspreiden zou ik ook wel wat voor torrents voelen. Een cuesheet + lossless (ape) gecompressede wave file is ongeveer 350 MB.
*iedereen* die dit topic leest gaat hem natuurlijk downloaden, dus zelfs met 50 GB traffic red je dat niet.
Ook moeten de resultaten door 1 persoon verzameld worden.. dat moet eigenlijk ook degene zijn die de files samensteld (en van originele cd ript)
Jij hebt je leeswerk niet gedaan
De bedoeling is dat we gezamelijk tot een paar nummers komen, die ondergetekende gaat rippen (op de enige juiste manier, natuurlijk) en coderen in verschillende smaakjes. Vervolgens worden de nummers gedecodeerd en krijgen de deelnemers het voor hun kiezen.
De deelnemers krijgen een ISO'tje, branden deze vakkundig (op de juiste snelheid --niet sneller dan 20x maar ook niet langzamer dan 8x-- en met de juiste media --Taiyo Yuden, Mitsui, Kodak) en ploffen vervolgens op de sofa/bank/zetel/troon om het schijfje af te spelen op zijn/haar eigen installatie op zijn/haar eigen tempo. De deelnemer schrijft, ondertussen, op een papiertje wat de gebruikte codec is, mocht daar sprake van zijn. Het formulier komt er dus ongeveer zo uit te zien:
track 1 -- 128kbps (Aaliyah - Are You That Somebody)
track 2 -- origineel (idem)
track 3 -- 192kbps (idem)
track 4 -- 320kbps (idem)
Als de deelnemer klaar is met het geheel en vertrouwen in de zaak heeft, stuurt de deelnemer zijn/haar resultaten naar mijn emailadres. Nu, einduitslagen wil ik eigenlijk in èèn keer hier op 't forum posten, een "persoonlijk" nagekeken formuliertje via email. Of zo. In ieder geval krijgen de deelnemers persoonlijk bericht terug met de juiste uitslag op een bepaald moment.
Goed, enige punten die nog niet besloten zijn..
*** Codec ***
Persoonlijk ben ik voorstander om OGG Vorbis in de ring te zetten, in tegenstelling tot MP3 (en in geval van MP3 bedoel ik L.A.M.E.). Simpelweg omdat OGG Vorbis bèter is dan L.A.M.E. En het per definitie niets uitmaakt omdat het allebei lossy codecs zijn gebaseerd op psychoaccoustisch (danwel wiskundig algorithmisch) model. Tot op heden heb ik daar slechts èèn persoon negatief over gehoord, maar vanzelfsprekend is mijn wil geen wet. Mocht er dus ècht behoefte zijn aan MP3 in plaats van OGG Vorbis, doen we MP3.
*** Nummers ***
Tot dusverre zijn genomineerd..
Een track van Brothers in Arms van de Dire Straits.
Een track van Amused to Death van Roger Waters.
????
????
????
Laatstgenoemde heb ik niet in mijn bezit! Iemand zal dus een FLAC-rip moeten sturen (ben ik op zich geen liefhebber van omdat ik eigenlijk het rip-gebeuren in eigen hand wil houden, maar soit, men schijnt hier èrg van Roger Waters te houden
Nu, laat maar horen
Reg. datum: 24 november 2003
- Fragile, van Sting op Nothing Like The Sun
- Hotel California akoustisch, van The Eagles op Hell Freezes Over (persoonlijke favoriet bij testen hardware)
Verder ben ook ik erg benieuwd naar de resultaten!
Mac1987343 wijzigde dit bericht 14-02-2005 20:33 (8%)
Denon AVR1905, Marantz CD5400, Dali Blue 3003, 2002, Concept Center, MS 909W en Samsung LE32T51B
quote:Wolfshade schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:29:
Ik zie het probleem niet zo, ik zie OGG Vorbis dan ook gewoon als L.A.M.E; maar dan een stuk beter.
Dat is kolibries met koeien vergelijken. Ogg is Ogg en LAME is MP3. En we hadden het over MP3.
quote:Serieus, ik probeer nu niet zo vervelend mogelijk te doen, maar ik snap niet waarom je nu zo conservatief bent.
Zie hierboven.
Eerst een tijd emmeren over verschillen tussen verschillende MP3 bitrates en dan met Ogg gaan testen. Snap je zelf niet hoe krom het is?
En verder:
quote:
track 1 -- 128kbps (Aaliyah - Are You That Somebody)
track 2 -- origineel (idem)
track 3 -- 192kbps (idem)
track 4 -- 320kbps (idem)
My God... over 13-in-een-dozijn brak opgenomen top 40 muziek gesproken
Met dit soort muziek zal het mij ook worst wezen welke bitrate het is...
Exirion wijzigde dit bericht 14-02-2005 20:39 (23%)
"Met een raket op 't dak!"
FLAC liever dan APE, aangezien het een open formaat is en veel minder problemen geeft op linux (ape is echt horror)
Kolibries met koeien maken toch wel een heel verschillend geluid, het geluid van Ogg en MP3 lijkt in verhouding toch wel wat meer op elkaar
voodooless wijzigde dit bericht 14-02-2005 20:43 (18%)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Maar waarom dan? Ik mis toch het e.e.a. aan argumenten waaròm je die mening hebt, hoor. Ik heb nou al een keer of twee uitgelegd dat er feitenlijk geen verschil zit tussen OGG Vorbis en MP3 wat betreft uitgangspunt.quote:Exirion schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:37:
Dat is kolibries met koeien vergelijken. Ogg is Ogg en LAME is MP3. En we hadden het over MP3.
quote:Exirion schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:37:
Eerst een tijd emmeren over verschillen tussen verschillende MP3 bitrates en dan met Ogg gaan testen. Snap je zelf niet hoe krom het is?
Euh, ik heb van begin af aan al te kennen gegeven OGG Vorbis hoger in het vaandel hebben te staan dan MP3?
Jemig, het was slechts een voorbeeld en het eerste nummer dat me zo binnen schoot. Dat had je ook geweten wanneer je mijn post helemaal had doorgelezen. Ik vind dat je je nu een beetje flauw en kinderachtig opstelt, hoor. Jammer.quote:Exirion schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:37:
My God... over 13-in-een-dozijn brak opgenomen top 40 muziek gesproken
Met dit soort muziek zal het mij ook worst wezen welke bitrate het is...
Ehm, begrijp ik je nu verkeerd, of denk je dat ik ga vertellen wat-wat is? Natuurlijk nietquote:deepspace schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:40:
Vergeet niet om er nog een track bij te doen waar niet van bekend is wat-wat is, zodat de tester dat zelf moet bepalen(natuurlijk verander je dan de volgorde)
quote:Mac1987 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:32:
Als je nog een nummer zoekt met veel detail om te vergelijken zou je naar de volgende 2 kunnen kijken:
- Fragile, van Sting op Nothing Like The Sun
- Hotel California akoustisch, van The Eagles op Hell Freezes Over (persoonlijke favoriet bij testen hardware)
Verder ben ook ik erg benieuwd naar de resultaten!
Hell Freezes Over heb ik niet, Sting misschien wèl.
Overigens, wat denken jullie van de eerste soundtrack van de Blues Brothers? Weliswaar analoge opnames, maar ik vind ze altijd wel prettig klinken.
Met analoge opnames is niets mis mee. Zijn vaak beter dat wat er tegenwoordig wordt geproduceerd.
voodooless wijzigde dit bericht 14-02-2005 21:35 (41%)
Wolfshade: je draait de accent grave en accent aigu (de streepje op de "e") steeds om. Als je 'Hee!' wilt zeggen gebruik je het streepje naar voren (accent aigu) en als je 'Heh??' wilt zeggen gebruik je het streepje naar achter (accent grave). Dus 1 persoon = één persoon. Dus è is eh en é is ee.
Resumé had je dus wel goed.
Ik wil je niet afzeiken ofzo, maar gewoon wat opbouwende kritiek geven....je gebruikt die tekens nogal regelmatig zie ik en met deze kennis kan je weer als een beter mens door het leven!
Dit dus terzijde, maar ik wilde het toch even zeggen.
zimbab wijzigde dit bericht 14-02-2005 21:41 (4%)
Benieuwd welke lul/kneus/held achter deze post schuil gaat? http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32282527#32282527
quote:deepspace schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:34:
Ah, okeMisschien moet je er toch eentje als voorbeeld bekend maken. Lijkt me wel handig als "referentie punt".
Met analoge opnames is niets mis mee. Zijn vaak beter dat wat er tegenwoordig wordt geproduceerd.
Meen je dat nou? 't Lijkt mij juist veel leuker om helemaal niets bekend te maken, en alles aan het gehoor van de deelnemer over te laten
Hm, nou, dan wil ik She Caught the Katy wel nomineren voor een plaatsje
quote:zimbab schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:40:
offtopic:
Wolfshade: je draait de accent grave en accent aigu (de streepje op de "e") steeds om. Als je 'Hee!' wilt zeggen gebruik je het streepje naar voren (accent aigu) en als je 'Heh??' wilt zeggen gebruik je het streepje naar achter (accent grave). Dus 1 persoon = één persoon. Dus è is eh en é is ee.![]()
Resumé had je dus wel goed.
Ik wil je niet afzeiken ofzo, maar gewoon wat opbouwende kritiek geven....je gebruikt die tekens nogal regelmatig zie ik en met deze kennis kan je weer als een beter mens door het leven!![]()
Dit dus terzijde, maar ik wilde het toch even zeggen.
Je hebt helemaal gelijk, hoor
Welke CD bedoel je?quote:Walter.PPK schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:44:
Ik zou track 12 pakken. Three Wishes. Geniaal laag en 1 van de beste snares to date. En dat fluisteren van hem geeft rillingen op je rug.
Een track van Brothers in Arms van de Dire Straits.
Een track van Amused to Death van Roger Waters.
She Caught the Katy van de Blues Brothers
????
????
Andere platen die ik wel wil aandragen zijn nog steeds:
Drive van REM
Quiet van Smashing Pumpkins
Diana Krall is wel een open deur en ik heb ook nog wel een mooi nummer van Hugh Masekela.....en ik woon in Arnhem, dus die kan ik wel een keer komen brengen ofzo.
zimbab wijzigde dit bericht 14-02-2005 22:03 (31%)
Benieuwd welke lul/kneus/held achter deze post schuil gaat? http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/32282527#32282527
quote:zimbab schreef op maandag 14 februari 2005 @ 22:02:
Beide vind ik opnametechisch niet echt wat eigenlijk......met een nummer als Quiet verlies je bovendien de details in de brei om het zo maar eens te zeggen.....is nogal een druk nummer.
Mwah, ik vind Quiet juist wel een aardig nummer. Behoorlijke dynamiek.
Maar heb je (gangbare) alternatieven?
Artiest: Roger Waters
Track: 12
Naam: Three Wishes
Uitgave: september 1992
Walter.PPK wijzigde dit bericht 14-02-2005 22:27 (15%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 35 36 37 38 last